بازدید 3581

آمار فوت مادر و نوزاد در ایران

این آمار به صورت میانگین است به طوری که در یک استان ممکن است در هر 24 ساعت یک مرگ اتفاق بیفتد و در استانی دیگر در هر 18 ساعت این اتفاق ناگوار رخ دهد.
کد خبر: ۱۲۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۸ 10 November 2010
مهر: مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: به طور متوسط در هر 24 ساعت یک مادر و 13 نوزاد در کشور فوت می کنند.

محمد اسماعیل مطلق در نشست بررسی شاخصهای بهداشت خانواده استان لرستان در سخنانی به جوان بودن جمعیت کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر جمعیتی حدود 18 میلیون جوان در کشور وجود دارد که 25 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: این قشر در حال حاضر یا در مدارس راهنمایی، دبیرستانها ودانشگاهها مشغول تحصیل اند و یا بیکار هستند.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اما نکته حائز اهمیت این است که از مجموع 18 میلیون جوان یاد شده 65 درصد مشغول تحصیل و 35 در صد آنها بیکار و یا مشغول شغلهای کاذب هستند.

مطلق خاطرنشان کرد: این در حالیست که 70 در صد بزهکاریهای جامعه مربوط به همان 35 درصد جوانان بیکار است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه مسئولان به رفع مشکل اشتغال جوانان، بیان داشت: وظیفه ما این است که سلامتی را به هر شکل ممکن به این افراد بر گردانیم تا دوباره زندگی پر نشاط و سالمی داشته باشند.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به مرگ و میر مادران در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در کشور ما در هر 24 ساعت یک مرگ مادر اتفاق می افتد.

مطلق افزود: این آمار به صورت میانگین است به طوری که در یک استان ممکن است در هر 24 ساعت یک مرگ اتفاق بیفتد و در استانی دیگر در هر 18 ساعت این اتفاق ناگوار رخ دهد.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین به روند مرگ نوزادان در کشورمان نیز اشاره کرد و یادآور شد: به طور متوسط در هر شبانه روز بین 13 تا 15 نفر نوزاد در کشور فوت می کند.

مطلق ابراز امیدواری کرد که با تلاش و همت بیشتر در سال همت مضاعف و کار مضاعف بتوانیم این آمار ها را به حداقل برسانیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج