بازدید 9993
صد و چهل و هشتمین روز جنگ غزه

اسرائیل و حماس با مدت آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا موافقت کردند/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۰ هزار و ۳۲۰ تن/ حمله پهپادی حزب‌الله به مرکز فرماندهی اسرائیل

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و چهل و هشتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ 02 March 2024

سفر مقامات حماس و اسرائیل به قاهره برای آغاز مذاکرات

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و چهل و هشتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

هلاکت سه نظامی دیگر صهیونیست در غزه
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۲۳:۴۲

 ارتش رژیم صهیونیستی شنبه شب از هلاکت سه نظامی صهیونیست در خان یونس واقع در جنوب غزه خبر داد.

 ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، سه نظامی در نبردهای نوار غزه کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند که حال پنج نفر از آنها وخیم است.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که این افراد بر اثر انفجار بمب در خان یونس در جنوب نوار غزه کشته و زخمی شدند.

وی همچنین تأکید کرد که درگیری‌ها در خان یونس سخت است.

شلیک چهار موشک از غزه به سمت فلسطین اشغالی
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۲۲:۱۱

منابع خبری شنبه شب از شلیک چهار موشک از غزه به سمت فلسطین اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند چهار موشک از نوار غزه به سمت حتسریم در النقب اشغالی شلیک شده است.

بر اساس این گزارش، صدای آژیر خطر در شهرک‌های مجاور نوار غزه و نزدیکی بئر السبع به صدا درآمده است.

سرایا القدس: در برابر ماشین جنگی اسرائیل ثابت‌قدم می‌مانیم
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۲۰:۳۷

سخنگوی «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز شنبه بر ایستادگی این گردان‌ها در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد.

 «ابوحمزه» سخنگوی گردان‌های قدس در سخنرانی خود تصریح کرد: در برابر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار آن استوار می‌مانیم.

او با بیان اینکه زمانش رسیده همه با الگوبرداری از مردم شریف لبنان، یمن و عراق، از ملت فلسطین حمایت کنند، گفت: ما برای آزادی اسرا و رسیدن به منافع ملت خود به جنگ علنی رفتیم.

ابوحمزه ضمن ابراز همدردی با مردم غزه که متحمل درد و رنج طاقت فرسایی شده‌اند، تاکید کرد: تا زمان خروج اشغالگر از غزه و سراسر فلسطین و شکست آن دست از مقاومت نخواهیم کشید.

سخنگوی «سرایا القدس» با اشاره به عملیات متعدد نیروهای مقاومت فلسطین علیه ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته، خاطرنشان کرد این گردان‌ها طی یک عملیات در محله الزیتون، گروه نظامی صهیونیستی را هدف قرار داده و تمام نیروهای آن را کشته و زخمی کرد.

ابوحمزه در ادامه سخنان خود تاکید کرد عملیات «طوفان الاقصی» با حفظ اتحاد محور مقاومت در میادین نبرد در غزه، لبنان، عراق و یمن ادامه خواهد یافت.

او همچنین درباره مرحله پساجنگ غزه، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تهدید کرد و گفت تنها رزمندگان در این باره تصمیم گیری می‌کنند.

ابوحمزه از جهان عرب و اسلام خواست روز اول ماه مبارک رمضان را روز جهانی حمایت از غزه قرار دهند.

سخنگوی سرایاالقدس همچنین با اشاره به حملات شهرک‌نشینان در کرانه باختری و قدس اشغالی از مردم این ۲ منطقه خواست به هر طریق ممکن با دشمن مقابله کنند.

ابوحمزه در پایان تاکید کرد تا زمانی که اشغالگری رژیم صهیونیستی ادامه داشته باشد، مقاومت هم پابرجا خواهد بود.

اسرائیل و حماس با مدت آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا موافقت کردند
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۲۰:۰۶

منابع مصری گزارش دادند طرف‌ها با مدت آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا موافقت کرده‌اند.

 خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی مصری گزارش داد: طرف‌ها با مدت آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا موافقت کرده‌اند.

این منابع در عین حال تأکید کردند: تکمیل معامله توافق با عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از شمال غزه و بازگشت ساکنان را می‌طلبد.

یک منبع مصری به العربی الجدید گفت: هیئتی از جنبش حماس طی چند ساعت آینده برای تحویل پاسخ نهایی به توافق پاریس ۲ وارد قاهره خواهد شد. هیئت امنیتی اسرائیلی نیز همزمان برای اطلاع یافتن از این پاسخ در قاهره خواهد بود.

یکی از رهبران حماس نیز به العربی الجدید گفت: حماس و مقاومت بدون بها هیچ گونه جزئیات یا اطلاعاتی درباره اسرای صهیونیست در غزه ارائه نخواهند کرد. شرط تل‌آویو برای دستیابی به لیست اسرای زنده خود به خاطر ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس تنها به منزله فشار بر مقاومت است.

این درحالی است که پیش از این شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود: هیئت‌هایی از حماس و رژیم صهیونیستی فردا برای مذاکرات جدید غیرمستقیم درباره آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا به قاهره می‌روند.

این در حالی است که همچنان اختلافات میان مسئولان صهیونیست درباره روند مذاکرات درخصوص آتش‌بس و تبادل اسرا با حماس ادامه دارد.

پیشتر مذاکراتی میان نمایندگانی از قطر، آمریکا، مصر و رژیم صهیونیستی در قاهره برگزار شد اما به نتیجه‌ای نرسید.

اجرای ۵ عملیات حزب‌الله علیه ارتش رژیم صهیونیستی
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۱۹:۳۴

جنبش حزب‌الله لبنان از اجرای پنج عملیات نظامی خود علیه ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی خبر داد.

 مقاومت اسلامی لبنان امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای متعدد اعلام کرد که «در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلاورانه و شرافتمندانه آنها، پنج عملیات را امروز علیه ارتش اسرائیل انجام داده است».

در این بیانیه‌های جداگانه مقاومت اسلامی لبنان آمده است:

-ساعت ۱۷:۳۰ امروز شنبه (به وقت لبنان): «مجاهدین مقاومت اسلامی پادگان زبدین در مزارع اشغالی شبعا لبنان را با سلاح موشکی هدف قرار دادند و مستقیما آن را مورد اصابت قرار دادند».

- ساعت ۱۶:۴۰ بعدازظهر شنبه: «مجاهدین مقاومت اسلامی پایگاه راهب را با سلاح موشکی هدف قرار دادند و مستقیماً به وی اصابت کردند».

- در ساعت ۱۵:۲۰ بعدازظهر شنبه: «مجاهدین مقاومت اسلامی اردوگاه الزعوره را با سلاح موشکی هدف قرار دادند و مستقیماً آن را مورد اصابت قرار دادند».

- ساعت ۱۰:۱۰ صبح امروز شنبه: «مجاهدین مقاومت اسلامی تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در اطراف پایگاه جل العلم با سلاح موشکی هدف قرار دادند و مستقیماً آن را مورد اصابت قرار دادند».

- در ساعت ۰۵:۴۰ بامداد امروز شنبه: «مجاهدین مقاومت اسلامی، فرماندهی بخش تازه ایجاد شده در لیمان را هدف حمله هوایی پهپادهای قرار دادند».

مذاکرات آتش‌بس غزه یکشنبه در مصر آغاز می‌شود
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۱۸:۵۶

تلویزیون مصر امروز شنبه به نقل از یک مقام بلندپایه گزارش کرد مذاکرات درباره آتش‌بس در نوار غزه و توقف حملات رژیم صهیونیستی فردا در قاهره از سر گرفته می‌شود.

 این مقام مسوول گفت مذاکرات جاری برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه فردا در قاهره ادامه خواهد یافت.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این منبع ناشناس به «پیشرفت» در مذاکرات برای اعلام آتش‌بس در غزه قبل از ماه رمضان اشاره کرد و گفت: همه طرف‌ها در مذاکراتی که فردا آغاز می‌شود، شرکت خواهند کرد.

این منبع با اشاره به اینکه مصر تلاش‌های شدیدی برای دستیابی به توافق آتش‌بس قبل از ماه رمضان انجام می‌دهد، گفت: پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در مذاکرات آتش‌بس وجود دارد و ما تلاش می‌کنیم به یک توافق عادلانه برسیم.

حماس: السنوار نبرد میدانی را اداره می‌کند
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۱۸:۰۰

جزئیات مذاکرات غزه درباره توافق تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس در نوار غزه، همدستی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تحت فشار گذاشتن مقاومت فلسطین را افشا می‌کند.

 یکی از رهبران ارشد جنبش حماس می‌گوید مقاومت در بیش از یک جبهه در حال جنگیدن است و نبرد در جبهه مذاکرات غیرمستقیم با رژیم اشغالگر آسان‌تر از نبرد در میدان نوار غزه نیست.

این رهبر حماس که نخواست نامش فاش شود، در مصاحبه با وبگاه «العربی الجدید»، با تاکید بر همدستی آشکار میان نماینده آمریکا و رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات، گفت: «جزئیات آنچه از نشست پاریس۲ (در تاریخ ۲۳ فوریه) رخ داد، حاکی از اطلاعاتی است که می‌توان آن را همدستی دولت اشغالگر و دولت بایدن دانست».

این چهره حماس در ادامه تاکید کرد: «ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات آمریکا به یکی از طرف‌های میانجی گفت که حماس باید هرگونه درخواستی برای آزادی اسرای فلسطینی از چهره‌های برجسته مقاومت و اسرای دارای محکومیت‌های طولانی را کاملا کنار بگذارد و سقف خواسته‌های حماس و گروه‌های فلسطینی نباید از دستاوردهای مربوط به کمک‌های بشردوستانه بالاتر برود».

او افزود: «دولت آمریکا به نمایندگی از رژیم اشغالگر مذاکره می‌کند و به‌ویژه پس از شکست سران رژیم اشغالگر در دستیابی به هرگونه دستاورد واقعی به جز زورگویی به غیرنظامیان، آن هم با همدستی آشکار خود، نمی‌خواهد مقاومت با اجرای خواسته‌هایش جهت برقراری قرارداد تبادل اسرا، پیروز ظاهر شود».

این رهبر حماس تاکید کرد: «جنگ گرسنگی که دولت اشغالگر به ساکنان نوار غزه و به طور ویژه به ساکنان شمال آن اعمال کرده، با هماهنگی کامل میان دولت آمریکا و دولت اشغالگر است، به این شکل که آن‌ها در روند مذاکره غیرمستقیم به تبادل نقش می‌پردازند و شاهد هستیم آنچه برنز درباره‌اش هشدار می‌دهد، روز بعد توسط ارتش اشغالگر در نوار غزه اعمال می‌شود».

او در ادامه گفت: «کشتار رژیم اشغالگر در خیابان الرشید غزه هنگام توزیع کمک‌ها، با چراغ‌ سبز آمریکا و با هدف تحت فشار گذاشتن مقاومت انجام شد تا با دادن امتیازهایی در مذاکرات، مردم فلسطین و ساکنان غزه و مقاومت از دستاوردهایی که در هفتم اکتبر گذشته داشتند، محروم شوند، البته این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد و در پیام‌های ارسال شده از غزه، از ما خواسته شده در مذاکرات ثبات داشته باشیم و هیچ گونه امتیازی ندهیم چرا که برای اهالی غزه بیشتر از آنچه در طول ماه‌های گذشته اتفاق افتاده، هرگز رخ نخواهد داد».

رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات روز پنجشنبه و با حمله هوایی به تجمع مردمی که منتظر رسیدن کاروان کمک‌های بشردوستانه بودند، حداقل ۱۰۰ نفر را به شهادت رساند و ده‌ها نفر دیگر را مجروح کرد.

این چهره حماس فاش کرد: «جنبش در حال آماده‌سازی پاسخ نهایی خود و تحویل آن به میانجی‌ها درباره آن چیزی است که از نشست پاریس ۲ و مذاکرات در دوحه دریافت کرد».

او افزود: «تاکید مقاومت بر آزادی اسرای فلسطینی و سران مبارزات از زندان‌های رژیم اشغالگر درخواستی گروهی نبوده بلکه نشان‌دهنده این است که مقاومت نظر خود را به عنوان پیروز هفتم اکتبر گذشته اعمال کرد، چیزی که اسرائیل قصد دارد با کشتارها و دور کردن مذاکرات از اهدافش، آن را از بین ببرد».

این منبع در جنبش حماس در ادامه گفت: «پافشاری بر آزادسازی اسرا به بهای رنج کشیدن اهالی غزه نبوده بلکه به منزله نجات آن‌هاست و این هزینه هرگونه حماقتی از سوی اسرائیل را افزایش می‌دهد. مقاومت بر افزایش کمک‌هایی که وارد نوار غزه می‌شوند، بازسازی غزه، امدادرسانی به غیرنظامیان و برقراری آتش‌بس فراگیر اصرار دارد».

این مسؤول حماس ضمن تکذیب ادعاها درباره وضعیت جسمانی «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه، آن‌ها را «مغرضانه» خواند، توضیح داد: «یحیی السنوار، رهبر حماس در نوار غزه از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار است، رهبر حماس هنوز نبرد میدانی را مدیریت می‌کند و از طریق کانال‌های به شدت امنیتی در ارتباط دائم با رهبران جنبش در خارج است».

این چهره حماس تاکید کرد: «هدف اصلی آنچه رسانه‌های اسرائیلی و آمریکایی منتشر می‌کنند، ایجاد شکافی است که از طریق آن بتوان به السنوار رسید».

او افزود: «شرایط گردان‌ها در میدان نبرد بسیار خوب است و مقاومت بش از ۲۰ درصد از امکانات مادی خود را از دست نداده، تلفات انسانی‌اش هم بسیار کمتر از آن چیزی است که ارتش رژیم اشغالگر اعلام می‌کند، قدرت اصلی گردان‌های القسام در شمال نوار غزه هنوز پابرجا و منسجم است و ساختارهای اداری جنبش در مناطق شمال نوار غزه در حد توان برای کاهش مشکلات شهروندان در آنجا تلاش می‌کنند».

مقاومت تلاش‌های بسیاری برای حفظ جان اسرا انجام می‌دهد

این منبع در حماس درباره پرونده صهیونیست‌های بازداشت شده توسط نیروهای مقاومت نیز گفت: «مسؤولیت نجات زخمی‌ها و سالخوردگان آن‌ها تنها بر دوش کابینه رژیم اشغالگر بوده و البته دولت آمریکا نیز مسؤول است، این دولت کاملا در برابر خانواده‌های اسرا مسؤول حفظ جان آن‌هاست و این در حالی است که حماس و مقاومت تلاش‌های بسیاری برای حفظ جان آن‌ها انجام می‌دهد».

او در ادامه فاش کرد: «۲ نفر از ۶ اسیری که تابعیت آمریکایی دارند، به دلیل جراحت شدید در بمباران‌های اسرائیل و اینکه درمان لازم برای آن‌ها انجام نشده، در معرض خطر مرگ قرار داشته و وضعیت جسمانی آن‌ها در خطر است».

عملیات در رفح در حال حاضر کاملا بعید است

در مقابل، یک منبع مصری در گفت‌وگو با العربی الجدید از اختلاف‌نظر مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره طرح پیشنهادی این رژیم برای تخلیه رفح از غیرنظامیان پیش از آغاز عملیات نظامی گسترده علیه آن‌هایی که تل‌آویو «باقی مانده گردان‌های حماس» می‌خواند، خبر داد.

او فاش کرد: «تا الان تل‌آویو ایده قابل اجرایی را در مورد صدها هزار شخص موجود در رفح ارائه نکرده و این یعنی اجرای چنین عملیاتی در حال حاضر کاملا بعید است به ویژه که مصر مجموعه‌ای از تضمین‌هایی را تعیین کرد که باید برای آوارگان پیش از آغاز این عملیات فراهم شود، از جمله تضمین اینکه مرزهای مصر با موج‌های بزرگ آوارگان مواجه نشود، چراکه دستکم ۱۰۰ هزار آواره در نزدیکی نوار مرزی میان غزه و شبه‌جزیره سیناء حضور دارند».

کسی انتظار نداشت مقاومت بیش از ۴ ماه پایداری کند

«مختار الغباشی» معاون رئیس مرکز عربی پژوهش‌های سیاسی در این رابطه گفت: «در مذاکرات آتش‌بس، همدستی آشکاری میان آمریکا و اسرائیل وجود دارد؛ آمریکا آتش‌بس را نمی‌خواهد، اگر می‌خواست فشار جدی را بر اسرائیل می‌آورد تا به آن برسد اما این را نمی‌خواهد».

الغباشی افزود: «مقاومت، آمریکا و برخی کشورهای بزرگ جهان غرب و تعدادی از کشورهای عربی و کشورهای منطقه را اذیت کرد، چراکه انتظار نمی‌رفت به این شکل برای بیش از چهار ماه پایداری کرده و اسرائیل در این مدت نتواند بر نوار غزه کنترل نظامی یابد».

معاون رئیس مرکز عربی پژوهش‌های سیاسی در ادامه گفت: «اسرائیل می‌خواهد مذاکرات را تضعیف کرده و درخواست‌های بزرگ مقاومت را تنها به کمک‌ها تقلیل دهد. درخواست‌های مقاومت رسیدن به مرحله آزادسازی آخرین اسیر فلسطینی نزد اسرائیل است و اسرائیل این را نمی‌خواهد، یک بار از آزادی یک نفر مقابل سه نفر و بار دیگر از یک نفر مقابل ۱۰ نفر می‌گوید».

آمریکا و اسرائیل همدستی مخفیانه دارند

«عصام عبد الشافی» استاد علوم سیاسی و ورابط بین‌الملل نیز به العربی الجدید گفت: «آنچه میان آمریکا و اسرائیل در حال وقوع است، همدستی به معنای کامل کلمه نیست، چون همدستی مخفیانه است اما آمریکا حامی اول و جنایتکار اصلی این درگیری‌ها بوده و بزرگترین موتور ماشین نظامی اسرائیل است. آمریکا در تمامی اقداماتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، مشارکتی کامل داشته و از آن حمایت سیاسی، رسانه‌ای، نظامی، امنیتی و لجستیک می‌کند، واشنگتن اگر می‌خواست جنگ امروز متوقف شود، تمامی پیش‌نویس‌های قطعنامه‌های ارائه شده به شورای امنیت را متوقف و لغو نمی‌کرد».‌

عبدالشاقی در پایان نیز گفت: «اسرائیل و آمریکا به دنبال این هستند که تمامی جنبش‌های مقاومت فلسطین را نابود کنند تا شرایط را برای بازسازی تشکیلات خودگردان در نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی کاملا آماده کرده و نوار غزه را به الگویی از تمام کسانی که به مخالفت با آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌اندیشند، تبدیل کند، در حالی که این ۲ به دنبال بازگرداندن اقتدار منطقه‌ای آسیب دیده خود در طوفان الاقصی هستند و همانگونه که در گذشته از پروژه گذرگاه هند و کانال بن‌گوریون گفتند، قصد دارند شرایط را برای پروژه‌های تجاری و عبور از اراضی فلسطین اشغالی فراهم کنند».

مجمع جهانی بیداری اسلامی کشتار در خیابان الرشید غزه را محکوم کرد
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۱۷:۱۱

مجمع جهانی بیداری اسلامی جنایات رژیم جنایتکارصهیونیستی در کشتار مردم مظلوم غزه هنگام دریافت کمک های غذایی را محکوم کرد.

در بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی آمده است: در روز های اخیر شاهد جنایات هولناک جدید رژیم ظالم و کودک‌کش صهیونیستی هستیم که برای نجات خود از هیچ‌گونه جنایتی فروگذار نکرده است و با وعده دادن به مردم غزه برای کوچ اجباری به جنوب که در امان خواهند بود، به تدریج نیات شوم خود را برملا ساخت و با بمباران های شدید خانه و کاشانه مردم بی دفاع و بی گناه، بیش از یک و نیم میلیون ساکنین غزه را در باریکه رفح در مرز مصر و فلسطین گرفتار نمود و برخلاف وعده دروغین داده شده امنیت، آنان را در سخت‌ترین شرایط زیستی قرار داده است.

حمله به زیر ساخت‌ها، قطع آب، برق، امکانات اولیه، تخریب مدارس، محاصره بیمارستان‌ها، جلوگیری از ورود کمک‌های بشر دوستانه و تامین نیازهای حیاتی، مردم مظلوم غزه را در محاصره و گرسنگی قرار داده است و جان صدها هزار نفر از مردم بیگناه را به خطر انداخته است.

در چنین شرایطی که مردم برای دریافت آب و مواد غذایی در صف انتظار کمک ‌های بشر دوستانه در خیابان الرشید شهر غزه بودند برخلاف تمام اصول انسانی و حقوق بشری مورد حمله وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفتند و بیش از صد نفر از آنان شهید و بیش از هشتصد تن زخمی شدند.

رژیم ظالم و درمانده صهیونیستی، برای تثبیت پایه‌های حکومت نامشروع خود و کسب پیروزی ظاهری از هیچ اقدامی روی گردان نکرده است و با فشار ، محاصره ، قحطی، گرسنگی، جلوگیری از کمک‌های انسان دوستانه جوامع بشری و سازمان‌های اسلامی و بین‌المللی درصدد است تا با سیاست نسل‌کشی و کوچ اجباری بتواند به اهداف خود در باریکه غزه دست یابد.

با کمال تاسف تمامی جنایت‌های ضد بشری ، نسل‌کشی ، نژادپرستی و کوچ اجباری و شهادت بیش از سی هزار نفر کودک و زن و انسان‌های بی دفاع ، مجروح نمودن صدها هزار نفر و آواره کردن بیش از میلیون ها نفر، در نزد دولت‌های آمریکا و اروپای مدعی حقوق بشر نه تنها نادیده گرفته می‌شود بلکه با حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی و سیاسی از رژیم آپارتاید غاصب، دست او را در انجام هر جنایتی باز گذاشته‌اند و چهره واقعی و دروغین مدافع حقوق بشری خود را برای جامعه جهانی به خوبی نمایان ساخته‌اند.

معیار های دوگانه بر رفتار های منافقانه ، اقدامات مذبوحانه جهان غرب به رهبری آمریکا بار دیگر انگیزه‌ها و اهداف شوم و ضد انسانی آنان علیه بشریت را به اثبات رسانید که هیچ منطق و راه حلی جز مقاومت در مقابل جنایتکاران وجود ندارد و باید ملت صبور ، مقاوم و سرو قامت فلسطین با پافشاری هرچه بیشتر بر عزم و اراده خود در مقابل ظالمان و ستمگران زمان ایستادگی کند تا نصرت ظفر و امداد های الهی را هرچه زودتر در آغوش کشد؛ چرا که سنت و قانون الهی بد فرجامی را برای ظالمان و ستمگران وعده داده است و " ان الله لایخلف المیعاد".

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکومیت اقدامات ضد انسانی رژیم کودک کش از تمامی مجامع بین‌المللی ، دولت‌ها، ملت‌های مسلمان ، آزادیخواه و عدالت‌خواه جهان می‌خواهد تا با محکومیت هرچه سریعتر این اقدام ددمنشانه، رژیم غاصب را در تنگنا قرار دهد تا با فشار افکار عمومی، اقدامات دیپلماتیک، قطع روابط اقتصادی و سیاسی با دولت نژاد پرست، زمینه استخلاص مردم مظلوم فلسطین را فراهم نماید تا هرچه زودتر با ارسال کمک‌های بشر دوستانه خصوصا مواد غذایی ، پوشاک ، دارو و نیاز های اولیه دیگر، رژیم جنایتکار صهیونیستی را در اهداف شوم و ضد بشری ناکام گذارد و بی‌تردید پیروزی نهایی نزدیک است.

فرانسه: وضعیت انسانی در غزه، غیر قابل‌ دفاع و توجیه است
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۱۵:۱۱

وزیر خارجه جدید فرانسه معتقد است فرانسه در رابطه‌ با جنگ در اوکراین باید در سمت درست تاریخ بایستد. او همچنین خواستار آتش‌بس پایدار در غزه و توقف حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه تحت‌محاصره شد.

 استفان سژورنه، وزیر خارجه فرانسه که در ۱۱ ژانویه به این سمت رسید، در مصاحبه‌ای با روزنامه لوموند پیشنهاد امانوئل ماکرون برای تقویت حضور غرب در اوکراین را توضیح می‌دهد.

نزدیک به پنج ماه پس از شروع جنگ در غزه، او همچنین دستیابی به یک آتش‌بس پایدار را فوری می‌داند و مسدودکردن کمک‌های غذایی توسط رژیم صهیونیستی را غیرقابل‌توجیه ارزیابی می‌کند.

سژورنه در این مصاحبه می‌گوید: «وضعیت بشردوستانه در غزه برای چندین هفته و حتی چندین ماه فاجعه‌بار بوده است. این موقعیت‌های غیرقابل دفاع و غیرقابل توجیهی را ایجاد می‌کند که اسرائیلی‌ها مسئول آن هستند. اسرائیل باید آن را بشنود. تلاش‌های ما با مقامات اسرائیلی برای افزایش تعداد گذرگاه‌ها و کامیون‌های انسان‌دوستانه محقق نشده است. قحطی، به وحشت می‌افزاید. مردم به چند کاروانی که عبور می‌کنند، حمله می‌کنند. مسئولیت مسدودکردن کمک‌ها آشکارا بر عهده اسرائیل است.»

وزیر خارجه فرانسه ادامه می‌دهد: به دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان بین‌المللی کیفری مراجعه شد. در مورد نسل‌کشی، من نمی‌خواهم این کلمه به طور سیاسی به‌ویژه توسط مخالفان [در فرانسه] استفاده شود، زیرا مسئله عمدی بودن وجود دارد که قضاوت بین‌المللی در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کند. من می‌خواهم به ایده استانداردهای دوگانه که می‌توانیم از تعدادی از کشورها بشنویم، پایان دهم. فقط کافی است به آرای ما در سازمان ملل و بسیج بشردوستانه ما نگاه کنید.

وی در پاسخ به اینکه آیا رژیم صهیونیستی به درخواست دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر محافظت از غیرنظامیان غزه عمل کرده است یا خیر، عنوان می‌کند: خیر. نقش ما این است که آن را علنی بگوییم. آنچه دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست می‌کند، با آنچه دولت فرانسه حتی قبل از این تصمیم درخواست می‌کرد، مطابقت دارد. این را به کابینه اسرائیل هم می‌گوییم. امروز، ما در رفح به بن‌بست رسیده‌ایم و عملیات نظامی اسرائیل آن را به فاجعه انسانی جدیدی تبدیل خواهد کرد. ما هر کاری انجام می‌دهیم تا از آن جلوگیری کنیم.

هاآرتص: توضیحات تل‌آویو درباره کشتار خیابان الرشید قانع‌کننده نیست
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۱۵:۰۹

یک رسانه عبری گزارش داد، توضیح و تفسیرهای مقامات رژیم صهیونیستی درباره کشتار فلسطینی‌هایی که در خیابان الرشید در نزدیکی میدان النابلسی منتظر کمک‌های غذایی بودند، قانع‌کننده نیست.

روزنامه عبری «هاآرتص» روز جمعه گزارش داد: «توضیحات مقامات اسرائیلی درباره کشتار غیرنظامیان فلسطینی در میدان النابلسی در شمال نوار غزه که منتظر دریافت کمک‌های غذایی بودند، قانع‌کننده نیست. اسرائیل ممکن است پس از این کشتار با فشارهای بین‌المللی بیشتری مواجه شود.»

پنجشنبه گذشته نیروهای اشغالگر صهیونیست در میدان النابلسی در شمال غزه، فلسطینی‌های بی‌دفاعی را هدف قرار دادند که منتظر رسیدن کامیون‌های حامل کمک و گرفتن آرد بودند. به گفته وزارت بهداشت غزه، این کشتار هولناک منجر به شهادت ۱۱۲ تن و زخمی شدن ۷۶۰ نفر دیگر شد.

این روزنامه عبری‌زبان نوشت: «فلسطینی‌ها در نوار غزه مطمئن هستند که ارتش اسرائیل به عمد ده‌ها نفر از کسانی را که به سمت کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه رفتند، به قتل رسانده است. توضیح‌های اسرائیل در مورد آنچه رخ داده است با ۱۰ ساعت تأخیر انجام شد و بسیار دشوار است کسی با این توضیحات قانع شود.»

این روزنامه به نقل از منابع پزشکی و شاهدان عینی این حادثه، روایت ارتش اشغالگر اسرائیل را در این باره تکذیب کرد. ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد بیشتر کشته‌شدگان در محل زیرگرفته شده یا له شدند و سربازان تنها به سمت تعدادی از آنها شلیک کردند! ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی مدعی است مردم کامیون‌ها را غارت کرده‌ و در نتیجه ازدحام ده‌ها نفر کشته شدند اما شاهدان عینی این ادعا را تکذیب کردند.

هاآرتص نوشت با توجه به ادامه مذاکرات برای دستیابی به توافق قبل از ماه رمضان، رژیم اشغالگر ممکن است پس از کشتار غزه با فشارهای بین‌المللی بیشتری در مورد آتش‌بس در نوار غزه مواجه شود.

فرانسه: وضعیت انسانی در غزه، غیر قابل‌ دفاع و توجیه است
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۱۵:۰۸

وزیر خارجه جدید فرانسه معتقد است فرانسه در رابطه‌ با جنگ در اوکراین باید در سمت درست تاریخ بایستد. او همچنین خواستار آتش‌بس پایدار در غزه و توقف حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه تحت‌محاصره شد.

 استفان سژورنه، وزیر خارجه فرانسه که در ۱۱ ژانویه به این سمت رسید، در مصاحبه‌ای با روزنامه لوموند پیشنهاد امانوئل ماکرون برای تقویت حضور غرب در اوکراین را توضیح می‌دهد.

نزدیک به پنج ماه پس از شروع جنگ در غزه، او همچنین دستیابی به یک آتش‌بس پایدار را فوری می‌داند و مسدودکردن کمک‌های غذایی توسط رژیم صهیونیستی را غیرقابل‌توجیه ارزیابی می‌کند.

سژورنه در این مصاحبه می‌گوید: «وضعیت بشردوستانه در غزه برای چندین هفته و حتی چندین ماه فاجعه‌بار بوده است. این موقعیت‌های غیرقابل دفاع و غیرقابل توجیهی را ایجاد می‌کند که اسرائیلی‌ها مسئول آن هستند. اسرائیل باید آن را بشنود. تلاش‌های ما با مقامات اسرائیلی برای افزایش تعداد گذرگاه‌ها و کامیون‌های انسان‌دوستانه محقق نشده است. قحطی، به وحشت می‌افزاید. مردم به چند کاروانی که عبور می‌کنند، حمله می‌کنند. مسئولیت مسدودکردن کمک‌ها آشکارا بر عهده اسرائیل است.»

وزیر خارجه فرانسه ادامه می‌دهد: به دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان بین‌المللی کیفری مراجعه شد. در مورد نسل‌کشی، من نمی‌خواهم این کلمه به طور سیاسی به‌ویژه توسط مخالفان [در فرانسه] استفاده شود، زیرا مسئله عمدی بودن وجود دارد که قضاوت بین‌المللی در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کند. من می‌خواهم به ایده استانداردهای دوگانه که می‌توانیم از تعدادی از کشورها بشنویم، پایان دهم. فقط کافی است به آرای ما در سازمان ملل و بسیج بشردوستانه ما نگاه کنید.

وی در پاسخ به اینکه آیا رژیم صهیونیستی به درخواست دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر محافظت از غیرنظامیان غزه عمل کرده است یا خیر، عنوان می‌کند: خیر. نقش ما این است که آن را علنی بگوییم. آنچه دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست می‌کند، با آنچه دولت فرانسه حتی قبل از این تصمیم درخواست می‌کرد، مطابقت دارد. این را به کابینه اسرائیل هم می‌گوییم. امروز، ما در رفح به بن‌بست رسیده‌ایم و عملیات نظامی اسرائیل آن را به فاجعه انسانی جدیدی تبدیل خواهد کرد. ما هر کاری انجام می‌دهیم تا از آن جلوگیری کنیم.

مشاور محمود عباس: ماه رمضان یک عقیده و باور است
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۱۵:۰۷

مشاور امور دینی و اسلامی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که ماه رمضان یک عقیده و باور است و چیزی که از بین خواهد رفت، اشغالگری صهیونیست‌ها است.

 محمود الهباش، مشاور امور دینی و اسلامی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارات اخیر آمیخای الیاهو، وزیر میراث رژیم صهیونیستی که در آن خواستار «حذف» ماه مبارک رمضان شده بود، گفت: رمضان یک باور دینی است که ریشه در جامعه فلسطین دارد و در قلب و جان بیش از دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان است و یکی از ارکان اسلام می‌باشد که ایمان و عقیده اسلامی بر پایه آن استوار است.

براساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، محمود الهباش همچنین اظهارات جنایتکارانه و فاشیستی این وزیر افراطی رژیم صهیونیستی را که در آن خواستار ضربه زدن به نوار غزه با بمب اتمی و نابودی آن شده بود، یادآور شد.

وی در ادامه افزود، این اظهارات یک جنگ دینی است که اسلام، مسلمانان و ارزش‌های دینی اسلامی و مسیحی را هدف قرار می‌دهد.

الهباش همچنین تصریح کرد: ماه رمضان همچنان باوری باقی خواهد ماند که قدرت ایمان و عمل را در ما برای اهداف و حقوق مشروع خود و در راه حفاظت از مقدسات دینی‌مان و در رأس آن مسجد الاقصی زنده نگه خواهد داشت و آنچه که محو خواهد شد و از بین خواهد رفت اشغالگری و نژادپرستی اشغالگران است.

الهباش از جامعه جهانی خواست قبل از فوت وقت برای جلوگیری از نابودی جهان توسط این نژادپرستان با این ذهنیت نژادپرستانه و تروریستی اقدامی اتخاذ کنند.

پیشتر آمیخای الیاهو، وزیر میراث رژیم صهیونیستی گفته بود: «اصطلاحی که ماه رمضان نامیده می‌شود، باید پاک شود و همچنین ترس ما از این ماه باید از بین برود.»

الیاهو، وزیری از حزب راست افراطی «قدرت یهود» به ریاست ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی است. او به خاطر اظهارات افراطی خود علیه فلسطینی‌ها، از جمله درخواستش برای انداختن بمب هسته‌ای روی سر فلسطینیان در نوار غزه شناخته می‌شود.

اخیرا افشای اطلاعات امنیتی رژیم صهیونیستی حاکی از نگرانی‌ها بابت التهاب اوضاع در کرانه باختری و قدس اشغالی در ماه رمضان بوده‌ که در نتیجه جنگ این رژیم علیه غزه و محدودیت‌هایی که دولت تل‌آویو در نظر دارد برای مسجد الاقصی در ماه رمضان اعمال کند، مطرح شده‌ است.

پیشتر رونن بار، رئیس شین بت از مقامات تل‌آویو خواسته بود تا در مورد محدودیت‌های بیت‌المقدس در ماه رمضان سریع تصمیم بگیرند. به گزارش شبکه ۱۳ عبری، رئیس شین بت هشدار داده بود که ابهام در مورد محدودیت‌های قدس در ماه رمضان خطرناک است و به وخامت اوضاع منجر می‌شود.

افزاش شمار شهدای غزه به ۳۰ هزار و ۳۲۰ تن
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۱۵:۰۶

در صد و چهل و هشتمین روز تجاوز به غزه مقاومت فلسطین به درگیری‌های شدید با اشغالگران به‌ویژه در شهرک القراره در شرق خان یونس و حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین ادامه می‌دهد و از آن سو اشغالگران هم دست از حملات شدید خود به مناطق مختلف نوار غزه به خصوص شهر دیرالبلح در مرکز غزه برنداشته‌اند.

 وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به غزه در هفت اکتبر ۲۰۲۳ به ۳۰ هزار و ۳۲۰ شهید و ۷۱ هزار و ۵۳۳ زخمی رسیده‌است.

این وزارتخانه افزود: اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ کشتار در نوار غزه انجام دادند که بر اثر آن ۹۲ تن شهید و ۱۵۶ تن مجروح شدند.

همچنین خبرنگار الجزیره گفت: تعداد فوتی‌های کودکان در بیمارستان کمال عدوان به دلیل سوء تغذیه و کمبود دارو به ۱۳ نفر افزایش یافت.

پیشتر گزارش شد یک نوزاد دختر (هبه زیاده) در بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه بر اثر کم آبی و سوءتغذیه به شهادت رسید. این نوزاد با وجود اینکه شیر دریافت کرد، اما به دلیل وخامت حالش خیلی دیر این شیر به او رسید.

اردوغان: حامیان اسرائیل در غرب شریک ریختن خون مردم غزه هستند
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۱۵:۰۵

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد آنچه در غزه رخ می‌دهد، یک جنگ نیست بلکه نسل کشی است و قدرت‌های غربی حامی رژیم صهیونیستی شریک ریختن خون مردم غزه هستند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در افتتاحیه همایش دیپلماسی در آنتالیا گفت: قدرت‌های غربی حامی اسرائیل از طریق سیاست‌های منافقانه خود شریک ریختن خون مردم غزه هستند. صرفا کودکان، زنان و غیرنظامیان در غزه به صورت وحشیانه کشته نشده‌اند بلکه اعتماد میلیاردها مردم به نظام بین‌المللی، عدالت و قانون از بین رفته است. جامعه بین المللی تنها می‌تواند از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین دین خود را به ملت فلسطین ادا کند. تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی گریز ناپذیر است. ترکیه آماده است تا در این روند از جمله مشارکت در یک مکانیزم به عنوان ضامن سهیم باشد.

به نقل از روزنامه رأی الیوم، رئیس جمهور ترکیه از نظام بین‌المللی کنونی که معنای خود را از دست داده است و صرفا بیش از یک شعار نیست، انتقاد کرد و گفت: این نظام بین‌المللی مفاهیم اصلی مثل همبستگی، عدالت و اعتماد را از دست داده است و نمی‌تواند به مسؤولیت‌های خود عمل کند. غزه مکانی است که در آن پرچم ورشکستگی نظام بین‌المللی برافراشته شد. ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم از غزه و مسئله فلسطین حمایت کنند.

وی گفت: اختلاف در درآمد مردم کشورهای مختلف به شدت افزایش یافته است و جنگ‌ها خونین‌تر و ویرانگرتر از قبل شده‌اند. استعمار با روش‌ها و ابزارهای جدید ادامه یافته است.

اردوغان نسبت به گسترش نژادپرستی فرهنگی و انزجار از اسلام هشدار داد و نسبت به تبدیل قرن ۲۱ به قرن بحران‌ها ابراز تأسف کرد.

اردوغان گفت: من به عنوان رئیس جمهور کشوری که بیشترین تأثیر را از بحران‌ها، جنگ‌ها، تنش‌ها و نزاع‌های منطقه‌ای داشته است، صحبت می‌کنم. ما از ۴۰ سال پیش علیه تهدید تروریسم که تعدادی از کشورها در پنج تا ۱۰ سال گذشته با آن مواجه بوده‌اند، مبارزه می‌کنیم. ترکیه تنها کشور عضو ناتو است که رو در رو در میدان با داعش جنگید و آن را شکست داد.

وی گفت: ترکیه در رأس جوامعی است که هدف انزجار از اسلام قرار گرفته است. می‌توان به هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای اروپایی تحت عنوان اعتراض در مقابل سفارت‌های ترکیه اشاره کرد. هدف این اقدامات تحریک کردن مردم و اتباع ترکیه در اروپا بوده است.

اردوغان گفت: تغییرات آب و هوایی یکی از مشکلاتی است که بشریت با آن مواجه است. ترکیه با توجه به موقعیت جغرافیایی خود که به دریای مدیترانه نزدیک است از این بحران تأثیر زیادی می‌پذیرد. ترکیه با هدف اداره خطرات ژئوپلیتیکی که با آن مواجه است سیاست پویا، محتاط و متنوعی را در پیش گرفته است. یکی از اصول سیاست خارجه همسویی میان ارزش‌های قدیمی ما و منافعمان بدون کوتاه آمدن از آرمان‌هایمان است.

وی بر لزوم باز کردن عرصه برای مذاکره میان جوامع و کشورها تأکید کرد و گفت: ترکیه امروز قادر است روابط را با غرب و شرق بر اساس اصل «سود متقابل» برقرار کند و موضع متوازنی را در بحران روسیه و اوکراین اتخاذ کرده است و به مظلومان جهان بدون اینکه بین آنها فرق بگذارد، کمک می‌کند. ترکیه امروز یک قدرت فعال، باهوش، آگاه و کارآمد است.

اردوغان از تعامل نظام بین‌المللی کنونی با نزاع‌ها انتقاد کرد و گفت: این نظام کاربرد خود را برای حل بحران‌ها در سوریه، یمن، لیبی و اخیرا اوکراین از دست داده است و اقداماتی را برای توقف خونریزی و جنگ در مناطق مذکور اتخاذ نکرد.

وی درباره غزه گفت: همه با ناراحتی کشتارهای وحشیانه مردم غزه را دنبال می‌کنند. زمانی که موضوع درباره مجازات اسرائیل است بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت که وظیفه‌اش تضمین صلح جهانی است و موسسات اتحادیه اروپا عاجز می‌شوند و نمی‌توانند به وظیفه خود عمل کنند.

وی از هدف قرار دادن زنان، کودکان، کلیساها، مساجد، موسسات آموزشی و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: ترکیه تاکنون ۳۷ هزار تن کمک بشردوستانه به غزه فرستاده است و بیش از ۹۰۰ بیمار از غزه برای معالجه به ترکیه منتقل شده‌اند. همچنین ترکیه به تلاش‌های دیپلماتیک خود در محافل بین‌المللی ادامه می‌دهد.

حمله پهپادی حزب‌الله به مرکز فرماندهی اسرائیل
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۱۴:۵۸

حزب‌الله لبنان از حمله پهپادی به یک مرکز فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

 حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه و همچنین حمایت از مقاومت شجاعانه فلسطین، مرکز فرماندهی رژیم صهیونیستی واقع در ناحیه «لیمان» در شمال فلسطین اشغالی را به وسیله پهپاد هجومی هدف قرار دادیم و هدف به‌طور دقیق مورد اصابت قرار گرفت.

سفر هیات های حماس و اسرائیل به قاهره برای آغاز مذاکرات

هیات‌هایی از حماس و رژیم صهیونیستی فردا (یکشنبه) برای مذاکرات جدید غیرمستقیم درباره آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا به قاهره می‌روند.

 شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه گزارش داد: هیات‌هایی از حماس و رژیم صهیونیستی فردا برای مذاکرات جدید غیرمستقیم درباره آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا به قاهره می‌روند؛ این در حالی است که همچنان اختلافات میان مسئولان صهیونیست درباره روند مذاکرات درخصوص آتش‌بس و تبادل اسرا با حماس ادامه دارد.

پیشتر مذاکراتی میان نمایندگانی از قطر، آمریکا، مصر و رژیم صهیونیستی در قاهره برگزار شد، ولی به نتیجه‌ای نرسید.

وزیرخارجه فلسطین: نتانیاهو مانع اصلی در تبادل اسراست

«ریاض المالکی» وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل، مانع اصلی تبادل اسراست.

 المالکی که در کنفرانس دیپلماسی آنتالیا در ترکیه و در کنار «سامح شکری» و «هاکان فیدان» وزرای امورخارجه مصر و ترکیه سخن می‌گفت، تصریح کرد: نتانیاهو همواره در روند مذاکرات مانع تراشی می‌کند یا سطح شرکت در این مذاکرات را کاهش می‌دهد تا توافقی در این زمینه نشود.

وی هشدار داد: جهان در توقف جنگ غزه که از ۱۴۷ روز پیش تاکنون آغاز شده، شکست خورده و نتوانسته کمک‌های انسان دوستانه به غزه ارسال کند.

وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد که کمک‌های انسان دوستانه کنونی نیز تنها به جنوب غزه می‌رسد و ساکنان مناطق شمالی با گرسنگی مفرط دست و پنجه نرم می کنند.

المالکی ادامه داد: رژیم صهیونیستی ساکنان غزه را مجبور به کوچ از مناطق شمالی به بخش‌های جنوبی می‌کند.

وی خبر داد که نتانیاهو به دنبال کوچاندن ساکنان غزه و تبدیل آن به یک منطقه خالی از سکنه است.

المالکی تأکید کرد: اسرائیل اصرار به ادامه جنگ در غزه دارد و اهداف دیگری را از جمله ویرانی زیرساخت‌های منطقه دنبال می کند.

وی ضمن تشکر از کشور آفریقای جنوبی به علت شکایت از اسرائیل در دادگاه بین الملی دادگستری (دادگاه لاهه) گفت که در موضوع فلسطین شاهد فقدان اراده بین‌المللی هستیم.

المالکی در پایان گفت: نتانیاهو در ادامه جنگ غزه منافع شخصی خود را دنبال می‌کند، چون پس از پایان دادن به جنگ، محاکمه در انتظار اوست.

گروه‌های فلسطینی در بیانیه ی مشترکی، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

 شرکت‌کنندگان در نشست گروه‌های فلسطینی که در مسکو برگزار شد، در بیانیه مشترکی خشونت رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و تلاش‌ها برای اخراج مردم غزه از سرزمین‌شان را محکوم کردند.

 وزارت خارجه روسیه جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های فلسطینی پس از مذاکرات دو روزه که در فضایی سازنده و دوستانه برگزار شد، بیانیه پایانی مشترکی منتشر کردند.

وزارت خارجه روسیه افزود: شرکت‌کنندگان در این نشست خشونت علیه غیرنظامیان در نوار غزه و سایر سرزمین‌های فلسطینی را محکوم کرده و خواستار ارائه کمک‌های ضروری انسان دوستانه به فلسطینی‌ها شدند.

گروه‌های فلسطینی همچنین در سند نهایی بیانیه خود تاکید کردند که تلاش برای اخراج مردم فلسطین از سرزمین‌شان و جدا کردن غزه از سرزمین‌های فلسطینی غیرقابل قبول است.

از سوی دیگر، میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و موسی ابومرزوق معاون دفتر سیاسی حماس در دیداری درباره جنگ اسرائیل علیه فلسطینی‌ها و آزادی اسرایی که در اختیار حماس است، گفت‌وگو کردند.

به گزارش تاس، نمایندگان بیش از ۱۰ سازمان فلسطینی از جمله حماس، جهاد اسلامی و فتح برای حضور در این نشست در مسکو حاضر شدند.

سرنگونی پهپاد «هرمس ۹۰۰» اسرائیل

رزمندگان مقاومت فلسطین یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی از نوع "هرمس ۹۰۰" را در شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه سرنگون کردند.

 سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز شنبه اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی سرایا القدس در عملیات مشترک با گردان های المجاهدین، یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی از نوع "هرمس ۹۰۰" را در شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه سرنگون کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۹
بعد از این همه کشتار غیر نظامی حریف یه بازوی ایران هم نشدن
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
استاد غزه کاملا ویران شده، حماس نتوانست از مردمش دفاع کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
آن وقت شما این «بازویتان» را همراه با سی هزار نفر دیگر قربانی کردید که چه چیزی به دست آورید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
خسته نباشی دلاور. غزه نرفتی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
الان تمام مردم یه عزیزشون رو از دست دادن یعنی اکثرشون عضو حماس خواهند شد! برای انتقام این یعنی حماس بزرگ تر از قبل خواهد شد
هنیه رفته امارات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
علی کریمی چرا نمیاد ایران؟
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
استاد علی کریمی رئیس دولت نیست، هنیه رئیس دولته. خدا شفا بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
۱۸:۲
قیاس مع الفارق
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
هنيه چرا نميره اسراييل
نسل کشی کردها و ارامنه پای کیست ار دوغان منافق !!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
اردوغان کردهارو نسل کشی نکرد فقط تروریست های تجزیه طلب رو نسل کشی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
فکر نمیکردم اردوغان هم توی این مملکت ماله کش داشته باشه
«حمله پهپادی حزب‌الله به مرکز فرماندهی اسرائیل»

در همین ستون اخبارتان، امروز خبر از حمله اسرائیل به ناقوره و کشته شدن سه عضو حزب الله بود. دیروز هم دو نفر دیگر از اعضای حزب الله در همان ساختمانی که مستشار ایرانی هم بود کشته شدند. با اخبار یک طرفه در مورد جنگ نمی توان پیروزی به دست آورد.
جالبه 2 طرف باعث کشته شدن این همه آدم بی گناه میشن بعد میشینن گفتمان میکنن و چند سال دوباره جنگ تعطیل.مردم چه گناهی کردن از دست شما سیاستمداران ظالم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
انسانها چه اهمیتی دارند برای سیاستمداران مهم حفظ منافع و قدرت شان است
یه مشت مردم بدبخت گرسنه اومدن سمت کامیون کمک غذایی اسرائیل اینهارو به رگبار کشته ، شما ببینید اینها دیگه چقدر حیوونن که سرباز اسرائیلی میگه کشتن دختر 12 ساله لذت نمیده من دنبال کوچکتر از اینها هستم! و پست تر و فرومایه تر از اینهارو ببینید که شدن حامی این اسرائیلی ها ، حتی خود بایدن و اروپا دیگه حالشون بهم خورد از این سطح از جنایت و اینور برعندازان ایران دارن در حمایت از اسرائیل کامنت هارو دیسلایک میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
کمتر شبکه خبر ببین ...
ناشناس
| France |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
16:32
کمتر اینترنشنال ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
روی چنگیزخان مغول راصهیونیست هاسفیدکردند
پس اسرائیل از بین نرفت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
قدم اولش برداشته شد! اسرائیلی به قدری منفور شده اگه ایران همین فردا اسرائیل رو نابود کنه جز آمریکا هیچ کشوری صداش در نمیاد البته مردم آمریکا هم ایران رو تشویق خواهند کرد
حزب الا پهپادش کجا بود ؟
حزب الله ازکشورش دفاع کرده هرشب اسرائیل اونجاروبمباران میکنه.درعجبم این بایدن صهیونیست زاده چه جوری میخوادبمیره...کاش به جای نوکری اسرائیل یه سربه شمال غزه میزدشایدفهمیدازکی دفاع میکنه.وضعیت مردم غزه فراترازاسفناکه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
بایدن مثل پوتین میمیره شما خیالت راحت. اوکراین هم از سرزمینش داره دفاع میکنه
حماس چرا تسلیم نمیشه ؟ حداقل به خاطر مردم .
بلینکن وزلنسکی ونتانیاهو که هرسه یهودی هستنددنیارابطرف جنگ جهانی میبرندوازدست رهبران فعلی کشورهای ظاهراپیشرفته باتوجه به خصوصیاتشان کاری برنمی اید
کمک های انسان دوستانه از راه های هوایی به غزه ادامه داره
بعد از اعتراضات کشاورزان در اسپانیا دولت به برخی خواسته های آن ها تن داد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست