بازدید 10038

افشای معمای قتل تاجر برنج و خانواده‌اش

سراغ «معصومه» و دو فرزندش رفته و با چوبدستي به زن جوان چند ضربه زده و زماني كه نيمه جان بود با پارچه‌اي خفه‌اش كرديم. سپس به سراغ «عليرضا» و «عسل» رفتيم كه با شنيدن سر و صدا از خواب پريده بودند. پسر 11 ساله با ديدن ما و اجساد پدر و مادرش ناگهان به سوي ما حمله‌ كرد كه او را نيز با چوبدستي زده و خفه‌اش كرديم.
کد خبر: ۱۲۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۸ 07 November 2010
ایران: كليد معماي قتل هولناك تاجر برنج و اعضاي خانواده‌اش در دستان دو كارگر خانه ويلايي بود.

صبح شنبه 8 آبان، خدمتكار ويلاي چهار طبقه در خيابان توحيد 62 بابل، زماني كه براي كار روزانه، خود را به آنجا رساند، چند بار زنگ زد اما برخلاف هميشه هيچ جوابي نشنيد. او كه بشدت نگران شده بود، بلافاصله با تلفن همراه مرتضي- صاحبخانه- تماس گرفت اما او نيز به تلفنش جواب نداد.



خدمتكار زن كه به موضوع مشكوك شده بود، با عجله خود را به خانه پدرزن مرتضي رساند و مرد ميانسال را در جريان ماجرا قرار داد. دقايقي بعد هم وي با حضور در مقابل ويلا، با مشاهده خودروي داماد و دخترش در حياط، به موضوع مشكوك شد و با پليس تماس گرفت. دقايقي بعد نيز گروهي از مأموران خود را به خانه ويلايي رساندند.

وضعيت حياط عادي به نظر مي‌رسيد اما مأموران پس از ورود به ساختمان با پيكر بي‌جان «مرتضي» روبه‌رو شدند كه با سيم برق خفه شده بود. آثار بهم ريختگي ويلا نيز از دستبرد به خانه مرد تاجر حكايت داشت. آنها سپس خود را به طبقه بالا- اتاق خواب‌ها- رساندند كه با جسد معصومه- مادر خانواده- و پسر 11 ساله‌اش روبه‌رو شدند. آثار جراحت روي پيكر زن و پسرش نيز از درگيري آنها با عاملان جنايت هولناك حكايت داشت.

جست‌وجو براي يافتن «عسل»- دختر هفت ساله- نيز با كشف پيكر بي‌جان او در حمام پايان يافت. شكستگي در حمام نيز نشان مي‌داد دختر كوچولو براي نجات جانش در حمام مخفي شده بود كه جنايتكاران زندگي او را نيز بي‌رحمانه گرفتند.

آغاز تحقيقات جنايي

با افشاي جنايت هولناك، تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي بابل همراه بازپرس ويژه قتل، تحقيقات ويژه جنايي براي شناسايي و دستگيري عاملان جنايت هولناك را آغاز كردند.

در نخستين بررسي‌ها مشخص شد جنايتكاران بدون هيچ مقاومتي وارد خانه شده‌اند. نحوه قرار گرفتن اجساد در ويلا نيز نشان داد مرتضي- 64 ساله- نخستين قرباني جنايت بوده و قاتلان پس از كشتن تمامي اعضاي خانواده و سرقت پول و طلا، از آنجا گريخته‌اند.

بازجويي از مظنونان

كارآگاهان در نخستين گام‌ها 6 مظنون را در رابطه با جنايت تحت تحقيق قرار دادند اما بازجويي‌ها بي‌نتيجه ماند. از سوي ديگر، يكي از همسايه‌ها به تيم جنايي گفت: حدود ساعت هفت صبح صداي داد و فرياد از خانه ويلايي شنيدم اما به تصور اين كه درگيري خانوادگي است، توجهي نكردم. نانواي محل هم اظهار كرد: ساعت 6 و 20 دقيقه صبح جمعه- يك روز قبل از افشای جنايت- تاجر برنج مقتول- به مغازه‌اش آمده و نان گرفته است.

گزارش پزشكي قانوني

پزشك جنايي هم پس از نخستين معاينه اجساد، اعلام كرد قتل صبح روز جمعه رخ داده است. به‌رغم وجود آثار درگيري و جراحت روي پيكر قربانيان، همگي آنها خفه شده بودند.

دستگيري عاملان جنايت

با گذشت يك هفته از جنايت هولناك، كارآگاهان جنايي در تحقيقات شبانه‌روزي، رد پاي دو كارگر ساختماني را در اين ماجرا كشف كردند. آنها كه دايي و خواهرزاده هستند، يك هفته قبل براي انجام كارهاي ساختماني به ويلا- محل جنايت- رفت و آمد داشته و پس از جنايت نيز به طور مرموزي ناپديد شده بودند. سرانجام مخفيگاه آنها در اطراف بابل شناسايي شد و كارآگاهان «مرتضي» و «ابراهيم» را دستگير كردند.

جزئيات جنايت

آنها در نخستين بازجويي‌ها منكر اطلاع از قتل شدند اما پس از تحقيقات فني، پليسي و با مشاهده مستندات تيم جنايي چاره‌اي جز اعتراف نديدند.«از چند هفته قبل براي كارهاي ساختماني در ويلا مشغول كار بوديم تا اينكه با مشاهده وضع مالي صاحبخانه وسوسه سرقت از آنجا به جانمان افتاد. بنابراين صبح جمعه به بهانه برداشتن وسايل و ابزار كارمان راهي ويلا شديم. زماني كه مرد صاحبخانه در را باز كرد همراهش به داخل خانه رفتيم. اما در بين راه با تهديد كارد او را به داخل ساختمان كشانده و پس از درگيري، با ضربه‌هايي مجروحش كرده و بعد هم با سيم برق خفه‌اش كرديم.

بعد سراغ «معصومه» و دو فرزندش رفته و با چوبدستي به زن جوان چند ضربه زده و زماني كه نيمه جان بود با پارچه‌اي خفه‌اش كرديم. سپس به سراغ «عليرضا» و «عسل» رفتيم كه با شنيدن سر و صدا از خواب پريده بودند. پسر 11 ساله با ديدن ما و اجساد پدر و مادرش ناگهان به سوي ما حمله‌ كرد كه او را نيز با چوبدستي زده و خفه‌اش كرديم.

«عسل» كه شاهد ماجرا بود از ترس به حمام رفته و در را قفل كرده بود. از آنجا كه او ما را به خوبي مي‌شناخت چاره‌اي جز قتلش نداشتيم. به همين خاطر در حمام را شكسته و با ليف خفه‌اش كرديم. بعد هم دوربين‌هاي مداربسته خانه را از كار انداخته و با سرقت پول و طلاها فرار كرديم.»

بازسازي صحنه قتل‌ها

سردار «عليرضا مسكني» - فرمانده نيروي انتظامي استان مازندران - نيز با اشاره به عمليات پليس براي افشاي اين جنايت گفت: پس از اعلام اين خبر و با توجه به پيچيدگي و عمق فاجعه تيمي از كارآگاهان و كارشناسان با تجربه پليس آگاهي استان و شهرستان «بابل» مسئول پيگيري پرونده و كشف جنايت شدند.

پس از بررسي صحنه جرم، احتمال قتل با انگيزه سرقت قوت گرفت تا اينكه با تلاش‌هاي گسترده دو متهم دستگير شدند آنها در بازجويي‌ها به قتل وسرقت مقداري طلا به ارزش 700 هزار تومان اعتراف كردند.وي افزود: متهمان صبح شنبه - 15 آبان - صحنه قتل را در حضور مأموران و بازپرس پرونده بازسازي كردند.

هشدار پليس

سردار مسكني با هشدار به مردم و خانواده‌ها گفت: همواره توصيه شده از نگهداري پول نقد و طلا و جواهرات گرانقيمت در خانه خودداري كنند يا تا حد امكان در اين باره و محل نگهداري پول و طلاي گرانبها با افراد غريبه صحبت نكنند. همچنين پليس به طور دايم از مردم خواسته براي كار در خانه از افراد مورد اطمينان و آشنا استفاده كنند.

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به اين كه در زمان وقوع قتل يكي از همسايه‌ها صداي فرياد همسر مقتول را شنيده بود، افزود: به طور قطع در صورت تماس تلفني با پليس 110، از ادامه چنين جنايتي جلوگيري مي‌شد و جنايتكاران نيز به راحتي به دام مي‌افتادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی