بازدید 3856
عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

اصل 44 برای مناطق توسعه ‌نیافته بازدارنده است

این مسأله در سفر دوم دولت مطرح و ريیس‌جمهور هم دستور اجرایی شدن آن را دادند، ولی عوامل زیرمجموعه ایشان اجرایی نكردند. حتی مشار كت 49 درصدی هم میل و رغبتی در بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استان پدید نمی آورد و سرمایه‌گذاری در استان گام نخست دولت را می‌طلبد.
کد خبر: ۱۳۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰ 01 January 2011
سرویس مجلس «تابناک» ـ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: زمانی دلار هفت تومان بود و سیستان و بلوچستان زیرساخت نداشت و به بهانه این كه انرژی نداریم و جاده درستی نیست، از قطار توسعه و پیشرفت جا ماندیم، ‌استان‌های بسیاری برخوردار بودند و برخوردارتر شدند، به گونه ای كه استانی همچون اصفهان از توسعه و صنعت دارد می‌تركد و آلایندگی صنعتی زیادی تولید می‌كند؛ اما استان سیستان و بلوچستان، هنگامی مورد توجه قرار گرفت و دولت محبت كرده كه دیگر اصل 44 اجازه نمی‌دهد.

نورا در ادامه اظهار داشت: بخش خصوصی حاضر نیست با مدیریت شناور ارزی در منطقه سرمایه‌گذاری كند؛ هرچند اصل 44 مترقی و در راستای توسعه است، برای مناطق توسعه‌نیافته بازدارنده است؛ بنابراین، از دولت محترم خواسته‌ایم و از مقام معظم رهبری هم می‌خواهیم تا هنگامی كه شكاف بین مناطق برخوردار و غیربرخوردار كمتر نشده، در استان‌هایی مانند سیستان دولت در سرمایه گذاری‌ها مشاركت كند؛ این تنها راهکار در استان ما برای رشد و توسعه است.
 
وی افزود: حتی مشار كت 49 درصدی هم میل و رغبتی در بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استان پدید نمی آورد و سرمایه‌گذاری در استان گام نخست دولت را می‌طلبد.

نماینده زابل و زهك تأكید كرد: این مسأله در سفر دوم دولت مطرح شد و ريیس‌جمهور هم دستور اجرایی شدن آن را دادند، ولی عوامل زیرمجموعه ایشان اجرایی نكردند.

عباسعلی نورا نماینده زابل و زهك گفت: ‌تركیب جمعیتی سیستان و بلوچستان نسبتا جوان است و ما در بخش تأمین نیروی انسانی مشكل داریم.
 
عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: با افزوده شدن شهرستان‌های جدید در تقسیمات كشوری، ‌بخشداری‌های جدیدی هم دایر و به دنبال آن استان با كمبود نیروی انسانی روبه رو شد.
 
نورا با اشاره به كمبود نیروی متخصص در استان سیستان و بلوچستان ‌گفت: ما یكی از بهترین دانشگاه‌ها را در كشور داریم كه فارغ‌التحصیلان بسیاری هم داده است، ولی متأسفانه، به كار گرفته نشده‌اند و هر زمانی كه این مسأله را در تهران مطرح می‌كنیم، آنها می‌گویند مدیریت در استان كم‌تجربه است.

پس آنها باید در كجا مشغول به كار شوند؟ ‌این در حالی است که باید به كار گرفته شوند تا تجربه به دست آورند.»
 
این نماینده مجلس افزود: هر ساله، فارغ‌التحصیلان بسیاری به دلیل نبود اشتغال، استان محل اقامت خود را به انگیزه یافتن كار در استان‌های دیگر رها می‌كنند و به این ترتیب، سیستان و بلوچستان در حالی نیروی بومی‌ تربیت می‌كند كه در پایان شاهد خروج آنها از استان است و به دنبال آن، نیروهایی از بیرون از استان در آنجا به كار گرفته می‌شوند كه بعضاً پرتجربه نیستند.
 
تازه ترین اخبار مجلس شورای اسلامی را در صفحه سرویس مجلس «تابناک» بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج