بازدید 11642
با تحولات منطقه و جهان

هشدار درباره صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام/ حمله نظامی آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ واکنش آمریکا به باز بودن کانال‌های دیپلماتیک با ایران/ سفر فرستاده ویژه بایدن به لبنان

هشدار درباره صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام، حمله نظامی آمریکا و انگلیس به شمال یمن، واکنش آمریکا به باز بودن کانال‌های دیپلماتیک با ایران، سفر فرستاده ویژه بایدن به لبنان و پیروزی ترامپ در رقابت مقدماتی ایالت داکوتای شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴ 05 March 2024

هشدار درباره صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام/ حمله نظامی آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ واکنش آمریکا به باز بودن کانال های دیپلماتیک با ایران/ سفر فرستاده ویژه بایدن به لبنان

بین الملل تابناک: هشدار درباره صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام، حمله نظامی آمریکا و انگلیس به شمال یمن، واکنش آمریکا به باز بودن کانال‌های دیپلماتیک با ایران، سفر فرستاده ویژه بایدن به لبنان و پیروزی ترامپ در رقابت مقدماتی ایالت داکوتای شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هشدار درباره صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام

یک دیپلمات غربی به خبرگزاری رویترز گفت که صدور قطعنامه ضدایرانی در جلسه شورای حکام آژانس «بسیار خطرناک» خواهد بود.

 این دیپلمات غربی در این باره گفت: منطقه در وضعیت پرتنشی قرار دارد. هیچ آتش‌بس یا قطعنامه‌ای در غزه در کار نیست. هیچ چشم‌اندازی نیز برای راه‌حل هسته‌ای وجود ندارد و آمریکا نیز به سوی انتخابات ریاست‌جمهوری می‌رود.

وی عنوان کرد که در حال حاضر صدور قطعنامه ضد ایرانی اقدامی خطرناک خواهد که می‌تواند منجر به اشتباهات محاسباتی شود.

رویترز نوشت که سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تنظیم کرده‌اند؛ اما واشنگتن ماه‌هاست با صدور قطعنامه علیه ایران مخالفت می‌کند.

حمله نظامی آمریکا و انگلیس به شمال یمن

 منابع خبری دوشنبه شب از تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به استان صعده واقع در شمال یمن خبر دادند.

 آمریکا و انگلیس منطقه یسنم واقع در شهرستان باقم استان صعده را در سه نوبت هدف قرار دادند.

نیروهای مسلح یمن در پاسخ به تجاوزها به این کشور طی هفته‌های اخیر، چندین کشتی آمریکایی و انگلیسی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف حملات خود قرار داده‌اند.

«محمدعلی الحوثی» عضو شورای‌ عالی سیاسی یمن، روز دوشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: گزینه‌ها در دست بررسی است و برای حمایت از مظلومان غزه، غافلگیری‌ها در راه است.

واکنش آمریکا به باز بودن کانال های دیپلماتیک با ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری به سوالاتی درباره مطرح شدن موضوع ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اظهارات رسمی ایران درباره باز بودن کانال‌های دیپلماتیک در زمینه احیای برجام پاسخ داد.

 «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری ـ که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده ـ در پاسخ به سوالی درباره اظهارات «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه دیروز شورای حکام آژانس درباره ایران مبنی بر این که آیا آمریکا گمان نمی‌کند زمان اقدامی تنبیهی علیه ایران یا گزارش مستقیم آن به سازمان ملل فرارسیده است یا نه، گفت: ما با شرکایمان در تروئیکای اروپا (آلمان، انگلیس و فرانسه) همکاری نزدیکی در زمینه رویکردمان نسبت به برنامه هسته‌ای ایران، از جمله راجع به نشست شورای حکام داریم. کاری نیست که بخواهم از پیش، چیزی درباره آن بگویم؛ اما کاملا از مدیرکل آژانس حمایت می‌کنیم و بر این باوریم که ایران باید بدون تاخیر بیشتر، به تعهدات پادمانی خود عمل کند.

اظهارات میلر در پی این مطرح می شود که گروسی روز دوشنبه در بخشی از بیانیه آغازینش درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران ادامه دارد؛ هرچند سطح اورانیوم غنی‌شده بیش از ۶۰ درصد، کمی افت داشته است.

مدیرکل آژانس همچنین درباره مسائل پادمانی در همکاری‌های ایران با آژانس مدعی شد: هیچ پیشرفتی در حل‌وفصل مسائل پادمانی باقی‌مانده حاصل نشده است. ایران توضیحات فنی موثقی درباره وجود ذرات اورانیوم با منشأ انسانی در ورامین و تورقوزآباد به آژانس ارائه نکرده و به آن درباره محل‌ (یا محل‌های) مواد هسته‌ای یا تجهیزات آلوده به مواد هسته‌ای اطلاعی نداده است.

میلر در ادامه، در پاسخ به سوالی درباره اظهارات «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره توافق هسته‌ای (برجام) و باز بودن کانال‌های دیپلماتیک برای رایزنی‌ها در جهت احیای این توافق که دولت پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد و تلاش‌ها از سال ۲۰۲۱ برای احیای آن بی‌نتیجه مانده است، بیان کرد: زمانی که ارتباط برقرار کردن با ایران در راستای منافعمان باشد، این توانایی را داریم اما توصیف بیشتری راجع به این ارتباط نمی‌کنم.

واکنش میلر به این اظهارات کنعانی است که گفته بود: «کانال‌های دیپلماتیک میان طرف‌های مذاکره کننده از جمله ایران و آمریکا با واسطه فعال است. چارچوب‌های دیپلماتیک در این زمینه وجود دارد و تغییراتی ایجاد نشده است. ما پایبند به میز مذاکره بوده و هستیم و در صورت حسن نیت طرف‌های مقابل، امکان جمع‌بندی مذاکرات و بازگشت متعهدانه همه طرف‌ها به برجام همچنان وجود دارد.»

سفر فرستاده ویژه بایدن به لبنان

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، مشاور ارشد خود را برای گفت وگو با مقام‌های لبنانی به منظور یافتن راه حلی دیپلماتیک درباره تنش‌ها در مرز این کشور با اسرائیل به بیروت اعزام کرده است.

عاموس هوخشتاین، مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری هشدار داد که تشدید خشونت به نفع مردم لبنان و اسرائیل نیست و «جنگ محدود» و «قابل مهار نیست.»

هوخشتاین که از زمان آغاز درگیری‌ها بین حزب‌الله و اسرائیل چندین بار به لبنان سفر کرده است، برای گفت‌وگو با مقامات ارشد لبنانی با هدف دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک خصومت‌های جاری در امتداد مرز اسرائیل و لبنان در بیروت است.

هوخشتاین گفت: سفر من به لبنان پس از چند هفته پرتنش در هر دو طرف مرز انجام می شود. تشدید خشونت به نفع هیچ‌کس نیست و چیزی به نام جنگ محدود وجود ندارد... تشدید تنش ها قطعا کمکی به بازسازی و پیشرفت لبنان در این برهه حساس از تاریخ این کشور نخواهد کرد.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد: مقامات ارشد دولت بایدن اعلام کرده‌اند که دولت و مقامات اطلاعاتی آمریکا نگران هستند که اسرائیل در حال برنامه ریزی برای تهاجم زمینی به لبنان است که در صورت شکست تلاش های دیپلماتیک برای عقب راندن حزب الله از مرز شمالی با اسرائیل ممکن است در اواخر بهار یا اوایل تابستان آغاز شود.

پیروزی ترامپ در رقابت‌ مقدماتی ایالت داکوتای شمالی

«دونالد ترامپ» در گردهمایی درون حزبی ایالت داکوتای شمالی توانست رقیب خود «نیکی هیلی» را که به تازگی برای اولین بار در واشنگتن دی‌سی پیروز شده بود، شکست دهد.

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور از آغاز روند انتخابات مقدماتی تاکنون در تمامی ایالات‌ آمریکا به جز واشنگتن دی‌سی، پیروز رقابت‌ها بوده و توانسته «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل را شکست دهد.

طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ با کسب ۸۴ درصد آرا در گردهمایی مقدماتی ایالت داکوتای شمالی، موفق شد رای تمام ۲۹ هیات نمایندگی این ایالت را از آن خود کند، در حالی که رقیب او «نیکی هیلی» صرفا توانست با ۲۷۳ رای، ۱۴.۱ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

طبق قوانین ایالت داکوتای شمالی، اگر نامزدهای انتخاباتی دست‌کم ۲۰ درصد آرا را از آن خود کنند، می‌توانند آرای هیات‌های نمایندگی را به دست بیاورند. با این حال، نامزدی که دست‌کم ۶۰ درصد رای کسب کند، تمامی ۲۹ هیات نمایندگی این ایالت را به دست خواهد آورد.

با فرا رسیدن «سه‌شنبه بزرگ» در روند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، یک رسانه آمریکایی در گزارشی مطرح کرد، با وجود این که نه «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا و نه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه پیشین آمریکا که هر دو، نامزدهای احتمالی حزب خود خواهند بود، امسال، مجبور به رقابت سختی درون حزب نشده‌اند، سه‌شنبه بزرگ هنوز دارای اهمیت است.

در سه‌شنبه بزرگ، به جای یک رای‌گیری مقدماتی یا نشست‌ها یا همان گردهمایی‌های حزبی، ۱۵ ایالت برای جمهوری‌خواهان و ۱۶ ایالت هم برای دموکرات‎ها، در یک روز، در سراسر این کشور انتخابات برگزار می‌کنند.

هم‌چنین در روند انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، ذکر این نکته مهم است که رای‌گیری مقدماتی به روند رای‌دهی در سطح یک ایالت اطلاق می‌شود که در آن رای‌دهندگان نامزدان حزبی را انتخاب می‌کنند که سپس در مراحل بعدی، یکی از این نامزدان به نمایندگی از حزب در انتخابات ریاست جمهوری رقابت خواهد کرد. براساس مقررات انتخابات و رای‌گیری مقدماتی، روند رای‌دهی سری است.

هرچند نشست‌های حزبی هم مانند رای‌گیری مقدماتی، روشی برای احزاب سیاسی است تا نامزد مورد نظر را برای انتخابات ریاست‌جمهوری برگزینند،  بر خلاف رای‌گیری مقدماتی، ‌نشست‌های حزبی نوعی گردهمایی‌های محلی است که در تاریخ مشخص برگزار شده و چندین ساعت طول می‌کشد. شرکت‌کنندگان در این نشست‌ها پیرامون نامزدها گفت‌وگو کرده و رای‌گیری در این نشست‌ها علنی است. در گذشته نشست‌های حزبی متداول‌ترین روش برای انتخابات نامزدان انتخابات ریاست جمهوری بود؛ البته در عصر جدید شمار معدودی از ایالات‌ به این روش متکی بوده و آن را همچنان حفظ کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۰
مغز براندازان هم اکنون
دوباره یه قطعنامه دیگه. بابا جمع کنید این انرژی هسته ای رو که فقط تحریم آورده.

مغز براندازان پارسال
غرب باید فشار تحریم ها رو افزایش و حمله نظامی رو در برنامه اش قرار بده.

تشخیص
انژکتور موتور مغز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
تحریم تورم نمیاه ،عدم مدیریت درست تورم میاره متخخصص
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
پاسخ شما در انتخابات داده شد
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
مغزبراندازان. ؟والئه بنده تا حالا همه چیز شنیده بودم جز مغز براندازان حتما این جمله از مغز شما سرچشمه گرفته تا از ابیات ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
برا چند کیلو اورانیوم
که خودشون هم نمی دونن به چه دردی می خورد
کشور را بردن صد سال عقب با
70
درصد زیر خط فقر
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
تا وقتی راجع به بخش قابل توجهی از انسان ها که هموطنت هستند اینجوری فکر و توهین میکنی، حتی تو چهارچوب اولیه اعتقادات اسلامی که فکر میکنی داری هم نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
یک جنگی است بین حق و باطل چب بریم راست بریم امریکا با ما کار داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
آنچه در زیر مشاهده میکنید عکس سی تی از مغز جناب متخصص مغز است



اگر شما چیزی مشاهده نمیکنید قطعا جزو آن مغرضانی هستید که وجود خورشید رو هم در روز انکار میکنند چه برسه به مغز این متعهد متخصص که چون خورشیدی در تابناک فروزان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
۱۳:۱۰
از کجا میدونی طرف حقی؟ وقتی مردمت دارن بدبختی میشکن ولی همون های که به تو میگن امریکا دشمن ماست بچه هاشون دارن امریکا زندگی میکنن بیدار شو که خیلی وقت هست خوابی
یمن قوی تر از آن است که امریکا و انگلیس بتوانند از پس یمن برآیند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
حالا که آمریکا و انگلیس از پسشان بر نمی آیند نمی دانم چرا آن شصت درصد باقیمانده خاک یمن را هم تصرف نمی کنند تا دولت منصور هادی دیگر به عنوان دولت قانونی یمن در دنیا مطرح نباشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
ناشناس 10:26

کشتی باری نیست که بتوان راحت زدش. در آن هفت هشت سال جنگ هم نتوانستند آن را تصرف کنند.
وقتی می گویند آزادی بیان و عقیده منظورشان فقط برای خودشان و همفکران شان هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
اشتباه مثب نده غربگدا منظورش به غربی ها بود
درود بر مران با غیرت یمن

خاک بر سر بی غیرتان شکم گنده خلیفه نشین که هرچی گند آمریکا به این منطقه میزنه با خیانت ایناست
واقعا ایران شده اسخوان در گلوی آمریکا ،، نه میتونه قورتش بده ، نه بندازه بیرون .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
حاصل آن هم شده 10 سال تورم 70 درصد، هوای آلوده، نارضایتی،حجم بالای فساد
...درباره وجود ذرات اورانیوم با منشاء انسانی در ورامین و تورقوزآباد...

یادم است آن موقع که اسناد هسته ای ربوده شد مقامات ایرانی علاوه بر تکذیب موضوع این اسم تورقوزآباد را هم به مسخره گرفتند.
این روزها تابناک علاوه بر محدود کردن محسوس تعداد کامنت ها، شدت گزینشی کردن آنها را هم بسیار بالا برده. ابتکار خود سایت است یا هشداری دریافت کرده؟
کاش بعضی ها بفهمند اگر کشورها به یمن حمله نمی کنند چون نمیخوان غزه بشه
الان غزه ببینید التماس میکنند بمب رومون نریزید هیچکس جلودار اسراییل نیست
بفهمید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
یمن هر تظاهراتش میلیونی میشه کی میتونه به این جمعیت حمله کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
عربستان ۸ سال هر چی داشت و خرید ریخت رو سر مردم یمن
بازم نتونست غلطی بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
چون نمی خوان غزه بشه؟!! خب همینا یعنی آمریکا و انگلیس پشتیبان اسراییل در برابر غزه هستند وسال ها پشتیبان عربستان در برابر یمن بودند. و حمله کردند و حالا هم دارند بمباران می کنند.
غزه هم اگه میخواست التماس کنه، شروط اسراییل را می پذیرفت و تمام
چهل و یک درصد مشارکت و ۳۰ درصد مردم هم
سیاسی نیستن یا بیماری دارن و نمیتونن شرکت کنن به اضافه جمعیت معتادین و کارتن خواب و بیماران روانی و ... میمونه ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت غربگدای مجازی که چون اهل ازدواج و خانواده نیستن نسلشون داره منقرض میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
یعنی ۶۵ درصد مردم تهران معتاد و کارتن خواب هستند
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بعد از منچستر شما بیشترین طرفدارو دارین!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
کاملا درسته
به یاری خدا روسیه پیروز میشه و نفس این غربی های کثیف رو خواهیم برید که وقاحت رو فراموش کن یادشون بیاد که نمیشه هر تحریم کرد هم درخواست توضیحات در مورد برنامه هسته ای کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
روسیه کشور متجاوزی به همسایگانش هست
همیشه ذاتش همین بوده به روسیه اعتماد نکنید
دو تا خواهرم دارم یکی افکار غرب زده ای یکی انقلابی و حیدر کراری اون یکی غرب زده ۴۴ سالش شده نه کسی باهاش ازدواج کرد نه بچه ای نه نسلی ازشون مونده اما خواهر انقلابی دیگه ۲۸ ساله دو تا فرزند داره جفتشون پیروی خط رهبری و خانواده ای شادی که از کوچک ترین چیزها لذت میبرن. یه حساب سر انگشتی کردم غرب گداها تا ۲۰ سال آینده کلشون منقرض میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
صرف داشتن همچین برادری کافیه برای اینکه کلا بیخیال دنیا بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بیشتر فکر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
هیچ آدم باغیرتی در مورد خواهرش این طور صحبت نمی کنه ، داری واسه چی از ناموست مایه میزاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
غربگدا آخه چیه آدم روش غیرت داشته باشه؟ مایه ننگ خانوده است اون خواهر غربگدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
مطمعنا شما این چیزی که نوشته اید نیستید و احتمالا جز پیرمرد های آلبانی نشین هستید و هدف از این نوشتار فقط انتشار انزجار هست
اوکراین پیروز جنگ خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
دو سال قبل : اکراین پیروز جنگ میشود
دو سال بعد : اکراین پیروز جنگ میشود
شش سال بعد :اکراین ایستاده مرد
نیروهای مسلح یمن در پاسخ به تجاوزها به این کشور طی هفته‌های اخیر، چندین کشتی آمریکایی و انگلیسی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف حملات خود قرار داده‌اند
عجب
در ریاضی و آمار کفار ملحد غربی
67 درصد بزرگتر از 33 درصد است
اما
در ریاضی و آمار ارزشی جهادی انقلابی
33 درصد بسیار بزرگتر از 67 درصد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
یک انسان آگاه اثرگذاری به مراتب بیشتری از صد تا آدم ناآگاه و کافر و غافل است. این دنیا 7 میلیارد از این آدم های غافل داره وگرنه وضع بشر این نبود که تروریسم آمریکایی بر همه چیز سیطره داشته باشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست