بازدید 11188
شمارش معکوس تا حذف دوباره سرخابی از آسیا

جلسه هیات عالی واگذاری پرسپولیس با ریاست وزیر اقتصاد، بی نتیجه ماند؛ تامین اجتماعی سرخ‌ها را پس زد

تابناک باخبر شده که جلسه ظهر امروز برای شناسایی ترکیب سهامداران آتی پرسپولیس در میان صندوق‌های بازنشستگی متعلق به سازمان تامین اجتماعی، به صحنه مخالفت اعضای حاضر و چند نماینده مجلس تبدیل شده و سرانجام جلسه بدون نتیجه به پایان رسید و زمان جدیدی هم برای آن تعیین نشد تا عملا واگذاری سرخ‌ها به محاق برود.
کد خبر: ۱۲۲۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 12 March 2024

جلسه هیات عالی واگذاری پرسپولیس با ریاست وزیر اقتصاد، بی نتیجه ماند؛ تامین اجتماعی سرخ‌ها را پس زد

پس از یک هفته مانور خبری و تبلیغاتی دولت با پیش‌آهنگی وزیر کار و امور اجتماعی، پرسپولیس در عمل امشب واگذار نشد!

 به گزارش تابناک ورزشی؛ پس از مصوبه هیات دولت و اجبار واگذاری عمده سهام مالکیتی باشگاه دولتی پرسپولیس به سه صندوق بیمه متعلق به سازمان تامین اجتماعی، امروز ظهر جلسه هیات عالی واگذاری جهت تعیین تکلیف دقیق، قیمت‌گذاری و تعیین جزییات درصد سهام هر یک از صندوق ها برگزار شد.

بر اساس شنیده‌ها، بیشتر اعضای حاضر در جلسه از جمله نمایندگان مجلس عضو هیات عالی، نماینده اتاق تعاون و نماینده اتاق بازرگانی به شدت با این نحوه واگذاری مخالفت کردند.

همچنین میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان که قبلا طی مصاحبه‌ای در رسانه‌ها، مخالفت خود را با واگذاری پرسپولیس به مجموعه متبوع خود ـ آن هم در ازای بخشی از بدهی و دیون دولت به تامین اجتماعی ـ اعلام و هیات مدیره سازمان تحت مدیریتش هم طی مصوبه‌ای مخالفت و به صرفه و صلاح نبودن این واگذاری را ابلاغ کرده بود، ضمن اعلام تبعیت از تصمیمات کلان و کمک به دولت برای حل مشکل دو باشگاه مردمی پرسپولیس و استقلال، مشکلات قانونی را مانع این واگذاری دانست.

 

جلسه هیات عالی واگذاری پرسپولیس با ریاست وزیر اقتصاد، بی نتیجه ماند؛ تامین اجتماعی سرخ‌ها را پس زد

به این ترتیب دولت باید هرچه سریع‌تر سراغ واگذاری استقلال به پتروشیمی خلیج فارس برود تا دست کم یکی از دو تیم را از زیر مالکیت وزارت ورزش خارج کرده و آنها را از تملک مشترک نجات دهد.

مشکل اصلی ارزش سهام پرسپولیس نیست، مخارج تیمداری حرفه‌ای است

در این جلسه ابتدا اذهان به سمت دلیل تهاتر بدهی دولت جای واگذاری سهام پرسپولیس رفت؛ اما سپس مطرح شد که همه به خوبی می‌دانند مشکل‌های مالی و قیمت‌گذاری و قانونی، در این انتقال اصل مساله نبوده و زیان ده بودن و هزینه های سنگین باشگاه‌داری، دلیل اصل و باعث بروز حاشیه های فراوان اجتماعی و نارضایتی ها بازنشستگان خواهد شد.

مجموعه تامین اجتماعی در جریان هفته گذشته، علاوه موضع‌گیری‌های صریح، مخالفت مکتوب اعضای هیات مدیره و مدیرعامل و مدیران صندوق تأمین اجتماعی را اعلام کرد و تمامی ذینفعان اصلی این صندوق یعنی کانون‌های بازنشستگی و کارگری و همچنین نمایندگان مجلس، چنین انتقالی را غیرممکن دانستند.

برخی تجمعات در همین مدت کم در مخالفت با واگذاری پرسپولیس با عباراتی همچون به خاک سیاه نشاندن تامین اجتماعی و خیانت، همراه به مستمری بگیران توام شد و با اینکه پس از ورود وزیر کار، موضع مدیرعامل تامین اجتماعی هم نرم شد،  این آتش زیرخاکستر امروز در نشست رسمی زبانه کشید و در نهایت جلسه بی نتیحه تمام شد؛ اما بازدارندگی زیاد بازنشستگان حتی فشار شدید دولت و وزیر کار به صندوق را هم خنثی کرد. در نهایت این شورا زیر بار قبول این واگذاری غیر منطقی نرفت و چهره‌های تعیین‌کننده صراحتا گفتند که قصد عبور از حق و حقوق ذینفعان اصلی سازمان تامین اجتماعی را ندارند و دولت باید دنبال مشتری دیگری بگردد.

حالا در فاصله سه هفته تا پایان مهلت تعیین تکلیف واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال و خروج مالکیت آنها از دولت، کار وزارت ورزش گره خورده است و فشار معاون اول رئیس جمهور در کنار دستور صریح وزیر کار و رفاه هم کارساز نبوده و احتمالا این جدال را باید تمام شده تلقی کرد.

پرسپولیس که در رسانه‌ها ۸۰ درصد سهام خود را در اختیار تامین اجتماعی می‌دید و با دو خط نامه در مالکیت شرکت های تابعه تامین اجتماعی قرار گرفته بود و حتی این موضوع را با ارسال یک نامه رسمی و ثبت در کدال، به اطلاع سازمان خصوصی‌سازی رسانده بود، حالا باید منتظر تعیین تکلیف مالکانی باشد که سر نخواستن آن با هم کشمکش دارند.

بدسلقیگی و تصمیم غیرکارشناسی مدیران دولت باعث شده تا طبق پیش بینی‌ها این واگذاری با مقاومت بازنشستگان روبه رو شود.

جلسه هیات عالی واگذاری پرسپولیس با ریاست وزیر اقتصاد، بی نتیجه ماند؛ تامین اجتماعی سرخ‌ها را پس زد

پرسپولیس و استقلال تا تعیین تکلیف حقوق و درآمدهای قانونی خود از جمله حق پخش زنده تلویزیونی مسابقات که در سیطره و چپاول صداوسیماست، روی خوش نخواهند دید و کسی حاضر نخواهد شد، این تیم‌های تا خرخره بدهکار را تحویل بگیرد و میراث دار قرض‌ها و بدهی‌های بعدی شان شود.

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۶
این ناهماهنگی ها و دوباره کاریها ورفتارهای ضدونقیض اصلا جای تعجب نداره
میدونید چرا؟
چون اینجا ایرانه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
دولت حداقل ۸۵۰ هزار میلیارد تومان به صندوق تامین اجتماعی بدهکار حتمی است
بعد دوباره یک تیم از بازیکنان خودپسند و با دستمزدهای چند ده و چند ۶میلیارد تومانی
و خرید ۷ هزار میلیارد تومان را میخواهند از صندوق و جیب کارگران و بازنشستگان بردارند !!!؟؟

بابا پر رویی و گستاخی و وقاحت و بیشرمی هم حد و مرزی داشته و دارد !!!؟؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
اصلا کجای دنیا دولت موسسات ضرر ده مثل همین استقلال و پرسپولیس و ایران خودرو و سایپا را نگه میداره و از جیب ملت و بودجه عمومی به انها پول تزریق میکنه در حالیکه اینها اگر دست بخش خصوصی باشند خیلی هم سود اور خواهند بود.
اوج ناهماهنگی وبی سلیقگی هم اینه که چنین اخبار منفی درست چندساعت مانده تا دربی منتشر میشه ! البته اگر تعمدی نباشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
میخوان اندوخته ملت رو به یغما بدن شما فکر دربی هستی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
جناب چه ربطی دارد به دربی فاتحه ورزش در این مملکت خوانده شده
مثلا فکر میکنید بازیکنان اصلا برایشان مهم است که باشگاه تحت نظر کی باشد
بسیار هم خوشحالند که تحت نظر یک سازمان به اصطلاح غیر دولتی و عملا ورشکسته در نیامده باشند
واگذاری این دو تیم با این همه بدهی و مشکلات به تامین اجتماعی فقط باری بر دوش بازنشستگان که خود مشکل دارند اضافه میشود و مشکلی بر مشکلات آنان اضافه میشود.
اگر تامین اجتماعی دست سعید مرتضوی بود الان هم پرسپولیس را گرفته بود هم استقلال رو.... چون براش مهم نبود که صندوق سرپا بمونه یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
مگر الان غیر از اینست ؟؟
الان هم که دارند همین کار را میکنند

یکی می مُرد از درد نداری
یکی میگفت : عمو زردک نمیخواهی ؟؟؟
واقعا کارهای این دولت اعصاب خردکن شده
واقعا تواین چند سال همچی مدیری ندیده بودیم جلوی نظر غیر کارشناسی و بی قانونی ایستاده باشد....
سلام، چه جالب پرسپولیس ورشکسته با کلی بدهی را می خواهند وبال تامین اجتماعی کنند و بازنشستگان بیچاره را بدبخت کنند ظاهرا دولت کریمه دیوار کوتاهتر از تامین اجتماعی پیدا نکرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
اتفاقا تامین اجتماعی هم ورشکسته س از پس حقوق و پاداش بازنشستگان بر نمیاد . این فقط یه سیاسی بازی پایداری چی هاس از لج علی کریمی و بقیه .
اتفاقا هوادارای پرسپولیس اصلا راضی نیستن پرسپولیس به شستا واگذار بشه .
دولت با انداختن سازمانهای زیان ده به تامین اجتماعی قصد به زمین زدن انرا دارد درحالیکه این صندوق خصوصی و متعلق به حدود ۴۰ میلیون کارگر و خانواده هاشان است که متاسفانه به حیات خلوت گروه های قدرت تبدیل شده است
تا استقلال و پرسپولیس نره دست بخش خصوصی فوتبالشون درست نمیشه
صندوقا که پول نداشتن تا دیروز و سن بازنشستگی رو بردن بالا خیالشون راحت شد که از ملت میخوان هزاران میلیارد پول اضافی بگیرن حالا میخوان سریع سهام اینارو بفروشن به اینا دوباره پول ها حیف میل کنن دوباره ۴ سال دیگه بگن ۱۰ سال به سن بازنشستگی اضافه کنین پول مربی های خارجی تیم ملی رو از همین شستا گرفتن
چقدر دیگه آش شوره که تامین اجتماعی هم سرخابی هارو پس میزنه.
پرسپولیس و استقلال= تیمهای دولتی= قاتل بیت المال= ناعدلارنه بودن مسابقات= قهرمانی بی ارزش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
بیرانوند و امثال او برای یک فصل بازی ۹ ماهه صد میلیارد تومان دستمزد میگیرند!!!؟؟

و اینها جدای از پاداش ها و رانت های تبلیغاتی همچون شرکت کوروش کمپانی
و واردات خوردو های لاکچری با سودهای چند ده میلیارد تومانی است!!!؟؟

خدایا خودت به ایران و ایرانی بیداری و هوشیاری و جرات اعتراضات قانونی ارام طبق قانون اساسی کشور را عنایت بفرما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
دادا قرارداد بیرانود 14 میلیارد اونی که صد
میلیارد میده استقلاله
پرسپولیس سقفش رعایت شده س
آخه باشگاه ورشکسته زیان ده بدبخت پرسپولیس چه به درد تامین اجتماعی ومستمری بگیران میخوره خدایی چی با خودشون فکر میکنن اصلا مدیران و زیر وزرای این دولت چه دشمنی با بازنشستگان تامین اجتماعی دارن؟ بدون حساب کتاب یه ملیون از حسابشان کم کردید واون افتضاح بار آوردید. هنوز دست وردار نیستید. مدیر عامل تامین اجتماعی کیه؟ آیا بلده حرف بزنه یا فقط بله قربان چشم قربان گو
تامین اجتماعی چرا باید پیروزی رو قبول کنه؟همینطوریشم تامین اجتماعی ورشکسته هست دیگه میخان چیو به فوتبال بدن؟! دست از سر تامین اجتماعی بردارید لامصبا.
بهتر تامین اجتماعی ورشکسته است خودشو نمیتونه جمع کنه
این 2 تیم معروف پایتخت که اینهمه طرفدار 2 آتیشه دارد سهامشان را در بورس عرضه کنند و طرفدارانشان سهام را بخرند. واگذاری به صندوق تأمین اجتماعی خیانت به کارگران و کارفرمایان است و اگر این اتفاق بیفتد مسببان آن باید محاکمه شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
دقیقا حق با شماست . اما اون.نهاد خاص نمیزاره
چون تعداد طرفداراشون زیاده و تاثیر گذار روجامعه
و میخوان تحت کنترل خودشون باشه
اینکار در نوع خودش خیلی عجیب به نظر می رسید و به نفع بازنشستگان نبود و بیشتر به ایجاد حیاط خلوت برای منافع شحصی شباهت داشت.هرکس که باعث وبانی اش بوده و از منافع تامین اجتماعی دفاع نکرده باید استعفا بده.
جالبه یعنی من کارگر بدبخت و بی پناه کار کنم شما میلیاردی با یه بچه فوتبالیست قراداد ببندی بعد یعنی شما داری بمن کمک میکنی از ماست که برماست
مثل دوره قاجار شده که دولتمردان عزیز و زحمتکش و لایق
امتیاز ملی و متعلق به مردم رو به فروش گذاشتن .
واقعا تاسف آوره از این همه بی لیاقتی و بی عرضگی
چرا باید باشگاه ورشکسته پرسپولیس یا هر باشگاه دیگری را با چندین برابر قیمت به تامین اجتماعی که باید منبع درآمد صدها هزار بیمه پرداز در دوران بازنشستگی باشد تحمیل نمایید این یعنی غارت دارایی های بیمه پردازان و بازنشستگان .
با سلام
بالاخره یک مدیر متخصص وعاقل پیدا شد وجلوی دولت بی تدبیر و گرفت. دولت باید بدهی خود به تامین اجتماعی را بصورت دلار پرداخت کند ،همانطوریکه به مدیران بی لیاقتش پول میدهد..چرا بازنشستگان بدبخت باید جور بی لیاقتی دولت رو پس بدهند.
مطمئن باشید اگر سودی داشت ،شبانه بی اطلاع مردم سهامشو هاپولی میکردند.مثل بقیه کارهاشون
وقتي مربي هلندي قرارداد مي بنند،يك روز مربي گري نميكند و شكايت ملياردي مي شود و مردم نمي دانند دقيقا قضيه چي بوده يا مربي آلماني استقلال يا بازيكن خارجي به همين سبك در استقلال .خب تلوزيون هاي بيگانه هرچي بگويند مردم قبول مي كنند صدا و سيماي ما چكار كنند بدون بيننده؟ ما هميشه دنبال مقصريم نه برنامه ريز مطمئن.
من بعنوان یک بازنشسته با واگذاری پرسپولیس به تامین اجتماعی مخالفم . و راضی نیستم که در این شرایط سخت اقتصادی ، یک ریال از صندوق برای فوتبال هزینه شود
تامین اجتماعی توکه اینقدر پول داری باشگاه پرسپولیس رامی خری چرا حقوق کارگر بیچاره را نمیدی ظالمان ایران خدا ازشما نگذرد
دولت برای کسری بودجه تامین اجتماعی لایحه افزایش سنوات خدمت رو ارائه داد و اوضاع خراب این صندوق ها هم ناشی از برداشت بی رویه دولت ها از منابع صندوق هاس..... جای بسی تامل دارد که با اوضاع خراب مالی تامین اجتماعی چطور تیم فوتبالی که صرفا هزینه داره و اصلا درامدی برای تامین اجتماعی نداره به ایشان واگذاره میشه
دولت با این کار می خواهد بخشی از بدهی اش رو با واگداری شرکت های زیان ده به تامین اجتماعی جبران کنه که این خیانت محض به کارگران زحمت کش است
بریز و بپاشهای بی حساب کتاب در باشگاه ها رو میخواید از جیب صندوق یه عده زحمتکش تامین کنید ...انهم با مدیران الساعه و تصمیمهای هیجانی مسولینی که ترک فعل خود را هم گردن نمیگیرند و کنترلی هم. نیست
حق با مردم هست . این انتقال اشتباهه
پرسپولیس و هوا ارانش هم راضی به این انتقال نیستن
ولی نهاد خاص داره فشار میاره ...
سازمان و افراد خصوصی زیادی هستن که حاضرن بخرن و تیم داری کنن
اما نهاد امنیتی ظاهرا از لج علی کریمی و علی دایی هم شده کمر به نابودی
این.تیم بسته. میخواد مثل پاس همدان این.تیم منحل بشه.
همه هم میدونن تامین اجتماعی سازمانی نیست که بخواد تیم داری کنه
میخوان مردم رو به جون هم بندازن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست