بازدید 7181

بین ایران و اسرائیل جنگ مستقیم رخ نمی‌دهد

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: ممکن است جمهوری اسلامی بعدها حملاتی را به منافع اسرائیل داشته باشد اما به نظر می‌رسد که در مقطع کنونی حمله به تلاویو در دستور کار مقامات ایران نیست.
کد خبر: ۱۲۳۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱ 05 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق باعث شده است تا یک پرسش مهم به وجود آید؛ آنکه آیا در ادامه شاهد جنگ مستقیم ایران و رژیم صهیونیستی خواهیم بود؟

علی بیگدلی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «این اولین بار نیست که اقداماتی از این دست از سوی اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران رخ می‌دهد؛ گرچه باید توجه داشته باشیم که حمله به کنسولگری یک کشور از نظر سیاسی، نظامی و امنیتی بسیار حایز اهمیت است. در این شرایط شاید خوب باشد که مسئولان ذی‌صلاح به بررسی گسل‌های امنیتی بپردازند و بببنند که چرا رژیم اسرائیل به دفعات می‌تواند تحرکاتی داشته باشد. از سوی دیگر مشخص است که ایران نباید به فضایی ورود کند که در نهایت منجر به ورود مستقیم به جنگ با اسرائیل شود زیرا در این صورت پیامدهای مبهمی وجود خواهد داشت».

او ادامه داد: «اکنون نوعی دیپلماسی پنهان میان ایران و آمریکا وجود دارد. ایران طبیعتا نمی‌خواهد هیچ‌وقت با اسرائیل مذاکره‌ای داشته باشد زیرا اساس این رژیم را به رسمیت نمی‌شناند؛ بنابراین با گفتن اینکه آمریکایی‌ها در فقره اخیر حامی اسرائیل بودند به نوعی می‌خواهد از آمریکا در این موضوع امتیاز بگیرد».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «ممکن است جمهوری اسلامی بعدها حملاتی را به منافع اسرائیل داشته باشد اما به نظر می‌رسد که در مقطع کنونی حمله به تلاویو در دستور کار مقامات ایران نیست».

بیگدلی در پایان گفت: «در شرایط فعلی اسرائیل هم چندان دنبال جنگ مستقیم با ایران نیست زیرا هم درگیر غزه است و هم رویارویی‌اش با حزب‌الله لبنان مقدم بر رویارویی با ایران است. بایدن در آمریکا هم به دلیل آنکه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد نمی‌خواهد جنگ گسترش یابد زیرا حمایت اقلیت ملسمانان در آمریکا که عمدتا به دموکرات‌ها رأی می‌دهند را از دست می‌دهد. از سوی دیگر ادامه و گسترش جنگ در منطقه منافع اقتصادی آمریکا به واسطه افزایش قیمت نفت را به خطر می‌اندازد؛ بنابراین بین ایران و اسرائیل جنگی مستقیم رخ نخواهد داد».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست