بازدید 28439

هدف از سفر آینده پادشاه سعودی به ایران چیست؟

گویا اقدام منطقی این باشد که اگر مقامات سعودی واقعا در پی بهبود رابطه خود با جمهوری اسلامی ایران هستند، بر فرض نادیده گرفتن کمک های مالی آنها به گروه های تروریستی جنوب شرق کشور، دست کم در آغار لجن پراکنی رسانه های خود علیه ایران را متوقف و سپس به تلاش خود برای بهبود رابطه تلاش کنند!
کد خبر: ۱۳۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۴ 01 January 2011
برخی رسانه های جهان عرب و سعودی، از سفر «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی به ایران در آینده ای نزدیک خبر دادند.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، درباره علت این سفر «ملک عبدالله» به تهران، یک منبع آگاه به خبرنگار «تابناک» گفت: مقامات عربستانی به این نتیجه رسیده اند که ایالات متحده آمریکا در پرونده های گوناگون منطقه ای، به ویژه پرونده دادگاه ترور «رفیق حریری»، نخست وزیر پیشین لبنان، می خواهد عربستان و دیگر کشورهای هم پیمان خود را دور بزند و همین امر موجب شده که مقامات سعودی از آمریکا خشمگین شده و در پشت پرده برای بهبود رابطه با جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

این منبع آگاه در ادامه افزود: همچنین مقامات ارشد و تصمیم گیرنده در عربستان به این نتیجه رسیده اند که همسویی آنان با سیاست های آمریکایی در منطقه در چند سال اخیر، موجب شده که وجهه خود را در جهان عرب و جهان اسلام از دست بدهند. از همین روی، با هدف بازسازی وجهه و چهره تخریب شده خود و نیز بهبود جایگاهشان در منطقه، خواهان برقراری رابطه دوباره با ایران هستند و برای همین، سفر آینده پادشاه سعودی به ایران در این راستا انجام می گیرد.

گفتنی است، در همین حال عربستان سعودی با هدف حفظ توازن خود، از یک سو از راه رسانه های خود مانند شبکه خبری «العربیه» همواره جمهوری اسلامی ایران را مورد حمله و انتقاد قرار داده و از سوی دیگر، ما شاهد تلاش مقامات سعودی برای بهبود رابطه خود با کشورمان هستیم.

بنابراین، گویا اقدام منطقی این باشد که اگر مقامات سعودی واقعا در پی بهبود رابطه خود با جمهوری اسلامی ایران هستند، بر فرض نادیده گرفتن کمک های مالی آنها به گروه های تروریستی جنوب شرق کشور، دست کم در آغاز لجن پراکنی رسانه های خود علیه ایران را متوقف و سپس به تلاش خود برای بهبود رابطه تلاش کنند!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۷
احتمالاً‌ ايشون حامل پيامي براي مسئولين خواهند بود.
این منابع آگاهتون منو کشته
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
شما خودت رو ناراحت نکن. از این چیزا زیاده.
این که مرده بود
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
نگران نباش عزیزم اینها 7تا جان دارند .
مازيار
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
مرده آن است كه نامش به نكوئي نبرند اين مرده و زندش بدنامه
عربستان درگيريهاي داخلي زيادي بر سر قدرت داره و ملك عبدالله از نفوذ ايران بين شاهزادگان معترض ترسيده و الي عبدالله ... آمريكاست
بيخيال بابا
لجن پراکنی رو خوب اومدی تابناک امااین رو باید همیشه بیاد داشته باشی که بزرگترین و بی رقیب ترین لجن پراکن تو دنیا رسانه ای نیست جز ...والسلام.
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
از ادبیات نوشتاری شما پیداست که چقدر مستقل هستید !!!
ناشناس
| France |
۱۳:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
خوب راست میگه
رسانه ای نیست جز 3 تا نقطه ...
حالشون خوب شد؟
"در پشت پرده برای بهبود رابطه با جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند"
اینکه جلو پرده است بروید ببینید پشت پرده دارند چیکار می کنند
شايدنيتش خير و ميخواهدبين مسئولين ايراني وساطت كند كه اختلافات را كنار بگذارند و با هم به درد جامعه اسلامي برسند.اخه در شرايط موجود هر تحليلي متصور مگه نه!!!!!
پاسخ ها
مازيار
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
فعلا" بين شاهزادگان و فك و فاميل خوذش وساطت كنه نميخواد دلسوز ما باشه
همه بدند.ما فقط فقط خوبیم.
براي شكار مي آيد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
شایدم مهمان ویژه عمو رحیمه !!!!!
خوشم میاد از اینکه کاملا براتون عادیه که یه حکومت رسانه هاشو کنترل کنه و از این که این کار رو نمی کنه شاکی هستین!!!!!
با تشكر از خبررساني به‌موقع سايت وزين تابناك، نكته مثبت موضوع اينه كه "هيچ ملتي دوست دائمي يا دشمن دائمي نداره و تنها دوست هميشگي هر كشوري، تنها و تنها منافع مليشه كه به خاطرش، حتي پادشاه وهابي عربستان حاضر به سفر به ايران شيعه ميشه"! قابل توجه مسئولين محترم كشور عزيزمان.
منبع انقدر آگاه است که درباره یه خبر غیر امنیتی اسم خودشو نمیگه
بابا بي خيال! نه كه رسانه هاي خودمون كم درباره ي عربستان بدو بيرا مي گه! كاش يه قانوني تو هر دو كشور تصويب مي شد كه جلوي اين كارا رو تو رسانه ها مي گرفت
سلام گرگ بی طمع نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
گرگ ؟؟!!! خیلی بزرگش کردی داداش !!
باشه بهش میگم. هر چی تو بگی !
همه باید اینو بدونن که دشمن اصلی ملت ایران و همه ی شیعیان جهان همین وهابیان که روزانه جان دهها آدم بی گناه و میگیرن!ابنظر من اصلاً نباید تو ایران راهش بدن!
این اومدن رفتن های رییس جمهور ها پادشاه ها نخست وزیر ها ووزراو وکلا و غیره و غیره چه تاثیری تو کرایه خونه و مخارج بچه ها و دانشگاه و مخارج کمر شکن خونه داره یکی بگه راه ادامه زندگی با این درامدها و مخارج چیه؟؟؟؟
طبق اسناد ویکیلیکس برای تفریحات سالم!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به ایران می آید.
از فیلم مختار حتما خوشش اومده ، میاد که ببینه و بره
احتمالاً از اون دنيا براي مسئولان ما پيام آورده!!!!!!!!!
چرا نوشتی به فرض اینكه از كمكهای مالی این وهابیون نامرد به تروریستهای شرق كشور صرفنظر كنیم؟
مااز شهدامون صرفنظر نمیكنیم و تفاوت بین اهل تسنن و اهل تشیع غیور و دوستدار اهل بیت خودمون رو از وهابیت نامرد میدونیم.
این سران اعراب مثل گاو شیری هستن
باید بدوشیمشون حسابی!!!!!!!!!!
سابقشو چیکار کنیم حمایت از ریگی و...
اینها می ترسند ایران ناگهان و بدون هیچ هشداری اعراب را دور بزند و با آمریکا آشتی کند. مخصوصاً که در مذاکرات 5+1 هم حضور ندارند و نمی دانند چه دارد می گذرد.
ایران هم البته حق تاریخی خود به اعراب و آرمان آنها را در این سی و دو سال ادا کرده و تمام مدت فقط از پشت خنجر خورده است. دیگر بس است.
در مناظره هاي انتخاباتي آقاي احمدي نژاد مطلبي را درباره ي ملك عبدالله و آقاي هاشمي رفسنجاني عنوان كردند اگر ايشان تشريف آوردند و مصاحبه اي باحضور خبرنگاران تشكيل شد اين مطلب نيز سئوال شود . از ديگر سو چه كسي ايشان را دعوت كرده است ؟
اومده اتمام حجت کنه، دردسر نزدیکه.
اونا هم دیگه فهمیدن اوضاع از دست امریکا در رفته.بازم دارن میان سمت قدرت.اما مسیولین نباید به اونا محل بزارن
ما به برداران عرب خودخوش آمد ميگوئيم .وگذشته رافراموش ميكنيم .چون يهود ونصارا نيستند ازما بلكه فتنه انگيز ودشمنند(سجاديان ازبوشهر
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی