بازدید 3803
آیت‌الله مصباح یزدی:

روح اسلامیت انقلاب، موجب صدور ‌آن شد

به گزارش مرکز خبر حوزه،‌ آیت‌الله مصباح یزدی، شامگاه روز گذشته در دیدار جمعی از دانشجویان کشور، اظهار داشت: اگر می‌بینیم که کشورهای اسلامی به تشیع، جمهوری اسلامی ایران و رهبری آن تمایل پیدا کرده‌اند و انقلاب صادر شده است، به دلیل روح اسلام‌گرایی است.
کد خبر: ۱۴۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۸ 11 February 2011
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اگر ما اسلامی بودن انقلاب را تحت‌ تأثیر ایرانی بودن آن قرار می‌دادیم، انقلاب ما از سوی دیگر ملت‌های مسلمان پذیرفته نمی‌شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه،‌ آیت‌الله مصباح یزدی، شامگاه روز گذشته در دیدار جمعی از دانشجویان کشور، اظهار داشت: اگر می‌بینیم که کشورهای اسلامی به تشیع، جمهوری اسلامی ایران و رهبری آن تمایل پیدا کرده‌اند و انقلاب صادر شده است، به دلیل روح اسلام‌گرایی است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد:‌ آنچه که کشورهای اسلامی و حتی جهانیان را می‌تواند متحد سازد، خداپرستی و اسلام است.

ایشان در ادامه به اهمیت اسلام در تفکر امام خمینی(ره) اشاره و تصریح کرد: امام خمینی(ره) به خطرافتادن ارزش‌های اسلام را بزرگ‌ترین خطر معرفی و برای احیای آن، نهضت خود را آغاز کرد.

آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان ساخت: گروه‌های گوناگونی با افکار مختلف به مخالفت با رژیم طاغوت قیام کردند،‌ ولی امام(ره) آمد و به انقلاب ماهیت اسلامی بخشید.

ایشان به فعالیت جبهه ملی در اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: احزاب فراوانی با افکار ملی‌گرایانه دور هم جمع شدند و جبهه ملی را تشکیل دادند و پس از مدتی اختلافات فراوانی با جریان اسلام‌گرایی پیدا کردند.

* ضرورت ارزیابی انقلاب

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)با تأکید بر لزوم ارزیابی انقلاب، اظهار داشت: ما باید این واقعه که 15 سال پیش از انقلاب به راه افتاد و امروز نیز 32 سال از پیروزی آن می‌گذرد را به عنوان یک واقعه تاریخی در جهان اسلام که ملت ایران زحمات زیادی برای ثمر نشستن و حفظ آن کشیده است را ارزیابی کنیم که مبادا به انحراف برود.

ایشان، داشتن معیار‌هایی درست را در این ارزیابی ضروری دانسته و گفت: اگر بخواهیم درستی یا اشتباه بودن جریان انقلاب را در کشور بررسی کنیم، باید معیارهای دقیق اسلامی در اختیار داشته باشیم؛ در غیر این صورت، ممکن است کارهایی برای برخی افراد خوب و در نظر افراد دیگر بد باشد.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: با نداشتن معیار اسلامی، ممکن است کاری که با آموزه‌های دینی و دستاوردهای انقلاب سنخیتی ندارد، باعث افتخار افرادی شود.

ایشان با تأکید بر این که بعد اصلی انقلاب اسلامی، بعد فرهنگی است، اظهار داشت: به دست آوردن این معیار‌ها، موضوعی فرهنگی است و انسان می‌تواند با فکر و استدلال، خوبی‌ها و بدی‌ها و ارزش‌های درست اسلامی را شناسایی کند و آن را برای دیگران نیز تبیین کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی