بازدید 3053

لایحه جدید جمهوری‌خواهان برای کمک به اوکراین

سی‌ان‌ان گزارش کرد جمهوری‌خواهان کنگره بر روی لایحه جدیدی برای کمک به اوکراین، دیگر شرکای آمریکا و تقویت مرزها کار می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۲۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ 04 March 2024

 

به گزارش تابناک، کمک‌های واشنگتن به کی‌یف به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان کنگره درگیر یک بن‌بست شده است و برخی از این جمهوری‌خواهان معتقدند که این کمک‌ها به جای اوکراین، می‌تواند برای مصارف داخلی ایالات متحده آمریکا از جمله مسئله مرزها استفاده شود.

تلویزیون سی‌ان‌ان در گزارشش می‌گوید که «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هنوز موضع یا تعهدی را در قبال رای دادن به این لایحه نشان نداده است.

گفته شده است که این لایحه می‌تواند در اواخر ماه مارس یا آوریل معرفی شود. این لایحه هم‌چنین شاید برای دموکرات‌ها درخصوص سیاست مهاجرت «غیرقابل قبول» باشد و شاید هم به دلیل موضع جمهوری‌خواهان «بودجه کمتری» برای کی‌یف در نظر گرفته شود.

جانسون به طور خصوصی با جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کرد؛ جمهوری‌خواهانی که تلاش می‌کردند از بسته کمک‌های خارجی ۲ حزبی جدید که شامل محدودیت‌های مرزی آمریکا با مکزیک بود، حمایت کنند. «مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در تلاش برای نهایی‌کردن یک پیشنهاد و ایجاد اجماع درخصوص این لایحه در اواخر ماه مارس یا آوریل، نقش رهبری را بر عهده دارد.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، مایک جانسون از همه طرف تحت فشار قرار گرفته است. او تحت فشار انتقادات بین‌المللی و هم‌چنین دموکرات‌ها بوده است که می‌گویند «شکست او در اقدام فوری به منزله جانبداری از ولادیمیر پوتین است.»

هم‌چنین «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا، مایک جانسون را تحت فشار قرار داده تا اجازه دهد مجلس نمایندگان آمریکا درخصوص بسته کمکی ۹۵ میلیارد دلاری سنا به اوکراین، اسرائیل و تایوان رای‌گیری کند.

منبع: ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست