بازدید 8227

قرائتی: با تعطيلی نمي‌شود که با سواد شد

کد خبر: ۱۳۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵ 19 November 2010
رييس ستاد اقامه نماز كشور با بيان اين‌كه بايد تعطيلات در كشور حذف شود، گفت: با اين همه تعطيلات در كشور،‌ نمي‌شود با سواد شد.

به گزارش ايسنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي در مرحله پنجم اولين دوره فرهنگي آموزشي ائمه جماعات مساجد کشور که در مجتمع فرهنگي ياوران مهدي(عج) قم برگزار شد؛ در سخناني با بيان اين‌كه قرآن رمز توفيق را اخلاص مي‌داند، افزود: حضرت ابراهيم(ع) چند ساعت از حضرت اسماعيل(ع) دست كشيد و دل كند، اما چندين هزار سال است كه مسلمانان بعد از اين واقعه عيد مي‌گيرند و اين نتيجه اخلاص در عمل است.

رييس ستاد اقامه نماز كشور با تأكيد بر اين‌كه براي كسب نيت خالص بايد از خداوند استمداد طلبيد، افزود: با حوزه و دانشگاه انسان حريف نفس خود نمي‌شود.

قرائتي افزود: بايد به كارها و اهداف خود ايمان داشته باشيم كه در اين زمان هر چقدر فساد در جامعه بيشتر شود قدر روحانيت نيز بيشتر مشخص مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه حذف تعطيلات از رموز ديگر كسب توفيقات است، اظهار داشت: تفسير نمونه بيش از 60 بار و به چندين زبان به چاپ رسيده است كه همه اين مطالب در زماني كه دروس حوزه تعطيل بوده به نگارش در آمده است كه اين امر نشان مي‌دهد كه از فرصت‌ها بايد بهترين استفاده را برد.

رييس ستاد اقامه نماز كشور اضافه كرد: امروز روحانيت بايد به عنوان رهبر دانشجويان مطالعات زيادي داشته باشد و سطح سواد ديني او بايد از دبيران تعليمات ديني و اساتيد دانشگاه بالاتر باشد.

وي درادامه عنوان كرد: نبايد از ديگران كينه به دل داشت كه در اين صورت در دل مريض چيزي از معارف الهي نمي‌گنجد.

قرائتي گفت: در روايتي از معصوم آمده است كه هر كس به مسجد برود به هشت كمال خواهد رسيد كه يكي از آنها علم جديد است و اين بدان معنا است كه بايد جوانان در مساجد از ائمه جماعات مطالب جديدي بياموزند.

وي افزود: هديه به اولياء خدا باعث بركات خواهد شد و در اين صورت دعاي ديگران در حق انسان مستجاب مي‌شود.

رييس ستاد اقامه نماز كشور با بيان اين‌كه ائمه جماعات بايد قرآن محور باشند ابراز داشت: ائمه جماعات بايد يك دور تفسير قرآن را مباحثه كنند و 60 درصد مطالب سخنراني‌هايشان نيز بايد از قرآن باشد.

وي با اشاره به اين‌كه نكات فراواني در قرآن و نهج‌البلاغه وجود دارد كه بايد كشف شود؛ ابراز داشت: تمام سخنراني‌ها بايد حاوي مطالبي باشد كه يا واجب يا مستحب و يا نياز فرد و يا نياز اجتماع باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
مگر جمعه هاوتعطیلات نمی شود مراکر آموزشی باز باشند . خوب است ترم قبل دانشگاه پیام نور در جمعه ها هم کلاس داشت .
در مورد تعطیلات درست گفتن ولی وقتی ادم بخودش رجوع میکنه میبینه اگه این تعطیلات هم نباشه کارمندهای دولت با این حقوق دلشون رو به چی خوش کنن
دمش گرم! ما که همیشه تعطیلیم به نظرم اول باید کاری کنیم که از روزهای غیرتعطیل نهایت استفاده رو کنیم.
آقای قرائتی همه کشورها تعطیلی دارند در رفاهند و در پایان هفته به خاطر وجود راه و وسایل نقلیه راهی سفر می شوند. در ایران با همه امکانات کمی که وجود دارد مردم نیاز به تمدد اعصاب دارند بنابراین این تعطیلی ها حق مردم است عوض کم کردن تعطیلات دولت به مردم دلگرمی بدهد زمانی که سر کار هستند تلاش کنند و اتلاف وقت نکنند.
همچین می گه انگار روزایی که تعطیل نیست مردم چیزی یاد می گیرن!
حاج آقا کمیت مهم نیست! کیفیت مهمه! حالا توی اون روزهای غیرتعطیل چه اتفاقی میافته؟
حاج آقا باور کنید این تعطیلات زیاد است در اروپا و امریکا روزهای شنبه و یکشنبه تعطیلات عمومی است و ساعت کاری جز در برخی از موارد از 9 صبح تا 3 بعد از ظهر است، اما در ایران عزیزمان از 8 تا 4 کارمندی و تا5 کارگری است و تنها روز جمعه تعطیل رسمی است که آنهم زیاد است اما حاج آقا خیلی دوست دارم ولی ببخشید یه نکته رو اشتباه گفتی، کتاب فوق در تعطیلات نوشته شده یعنی در فراق بال نویسنده از مسایل روزمره پس میبایست تعطیلات اضافه شود نه کم، خلصا نفهمیدیم تعطیلات خوبه یا بده کمه یا زیاده اصلا این نوشتار هم قاطی پاطی شد!!! با عرض پوزش.
اتفاقاً تنهاموردی که تعطیلی نباید درآن رخ دهد
وموردرضایت وخداوندواهل بیت پاک ونورانی پیامبر باشددر درس خواندن است که میشود
حتی 21ماه مبارک رمضان درس تعطیل
نشودوموردرضایت وخشنودی مولاعلی (ع)هم قرارگرفت.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی