بازدید 7318

ماجرای «مادر نوزاد به بغل» و «معمم دوربین در دست»

نگرانی جدی این است که کار سخیف این فرد معمم را مصداق امر به معروف و نهی از منکر بشمارند و به جای مجازات او به اتهام ایجاد مزاحمت برای زنان، از او حمایت هم بکنند. ماده ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) می‌گوید: هر کس در اماکن عمومی یا معابر متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان بشود یا با الفاظ و حرکات مخالف شوون و حیثیت به آنان توهین نماید به حبس از دو تا شش ماه و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد. / اگر آن خانم بی حجاب بوده و مسوولان اصرار هست که قانون درباره اش اجرا شود، در جریان باشند که باید همان قانون را درباره آن فرد معمم هم اجرا کنند.
کد خبر: ۱۲۲۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 11 March 2024

به گزارش «تابناک»، عصر ایران در مطلبی درباره فیلم جنجال برانگیز اخیر از درگیری یک روحانی و یک مادر با نوزاد بیمارش در درمانگاه نوشت: موضوع این نوشتار، حادثه رقت انگیزی است که در یکی از درمانگاه‌های قم صورت گرفته است. آن طور که در رسانه‌ها آمده، یک روحانی جوان از یک مادر جوان که حجابش را رعایت نکرده بوده، تصویر برداری می‌کند و خانم که نوزادی در آغوش داشته متوجه می‌شود و خواستار پاک کردن تصاویر می‌شود و جنجال به پا می‌شود.

(کسانی که دوست دارند فوراً برچسب بزنند و صورت مسأله را تغییر دهند بدانند این پست، نه تنها برای ترویج و توجیه بی حجابی نیست، بلکه ار سر دغدغه مندی نسبت به دین و ایران نوشته شده است. عجالتاً برچسب هایتان را بگذارید!)

۱ - واقعاً طاقت فرسا و شرم آور و خسته کننده شده است بحث درباره بدیهیات! تا کی باید در این کشور، درباره چیز‌هایی که در هیچ جای دنیا و تاریخ اساساً مساله نبوده و نیست درگیر شویم و ملتی که زمانی اتحادش زبانزد جهانیان بود را این گونه دچار تفرق کنیم؛ مگر یک کشور چقدر انرژی دارد که هر روز باید بخشی از آن این گونه هدر برود؟!

۲ - آقایلن روحانی و معمم محترمی که از عدم رعایت حجاب ناراحت هستید! دغدغه تان نسبت به اجرای احکام الهی ستودنی است. خدا اجرتان دهد! اما به قول قدیمی‌ها "یک سوزن به خودتان بزنید یک جوالدوز به مردم"!

مگر شما با پول همین ملت نرفته اید حوزه که برگردید و مردم شهر و دیارتان را با زبان نرم و به تعبیر قرآن "قول لین" به دین خدا فرا بخوانید؟! مگر در طول تاریخ تشیع جز این بوده است و مگر مردم همواره پذیرای سخنان هم لباسان شما نبوده اند؟ آیا نباید به این فکر کنید که کوتاهی‌های شما در تبلیغ معارف الهی، ریشه رویگردانی بسیاری از مردم به ویژه جوانان از احکام شریعت شده است؟

گناه را به گردن شبکه‌های مجازی و ماهواره و ... نیندازید که اگر آن طرف، پر از امکانات شده، دست شما در در این طرف خالی نبوده و ده‌ها نهاد و سازمان و وزارت خانه با بودجه‌های نجومی در اختیارتان بودند و هستند. اما بسیاری از شما بزرگواران، به جای این که راهی مسجد محل و منبر شوید و مرجع دینی اهل محل شوید، سودای وکالت و وزارت و مدیر کلی و قضاوت و... داشتید و دارید و غرق دنیا شدید و اکنون کار به جایی رسیده که بسیاری از مساجد روحانی ندارند که نماز‌های یومیه درآن اقامه شوند چه رسد به تبلیغ دین!

معلوم است که وقتی کار اصلی تان را که لباسش را پوشیده اید کنار می‌گذارید و وارد وادی قدرت و اجراییات می‌شوید، هم خلأ تبلیغ به وجود می‌آید و هم خطا‌های فردی هر کدام از شما به اسم دین نوشته می‌شود و نتیجه اش می‌شود همین وضعیتی که می‌بینید و خودتان مقصر اصلی اش هستید.

این کار شما مثل این می‌ماند که عده‌ای بروند پزشکی بخوانند، ولی طبابت نکنند و بعد شاکی شوند که بیماری و مرگ و میر در جامعه بالا رفته است!

۳ - آن روحانی جوانی که گفته شده در حال تصویر برداری از آن خانم بی حجاب بوده، دقیقاً داشته چه کار می‌کرده؟ مگر نه این است که حداکثر وظیفه هر انسانی، تذکر لسانی است و ایشان نهایت کاری که قانوناً و شرعاً می‌توانسته انجام دهد، این بود که آن خانم را نهی از منکر کند؟ پس این تصویر برداری چه بوده است؟
 جا دارد مسوولان نهاد روحانیت، قبل از هر چیزی این معمم جوان را توبیخ کنند که چرا با تصویر برداری از یک زن، شأن روحانیت را تا بدین اندازه تنزل داده است؟ آیا ایشان سال‌ها در حوزه درس خوانده که بعدش برود از زنان بی حجاب تصویربرداری کند؟ حاشا و کلا!
ضربه‌ای که برخی معممین به نهاد روحانیت زده اند، هیچ کس نزده است، هیچ کس!

۴ - نگرانی جدی این است که کار سخیف این فرد معمم را مصداق امر به معروف و نهی از منکر بشمارند و به جای مجازات او به اتهام ایجاد مزاحمت برای زنان، از او حمایت هم بکنند. ماده ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) می‌گوید: هر کس در اماکن عمومی یا معابر متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان بشود یا با الفاظ و حرکات مخالف شوون و حیثیت به آنان توهین نماید به حبس از دو تا شش ماه و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد. 

قطعاً تصویربرداری بدون اجازه از یک زن، مصداق بارز و بی، چون و چرای تعرض به حریم او و مخالف شوون و حیثیت اش است که اگر نباشد از فردا، هر کسی می‌تواند از خیابان از زنان و دختران فیلم برداری کند و بگوید اگر این کار تعرض به حریم زنان است چرا با آن معمم کاری نکردند و اگر نیست چرا مرا بازخواست می‌کنید؟!

اگر آن خانم بی حجاب بوده و مسوولان اصرار هست که قانون درباره اش اجرا شود، در جریان باشند که باید همان قانون را درباره آن فرد معمم هم اجرا کنند.

نگرانی این است که نوع برخورد مسوولان با این موضوع به گونه‌ای باشد که در مردم احساس "بی پناه بودن" به وجود آید و حس کنند که اگر در ماجرایی، طرف مقابل شان، کسی منتسب به جریان حاکم باشد، حق شان از پیش پایمال شده است!

۵ - خیلی زشت و زننده است که در ۲۲ بهمن و روز انتخابات، از زنان بی حجاب و بدحجاب به عنوان مردمی که در در حماسه شرکت کردند، عکس بگیرند و بعد از آن، برای مستندسازی وقوع جرم بی حجابی تصویر برداری کنند!
مدعیان حراست از نظام، لااقل شأن جمهوری اسلامی را حفظ کنند.

۶ - در شبکه‌های مجازی گفته شده که این فرد معمم، از اعضای موسسه تحت مدیریت آیت الله جوادی آملی است. صحت و سقم این خبر بر ما مشخص نیست و به فرض صحت هم اساساً این خطا به ایشان منتسب نمی‌شود، ولی در هر حال، جا دارد این مرجع بزرگوار که به شرافت و عدالت و متانت شهره اند، در این باره اظهار نظر کنند و بفرمایند که آیا کار آن فرد معمم با آموزه‌های دینی -که ایشان دهه هاست آموزش شان می‌دهند- سازگاز است یا خیر؟ حتماً دیدگاه ایشان بسیار راهگشا خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۵۸
مردم و جامعه را دو قطبی نکنید هیچ کس حق ندارد خارج از سازمانها و نهادهای مسئول تصمیم بگیرند و عمل کنند پس نیروی انتظامی را برای چی تشکیل داده اند همه به قانون عمل کنیم
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خود نهاد ها هم زیر سوالند که خلاف اسلام و ... قانون وضع میکنند.
ناشناس
| France |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
جای تاسف است که موضوع امنیتی بودن حجاب جوری در ذهن همه ما ریشه دوانده است که همه می پذیریم در شرایط نقض حجاب باید "پلیس" با آن برخورد کند. در حالیکه وظیفه نیروی انتظامی حفظ نظم و قانون در کشور است.
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
این آقا تو انتخابات کجا بود با دوربینش؟ کلی سوژه از دست داده
یا اونموقع اجازه عکاسی نداشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در ایران دو قطبی وجود نداره
یک قطب حزب الهیا هستن و صاحب مملکت مابقی خارجی هایی هستن که اگر ناراحتن بزارن برن
واقعا این رویه از طریق روحانیت مایه تاسف است و نتیجه ای جز دین گریزی و ضدیت با دین ندارد .
بنده بعنوان یک ایرانی و مسلمان از این رویه برائت می جویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
چرا بقیه کامنت ها را نمیزاری تاباک محترم؟؟
دمت گرم تابناک....بسیار عالی و خردمندانه گفتی!!
شما که این مقاله رو نوشتی هم باید در کنار پخش کننده فیلم و آن خانم هتاک میبایست محاکمه و مجازات شوید،ای مومنان خسته نشوید که قله ضعف اعصاب و مهاجرت همه امت غیرحزب اللهی نزدیک است پس همچنان به رژه رفتن رو اعصاب ادامه دهید تا مملکت کلا برای ما امت حزب اللهی بشه و اونو تحویل امام عصر بدیم…
من شرح حال روحانیون صدر مشروطه و قبل از انقلاب رو می خوندم و تطبیق کردم با کار این روحانی واقعا تاسف خوردم
علمای دین کجا و این حضرات کجا
آقایی که متن رو نوشتید در پیشگاه خدا مسئول هستید.
۱- فیلمبرداری شخص روحانی رو فرض کردید که این جای اثبات دارد.
۲- روحانیون رو مقصر دانستید که به شهرهای خود برنگشتید و حال آنکه هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارید که چقدر از روحانیون به دیارشان برگشتند.
۳- جوان قبل از آن که دست روحانیت باشد ۱۲سال دست آموزش و پرورش است که نظرم این است که اسم اداره رو باید فقط آموزش بگذاریم نه تعلیم و تربیت
۴_ بجای اینکه بپرسی پول های فرهنگی کجا خرج می شود چرا از روحانیون گله داری مقصر نیستی چون نمی فهمی کار روحانیت فقط مسجد داری نیست.
التماس کمی فکر و دقت و فهم
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ماله
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
تصویر برداری از یک زن شوهر دار به نظرم حرام است فکر کنید کسی در خیابان از همسر شما عکس یا فیلم بگیرد !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حسین آقا...التماس کمی فکر و دقت و فهم
یک نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
با سلام
زنه هرجور دلش میخواد بیاد ، هر کاری میخواد بکنه مرد غریبه را بزنه هول بده و بعد طرف مقابل بدهکار هم بشه
البته نا آشنا نیست
میگن تو آخر الزمان جای ظالم و مظلوم عوض میشه و مظلوم جای خوبی و بدی هم و مومن در اون روزگار خوار میشه
نگاه کن به سفرت ببین چی توشه و از کجا خودت میفهمی
هر روز یه آبروریزی جدید
این وسط اون شخصی که از قضیه فیلم گرفته اولین شخصیه که پلیس میگیره و میندازتش زندان
خدا هم از اینگونه رفتار آقایان روحانی که در مقابل فساد های مالی، رانت و بی عدالتی و ظلم ساکت اما رگ گردنشان برای یک تار مو و حجاب حرکت می کند، متعجب است. با این کارها تیشه به ریشه اسلام زدید و می زنید. علت اصلی دین گریزی جوانان همین رفتارهای سلیقه ای و آتش بی اختیاری است
برای قشری که مدعی راه خداوند است، رعایت حق الناس واجبترین واجبات است.متاسفانه این قشر از جامعه آنقدر در بجا آوردن حق الله غرق شده اند که حق الناس را که واجبترین واجبات است فراموش کرده اند.
مگه نگاه به زن نامحرم حرام نیست؟؟؟؟؟
پس چرا یک آخوند به خودش اجازه میده تا فعل حرامی رو مرتکب بشه و بدتر از اون با فیلم و عکس گرفتن از زن نامحرم فعل حرام دیگه ای رو مرتکب بشه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگر جوانی همین کار را با زن این مرد روحانی می کرد چه عکس العملی داشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
دانشمند نگاه مستقیم حرامه
اگر نگاه از داخل موبایل باشه اشکالی ندارد
البته احتیاط واجب است که تصویر ضبط شده بیشتر از روزی سه بار در روز تماشا نشود
مگر غیر از اینه که کسی حق نداره بدون اجازه از زن و بچه مردم عکس و فیلم بگیره؟
مگه غیر از اینه که همون قانون عفاف و حجابش هم میگه اولین مرحله تذکر لسانیه؟ پس چرا فیلم و عکس میگیره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
عکس و فیلم گرفتن اعضای درجه 1 جامعه از اعضای درجه 2 و 3 جامعه هیچ اشکالی ندارد
از دیروز ده هزار بار خدا رو شکر کرده ام که من اونجا نبودم وگرنه شری به پا می شد که خودم و خانواده ام را بدبخت می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
این حسو فکر می کنم هر انسان با شرفی داره
یه فکری برای زنان سلیطه و بی حیا بکنید تا از این درگیری ها پیش نیاد
جامعه رو به گند کشیده اند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
سلیطه فحش نیست؟ چرا اجازه انتشار دادید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
برو ماستت را بخور بچه
آفرین
؟؟؟؟!!!!! ""قطعاً تصویربرداری بدون اجازه از یک زن، مصداق بارز و بی، چون و چرای تعرض به حریم او و مخالف شوون و حیثیت اش است"" ؟؟؟؟!!!!!
تابناک تو قاضی هستی که سریع حکم می دهی؟ کی گفته فیلمبرداری مصداق بارز تعرض به حریم این زن بوده است و دوم اگر بی حجابی این خانم جرم نبوده است، چرا اینقدر از فیلم برداری از خودش هراسان و شاکی شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
چرا تو دفتر مدیران رانت خوار و بالای سر زن و بچه مفت خورشون دوربین نصب نمیکیند؟
تیتر اشتباه است
اولا مادر نبوده و خاله بجه بوده
دوما دوربین بدست نبوده و در حال چک کردن گوشی همراهش بوده
سوما بیشتر مطالب ذکر شده توهمات نویسنده و برداشتهای دور از حقیقت است
چهارما زن هتاک به روحانی جوان حمله می کند و روح بنده خدا از همه جا بیخبر است
پنجما شما هم که این اراجیف را نشر می دهید مسئولید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خاله یا عمه، چه فرقی میکنه؟ اگر آن معمم عقلش میرسید یک صندلی برای آن بانوی نوزاد در آغوش فراهم میکرد تا بدان شکل از روی خستگی حمل کودک روی زمین جلوی آسانسور ننشسته باشد.
آفرین به نویسنده عصرایران که مستدل و منطقی به زیبایی به این قضیه پرداخته و آفرین به تابناک که فارغ از بحث رقابت رسانه ها مطلب رو بازنشر کرده

با اینکه میگن نرود میخ آهنی در سنگ و مسئولان گوششون رو روی حرف حساب بستن ، ولی مطالب این چنینی سطح آگاهی مردم رو بالا میبره و وقتی قطرات به هم بپیوندن و سیل بشن هیچ افکار دگم و سنگ مانندی جلودارشون نیست
روحانیون محترم به همین روش پیشبرین تا قطعا انتخابات بعدی پرشور تر برگزاربشه
امر به معروف یعنی فیلم گرفتن از ناموس مردم؟؟!!
واکنش دادستان قم به این ماجرا تأسف بار تر است. به جای محکوم کردن رفتار غیرقانونی آن روحانی، برای کسانی که فیلمبرداری کرده و فیلم آن را منتشر کرده اند خط و نشان کشیده است. کل ماجرا را از یک نقض حقوق مدنی به یک موضوع سیاسی تبدیل کرده است.
برخورد آن روحانی نقض قانون بوده است. کسی که نقض قانون را افشا می کند باید مورد تشویق قرار بگیرد نه اینکه از سوی دادستان با یک اتهام واهی تهدید شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ارسال هرگونه فیلم برای شبکه های تروریستی ضدانقلاب جرم است. در جریان باشید.
متن بسیارعالی و دقیقی بود. سپاسگزارم.
نویسنده خجالت بکش.
شما دم از قانون زدی اما روحانی محترم کی برای زن بی حجاب مزاحمت ایجاد کرد که مدعی مجازات او شده ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ضمنا عکس برداری از دیگران در قانون کشور ما جرم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ناشناس محترم دلیلی ندارد اگر از قانون چیزی نمی دانی، اظهارنظ بکنی:
بر اساس ماده ی ۳ قانون نحوه مجازات اشخاصی که درامور سمعی و بصری فعالیتهای غیرمجاز می نمایند هرگونه تصویر برداری مخفیانه از افراد جرم است و با مجازات های قانونی همراه می باشد
یک زمانی بنده به یاد دارم روحانی حکم و حرفش قداست داشت جایگاه اینها هم خراب شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
قداست!
:-)
ناشناس
| Malaysia |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
جدی می فرمایید؟ خودت تنها این نتیجه رو گرفتی یا کسی کمکت کرد؟
فکر کنم فیلم نگرفت زاویه اش مشخص نیست
ولی زنه خیلی عصبانی بود این بلا یه سری تو پارک برا من پیش اومد من از بچه های خودم عکس گرفتم دخترا فک کردن از اونا عکس میگیرم پس من شانس آوردم گیر اینتر نشنال نیافتادم
توی حوزه به اینا چی یاد میدن !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
عربی
ولی ترسیده ها
خانم محترم
مچکریم
جوادی شاگردش رو خلع لباس کنه
شیر زن
من اگه جای اون خانوم بودم .....
شغل و کار مفید اینا چیه ؟
خواهرم
مچکریم
متن عالی علی الخصوص بند 2 و 3
معمم چیه؟ مگه آخوند چه مشکلی داره؟
آقا قبول! شما اون آخوند رو جریمه کنید ولی اون خانم بی حجاب و کسی که فیلم رو فرستاده به شبکه معاند رو هم به جرم جاسوس بودن محاکمه کنید.
ای کاش روحانیت رفتار خودش و میزان اعتقاد و احترام مردم نسبت به این صنف را مورد ارزیابی بی طرفانه قرار میداد تا مقداری از وخامت وضعیت و نظر مردم نسبت به این قشر آگاه می شدند. حیف که دور و بر این قشر را گروهی خاص گرفته است و معمولا با جامعه مواجه نیستند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست