بازدید 16545

تصاویر: روباتی که بزرگ شد

کد خبر: ۱۳۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۷ 23 November 2010
یک روبات که یادآور دو کارتون شهر جادوگر اوز و شهر روباتها است 60 سال قبل در گاراژ یک خانه از آهن قراضه های یک هواپیمای بمب افکن متولد شد و در طول این سالیان بزرگ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سال 1950 یک جوان 19 ساله انگلیسی به نام «تونی سیل» تنها با 15 پوند و با استفاده از آهن قراضه های یک هواپیمای بمب افکن «ولینگتون» جنگ جهانی دوم یک آدم آهنی به نام «جورج» را در گاراژ خانه خود ساخت.

متاسفانه رایانه های آن زمان بسیار بزرگ و ناکارآمدتر از آن چیزی بودند که بتوانند حافظه و هوش قابل تاملی به جورج ارزانی کنند اما این روبات بسیار سرگرم کننده بود و قادر بود در خیابان راه برود و کمی حرف بزند. به خصوص شباهت بسیاری به آدم آهنی داشت که در داستان شهر جادوگر اوز است اما در ابعاد کوچکتر.

جورج به مدت 15 سال شریک و دوست خانواده سیل و یکی از محبوبترین شخصیتهای روباتی زمان خود بود و با تعویض قطعات همانند روبات شهر روباتها رشد کرد و از "جورج کودک" به "جورج بزرگسال" تبدیل شد. اما پس از این مدت، روبات به گوشه گاراژ منتقل شد و به مدت 45 سال در میان گرد و خاکها ماند.

به تازگی "تونی سیل" که 79 سال دارد و افسر بازنشسته نیروی هوایی انگلیس است تصمیم گرفت پس از 45 سال دوری از روبات بار دیگر آن را به زندگی بازگرداند.

براساس گزارش دیلی میل، سیستم کنترل از راه دور این نسخه جدید از جورج 6 فوتی (182 سانتیمتری) دارای دو باتری جدید شده و کاملا روغنکاری شده است.

تونی سیل در این خصوص توضیح داد: «من آن را از گاراژی که در آن مدت 45 سال بی حرکت مانده بود بیرون آوردم. قسمتهایش را جدا کردم، تعمیرش کردم و خوشبختانه جورج هم دوباره به کار افتاد.»


تصاویر روزنامه های 1949 که خبر ساخت نمونه کودک روبات را مطرح می کند


روبات با کمک سیستم کنترل از راه دور که دست تونی است در خبایان راه می رود


روبات بزرگ می شود


روغنکاری و تعمیر پس از 45 سال


بازگشت به زندگی


دوستان پس از 45 سال دوری بار دیگر در کنار هم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست