بازدید 46440

متحول كردن اقتصاد ايران با اين برگه ...

با شتاب چشمگير دولت نهم براي «متحول کردن اقتصاد ايران»، از روز سه‌شنبه فرم‌هايي تحت عنوان «پرسشنامه اطلاعات افراد خانوار» از طريق باجه‌هاي پست و سايت‌ اينترنتي مرکز آمار ايران توزيع و اوج کارشناسي انجام‌شده براي تحول را نمايان کرد.
کد خبر: ۱۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۰ 24 July 2008
با شتاب چشمگير دولت نهم براي «متحول کردن اقتصاد ايران»، از روز سه‌شنبه فرم‌هايي تحت عنوان «پرسشنامه اطلاعات افراد خانوار» از طريق باجه‌هاي پست و سايت‌ اينترنتي مرکز آمار ايران توزيع و اوج کارشناسي انجام‌شده براي تحول را نمايان کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در اين فرم‌ها که به گفته مسئولان اجراي طرح با هدف تعيين جايگاه خانوارهاي کشور در دهک‌هاي درآمدي تدوين شده، ميزان درآمد، ارزش ملک و خودرو افراد پرسيده شده است.

هرچند مطلع شدن از آمار دقيق دارايي‌هاي اصلي افراد از جمله داده‌هاي مهم براي اقدامات اقتصادي عميق و مهم است، اما بايد پرسيد که آيا تدوين‌کنندگان اين فرم‌ها با فرهنگ خودداري مردم ايران از بيان دارايي‌هاي خود آگاهند؟

در اين فرم در حالي مبلغ دقيق حقوق دريافتي افراد پرسيده شده که ميزان حقوق کارمندان دولت (البته شغل اول آنها) از طريق دستگاه‌هاي دولتي قابل دريافت است و ميزان دريافتي صاحبان مشاغل آزاد، به ويژه در دوران تصميمات خلق‌الساعه اقتصادي، براي خود آنها هم قابل محاسبه نيست که قرار باشد در اين فرم‌ها مشخص و منتقل شود.

از سوي ديگر، در حالي دولت مي‌خواهد با اين شيوه درآمد مردم را مشخص کند که سال‌هاست به رغم تلاش دولت‌هاي مختلف براي دريافت ماليات از صاحبان مشاغل آزاد با توسل به شيوه‌هاي گوناگون، توفيق چشمگيري براي بالا بردن درآمد مالياتي دولت در مقايسه با درآمد نفتي به دست نيامده است.هر چند با اجراي طرح خود اظهاري و پيش بيني درآمدي دولت به واقعيت نزديك تر گرديد و موفقيتي حاصل شد.اين در حالي است که بسياري از کشورهاي غربي گاه تا 50 درصد سود کسب‌وکار شهروندان خود را به عنوان ماليات دريافت مي‌کنند.

از سوي ديگر، در حالي رقم دقيق حقوق دريافتي افراد خانواد از آنها پرسيده مي‌شود که به خاطر فرهنگ عدم تمايل به دادن اطلاع از دارايي‌ها، گاه افراد يک خانواده نيز از ميزان حقوق دريافتي هم مطلع نمي‌شوند و به علاوه، مشخص نيست چگونه مي‌توان از درستي اطلاعات دريافتي اطمينان يافت؛ به ويژه زماني که تکميل‌کننده اين فرم واقف است، هرچه دارايي‌هاي خود را بيشتر اعلام کند، از امتياز کمتري بهره‌مند خواهد شد.

همچنين به نظر مي‌رسد،بالا بودن قيمت مسكن و نوسانات شديد آن در سالهاي اخير و عدم تخمين صحيح قيمت مسكن توسط خانوارها كار آمدي اين پرسشنامه را در تعيين ميزان اندوخته خانوارها با اما و اگر هاي بسياري روبرو خواهد ساخت.

در پايان اين گزارش آمده است،شيوه ناکارآمد دستي دريافت اين اطلاعات از مردم با کاغذ و خودکار، هزينه گزافي را به دولت تحميل خواهد کرد؛ حتي اگر رقم 30 ميليارد توماني مورد ادعاي سايت نزديک به مرکز پژوهش‌هاي مجلس نادرست باشد و فايده اصلي آن اشتغالزايي مقطعي براي عده‌اي از افراد بيکار خواهد بود.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
يكي از مهمترين مشكلات ان ناقص بودن و مبهم بودن فرم است مثلا اگر کسی خانه ای دارد ولی بنام شخص دیگری است ایا توان انرا باید ان شخص بپردازد و یا به هر علت حسابی بنام خود دارد ولی مالک ان نیست و به خاطر کمک به شخص دیگر این حساب را باز نموده و یا به هر علت دیگر این شخص چه باید بکند ایا دولت واقعا نمی داند که چه کسی بیمه دارد یا ندارد پس بانک های اطلاعاتی سازمان های بیمه عاجز از ارائه خدمات هستند!!!!
یک مطلب جالب در نبوغ مدیریتی ، در این پروژه ملی!
از قرار معلوم قرار است این فرم ها دو باره توسط "سی و چند هزار نفر آدم" در فرم های جدیدی دوباره نویسی شود ، من که هر چه فکر کردم نفهمدیم ، یعنی قرار است حدود هفده ، هجده میلیون فرم نوشته شده توسظ مردم دوباره توسط سی وچند هزار نفر " پاک نویس" شود؟!
اگر اشتباه نکرده باشم این امر حاصل همکاری تنگاتنگ وزیر کار و رئیس مرکز آمار در ایجاد اشتغال برای سی و چند هزار نفر آدم " پاک نویس از روی چرک نویس " بصورت مستقیم و چند میلیون آدم که در صف برای باز نویسی فرم هایشان بصورت غیر مستقیم هستند ، بوده است.
این فوق العاده است.
تو را بخدا یا اینارا منتشر کنید یا لااقل پیگیری کنید ، من که اصلاٌ حال و حوصله ساعتها در صف ایستادن برای پاکنوسی فرمم را ندارم.
نه کار کارشناسی شده ای است این امر و نه ضمانت اجرایی برای عدم ارائه اطلاعات توسط افراد دیده شده است.
جالب اینجاست افراد بالای 87 سال نمی توانند این فرم را پر کنند زیرا فرض شده همه ی افراد بعد از 1300 به دنیا آمده اند و برای اسل تولد فقط دو جای خالی گذاشته شده است. به این ترتیب کسی که سال 1299 به دنیا آمده مثل مادربزرگ من نمی تواند این فرم را پر کند!
اگر سیستم بانک های اطلاعاتی سازمانها, ارگانها به درستی سازماندهی, طراحی شده و اطلاعات مناسب , صحیح و به روز در انها وارد گردد دیگر چه نیازی به این سازوکار قدیمی و نخ نما و بدون دقت اخذ اطلاعات خواهد بود. به جای اين کار ها آقایان بهتر است بروند سیستم بانک های اطلاعاتی مختلف در مملکت را ساماندهی نمایند که علاج قطعی نبود اطلاعات دقیق و سریع در هر خصوص خواهد بود. البته به شرطی که احتمام وافر در وارد کردن داده های صحیح در آن صورت پذیرد.
طرح تحول اقتصادی در کل لازمه کشور و اقتصاد ایران است. اما مهمتر از آن نحوه عملیاتی شدن یا اجرای آن است که متاسفانه با توجه به اقداماتی که تا کنون صورت گرفته بنظر نمی رسد با اجرای آن گرهی از مشکلات خرد و کلان کشور گشوده شود. بنده تقاضای بازنگری جدی اجرای آن را از دولت خواستارم.
با سلام
راه كار كنترل اينكه افراد اطلاعات درست داده اند يا خير اين است كه:
اعلام شود كه بر اساس اطلاعات داده شده در اين فرم ها ميتوانند در آينده عمليات اقتصادي انجام دهند.براي مثال اگر كسي ملك يا دارايي را اعلام نداشته بعدا نتواند روي آن كار اقتصادي انجام دهد مثلا آنرا بفروشد و يا اجاره دهد.
تشكر فراوان بهزاد
اطلاعات خانواري افراد در سازمان ثبت احوال موجود است. از سويي ديگر بسياري از اقلام اطلاعاتي اين فرم قبلا از طريق سرشماري جمع شده است.
مطلب مهمتر اينکه چرا امکان تکميل و ارسال فرم به صورت آنلاين فراهم نيست !؟
بشجاعت دولت فعلی دراقدام این زمینه قابل تقدیر است بهتر است این سایت از این حرکت های صحیح و رو به جلو حمایت کند و پشنهاد خود را در جهت بهبود این امر و امار گیری صحیح ارایه نماید زیرا باید و باید یارانه های کالاهای اساسی هدفمند شوند و ارایه پیشنهادات سازنده در این زمینه مفید خواهد بود .
حتی اگر اطلاعات دریافتی درست باشد، تنها برای مدت کوتاهی قابل استفاده است.
به عنوان مثال شخصی که در زمان تکمیل فرم شاغل و دارای درآمد است، ممکن است در ماه آینده شغل خود را از دست بدهد و برعکس. یا در مورد هزینه اجاره مسکن و همچنین دارایی های مختلف که با ثبات اقتصادی شدید! فعلی، ممکن است هر لحظه تغییرات بسیاری را به خود ببیند.
این طرح با همه نقائص آن و با همه سختی هایی که در راه اجرای آن قرار دارد از وضعیت موجود در توزیع یارانه ها بهتر خواهد بود. حتی اگر 50 درصد این طرح موفق باشد برای شروع این کار عظیم قابل قبول است.
سلام
1- هیچگونه اطلاعات دقیق علمی و منطبق با واقع از موارد خواسته شده در جامعه موجود نیست
2- روانشناسی ثروتمندان و متمکنین ما در آشکار کردن دارایی خود بر دیگران ، روشن و آشکار است
3- کسب و دریافت اطلاعات نه تنها در این فرصت زمانی بلکه در هیچ برهه ای البته با ساز و کار موجود اصلا مقدور نیست
مردم مجبور اند پر کنند، بعد هم از کی خانه و ماشین نماینده دارایی یک آدم است؟ یعنی اگر امیرالمومنین بود بر اساس تعداد شتر یا زمین های زراعی بیت المال را تقسیم می کرد؟ یا اینکه به همه سهم برابر می داد؟
اصولا چه مرجعي تشخيص مي دهد كه اطلاعات ارائه شده صحيح مي باشد . با اين فرمها حتي افراد متمول هم مي توانند خود را فقير جلوه دهند چون هيچ مكانيزم نظارتي وجود ندارد . لذا با اين اطلاعات كه حداقل مي توان گفت تا سي چهل درصد آن غلط است آيا مي خواهيد طرح موفق باشد . خدا عاقبت اين ملت بيچاره و نسل جوان را بخير كند . يا علي مدد.
اگر پر کردن این فرم توسط کامپیوتر(درمورد اشنا نبودن به کامپیوتر از دفاتر یا اشخاص وارد میتوان کمک گرفت) انجام شود از دو باره کاری جلو گیری و در مصرف کاغذ صرفه جویی از ازدحام ومعطلی مردم درصف خوداری می شود فقط کافی است دولت ادرس اینترنتی لازم را دراختیار مردم بگذاردو به مردم اخطار دهد که اگر اطلاع غلط بدهند در مواردی که سکوت اختیار کرده واطلاع ندهند مالکیت انها ملغی خواهد شد وقانونی در مجلس تصویب شود که مردم موظف باشند که حداقل سالی یکبار این اطلاعات را به روز کنند
با سلام ، اگر روش را پیچیده کنند نمی توانند اجرایی نمایند پیشنهاد میکنم که مردم در 3دسته 1- زمین داران وبرج داران ومغازه داران با استعلام از ثبت 2- کارمندان دولت وافرادتحت حمایت کمیته امداد وبهزیستی 3-روستائیان قرار گیرد آنگاه دسته اول را حذف و دسته دوم را حقوق شان را به 2یا 3برابر افزایش وبه هر نفردسته سوم (روستائیان )مبلغ 50 هزار تومان پرداخت نمایند
در مورد مسکن هم به گزینه ای مثل من توجه نکرده اند که فاقد مسکن هستم و چون سنم بالا و تنها هستم و اطرافیان از وضعیتم با خبرند، هر چند گاهی دز منزل یکی از اقوام یا دوستان ساکن هستم. ( البته میهمان خودم هستم)
آقایان قطعا هیچ تجربه عملی در پردازش آماری و اطلاعاتی در ابعاد این پروژه ندارند. دریافت هیجده میلیون فرم پر شده، بررسی صحت اطلاعات حتی به صورتی تصادفی، انتقال اطلاعات به رایانه جهت پردازش، و در نهایت تصمیم گیری بر اساس داده های پردازش شده امری است که بنا به تجربه عملی به یک الی دو سال زمان نیاز دارد. حال آنکه موضوع پروژه خود بسیار اشتباه و بی پایه است.
نواقص زيادي دراين فرمها است بطورمثال:اينجانب براي خريد وتكميل منزلم ازاقوام وصندوقهاي قرض الحسنه هاي خانگي مبغ زيادي وام گرفته ام وبا حقوق 600هزارتومان بازنشستگي بايد 420هزارتومان قسط پرداخت كنم كه بقيه حقوق براي مخارج ماه ودودانشجوي دانشگاهآزاد.درحالي كه درفرم فقط وام بانكي رابعنوان وام حساب كرده
یک اشکالی که دراین فرم هاهست درآمدسه ماه اول میخواهدآنهم ناخالص!
همه میدانندکه تمامی شرکتهادراین سه ماهه عیدی ویاسنوات و...پرداخت میکنند!!!!
ضمن تأیید مطالب این گزارش خصوصاً ابهام بزرگ واساسی در مورد چگونگی و روش بررسی و تشخیص صحت و سقم اطلاعات مربوط به دارایی ها و درآمد افراد است، به نظرم یکی از اشکالات و ابهامات دیگر این فرم در مورد اطلاعات مربوط به مالکیت مسکن است. چرا که اگر یک ملک مسکونی ورثه ای متعلق به چند نفر باشد و یا اگر یک منزل مسکونی متعلق به آقا و خانم با هم باشد و یا یک ملک بصورت مشاع چندین مالک داشته باشد، به علت اینکه در هیچ کجای فرم، جایی پیش بینی نشده که بیان شود که مالکیت بصورت مشاع هست و یا قسمتی از این ملک متعلق به شخص است، به نظر میرسد که هرکدام از ورثه و یا شرکاء باید تمام متراژ و تمام ارزش این ملک را بعنوان دارایی خود بنویسند که صحت نداشته و موحب نشان دادن دارایی اضافی و گمراه کننده است.
اينجانب در سال 1365 به عنوان مامور سرشماري همين فرم را به صورت دستي پر نموده و جهت پانج وريف و نهايتا استخراج اطلاعات به مركز آمار مي فرستادم. وا قعا جاي تاسف دارد بعد از 22 سال مثل اينكه اولا در مر كز آمار از بعد استفاده از تكنولوژي جديد خبري نيست و ثانيا آقايان از فعاليت هاي اينترنتي موفق در كشور مثل سازمان سنجش آموزش كشور و ستاد مديريت حمل و نقل سوخت خبري ندارند كه مردم عزيز كشورمان وادار به پركردن فرمها به صورت دست و مسافرتهاي درون و برون شهري زيادي مي كنند
من فقط نفهميدم اين همه دردسر واسه چيه كه كه به ما ماهي مٍٍٍثلا 10000 تومن بدن بعد ما همون پول رو سر ماه بابت گران شدن برق دوباره بهشون برگردونيم؟!
مشكل عمده اين فرم اين است كه هيچ جايي براي حساب هاي بانكي و سپرده هاي مردم و همچنين سهام بورس وساير دارايي هاي ازاين قبيل را در نظر نگرفته است.
این روش بسیار نامطلوب است. از جهت زیادی میشه ایها را مورد بررسی قرار داد. اینکه من چقدر وام گرفتم چه ربطی به یارانه داره؟ اصلا حقوق و دارایی همسر من چه ارتباطی به من داره؟ مآیا منی که در مناطق بسیار بد و آب وهوای جنوب بدور از خانواده کار میکنم و در ازای مشقتی که میکشم پول بیشتری در میارم با اونی که جای خوش آب و هوا کارمنده فقط بدلیل اینکه حقوقم بیشتر یارانه کمتر بگیرم؟در صورتی که دارم حدود یک چهارم حقوقم رو مالیات میدم؟ چه جوری از این فرم میشه حاجی بازاریه رو کنترل کرد؟؟؟
اين فرمها فاقد مبنا وپايه علمي براي جمع آوري اطلاعات دقيق است و سنخيتي با واقعيتهاي اجتماعي فرهنگي واقتصادي اكثريت خانوارهاي جامعه ايرايني ندارد. بيشتر بر اساس وضعيت قشر حقوق بگير تنظيم شده كه حقوق ماهيانه مشخص
، تعداد افراد خانوار كمتر و... دارندو اين فرم حتي اين مسئله ابتدايي را لحاظ نكرده است كه در بسياري از مناطق كشور بعد خانوار هنوز بالاتر از 8 نفر است در حاليكه فرم ابتكاري آنها براي بيشتر از 8 نفر جايي ندارد، موارد بسيار ي از وضعيت اشتغال ودرآمد و.... اصلا در چارچوب اين فرم قابل پاسخگويي نيست، ومعلوم نيست چگونه تشخيص خواهند داد گزينه ساير منظور كداوم شيوه اشتغال است؟!
1- برخی از انتقاد های شما بجاست ولی شما چه راه حلی را پیشنهاد می کنید ؟ نشستن و دست روی دست گذاشتن؟ آیا بالاخره نباید از یک جا شروع کرد ؟ شما بگویید در کشوری که هیچ بانک اطلاعات اقتصادی از افراد وجود ندارد جز این چه می توان کرد ؟
یک روش آمارگیری خانه به خانه است که هزینه هایش سرسام آور است و یک روش هم خود اظهاری که هر دو مورد هم خطا دارد ولی دومی هزینه هایش خیلی کمتر است.
2- طرح اولیه دولت مبتنی بر پرداخت مساوی یارانه هاست که نسبت به وضع کنونی به عدالت نزدیک تر است چرا که خود دولت هم بهتر از شما می فهمد که با اتکا صرف به این اطلاعات نمی توان دهک های در آمدی را تفکیک کرد و این اطلاعات دریافتی در مرحله های بعدی و با اضافه شدن و جمع بندی اطلاعات از منابع دیگر کاربردی خواهد شد.
3- دوستانی که می خواستند وارد کردن اطلاعات الکترونیکی باشد می دانند چند در صد از خانوارها به اینترنت دسترسی دارند ؟ مطمئن باشید در صورت وارد کردن الکترونیکی هم نیاز به یک مرحله پاکنویسی و چک اولیه وجود داشت و مردم هم بیشتر به زحمت می افتادند.
4 - شما خیلی بی انصافی می کنید که با این تیترتان برنامه تحول اقتصادی دولت و محور هفت گانه آن را محدود به یک پرسشنامه ساده می کنید در حالی که تنها بخش کوچکی از این طرح این پرسشنامه هاست.
در کشورهای اروپائی مطمئنترین راه برای مشخص شدن میزان دارائی های مردم و امکانات اقتصادیشان از طریق اداره مالیات برآورد میشود. چون تمامی اطلاعات اقتصادی افراد در کشور در بانک های کامپیوتری اداره مالیات نگهداری میشوند. و همه ادارات، لشکری و کشوری و بانکها، چه خصوصی و چه دولتی موظف به دادن اطلاعات سالانه افراد به اداره مالیت هستند.
در این فرم ها وضعیت خانوده هایی که یک یا چند نفر از فرزندان آنها در شهرهای دیگر زندگی می کنند و با خانواده پدری خود نیز زندگی نمی کنند و تشکیل خانواده نیز نداده اند مشخص نیست .به نظر باید اصلاحاتی در آن وارد شود با تشکر
تازه، بر اساس قبوض عوارض سالانه، قیمت مسکن افراد هم معلوم است و با توجه به نواسان زیاد قیمت مسکن طبق این گزارش، بهتر بود دولت محترم با تعامل با شهرداریها قیمت مسکن و اطلاعات مربوط به آن را استخراج می کرد.
به نظر ایده های ریاست محترم جمهوری و دیگر کارشناسان ایده های خوبی هستند ولیکن باید بطور دقیق تر ریشه یابی گردد همین طرح آمار دارای چند مشکل است اولاً خودرو و املاک که به صورت قولنامه ای رد و بدل شده اند که اکثر آنها ثبت رسمی نشده اند را چنانچه در این فرم ها قید گردد قابل رهگیری و مشمول مالیات نخواهد بود در متن تایپ شده شما اشاره به دریافت 50 درصد دریافت مالیات از مردم برخی از کشورهای اروپایی شده است ولی شما ذکر نکرده اید که همین کشورها چه امکاناتی و امتیازات ویژه ای به مردم خود می دهند خلاصه می کنم دادن اطلاعات و آمار به نظر من کار درستی است ولی باید دید اولاً سرمایه دارها نیز چنین کاری خواهند کرد ( آمار دریافتی صحیحی ارائه خواهند داد !؟ ) در ثانی کسانی هستند در این مملکت که واقعاً گرفتار قسط ها و فشار پرداخت دریافت بانکی خود و زیر بار فشار خانواده هستند آیا این درآمد و این هزینه ها نباید در این فرمهای آمار قید گردد .
اگر چند دانشجو در شهري خانه اجاره كرده باشند تكليفشان چيست؟ چگونه بايد يارانه دريافت كنند؟ تكليف بيمارستانها، هتلها، باشگاه هاي ورزشي، استاديوم، رستورانها، مدرسه ها و . . . چيست؟! بايد آب و برق و گاز را آزاد بخرند يا اسامي بيماران، فوتباليستها، غذاخوران و . . . را در ليستشان بنويسند؟! آخر اينهمه اسم كه در يك برگ جا نميشه؟!
اين فرم اطلاعات كافي نمدهد و بهتر است دولت به همه افراد مبلغ يكساني بدهد بطور مثال ممكن است فردي چند كيلو شمش طلا يا مقدار زيادي پول در گاو صندوق خانه داشته باشد چطور ميشود فهميد كسي كه اين فرم را طراحي كرده خيلي ساده فكر كرده و همه مردم رادرستكار وامين حتي دزدان وغيره را صادق فرض كرده
تعیین درامد دقیق حتی برای کارکنان دولت هم امکان ندارد.برای مثال من به عنوان یک کارمند شرکت ملی نفت اگر از منطقه کاری فعلی(در جزایر خلیج فارس) به یک منطقه خوش آب و هوا منتقل شوم حقوق و مزایای دریافتی به نصف مقدار فعلی میرسد.حال اگر براساس حقوق فعلی فرم را پر کردم و فردا منتقل شدم تکلیف چیست؟
نمیدانم در این فرم چرا سئوالی در باره میزان هزینه های مردم مثل شهریه دانشگاه و بدهی های مردم به غیر از بانکهاوگرانیهای کمرشکن نشده وهمه سئوالات فقط در رابطه با درآمدهای مردم حتی از حسابهای قرض الحسنه کوتاه مدت با مبلغ ناچیز مانده از حقوق واریز شده به آن حساب می باشند.متولیان این طرح مطمئن باشند افراد متمول و پولدار همین الان هم از یارانه هااستفاده نمی کنندواگر بنزین هم به قیمت لیتری بالاتر از هزارتومان عرضه شود توان خرید آن را دارند و حتی حاضر نیستندبه این فرم نگاه کنند.
هیچ معلوم نیست پدری که در ماه هزینه زیادی بابت درمان فرزند مریضش پرداخت می کند باید آنرا در کجای این برگه وارد کند. ترا به خدا منعکس کنید !
اجرای طرح عظیم وملی در این زمان کوتاه از سوی دولت محترم و دست اندرکاران باعث افتخاراست.
امید است با کمک همئ صاحبنظران این طرح دقیق و صحیح اجرا گردد.
بچه گانه است!
هر کس می تواند خود را بسیار ندار و بی خانمان جلوه دهد
جالب است بدانيد در اين فرم ها مهمترين عامل يعني بيمه هاي افراد (درماني و..)نيامده حتي يک شماره بيمه خشک و خالي را از مردم نخواسته اند فکر مي کنم بسيار ناقص باشد
کارشناسی از این دقیق تر در دفاتر پستی: صبح ها توزیع فرم یارانه مستقیم عصرها توزیع کوپن
مگر دو سال پیش با هزینه هنگفت ، سرشماری نفوس و مسکن انجام نشد. آیا اصولا به این آمار میشود اعتماد کرد؟ مثلا یک شخص چند منزل و مستغلات غیر رسمی یا قولنامه ای داشته باشد چگونه میتوان اطلاعات آنرا استخراج کرد ؟ و در صورت مغایرت اطلاعات این فرمها با اطلاعات سایر نهادهای دولتی ذیربط مانند سازمان ثبت اسناد، ثبت آحوال ، نیروی انتظامی ، آموزش و پرورش ، اداره بازرگانی ، دارایی ، شهرداری ها و ... چه باید کرد؟
يكي از اشكالات عمده اين فرمها در مورد كساني است كه به دليل خريد و فروش وام مسكن مجبور به انتقال صوري سند بنام ديگري شده اند. لذا شخص فروشند وام خانه اي در ثبت به نام اوست ولي مالك اصلي خريدار وام است. كه در فرم ها اين مسئله لحاظ نشده است.
از دولت محترم خواهش مي كنم اين حركت رو متوقف كنه؛ يه برنامه چند ساله بزاره تا بتونه با انسجام اطلاعاتي و يكپارچگي 20 مرجعي كه به منظور تصديق اطلاعات از آنها مي خواد استفاده كنه، هم اطلاعات صحيح و كاملي رو داشته باشه و هم بروزرساني اطلاعاتش.
به هر حال چه اشكالي داره به همه تا يه سطح مشخص پول در عوض يارانه ها بده و به تدريج هدف مندي مورد نظر رو ايجاد كنه.
با سلام
من يكي از كارشناسان مركز آمار هستم. خواستم توضيحاتي عرض كنم تا اين اشتباهات صورت نگيرد.
- در مورد عدم پاسخگويي صحيح افراد در مورد اموال و دارايي‌ها : قرار نيست اظهار خود مردم لحاظ شود بلكه با اتصال به پايگاه‌داده‌هاي مختلف نظير ماليات- نقل و انتقال خودرو- ثبت اسناد - سازمان مديريت و برنامه ريزي و ... اين كار به تدريج عملي شود.
- در مورد پاكنويس كردن بله اين كار انجام مي‌شود ولي براي چه؟ براي استخراج بهتر توسط سيستم جديد ICR
شمارو به خدا نياييم فقط انتقاد كنيم آن هم در مورد مسائلي كه آگاهي كامل نداريم
- اين كار كاملا كارشناسي شده و مجددا عرض ميكنم با اتصال به پايگاه داده‌هاي مختلف ضمانت صحت آن معلوم مي‌شود.
در آخر عرض مي‌كنم بعد سرشماري هم اين بحث‌ها توسط بعضي هموطنان عزيز شد ولي رتبه عالي UN به ايران در سرشماري جواب خوبي براي همه بود
با تشكر
لطفا لااقل اين نظر منطقي رو هم چاپ كنيد تا مردم بيشتر از اين گمراه نشوند.
نه ماه است دنبال یک کارت ملی میدوم. آن که فقط یک شماره است سالها طول کشیده است واقعا این همه اطلاعات که صحت و سقم همه آنها زیر سوال است برای هفتاد میلیون نفر چقدر طول میکشد و اگر سریع انجام شود چقدر صحت دارد و عدالت رعایت میشود. چگونه تغییرات شرایط آدمهامجددا برای هفتاد میلیون ثبت میشود. اگر دولت میتوانست اطلاعات ذقیق اقتصادی مردم را داشته باشد الان درامد مالیاتی دولت چند برابر بود. برنامه ریزی چند روزه برای اجرای چند ماهه غیر از فاجعه به بار نخواهد آورد.
این طرح از همین الان محکوم به شکست است چون پارامترهای مختلفی در این طرح در نظر نگرفته شده است مثلا اگر کسی بعد از ارسال طرح بچه ای دنیا آورد چگونه باید به اطلاع برساند و یا اگر کسی ازدواج کرد یا طلاق گرفت چگونه باید امارها را کم و زیاد کرد و یا اگر کسی اکنون ماشینی داشته و یک ماه بعد فروخت و یا بلعکس تکلیف چیست
سوال این است چرا یک وب سایت طراحی نکرده اند که این اطلاعات را هر شخص، خودش به صورت الکترونیک وارد کند و نیاز به شخص دیگری برای Data Entry نباشد؟
من و خیلی از مردم دو مشکل اساسی با این فرم و نحوه اطلاعات گیری آن داریم. اول:مبلغ هنگفتی از قسط هایی که داریم حاصل لطف دوستان و آشنایانی است که خود به وام نیازی نداشته اند اما لطف کرده با دوندگی فراوان آنرا گرفته و به ما داده اند که بالطبع پرداخت اقساط آن با ماست بدون اینکه از طرف این فرم به رسمیت شناخته شود.
دوم: از آنجاییکه محاسبه مبلغ پاداشها را نیز در حقوق دریافتی در فرم را خواسته اند و از شانس بد ما در سه ماه اول سال شرکت ما پاداش داده است اما سیر نزولی موجود در صنعت و بالطبع در شرکت ما طی ماههای آتی حتی صحبت از حذف اضافه کار نیز میباشد چه رسد به پرداخت پاداش.
يكي از مهمترين اشكالات مشاهده شده در فرمهاي مذكور عدم توجه كافي به هزينه هاي خانوارها مي باشد كه به خاطر آن هزينه هاي سرسام آور نظير هزينه تحصيل به ظاهر رايگان فرزندان خود، هزينه هاي درمان به ظاهر رايگان خود، هزينه هاي خورد و خوراك به ظاهر داراي يارانه، هزينه هاي پوشاك و .... مجبورند از خروس خوان تا شغال خوان از خانواده خود دور بمانند و در اين خيابانهاي آلوده شهر به كارهاي پاره پاره وقت (كه گاها به چندين شغل مي انجامد) بپردازند. لذا به نظر شما، آيا مي توان فارغ از هزينه هاي تحميلي به خانواده ها فقط به درآمدهاي آنها پرداخت؟ آيا اگر كسي بخواهد براي رفاه خانواده اش و فرستادن فرزندان خود به مدرسه هاي خوب و يا دانشگاههاي غيردولتي هزينه ي بيشتري بپردازد و به خاطر آن هم تمام سعي و تلاش خود را بكند و چندين جاي ديگر نيز كاركند بايد با كساني كه خود و خانواده خود را به همين مقدار درآمد راضي ميكنند و حاضر به تلاش بيشتر هم نيستند، برابر بدانيم؟ و بگوئيم نفر اول به خاطر درآمد بيشتر مستحق دريافت يارانه نمي باشد. در عوض دومي بايد يارانه بيشتري دريافت نمايد. كجاي اين عدالت است؟ پس لابد با اين استدلال فردا مي خواهند از حقوق نفر اول بكاهد و به نفر دوم اضافه نمايد.... مردم ما برخلاف آنچه كه دولتمردان ما فكر مي كنند مردم آبرومندي هستند و بسياري از آنها حتي حاضر نيستند خانواده هاي خود را در جريان شغلهاي كاذب و مضاعف خود كه به خاطر هزينه هاي سرسام آور خانواده مجبورند انجام دهند، درجريان بگذارند چه رسد به ديگران. واقعا دولت چي فكركرده؟ ... مردم ما حاضرند چيزي از دولت دريافت نكنند، در عوض بيمه باشند، درمان رايگان داشته باشند، تحصيل رايگان داشته باشند، راحت بتوانند تفريح كنند، ورزش كنند، خانواده هايشان امنيت داشته باشند، هر روز يك تصميم عجولانه و غيركارشناسي گرفته نشود كه يك شبه قيمتها ره صدساله را بپيمايد.
با سلام
مجموعه اطلاعات مندرج در اين فرم شامل درامد (حقوق)، بدهي بانكي، مالكيت ملكي و مالكيت خودرو ميشود در حالي كه 50% دارايي ها به صورت دارايي جاري در حسابهاي بانكي و قدر السهم مالكيت و شراكت در سهام شركتها است. كه مستندات آن در اداره ثبت شركتها، سازمان بورس و بانكها موجود است. و متاسفانه در فرم حاظر هيچگونه اشاره اي به ان نشده است. تصور ميكنم تجديد نظر در اين فرم از صرف هزينه هاي اجراي ناقص ان بهتر باشد و مانند طرح هاي عقيم تعويض پلاك و سيستم فاضل اب و ... بايد درس گرفته شود.
یکی از اساسی ترین مشکلات جامعه ما قراردادهای دوره ای است ما استخدام هیچ شرکتی نیستیم و قرار بود مشکل قراردادهای موقت حل شود اکنون شاغل بوده و ممکن است از اول ماه قرارداد ما تمدید نشود صحت اطلاعات مندرج در فرم به تمدید قرارداد منوط است و نمیتوان روی آن تصمیمی گرفت
بالاخره از یه جایی باید شروع کرد. به نظر من اگه یک بانک اطلاعاتی از اقتصاد خانوار وجود داشته باشه هر چند ناقص بهتر از اینه که هیچی وجود نداشته باشه. مطمئنا نقایص به مرور زمان رفع می شه و ان شائ الله برای همه مفید خواهد بود.
آيا داشتن خانه وماشين و... در ميزان پرداخت يارانه مستقيم به خانواده ها تاثير دارد ومثلا آنهاييكه داراي اين دوقلم هستند از يارانه كمتري بهره مند مي شوند .در اينصورت تكليف كسانيكه بامديريت بهتر درآمدخود وگرفتن از شكم زن و بچه صاحب خانه وماشين ميشوند چيست؟
با توجه به اينكه براي بنزين، برق و گاز روشهاي ساده اي براي تعيين ميزان مصرف هر خانوار وجود دارد لذا بهترين راه براي هدفمند كردن يارانه ها، در قدم اول حذف يا تعديل يارانه هاي پر اساس مصرف است و در قدم دوم پرداخت يارانه نه بصورت نقدي بلكه بصورت توسعه خدمات درماني و حتي استفاده از كارت هوشمند خانوار براي اجناس غير نقدي يارانه اي مي باشد . چون تحول اقتصادي مي بايد تدريجي باشد و حتي المقدور بصورت غير نقدي باشد تا باعث افزايش نقدينگي در جامعه نشود .
من اشخا صي را مي شناسم كه سرمايه دار متمكن و اجاره نشين هستند،به علت اينكه سرمايه خود را در كار هاي دلالي، مسكن، زمين، طلا وغيره بكار مي برند معاملات آنها روي هوا به صورت دست نوشته، وكالتي، شركتي با حسابداري آنچناني(ساختگي)و... انجام مي شود .فكر كنم آنها از يارانه بالا برخوردار مي شوند.
كاملا مشخص است كه اين فرم نيميتواند اطلاعات اقتصادي خانوارها را منعكس كند زيرا ضريب خطاي اين فرم بسيار بالاست. اولا ميتوان اطمينان داد مردم اطلاعات درست را دراين فرم نمي‌نويسند دوما ايرادات فراواني در اين فرم وجود دارد مانند كسي كه عضو هيت علمي دانشگاه است و حقوقي دريافت ميكند و در موسسه هاي مختلف فعاليت ميكند و مبالغي نيز از آنجا ميگيرد - كارمندي حقوق ثابت دارد و مزايايي هم دريافت ميكند و يا مانند دوست من داراي پرورش ماهي نيز در مكاني خارج از تهران است و يا مغازه اي دارد و اجاره دريافت ميكند - بعضي اموال منقول و غيز منقول دارند، زمين سند دارد ، بي سند ،‌چندآپارتمان و ...- كسي دو وام گرفته و قسط پرداخت ميكند كه جاي نوشتن يك وام در فرم است و ... اين را به آنكسي كه اين فرم را تهيه كرده اطمينان ميدهم كه كسثي اين فرم را با طلاعات درست پر نخواهد كرد.
همه مي دانند كه يك طرح يا سيستم داراي 3 بخش كلي است
1- اطلاعات ورودي
2-پردازش اطلاعات
3- خروجي يا نتيجه پردازش
وقتي هيچ تضميني براي صحت اطلاعات ورودي و نيز نحوه پردازش اطلاعات وجود ندارد واي به حال خروجي اين سيستم
الف/قیمت تقریبی خودرو زما نی که تصادفی باشد و یا کلی سیستم روی آن نصب شده باشد کلی تفاوت دارد.
ب/ قیمت تقریبی که من برای ملک خود در نظر می گیرم آیا ملاک برای دولت خواهد بود؟
ج/ تکلیف دارایی های وکالتی چه می شود؟
د / چرا با وجود کد ملی باز هم نیاز به ثبت مجدد مشخصات ریز هر فرد می باشد؟ فلسفه کد ملی حذف همین دوباره کاری ها بود.
ه/ جالبتر از همه ارائه کپی از کل مدارک افراد است که پشت برگه ذکر شده است! تصور کنید 70 ملیون کپی شناسنامه و کارت ملی و اجاره نامه ها!!
با سلام 1- اولا" ما هیچگونه اطلاعاتی از املاک حتی سند دار نداریم یعنی شما نمی توانید بدون اعلام پلاک ثبتی که بر روی جلد سند وجود دارد بتوانید ملک را شناسایی نمائید. تازه مهمتر از همه این موارد حتی اگر شما یک ملک را بصورت وکالتی بخرید یا بفروشید هیچ نسخه ای از آن جهت ثبت اسناد ارسال نمی گردد و فقط یک نسخه از اسناد ثبتی ارسال می گردد.
2- مثلا" یکنفر با والدین خود زندگی می کند و هفته بعد از تکمیل پرسشنامه مستاجر می شود تکلیف این شخص چیست؟
3- یک شخص بعد از تکمیل پرسشنامه صاحب خانه یا ماشین می شود وضعیت یارانه او چه می شود؟
4- حتی خیلی از افراد خود از وضعیت درآمد و هزینه ها مطلع نمی باشد و ممکن است در یک مدت اندکی پولذار یا دارایی خود را از دست بدهد
و ....
پیشنهاد : به نظر من بنا بر اظهار رئیس آمار کشور روزی یک میلیارد فقط هنگام جمع آوری پرسشنامه هزینه طرح می باشد بهتر نبود ابتدا بانکهای اطلاعاتی را ایجاد می کردند و نیازی به تکمیل پرسشنامه نبود و هر لحظه می شد با وارد کردن کد ملی وضعیت سرپرست خانوار تا حدود دقیقتری بررسی شود؟
بنده صاحب یک دستگاه آپارتمان و یک خودرو هستم برای آپارتمانم باید 12 سال قسط بدهم و برای خودرو ام 5 سال ولی در این فرم صاحب خودرو و آپارتمان هستم!!!!!!!!!!!!!!
اين طرح بسيار ابتدايي است . تقريبا عمده اطلاعات درخواستي در فرم از طرق سازمانهاي مختلف تاكنون طي سالهاي متمادي جمع شده و اعتبار آنها به لحاظ كنترل متناوب از سوي سازمانها داراي اعتبار بسيار بالايي است . سازمانهايي مانند بيمه ، ثبت اسناد ، شهرداري ، وزارت كار ، اصناف يا همين اطلاعاتي كه از طريق توزيع كوپن بدست آمد مگر كم است كه حالا در اقدامي شتابزده مردم را مجبور ميكنند تمام جزئيات زندگي خود را بطور مستند به دولت ارائه كنند تا معلوم نيست آيا مبلغ اندكي بدست بياورند يا نه . چه تضميني است كه اين اطلاعات در مسيرهاي ديگري استفاده نشود . مگر ميشه هر روز هر نهادي دلش خواست براي خودش اقدام به جمع آوري اطلاعات كنند مگر وقت مردم بي ارزش است يا دولت به اطلاعات ارگانها و سازمانها ديگر اعتماد ندارد .
كمي فكر كنيد جمع آوري اطلاعات صحيح و قابل اطمينان در قرن بيست و يكم و عصر ارتباطات به اين شكل نيست .
با سلام من یک سوال از دولت محترم دارم برادر عزیز تصمیم گیرنده شما مسلما هم پدر هستید هم فرزند اگر فرزندان سما از نظر فعالیت متفاوت باشند یا شما که وزیر یا وکیل شده اید پدرتان شمارا با برادر سطح پایین تر ازخود مقایسه کند و بیاید یا شما دارایی هایتان را بر حسب درامد بین فرزندانتان تقسیم کنید عدالت است ؟ مثلا پدرتان بگوید چون شما نسبت به برادرتان چون بیشتر تلاش کرده اید حق کمتری از دارایی من می برید این برای شما انگیزه ایجاد می کند یا تنفر ولی اگر دارایی بین افراد پر تلاش وکم تلاش مساوی تقسم شود ولی هر کس به اندازه مصرف به نرخ تمام شده یک کالا پرداخت کند عین عدالت و برابری است به امید عمل به عدالت
يك نكته جالب اين طرح اين است كه خانواده هايي كه بيشتر از 6 فرزند دارند نمي توانند نام نويسي كنند (يعني بيشتر از 6 فرزند را پول نمي دهند ) ولي نمي دانم چرا زماني كه قرار است كسي سربازي برود تمام فرزندان پسر را مي برند و استثنا قائل نمي شوند . همچنين به نظر مي آيد خانواده هايي تعدادشان زياد تر مي باشد بيشتر بايد مشكل داشته باشند ولي ..............
اگر قرار است پولي بابت يارانه تعلق بگيرد و حتمي است اين كارها براي چه است به همه مردم پول بدهيد مثلا زمان انتخابات يكي از آقايان گفته بود نفري 50 هزار تومان به هر ايراني بالاي 18 سال مي دهم مگر اين اشكالي دارد .
تازه پول نفت و طلا و معادن ديگر متعلق به تمام ايرانيان است و ثروتمند و فقير ندارد .
دولت محترم ابتدا فكري بحال دستمزدها بكند و آنها را نيز مطابق استانداردهاي جهاني كند سپس سراغ حذف يارانه ها بروند!! با اينكار تمامي مشكلات ناشي از پرداخت يارانه ها خودبخود حل ميشود. با پرداخت ماهي 30 يا 40 هزارتومان يارانه نقدي و پرداخت تمامي هزينه ها بر اساس قيمتهاي جهاني، مشكلي حل نشده و يك معضل بزرگ در عدم تعادل بين دستمزدها و هزينه ها ايجاد ميشود.
با اين كار مشكل توم و گراني مملكت حل نميشود بلكه روز به روز بدتر ميشود چون قشر سرمايه دار مملكت با گران كردن روزافزون اجناس و كالاهاي خود نقدينگي واريزي دولت را به دهك هاي كم درامد از دست آنها خارج ميكنند
این طرح طرحی نیست که بشه تو 1ماه 2ماه یا1سسال 2سال اجراش کرد دولت باید کار کارشناسی بیشتری انجام بده
به نظر من اگر ملاك تمام تصميم گيري ها در دولت اعتبار افراد باشد و ارزش افراد به اعتبار ثبت شده شان باشد نه نياز به اخذ ضامن از افراد است و نه دقدقه پس ندادن وام. هر فردي داراي يك كارت اقتصادي باشد به نحوي كه هر چه بيشتر بتواند منابع خود را در اين كارت به ثبت برساند اعتبارش در كشور بيشتر شود و پرداخت وام منوط به اعتبار باشد. دوم براي كسانيكه اعتبار ندارند و يا از اعتبار بسيار كمي برخوردارند مي توان يك عائله مندي در حداقل رفع نياز مقرر شود تا فرد محتاج نامردان نشود. من حدس مي زنم اگر مزاياي دولت از قبيل امتياز وام و صدور مجوزهاي واردات و صادرات منوط به اعتبار فردي باشد آنقدر جذابيت دارد كه ديگر يك فرد متمول نيازي به دريافت اعانه يا يارانه نداشته باشد و اين پرداختها محدود به عده قليلي در جامعه خواهد شد
به نظر من روش صحیح این است یا چیزی شبیه به این:
_ برای هرکسی باید یک آدرس اینترنتی و صفحه وب و حساب بانکی با شماره کارت ملی درست کنند
_ پسورد با در دست داشتن کارت ملی از مراکز دولتی گرفته شود
_ به هر فرد بالای 18 سال يارانه به طور برابر و مساوی پرداخت شود.
_ هر فرد باید اطلاعات مربوط به خودش و افراد تحت کفالتش ( زیر 18 سال یا بالای 75) را در سیستم وارد کند.و در صورت تغیر در آینده مجددا اصلاح کند.افراد بی سواد به مراکز دولتی مراجعه کنند.
_ با توجه به افراد تحت کفالت يارانه به طرف پرداخت شود
" این سیستم پایه ای مناسب برای هر فعالیت اقتصادی اجتماعی در آینده است"
من يه خودرو با وام و يک قطعه زمين با يک وام ديگر خريده ام مستاجر هم هستم و جمع قسطها بعلاوه اجاره خانه از دوبرابر حقوقم بيشتره ، قسط هارا با قرض کمک بلا عوض و با عوض از قک و فاميل ميدهم تواين فرم بايد چي بنويسم
ايرادات طرح در پاسخ به كسي كه ادعا دارد كارشناس آمار است
1- اي عزيز كارشناس آمار من براي اينكه شناسنامه‌ام عوض كردم هنوز 6 ماه است كه شماره سريال شناسنامه ام وارد سيستم نشده و كارت ملي نمي توانم بگيرم
2 - براي كشاورزاني كه خشكسالي و سرمازدگي پدرشان در آمده نه 3ماه اول سال در آمدي داشتند و نه 9ماهه ديگر درآمدي خواهند داشت تكليف چيست
3- اين طرح براي كارمندان تهيه شده نه افراد ديگر جامعه چون ريس آمار هم در گفتگوي خبري نتوانست سوال مجري را جواب بدهد كه كشاورزاني كه در آمدشان در 3ماهه اول سال هيچي نداشتند تكليف چيست يا تكليف املاك قولنامه اي چيست
4- كسي كه امروز سرپرست نيست و فردا برادر و خواهرش در اثر رانندگي ميميرند و سرپرست خانواده برادر و خواهر يا ...ميشود چيست
5 - اكثر مزارع و املاك مسكوني روستاها و شهرهاي كوچك ثبتي نيست تكليف آنها چيست
6- از كي خودرو سرمايه شده و لي سهام بورس سرمايه نيست
7- حاجي بازرايها جگونه املاك داخل مغازه ها ي آنها بررسي ميشود
8- يك ماشين پيكان مدل 70 سرمايه است ولي گردن بند طلاي 30 ميليوني حاج خانم سرمايه نيست
9- سكه هاي داخل گاو صندوق عزيزان كجا محاسبه ميشود
10 - من كه امروز شاغلم و فردا به دليل ورشكستگي كارخانه و شركت بيكارميشوم تكليف چيست
11- من كه ماشين دارم و فردا ميفروشم تا جهزيه يا خرج فلان جراحي رابدهم كجا لحظ شده اي عزيز كارشناس آمار
12- كسي كه تاجر است و ميلياردها واردات و صادرات دارد كجاي طرح هستند و شايد بگوييد در طرح شركت نمي كنند ولي من ميگويم در طرح شركت ميكنند و خودشان هم خيلي بدبخت و فقير جلوه ميدهند چون ابزار كنترلي نداريد كه بتوانيد ثابت كنيد
به نظر من اين طرح خوب است به شرطي كه تمام افراد جامعه چه فقير و چه ثروتمند بصورت يكسان سهم بگيرند كاري كه حضرت علي با بيت المال مي كردند و همه مساوي بودند . حسن اين كار اين است كه ديگر نيازي به جمع آوري اين اطلاعات كه معلوم نيست درست است يا غلط نداشتيم و در ضمن اگر كسي بيشتر زحمت مي كشد درآمد بيشتري هم بايد داشته باشد نه اينكه در خانه بنشيند و تلاش نكند خوب قاعدتا درآمدي هم نخواهد داشت.
بنطر می رسد اطلاعات این فرم بایستی تنها برای ایجاد یک پایگاه اولیه و اصلی ولی موقت مورداستفاده قرار گرفته و بعدها بایستی با تغییر و تحولات اقتصادی واطلاعات کاملا تایید شده مرتبا به روز شده و یارانه ها براساس متوسط مثلا یکماهه و یا سه ماهه گرداخت گردد. ضمن آنکه بنظر می رسد بایستی اطلاعات براساس اهمیت آنها دسته بندی شده و به ازاء صحیح و دقیق دادن این اطاعات که با کلیه اطلاعات پایگاههای دیگر همخوانی داشته یک امتیاز به فرد داده شود و هر فرد که در این طرح شرکت می کند بصورت به روز بایستی دارای یک امتیاز برای صحت و دقت اطلاعات خود باشد و دستگاهها ی اجرائی موظف باشند که افرادیکه دارای امتیاز بیشتری هستند را دراولویت تسهیلات مثلا وام و... قرار دهند تا بدین ترتیب صحیح و دقیق دادن اطلاعات تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود ضمنا برای ضروری است تا کلیه دارائی های افراد نظیر پول نقد- طلا و جواهرات و... نیز بنحوی در این طرح مورد توجه قرار گیرد. همچنین ازارزشهای ارائه شده برای املاک و دارائی ها در مجاری قانونی و رسمی مثل بانک و... که ارزش خاصی از وثیقه ضروری است مورد توجه قرار گیرد تا افراد کم اظهاری نکنند. ضمنا روشهای ارزش گذاری برای مردم تشریح گردد مثلا حواسته شود تا درمورد املاک از قیمت منطقه ای که بایستی شهرداری و یا اتحادیه صنف املاک و مسکن اعلام گردد استفاده شود تا یک وحدت رویه ای برای مردم ایجاد شده و مرم هم دچار سردرگمی نشوند زیا بساری از مردم این آب و خاک معتقد هستند که ذره ای از بیت المال نبایستی به ناحق به آنها تعلق بگیرد و می خواهند بطور دقیق از حقوق خود و بدون تبعیض برخوردار شوند. درهرحال این طرح بسیار مهمی است و همه باید تلاش کنیم تا مشکلات آن که کم هم نیست مرتفع گردند. ضمنا املای نانوشته غلط ندارد!!! با تشکر از سایت شما جهت انعکاس نظرات مردم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار