بازدید 3605
۱
رئیس دانشگاه الزهرا؛

اراضی ده ونک حق دانشجویان است!

دانشگاه با هیچ کس اختلافی ندارد و بر اساس اسناد رسمی ثبت شده بخشی از زمین‌های اطراف دنشگاه متعلق به دولت جمهوری اسلامی است و بهره بردار آن دانشگاه الزهرا است.
کد خبر: ۱۲۲۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴ 04 March 2024

قصه دانشگاه الزهرا و اراضی ده ونک تمام شدنی نیست؛ داستانی که هر دولت و حزب و جناحی سر کار باشد، به یک شکل پیش می‌رود؛ جبر دانشگاه و اعتراض اهالی منطقه.

به گزارش «تابناک»، در تازه‌ترین فصل از این مساله کهنه و قدیمی، مسئولان دانشگاه اقدام به گودبرداری در بخشی از اراضی کرده‌اند که حاشیه هایی به دنبال داشته تا جایی که زهرا ناظم بکائی، رئیس دانشگاه الزهرا (س) را مجاب به برگزاری نشستی با حضور برخی رسانه‌ها نموده تا در این باره به ایشان توضیحاتی ارائه دهد؛ کاری که در گذشته برخی روسای سابق دانشگاه هم انجام داده‌اند. دانشگاهی که ظاهرا تمایل ندارد نامش از دخل و تصرف در ده ونک زدوده شود!

حاشیه‌هایی ادامه دار که ناظم بکائی در پاسخ به آخرین نمونه‌های رقم خورده‌اش، به سیاست‌های دانشگاه در این موضوع اشاره کرده و گفت: دانشگاه با هیچ کس اختلافی ندارد و بر اساس اسناد رسمی ثبت شده بخشی از زمین‌های اطراف دنشگاه متعلق به دولت جمهوری اسلامی است و بهره بردار آن دانشگاه الزهرا است.

اراضی ده ونک حق دانشجویان است!

وی افزود: از سنوات قبلی افرادی ساکن بودند که هیچ سندی یا برگه‌ای برحسب اینکه مالکیت آن‌ها را ثابت کند وجود ندارد. طی دوسال این پرونده در دادگاه‌های جمهوری اسلامی مطرح بود و رای نهایی صادر شده همانی بود که همه آگاه شدید که بهره بردار این زمین‌ها دانشگاه الزهرا است.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) ساکنین فعلی ده ونک را متصرفین غیرقانونی خواند و تاکید کرد: برحسب حقی که قانون به دانشگاه الزهرا (س) داده و این اراضی متعلق به ۱۰ هزار دانشجوی در حال تحصیل هستند؛ به همین خاطر هرگونه مانع تراشی در بهره برداری دانشگاه که برای استفاده آن در جهت رفاه دانشجویان خواهد بود، در واقع ضایع کردن حق تمامی این دانشجویان است.

وی با اشاره به گودبرداری دانشگاه طی ماه‌های گذشته خاطرنشان کرد: این گودبرداری در واقع پروژه‌ای است که در راستای تامین نیاز آموزشی دانشگاه صورت گرفته و هدف از آن احداث مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی است و مراحل آن طی شده و در اسفند ۱۴۰۱ کلنگ احداثش به زمین زده شد و تا طی شدن مراحل قانونی و تامین اعتبارات آن سر آخر، در دو ماه گذشته احداث این مجتمع آغاز شد.

رئیس دانشگاه در پایان تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران هر اقدام عمرانی بر اساس قوانین و مقررات صورت می‌گیرد، در خصوص این مجمتع نیز تمامی مراحل قانونی طی شده و ان شاالله اتمام پروژه بین یک تا یک و نیم سال دیگر پایان خواهد یافت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
نه برای ساخت منزل برای کارمندان دانشگاه است احتمالا ، شما دلتان برای دانشجو ها نسوخته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست