بازدید 27005

ارز مسافرتی و این همه حاشیه/ از فشار برخی نمایندگان مجلس برای حذف دلار مسافرتی تا نقره‌داغ شدن کسانی که بلیتشان را کنسل می‌کنند!

برخی تاکید دارند تخصیص ارز مسافرتی در واقع یک یارانه و رانت ویژه در اختیار گروه خاصی است و در مقابل گروه دیگری معتقدند نادیده گرفتن تقاضای موجود در حوزه مسافرت هوایی، منجر به حذف آن نشده، بلکه متقاضیان را به سمت بازار غیررسمی سوق می‌دهد و تبعات تورمی به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۲۲۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶ 12 March 2024

ارز مسافرتی و این همه حاشیه/ از فشار برخی نمایندگان مجلس برای حذف دلار مسافرتی تا نقره‌داغ شدن کسانی که بلیط‌شان را کنسل می کنند!

به گزارش تابناک اقتصادی؛ با اعلام بانک مرکزی از هفتم اسفندماه ارز مسافرتی برای سفر‌های هوایی با هدف پوشش نیاز‌های ارزی مردم در روزهای پایانی سال، از ۵۰۰ یورو به ۱۰۰۰ یورو افزایش یافت؛ سیاستی که اهداف مهمی را در بر داشت، اما این روز‌ها با حاشیه‌هایی مواجه شده است.

این در حالی است سهمیه ارزی مذکور به تمام سفر‌های هوایی اعم از کشور‌های همسایه مانند ترکیه، عراق، ارمنستان و ... هزار یورو تعلق می‌گیرد؛ اما سفر‌های زمینی شامل دریافت ارز مسافری نمی‌شود. نکته مهم در محاسبه نرخ ارز مسافرتی که باید به آن توجه داشت این است که طبق اعلام بانک مرکزی، قیمت اسکناس مرکز مبادله ایران به اضافه کارمزد ۵ درصدی است. به بیان دیگر، با نرخ امروز اسکناس دلار در مرکز مبادله، قیمت دلار مسافرتی برای متقاضی، ۴۵۳۳۹ تومان است که با نرخ آزاد دلار فاصله دارد.

حال در این شرایط، برخی، منتقدِ تصمیم بانک مرکزی شده و معتقدند سیاست گذار نباید به مسافران سهمیه هزار یورویی با نرخ کمتر از بازار آزاد بدهد. این گروه بر این باورند، با این اقدام، یک یارانه و رانت ویژه در اختیار گروهی از جامعه گذاشته می‌شود و سایرین محروم هستند. به عنوان نمونه محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی شهر در مجلس گفته است: اختصاص ارز مسافرتی تعبیر به ارزپاشی می‌شود آن هم در شرایطی که ما نیازمند ارز برای تامین کالا‌های اساسی و دارو هستیم. با توجه به اینکه طبق نظر کارشناسان این کار هیچگونه توجیه تخصصی نداشته، انتظار می‌رود که تجدیدنظر شود. 

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس نیز در تذکری به رئیس بانک مرکزی، خواستار تجدیدنظر در میزان پرداخت ارز مسافرتی شد و تاکید کرد: وضعیت درمان مردم به ویژه در تعطیلات نوروز باید مورد توجه قرار گیرد تا با مشکل مواجه نشوند.  روح الله نجابت نماینده شیراز در مجلس نیز گفته است: هدف از پرداخت ارز مسافرتی چه بوده است؟ آیا برای مسافرت داده می‌شود یا اینکه برخی ترغیب شوند که برای گرفتن ارز، مسافرت کنند؟ در شرایطی که کشور با جنگ اقتصادی درگیر است نگویید که این رقم ها چیزی نیست؛ اتفاقا تأثیر روانی روی قاطبه مردم می‌گذارد. انتظار می‌رود توزیع این ارز عادلانه باشد. ما هیچ مشکلی با سفر رفتن نداریم اما نباید این سفرها از جیب دولت و ملت باشد.

اما در طرف مقابل، موافقان این رویکرد سیاست گذار تاکید دارند، هر ساله بخشی از مردم قصد سفر به خارج از کشور در تعطیلات نوروز دارند و برای تامین نیاز ارزی خود راهی بازار آزاد می‌شوند که این مساله به افزایش تقاضا در بازار آزاد و افزایش نرخ ارز منجر می‌شود و در نهایت با جهش ارز، تورم نیز رشد می‌کند و دود آن به چشم همگان می‌رود؛ بنابراین بانک مرکزی به عنوان سیاست گذار ارزی می‌بایست برای این موضوع تدبیری داشته باشد تا از فشار به بازار غیررسمی جلوگیری کند. در نتیجه اقدام اخیر مبنی بر سهمیه هزار یورویی در جهت پاسخ به نیاز واقعی مسافران است تا مانع از فشار به بازار غیررسمی و جهش نرخ ارز شود. در واقع، نادیده گرفتن تقاضای موجود در حوزه مسافرت هوایی منجر به حذف آن نشده، بلکه متقاضیان را به سمت بازار غیررسمی سوق می‌دهد که این مسأله علاوه بر افزایش فشار تقاضا و تحریک قیمت، باعث تعمیق بازار غیررسمی و مرجعیت بیشتر آن نزد متقاضیان ارز نیز خواهد شد، به گونه‌ای که بسیاری از افراد برای رفع نیاز ارزی خود مجبور به انجام مبادله و تبعیت از نرخ بازاری خواهند بود که مطابق قوانین جاری کشور از مصادیق قاچاق کالا و ارز تلقی می‌شود.

از سوی دیگر، تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد، هر ساله در هفته‌های پایانی سال، صفوف طولانی در مقابل صرافی‌ها و محدوده بازار ارز شکل می‌گرفت تا مسافران بتوانند ارز مورد نیاز خود را با نرخ آزاد تهیه کنند که این رویه به سیگنالی برای گرانی دلار تبدیل می‌شد. اما با در نظر گرفتن نیاز ارزی واقعی مسافران، بانک مرکزی با اصلاح رویه تخصیص ارز مسافری اجازه نداد صف در مقابل صرافی‌ها ایجاد شود.

ارز مسافرتی و این همه حاشیه/ از فشار برخی نمایندگان مجلس برای حذف دلار مسافرتی تا نقره‌داغ شدن کسانی که بلیط‌شان را کنسل می کنند!

 

نقره‌داغ شدن کسانی که بلیتشان را کنسل می‌کنند!

این روزها، برخی در فضای مجازی مدعی هستند که افزایش سهمیه ارز مسافرتی از ۵۰۰ یورو به ۱۰۰۰ یورو موجب شده تا برخی با خرید بلیت ارزان قیمت از گیت فرودگاه عبور کرده و سهمیه ارز مسافرتی را دریافت کنند، ولی سوار هواپیما نشوند و با عودت بلیت و پرداخت هزینه کنسلی سود ۲۰ میلیونی مابه‌التفاوت ارز مسافرتی و آزاد را به جیب بزنند.

اما خبرگزاری تسنیم در خبری اعلام کرده است: بانک مرکزی به منظور پیشگیری از سوءاستفاده برخی افراد از ارز مسافرتی، طی مکاتبه‌ای با فرودگاه‌های بین المللی کشور، اسامی مسافرانی را که ارز مسافرتی دریافت، اما بلیت پرواز خود را لغو کرده‌اند را درخواست نموده است. بانک مرکزی در نظر دارد در صورت عدم عودت ارز توسط این اشخاص، محدودیت‌های بانکی برای آن‌ها اعمال نماید. 

ادعای مطرح تسنیم مبنی بر مکاتبه بانک مرکزی با فرودگاه‌های بین المللی کشور در حالی است که چند روز قبل، بانک مرکزی در واکنش به گزارش صداوسیما بیان کرده بود: سازوکار تخصیص ارز مسافرتی هوایی به گونه‌ای طراحی شده تا ارز تخصیصی صرفاً به متقاضیان با نیاز واقعی یعنی به "مسافران بعد از درگاه خروجی فرودگاه و پس از خروج از مرز هوایی فرودگاه‌های بین المللی کشور" پرداخت شود؛ از این روی، ادعای مطرح در برخی مصاحبه‌ها، مبنی بر انتقال مجدد ارز به بازار تهران پس از دریافت توسط متقاضی و یا استفاده از بلیت تقلبی برای کسب عایده از اختلاف قیمت در بازار، در این سازوکار میسر نمی‌باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱۲
واقعا باید برای کسی که مسافرت خارج می‌رود دولت باید سوبسید بدهد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خب میاد از بازار آزاد میگیره و دلار گرون تر میشه و بعدش همه بدبخت تر میشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
این سوبسید نیست پرفسور! -خودت با چه ارزی فرار کردی !؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
امان از چشم حسود بابا بزارید مردم با دلخوشی مسافرتشون رو برن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اینکار یعنی تشویق به خروج ارز هر چه بیشتر از کشور ....
قیمت ارز بالا می رود مردم باید بهایی آنرا بدهند کسانی که صادر می کنند باید عرضه ها را بیشتر کنند تا بازار متعادل شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
چند وقت که دولت داره سر مردم کلاه میذاره. هی میگند
فاصله ارز دولتی با بازار آزاد باعث فساد و رانته .هی نرخ دولتی رو میکشند به آزاد می رسونند، هی بازار آزاد میپره بالاتر. این قصه تا قیام مهدی ادامه داره و ملت همش سرشون کلاه میره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اصلا چه معنی داره که دلار را به جیب خارجی ها بریزیم وقتی خودمون در داخل لازمش داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
عزیز من قیمت دلار همین هست، قیمت دلار بازار آزاد برای دلال هاست که باید جمع بشه. اگر این کار انقلابی دولت نبود الان دلال ها دلار رو کرده بودند هشتاد هزار تومان، من و تو بدبخت هم باید از آجیل گرفته تا برنج و نون بربری رو باید 30 درصد گرون تر میخریدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
ارز حجاج و عتبات هم باید قطع شود
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بجای اینکه ارز محدود را به تامین کالاهای اساسی و دارو اختصاص بدهند انرا برای خوشگذرانی خارج از کشور و واردات خودروهای لوکس برای مولتی میلیاردرها اختصاص میدهند انهم ارز سوبسیددار !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
این سیاه بازیا جواب نمیده
باطل کردن بلیط قبل سفر ضرره
مهر خروج بخوره تو پاست مگر الکیه کنسل کنی برگردی؟
چند نفر مگر این کار رو میکنن و اون هم چند بار؟
سودش چقدره؟
نمیخوام ارز بدن کفگیر ته ته دیگه
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
بعد از تعطیلات سال نو این ارز مسافرتی کاهش مقدار و یا حذف خواهد گردید هدف اینه که دوستان و اقوام بتوانند شب عید خوبی را در جوار اجنبی ها بسر کنند و دیگر آحاد مردم در خدمت سریال های تکراری و خسته کننده تلویزیون سپری کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
اغلب نظرات را خواندم یک مطلب مغفول مانده بود کسی نگفت مسولین و فرزندان و وابستگان چگونه به سفر خارج بروند توقع دارید با ارز آزاد بروند ایت تصمیمات چنین پشت صحنه هایی دارد !!!@
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
یکی از هزاران کار اشتباهی هست که خیلی راحت و کم هزینه میشه جلوش رو گرفت امیدوارم جلوش گرفته بشه. اکثر متقاضیان فعلی ارز مسافرتی اصلا مسافرت هدفشون نیست فقط ارز رو میگیرن. هرکی واقعا میخواد بره سفر بره از بازار آزاد بگیره. یه جوری میگین از بازار بخره تورم ایجاد میشه که انگار ارز دولتی رو دولت چاپ میکنه و تورم نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
دولت بهیچ وجه برای سفرهای خارج از کشور نباید ارز سوبسیدی بدهد نه سفر گردشی نه حج نه زیارتی بهیچ وجه هرکس پول داره میره وگرنه پول ملتو چرا میدید؟
فقط اگر استعلاجی و با مدرک ارز ارزون بدهد

ولی بانکها حق ندارن حساب اینهارا مسدود کنند چون خلاف قانون است مال خودشونه خریده اند

نوش جونشون ملت ایرانند

ولی دیگه ازاین کارها نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
پس کسای که میرن حج هم با ارز ازاد حساب کنید.عراق و شام و سوریه نداره زیارت و تفریح نداره اگه قانون قراره تغییر کنه باید برای همه یکسان تغیر کنه
اولین کار حذف یارانه کسی که ارز مسافرتی میگیره کسی میره مسافرت خارجی یارانه لازم نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اولین کار اینه که یارانه تور ا حذف کنند تا حرف اضافی نزنی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
واقعا یارانه به کسی که مسافرت خارجی می رود می دهند؟
ضمن اینکه اصلا معنی نمی دهد ارز را ارزانتر به این افراد بدهند می توانند معادل تعداد بلیطهای درخواستی در بازار آزاد ارز به قیمت آزاد تزریق کنند این چه مشکی دارد یا اینکه ارز را با تفاوت قیمت به مراتب کمتر اختصاص دهند
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
درحالیکه اکثریت مردم به نان شبشان محتاجند و ارز کافی برای کالاهای ایاسی مثل دارو وجود ندارد حضرات برای خوشگذرانی قشر مرفه در سواحل انتالیا و مناطق دیگر ارز سوبسید دار اختصاص میدهند ایران بهشت پولدارهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
فکر کردید ارز رو به مسافرا ندن میدن به شما و مردم ؟
نه عزیزم میدنش به اقازاده ها و چای دبشی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
لزوما هر کسی می ره خارج از کشور برای تفریح نمی ره
این دون پاشی بود . شک نکنید هرکس این ارز رو بگیره یارانه اش قطع میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
موافقم
اصلا مرفه بی درد را چه به یارانه 300 هزار تومنی
خدا را شکر ما رئیس جمهور نشدیم که دلار بشه 5 هزار تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بابا این بنده خدا یه چیزی گفت. ولش کنین دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
هرکی هرچی گفت بگو صبر کن صبر کن صبر کن
حالا بگو دلاااااااررررررر چند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
دروغ نخواسته بگه
ریاضیش ضعیفه بنده خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
بنده خدا هیچ وقت نگفت 50 یا 60 هزار تومن نشه
در هر حال مسافر ارز مورد نیاز را تهیه می کنه و اگر دولت نده میره سراغ بازار آزاد و افزایش تقاضا باعث گرونتر شدن دلار میشه و دودش تو چشم همه مردم میره و منافعش تو جیب دلالهای دلار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
احسنت این شد حرف حساب و درست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اشکال نداره بره از بازار آزاد تهیه کنه نه اینکه از جیب مردم مستقیم بهش ببخشن
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
دولت با این تصمیم غلط مردم را به مسافرتهای خارجی تشویق کردند که باعث افزایش تقاضا برای ان شد
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
جیب مردم وقتی اربعین میشه جیب حساب نمی شه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
حرف حساب، اگرواقعا با کسانی که بلیط کنسل می کنند هم برخورد کنند تقریبا طرح کم نقصی هست، هم جلوی تورم و دلال بازی را می گیرد، هم کارمندان آژانس های مسافرتی بیکار نمی شوند. کسانی هم که مخالف این طرحند یا نا آگاهند یا دلال دلار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
برای حجاج و عتبات هم حذف شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بقیه دنیا چی کار می کنند؟ ارز رانتی می‌دهند تا بالا نکشد؟ خیر حتی موقتی بالا می‌رود و برمی گردد
حال بماند دلار آزاد هنوز هم سرکوب شده است
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
حرفهای عجیب چرا میزنید؟؟؟
ارز مسافرتی دارد سر از بازار آزاد در می آورد بعد شما میگویی مسافر میرود از بازار آزاد تهیه میکند؟؟
الان ارز مسافرتی بود و نبودش فرقی نمیکند چون تقاضا مسافرتی واقعی نیست
ارز با کارت ملی چند ماهه که تعطیل شده و صرافی ها می گویند به ما ارز تخصیص نمی هند بعد در بوق و کرنا میزنند که با کارت ملی معادل ۲۰۰۰ یورو ارز می دهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
صرافی ها نمی دهند، شعب ارزی بانک ها باید حساب باز کنید
نقره داغ کردن متقلبینی که ارز یارانه ای می گیرند و بلیط شان را پس می دهند کار بسیار درستی است. اینکه هر ایرانی یکبار در سال حق استفاده از ارز دولتی برای سفر (واقعی) خارجی خود را داشته باشد منطقی است ولی در عین حال تنبیه متخلفین و اینکه جلوی تقلب ها و فسادهای اینچنینی هم گرفته شود بسیار منطقی و ضروری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
احسنت، حرف حساب
چرا باید دلار نیما و دلار آزاد اینقدر اختلاف داشته باشند که باعث فساد و رانت شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
ارز ازاد = ارز تلگرامی
اصلا وجود ندارد از دید اساتید اقتصادی دولت
اگر راهی برای حل مسله اصلی پیدا کردید نیازی به پیدا کردن هزاران راه حل برای مسایل ثانویه نخواهید داشت .. چون این راه حل ها همه نقش پادزهر موقت دارد و مشکلات بعدی بیشتر و بیشتر خواهد شد....
ارز باید پرداخت بشه ولی به نرخ بازار. چرا اینقدر ارزون میدن خب ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
مگه دلار هفتم میدن که ارزونه !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
دلار را پارسال 28000 میدادند شما میگفتی چرا اینقدر ارزان امسال 45000 تومان میدهند باز میگیی چرا اینقدر ارزان چطوره دلار را بکنند 100000 باز بیایی بگویی چرا اینقدر ارزان آقا دلار هرچقدر گرانتر بشود به ضرر همین مردم کوچه بازار هست و بتفع صاحبان ثروت و املاک
ما که کلا تو عمرمون یه ماه عسل تو تور لحظه آخریرفیتیم ترکیه ارز رو هم اصلا بلد نبودیم بگیریم. یارانمون رو هم قطع کردن. رهک منو همسرمو با یه بجه زدم 0.03 درصد اول جامعه. یعنی احتمالا از همین نماینده های مجلسم ما رو بالاتر زده. با جمع حقوق بیست تومن خودمو همسرم داریم با رئیس جمهور و کارخونه دارا و پولدارا تو یه دهک کیف میکنیم.
مثلا چه محدودیت بانکی میخواهن اعمال کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
باتوجه به شماره ملی و یکپارچه بودن سامانه های بانکی حسابهاشونو می بندن تا برن تسویه حساب کنن
از تعداد علامت سئوال مشخصه تو باغ نیستی عزیز
کشوری که تعداد زیادی از مردم در آن ماهها است گوشت نخورده اند نباید به سفرهای خارجی بارانه بدهد مضیقه ارزی در کشور ما یک واقعیت است و در سالهای آینده هم با کاهش ارزش نفت بیشتر می شود این مقدار ارز موجود باید برای رفع نیازهای اساسی مثل خوزاک و داروی مردم استفاده شود و نباید برای مسافرین خارج از کشور یارانه داده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
این یارانه نیست، قیمت دلار همین هست، قیمت بازار آزاد قیمت سازی دلال هاست که با اقدامات این چنینی انشاا... بساطشون جمع میشه
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
دولت محرومینه دیگه !
وقتی مهر خروج از کشور روی پاس خورد برای برگشت همینطوری که سرتو نمیندازی پایین بیای بیرون دوباره مهر ورود میزنند و باید از گیت رد بشی خوب کاری نداره شرط مهر ورود باید عودت ارز بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
احسنت، حرف حساب
بلیت درسته، نه بلیط. از شما که خبرگزاری هستید این اشتباه بعیده! در زبان فارسی در هر کلمه ای که ریشه خارجی غیر عربی دارد از حروف پارسی استفاده میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
عربی خارجی حساب نمیشه؟ نکنه عربیم
ارزونترین بلیط الان سه تومنه کل سودم میشه دوازده بلیطو کم کنی میشه نه. بیست ملیون از کجا اومده؟. یارانه هم قطع میشه نزدیک پنج تومنش میره. اگر طرف هرسال بره اگر نه که با قطع یارانه تازه به دولت کمکم کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
عوارض خروج و رفت و برگشت فرودگاهم حساب کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خیلی عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
تحلیل واقعا خوبیه، تازه تاکسی فروگاه و عوارض خروج کم کمش دو تومن میشه
افزایش ارز مسافرتی یک خیانت آشکار بود. لازم است که بانی آن شناسایی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
شما متاسفانه یا ناآگاه به مسایل اقتصادی هستید یا دلال دلار تشریف دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
کار دشمن بود
نیاری به دادن ارز مسافرتی نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
که دلال ها پوست مردم رو بکنند و دلار شب عید بشه 80 هزار تومن و مایحتاج مردم بدبخت با این دلار حساب بشه و حالش رو دلال ها ببرند
به نظرم ارز مسافرتی بدین ولی یارانه اش را قطع کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
موافقم
باید طوری بشه که همه ملت بتونند به سفر خارجی بروند همه ثروتمند بشوند نه اینکه همه فقیر بشن همه باید در این جهت تلاش کنند تا دشمنان ناراحت شوند
آقازاده هايي كه ميرن و برميگردن ديگه مشكلي ندارند. كاملا مشخصه دولت به آقازاده ها از جيب ملت سوبسيد داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
آقازاده بالای ده هزار دلار خرید میزنه هر دفعه، 1000 دلار برای مردم عادی هست.
بحث در مورد راهکار مشکلات ایران مثل این میمونه که یه مرده رو ببری سلمونی موهاشو کوتاه کنی
ارز مسافرتی در فرودگاه پس از عبور از گیت نیرو انتظامی در سالن خروجی تحویل میشود. یعنی مسافر بار رو تحویل داده مهر خروج زده.
شما بگید چطور میتونه کنسل کنه اصلا چی رو میتونه کنسل کنه؟
اگر مثلا به قول این حضرات کنسل هم بکنه باید مهر خروجش باطل بشه که خودش نصف روز داستان داره
بعد چمدان و بارش ارسال شده داخل هواپیما اون پرواز تاخیر خواهذ داشت تا ساک و بار اون مسافر تخلیه نشه
یعنی کلا فرودگاه و پرواز تاخیر خواهد داشت
پس همچین شایعه که کنسل میکنند واقعی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
مهندس کسی که قصدش کنسل کردن باشه اخه چمدان می بره؟!؟ نهایت یک کیف کهنه 100 هزار تومانی با پیراهن پاره میده قسمت بار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
حرف حساب، اصلا کنسل هم کردند باید دلار رو پس بدهند همون جا، این عملی بشه حله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
مگه مجبوره بار ببره؟ میگه بار نداره کیف دستی فقط
آيا به صاحبان چاي دبش و ساير عزيزان لفت وليس گر هم ارز مسافرتي تعلق ميگيره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
اقا همش هزار دلاره که رقمی نیست
با سلام

امروزه بیشتر کسب و کارها برای افزایش فروش خود احتیاج به تبلیغات گسترده دارند تا در کوتاه ترین زمان

به مخاطبین بیشتری دسترسی داشته باشند و سریعتر شناخته شوند و بتوانند در سریعترین زمان به فروش دلخواه

محصولات و خدمات خود برسند .

سایت تبلیغاتی آگهی 90 یکی از بهترین امکاناتی هست که شما میتواند با درج آگهی های تبلیغاتی خود

در این سایت از امتیاز انتشار آگهی خود در دیگر شبکه های اجتماعی هم برخوردار شوید
یارانه را قطع میکنن
مسافر که بصورت طبیعی ارز نیاز دارد و این هزار یورو بخشی از نیازش هست و تامین آن باعث میشه تقاضای بازار کمتر بشه این بازی ارز سهمیه کارت ملی که گرفتار دلال بازی شده میگند نوبت صرافی بگیرید و عملا کسی نمیتواند نوبت صرافی بگیرد و دلال 12 میلیون میگیره نوبت میده یا به هر کارت ملی دو سه تومان میدهند براش نوبت میگیرند حسابش را شارژ میکنند بعد از دریافت ارز اونو ازش میگیرند جلو اینها را بگیرند
یک کار را این دولت نتوانست درست به سر انجام برسونه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
اره دولت قبلی خوب بود با دلار 4200 جهانگیری و فروش سکه به نرخ ثابت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
خیر مخالفم
اتفاقا بهتر از دولت قبل انجام شده و خبری از صفوف دلار در خیابان فردوسی نیست
دلارها هم قدیمیه، خارج کسی نمیگیره، اگه بگیرن هم ۱۰ درصد کم میکنن!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
همه ی دلار ها جدید و به اصطلاح آبی هست
اصلا باید سفر خارجی کنسل کنند چه معنی داره وقتی کشور ما اینهمه جای دیدنی داره ادم بخواد به کشور دیگه بره
ارز مسافرتی طرحی صددر صد مضر .یه عده میخوان برن سفر خارج از کشور چرا بیاید ارز دریافت کنن ؟باید هر کی میخواد بره مهمون جیب خودش باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
بسیار خب یک سوال:
از کجا باید خرید کنه؟ بازار آزاد؟ خب بعدش چی میشه؟ نرخ دلار آزاد میره بالا و در نهایت چی میشه؟ ارزش ریال در جیب شما پایین تر میاد
شما نمایندگان که حقوق ۲۵۰ ملیونی می گیرید چرا اون موقع فکر دارو و درمان مردم نیستید!؟
شما نمایندگان که حقوق ۲۵۰ ملیونی می گیرید چرا اون موقع فکر دارو و درمان مردم نیستید!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
یعنی چی؟ این شکلی دلار توزیع بکنن میشن به فکر دارو و درمان مردم؟ الان این وضع خوبه؟ از جیب کی برای کی ؟؟؟
در اوج کمبود ارز کشور، ارز دانشجویی که خیلی بیشتر از اینه حذف نشد. تازه اون برای دانشجوییه که خیلی هاشون هرگز قصد برگشت هم ندارند. خیلی از دانشجوها از دانشگاه فاند دارند و ارز دانشجویی را میگیرند و به قیمت آزاد در سایت اپلای ابرود و جاهای دیگر میفروشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
اون هم یک اشتباه بزرگ و شاید بزرگ تر. اون هم باید حذف بشه
هزاران میلیارد فقط در چای دبش اختلاس شده حالا مشکل فقط شده ارز مسافرتی به چه علت بدون بررسی مبلغشو زیاد کردید که حالا توش بمونید همون پانصد دلار منطقی بود
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی

من نمی دانم کدام مسئول چنین تصمیمات مسخره ای می گیرد

برادر من این کمک نیست این خیانت به پول ملی است
این ارز باید در بازار آزاد فروخته شود و خرج جاده های کشور شود خرج تولید آب و برق شود
خرج خدمات درمانی شود
مسئولی که چنین تصمیمی می گیرد به نفع عموم مردم عمل نمی کند و دارد خیانت به مردم و بیت المال می کند
۲۰۰۰تا با کارت ملی که بدتره ارز مسافرتی درهر حال یک نیازه
معمولا کسانی که قصد کنسب شدن بلیط را دارند و فقط دنبال ارز هستند ، تنها یک ساک کوچک همراهش داره که اون هم تحویل بار نشده است .
بازار سودجویان. صرافان از خرید کارت ملی است. چون کسانی که صرافان کارت ملی بهشان میفرؤشند در نوبت قرار میدند ودلار به نفع خودشان تحویل میگیرند. چون من رفتم سراغ صرافان ودیدم...
مبلغ ارز اربعین هفده برابر ارز مسافرتی معمولی هست
تمام
قیمت واقعی ارزو میگن همین ۴۵ هست، کسی که سفر می‌ره اگه بهش ندن از کجا تهیه کنه پس
درود بر دولت محرومان که داره تلاش میکنه اوضاع بهتر از قبل بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
متخصص مغز سمت جدید گرفتی؟
خب اگه یکی واقعا مجبور بود کنسل کنه چی؟؟؟
چرا بجای این همه بررسی وضعیت دلار، منشا تقاضای ارز مسافرتی را بررسی و با یک کار کارشناسی تقاضای آنرا به نصف و یا یک چهارم الان کاهش نمی دهیم ، آن خوب بررسی کنید علت آن فقط رفتن به کشورهایی است که در آن آزادی فردی اعم از هرچی و همچنین تماشای کنسرت خوانندگان آن طرفی است لذا کافی است دو یا سه جزیره را آزاد کرده و خوانندگان آن طرفی هم بیایند در آنجا کنسرت بگذارند درآنصورت مردم با پول ملی همه در این ایام به آنجا هجوم خواهند برد و خیلی کمتر به کشورهای اطراف میروند وبا این دلارها آن کشورها را پولدار نمیکنند!!!
برید جلوی نابودی بورس رو بگیر رییسی که تو مجامع داره کار به زد و خورد و خونریزی میکشه
اگر میخواهید ارز مسافرتی می دهید راهش این نیست آقای دولتی ها، پاسپورت در هنگام خروج فقط برای مسافرت زیارتی 50 درصدش هنگام خروج بدهید 50 درصدش در هنگام ورود به کشور نه اینکه بازار سیاه و بسم الله خان و جمشیدخان را دوباره احیا کنید. راهش این نیست وگرنه درپشت پرده یه بازی و مشترک المنافع هست اونم خدا می داند. چرا در ایران قانو ن ونظم حاکم نیست
اقتصاد نحیف ما کارش به جایی رسیده که برای پول هتل و تو جیبی مسافرت شهروندانش، به تب و لرز افتاده. منابع ناکافی، اقتصاد رانتی و دستوری و زدودن سرمایه خارجی و قطع ارتباط بانکی نتیجه بهتر از این ندارد.
وقتی ما ارز برتی دارو ویا کالاهای اساسی نداریم برایخروج از کشور وتفریح وخوش گذارانی ارز داریم چه اشکال دارهخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
تابناک در مورد بورس هم مطلب بذار
کجای دنیا ارز چند نرخی است؟ قیمت ارز را بیارند پایینالبته امکانش در اقتصاد فشل و رانتی ما نیست. به هر حال برای سرگرم کردن ملت خیلی هم خوبه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی