بازدید 3374

دیدار وزیر خارجه آمریکا با ولیعهد عربستان در جده

وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه شب در جده با ولیعهد عربستان سعودی دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه از جمله اوضاع غزه گفت وگو کرد.
کد خبر: ۱۲۲۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰ 21 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در جده با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار دو طرف درباره روابط دوجانبه و همکاری‌های مشترک به بحث و رایزنی پرداختند.

وزیر خارجه آمریکا و ولیعهد عربستان همچنین درباره آخرین تحولات منطقه و از جمله تحولات در غزه و تلاش‌های انجام شده برای توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به این باریکه و پیامدهای انسانی آن با یکدیگر گفت وگو کردند.

بلینکن پیش تر نیز در جده با فیصل بن فرحان بن عبدالله وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار کرده بود.

وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه وارد جده عربستان سعودی شد و قرار است روز پنجشنبه به مصر و روز جمعه به فلسطین اشغالی سفر کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست