بازدید 7462

خشم نتانیاهو از سفر بنی گانتس به آمریکا

اختلافات در میان مقامات تل آویو پس از سفر گانتس به واشنگتن بالا گرفته است.
کد خبر: ۱۲۲۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴ 04 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تایمز اسراییل، اختلافات در میان مقامات تل آویو پس از سفر بنی گانتس (وزیرجنگ سابق تل آویو) به واشنگتن بالا گرفته است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که نتانیاهو از سفر بنی گانتس به آمریکا خشمگین است. در این گزارش گفته شده که نتانیاهو از سفارت اسراییل در واشنگتن درخواست کرده که دیدارهای گانتس با مقام‌های آمریکایی را با چالش روبرو کنند و به آسانی این دیدارها صورت نگیرد.

یک عضو حزب نتانیاهو نیز به آسوشیتدپرس گفته است که سفر گانتس بدون اجازه نخست‌وزیر صورت گرفت و نتانیاهو در گفت‌وگوی پر تنشی که با گانتس داشته به او گوشزد کرده که اسراییل فقط یک نخست‌وزیر دارد.

روز گذشته نیز رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفارت اسراییل در واشنگتن سفر بنی گانتس، عضو کابینه جنگ را در سفر به آمریکا همراهی نمی‌کند و در جلسات سیاسی نیز که قرار است در طول این سفر برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که گانتس روز یکشنبه در قالب سفری هماهنگ نشده با نتانیاهو به واشنگتن و سپس به لندن می‌رود تا جلساتی را با مقامات این دو کشور و با محوریت جنگ غزه برگزار کند.

در ادامه پیامدهای زیانبار سیاست جنگی نتانیاهو در نوار غزه در اراضی اشغالی، دامنه اختلافات میان وزرای کابینه با نتانیاهو نه تنها در اراضی اشغالی رنگ جدی گرفته، بلکه امتداد آن اینک در کاخ سفید نیز بیش از پیش جدی شده است.

با ادامه تلفات ارتش در نوار غزه از یک سو و رکود اقتصادی و فشار معترضان در اسراییل از سوی دیگر، اختلافات در کابینه جنگ رنگ و بوی جدی به خود گرفته است.

رسانه‌های عبری زبان روز شنبه فاش ساختند که بنی گانتس در اقدامی غیرمنتظره و در دهن کجی آشکار به بنیامین نتانیاهو و بی‌توجه به پروتکل‌های مورد توافق کابینه ائتلافی روز یکشنبه قصد دارد به طور یک جانبه با مقامات کاخ سفید درباره مذاکرات جنگ غزه دیدار و رایزنی کند.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، سفر معنادار گانتس به واشنگتن در شرایطی که بایستی با امضای نخست وزیر اجرایی شود، نشان دهنده عمق تنش‌ها و اختلاف نظرهای متحدان در داخل کابینه و مقامات کاخ سفید با نتانیاهو است.

از سوی دیگر، نتایج نظرسنجی روزنامه عبری معاریف که اخیراً انجام شد، نشان داد که با افزایش محبوبیت ۵۰ درصدی گانتس در برابر نتانیاهو، شانس وی در میان طرفدارانش برای تصدی نخست وزیری همزمان با ناکامی‌های نتانیاهو و فساد مالی وی افزایش یافته است.

القدس العربی به نقل از رادیو ارتش اسراییل پیشتر گزارش داد که دامنه اختلافات میان گانتس و نتانیاهو با ادامه جنگ غزه جدی شده، به طوری که گانتس، عضو کابینه جنگ طی هفته‌های گذشته با حمایت برخی از هم حزبی‌های نتانیاهو درصدد براندازی وی بود که این طرح شکست خورد.

گفتنی است از زمان تشکیل شورای ائتلافی جنگ به ریاست نتانیاهو و پیوستن یوآو گالانت، وزیر جنگ و گانتس به عنوان عضو کابینه جنگ، رسانه‌های عبری از تشدید اختلافات میان آنان درباره مدیریت جنگ و پرونده اسرا خبر می‌دهند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست