بازدید 5837

حسن حبيبي از رياست فرهنگستان مي‌رود

کد خبر: ۱۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۱ 23 June 2008
با پايان يافتن دوره چهارساله رياست فرهنگستان زبان و ادب فارسي، «حسن حبيبي» اواخر شهريورماه از اين سمت كناره‌گيري مي‌كند.

مدير روابط عمومي فرهنگستان زبان و ادب فارسي در گفت‌وگو با فارس، در اين باره اظهار داشت: اواخر شهريور دوره چهارساله رياست دكتر حبيبي بر فرهنگستان زبان و ادب فارسي به پايان مي‌رسد و طبق اساسنامه شواري فرهگستان رييس بعدي به انتخاب شوراي فرهنگستان برگزيده خواهد شد.

حسن غريبي افزود: طبق آن‌چه كه تاكنون آقاي حبيبي اظهار داشته‌اند، ايشان ديگر رياست فرهنگستان را نمي‌پذيرند و بنابراين يكي ديگر از اعضا به اين سمت برگزيده خواهد شد.

مدير روابط عمومي فرهنگستان زبان و ادب فارسي از هرگونه گمانه‌زني‌ درباره رييس آينده اين فرهنگستان خودداري كرد.

«حسن حبيبي» و «غلامعلي حداد عادل» دو عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسي هستند كه طي سال‌هاي اخير به طور متناوب رياست عالي‌ترين نهاد تصميم‌گير در زمينه زبان رسمي كشور، را بر عهده داشته‌اند.

رياست فرهنگستان زبان و ادب فارسى، از 17 ارديبهشت 1370 تا 28 فروردين 1374 برعهده حسن حبيبى بود و پس‌ از استعفاى وي‌، غلامعلي حدادعادل از تاريخ 28 فروردين 1374 به اين سِمَت انتخاب شد.

در سال 1383، پس‌ از انتخاب حدادعادل به رياست مجلس شوراى اسلامي، مجدداً حبيبي با اكثريت آرا به رياست فرهنگستان زبان و ادب فارسي برگزيده شد.

رئيس فرهنگستان را شوراي فرهنگستان از ميان اعضاى خود، براى مدت چهار سال انتخاب، و براى تأييد و صدور حكم به رئيس‌جمهور، رياست عالي فرهنگستان‌ها، معرفي مي‌كند.

ارائه طرح‌هاى پژوهشي و علمي و انتشاراتي به شوراى فرهنگستان جهت تصويب‌؛ تهيه طرح تشكيلات داخلى فرهنگستان و ارائه آن براى تصويب هيئت امناى فرهنگستان‌ها پس‌از تأييد شوراى فرهنگستان‌؛ پيشنهاد عضويت فرهنگستان در مجامع بين‌المللى به شوراى فرهنگستان و پيگيرى آن با رعايت مقررات و قوانين كشور؛ انتصاب رؤساى گروه‌هاى علمى و پژوهشى؛ پيگيرى و نظارت بر حُسن اجراى تصميمات شوراى فرهنگستان‌ و دعوت از اعضاى شوراى فرهنگستان براى تشكيلات جلسات‌، برخى از وظايف رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست