بازدید 8615
در ادامه سیاست های دوگانه پیشین آمریکا؛

«مایک مولن» باز هم با پا پس زد، با دست پیش کشید!

وي گفت: ما طرح هايي را براي برخورد با ايران آماده كرده ايم و دغدغه هاي ما درباره ايران كاملا آشكار است. ما در اين زمينه، نيازي به مخفي كاري نداريم/ از سوی دیگر، اما لس آنجلس تایمز از قول وي افزوده است: هر گونه حمله به تأسيسات هسته اي ايران، بي ثباتي را در منطقه به دنبال خواهد داشت...
کد خبر: ۱۳۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۱ 19 December 2010
سرويس بين الملل ـ «ژورنال نو» در گزارشی نوشت: در حالي كه «مايك مولن»، فرمانده ستاد مشترك ارتش آمريكا در ديدار با پادشاه بحرين، به او و دیگر كشورهاي حوزه خليج فارس اطمينان داد كه آمريكا در برابر هر نوع تهديد از سوي ايران، آنان را حمايت خواهد كرد، ولی در عين حال افزوده است كه هرگونه حمله به تأسيسات ايران، منطقه را بي ثبات خواهد كرد و برای همین، بايد با ايران وارد گفت وگو شد.

به گزارش «تابناك»، مولن در اين ديدار همچنين مدعی شده است، ايران در حال ساخت بمب هسته اي است و بدين وسيله، به تهديدي عليه همسايگانش تبديل شده است! بنابراین، آمريكا براي مقابله با اين تهديد كاملا آماده است.

بنا بر اين گزارش، وي بار دیگر با تكرار حمايت هاي آمريكا از كشورهاي حاشيه خليج فارس به بحرين نيز به عنوان كشوري كه پايگاه اصلي نيروهاي دريايي آمريكا را در خود جاي داده است، اطمينان داد، به عنوان كشوري كه در جنگ احتمالي در خط مقدم است، نيز حمايت خواهد كرد.

وي همچنين افزود: ما طرح هايي را براي برخورد با ايران آماده كرده ايم. دغدغه هاي ما درباره ايران كاملا آشكار است و ما در اين زمينه نيازي به مخفي كاري نداريم.

بنا بر این گزارش، «آدام اريل»، سفير آمريكا در منامه نيز در اين باره افزوده است: تهديد و خطر ايران، بسيار جدي و واقعي است و به تازگی اين موضوع نقش بسیاری در تصميمات راهبردي كشورهاي حوزه خليج فارس دارد.

از سوی دیگر، اما همه اين مقدمه چيني هاي مولن، در حالي است كه لس آنجلس تایمز از قول وي افزوده است: هر گونه حمله به تأسيسات هسته اي ايران، بي ثباتي را در منطقه به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین، بايد با ايرانيان وارد گفت وگو شد، هر چند همه گزينه ها در رویارویی با ايران روي ميز است.

«لس آنجلس تايمز » همچنين گزارش داده است: در حالي كه علي اكبر صالحي، سرپرست وزارت خارجه ايران، اولويت خود را گسترش رابطه با عربستان و تركيه اعلام كرده است، هيچ نامي از آمريكا و نوع تعامل ايران با اين كشور در منطقه به ميان نيامده است.

در واقع، گویا سخنان مايك مولن در ديدار با حمد بن خليفه، براي مصارف داخلي در بين كشورهاي حوزه خليج فارس است تا آمريكا، بدين وسيله بتواند استقرار پايگاه هاي نظامي خود را در اين منطقه وسعت و قدرت بيشتري ببخشد، وگرنه هر گونه عمليات برای برخورد با ايران ـ به گفته خود آمريكايي ها و كارشناسان ـ منطقه را وارد جنگي بي پايان خواهد كرد و اين با استراتژي امنيت ملي آمريكا ـ كه در رأس طراحان آن «اوباما» و «تام دونيليون»، مشاور امنيت ملي آن كشور هستند ـ در تعارض است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
ظاهراً سایت تابناک نیازمند سپری کردن دورۀ ادبیات بویژه در بخش ضرب المثل دارد
ما ضرب شنیده بودیم که با دست پس می زنند وبا پا پیش می کشند ولی اینجوری شو که تابناک تیتر زده رو نشنیده بودیم
آقای مولن قبل از حمله با بچه های بالاشون تماس گرفتن! مثل اینکه بچه های بالا بهشون گفتن حمله کنید همین یه زره حیثیت و ابرقدرتی هم که داریم از بین میره!
ما كه همچين پيش كشيدني توي اين اظهارات نديديم
خوب کاری میکنه به این میگن سیاست
مثل بعضیها فقط هارت و پورت کنه خوبه؟من که ازش خوشم میاد
آقای مولن یک نظامی است که می خواهد نقش سیاستمداران را بازی کند ولی متاسفانه بلد نیست.در آمریکا برای رضای دل آمریکائیها یک چیز می گوید و چون به بحرین می رود برای سر کیسه کردن سران بی کفایت عربی چیز دیگر.
آمریکا برای حضورش نیاز به یک دستمایه دارد که خوشبختانه با مواضع خود این بستر را برای آنها ایجاد و دگانی است که بسته نخواهد شد
آخه يك پايگاه نظامي براي آمريكا اسمش ميشه كشور؟ شاه چرا اين جزيره رو بخشيد؟ مال باباش بود يا آمريكا به پايگاه نظامي نياز داشت؟
كشورهاي كوچك فقط پايگاه نظامي هستند نه كشور چرا جغرافيا پر از نام كشورهاي كوچيك كوچيكه؟ چرا ما واژه كشور رو به اينها ميديم بايد واژه مناسب پايگاه نظامي به اونها داده بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی