بازدید 9098
با تحولات منطقه و جهان

گزارش جدید آژانس درباره ذخایر اورانیوم ایران/ استفاده آمریکا از هوش مصنوعی در حملات به خاورمیانه/ واکنش آمریکا به گزارش جدید آژانس درباره ایران/ دیدار وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در آلمان

گزارش جدید آژانس درباره ذخایر اورانیوم ایران، استفاده آمریکا از هوش مصنوعی در حملات به خاورمیانه، واکنش آمریکا به گزارش جدید آژانس درباره ایران، دیدار وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در آلمان و درخواست ۲۵ کشور برای پیوستن به «بریکس»، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵ 27 February 2024

گزارش جدید آژانس درباره ذخایر اورانیوم ایران/ استفاده آمریکا از هوش مصنوعی در حملات به خاورمیانه/ واکنش آمریکا به گزارش جدید آژانس درباره ایران/ دیدار وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در آلمان

بین الملل تابناک: گزارش جدید آژانس درباره ذخایر اورانیوم ایران، استفاده آمریکا از هوش مصنوعی در حملات به خاورمیانه، واکنش آمریکا به گزارش جدید آژانس درباره ایران، دیدار وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در آلمان و درخواست ۲۵ کشور برای پیوستن به «بریکس»، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

گزارش جدید آژانس درباره ذخایر اورانیوم ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران با افزایش ۱۰۳۸.۷ کیلوگرمی از زمان گزارش قبلی به ۵۵۲۵.۵ کیلوگرم رسیده است.

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود که به رصد رویترز رسیده است، اعلام کرده که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران با افزایش ۱۰۳۸.۷ کیلوگرمی از زمان گزارش قبلی به ۵۵۲۵.۵ کیلوگرم رسیده است.

رویترز به نقل از آژانس اتمی اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران با خلوص ۶۰ درصد با کاهشی ۶.۸ درصدی به ۱۲۱.۵ کیلوگرم رسیده است.

در این گزارش همچنین آمده است که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران با خلوص ۲۰ درصد با افزایشی به ۷۱۲.۲ کیلوگرم رسیده است.

استفاده آمریکا از هوش مصنوعی در حملات به خاورمیانه

یک مقام دفاعی آمریکا گفت که واشنگتن از هوش مصنوعی (AI) برای شناسایی اهداف حملات هوایی در عراق و سوریه در اوایل فوریه استفاده کرده است.

به گفته شویلر مور، افسر ارشد فناوری فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام (CENTCOM)، آمریکا از هوش مصنوعی برای حمله به اهداف بالقوه استفاده کرده است.

او به بلومبرگ نیوز گفت: «ما از دید رایانه ای برای شناسایی مناطق احتمالی تهدید استفاده کرده‌ایم. آمریکا به دنبال «تعداد زیادی» از تسلیحات راکتی نیروهای متخاصم در منطقه است.

واکنش آمریکا به گزارش جدید آژانس درباره ایران

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به سوالی درباره انتشار گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران پاسخ داد و در پاسخ به سوالی درباره ادعای خبرگزاری رویترز درباره رویت گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، مبنی بر این که چه واکنشی به کاهش سطح «اورانیوم نزدیک به سطح بمب» ایران دارد که در این گزارش به آن اشاره شده، گفت: تا جایی که می‌دانم، این گزارش هنوز علنی نشده است و من درباره گزارشی که هنوز منتشر نشده، نظری نمی‌دهم.

میلر در بخشی از این نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، گفت: اما ما همچنان نگرانی‌هایی جدی درباره تداوم گسترش برنامه هسته‌ای ایران، از جمله تولید مداوم اورانیوم با خلوص بالا داریم که هیچ دلیل غیرنظامی موثقی ندارد.

ادعای میلر درباره نبود اهداف غیرنظامی موثق در برنامه هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران ضمن تاکید بر حق برخورداری ایران از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای برای مصارفی همچون رادیوداروها، گفته‌اند تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد.

دیدار وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در آلمان

 «آنی بادالیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان امروز سه‌شنبه اعلام کرد، آرارات میرزویان و جیحون بایراموف، وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در رأس هیات‌های دیپلماتیک در روزهای ۲۸ تا ۲۹ فوریه (۹ و ۱۰ اسفند) در شهر برلین، پایتخت آلمان دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

دیروز دوشنبه نیز «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران اعلام کرد که جمهوری آذربایجان و ارمنستان در روزهای آینده درباره پیش نویس توافقنامه صلح گفت‌وگو خواهند کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در این باره گفت: قرار است در روزهای آینده در خصوص توافقنامه صلح بین هیات‌های آذربایجان و ارمنستان مذاکراتی صورت گیرد. دیپلمات ارشد جمهوری آذربایجان جزئیات بیشتری در مورد مذاکرات آتی با ارمنستان ارائه نکرد.

با وجود توقف مذاکرات بین باکو و ایروان، دو کشور کار بر روی متن توافقنامه صلح را ادامه دادند. پس از دیدار «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، تصمیم گرفته شد که مذاکرات از سر گرفته شود.

درخواست ۲۵ کشور برای پیوستن به «بریکس»

«مزووکیلی ماکتوکا» سفیر آفریقای جنوبی در روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد در حال حاضر ۲۵ کشور در فهرست انتظار پیوستن به بریکس هستند و پیش‌بینی می‌شود، اعضای جدیدی در نشست کازانِ روسیه به این گروه معرفی شوند.

ماکتوکا درادامه افزود: روشن شدن چگونگی پیوستن یک کشور به بریکس مهم است. من نمی‌خواستم از کلمه پیوستن استفاده کنم؛ برای عضو شدن در گروه بریکس دو فرآیند وجود دارد.

وی در این‌ باره تشریح کرد: در فرآیند شمار یک، کشور موردنظر می‌تواند قصدش برای پیوستن به بریکس را نشان دهد. در فرآیند شماره دو، می‌توانید مستقیم درخواست دهید و بگویید من می‌خواهم به بریکس بپیوندم. هم‌اکنون ۶ کشور از این ۲۵ کشور درخواست رسمی داده‌اند و بقیه نیز اعلام تمایل کرده‌اند، با این حال تا اجلاس بریکس در اکتبر در شهر کازان فهرست نامزدهای نهایی مشخص و بریکس بزرگ‌تر خواهد شد.

اوایل دی ماه «آنیل سوکلال» نماینده آفریقای جنوبی در گروه «بریکس» اعلام کرد که ۵ کشور ایران، عربستان سعودی، امارات، اتیوپی، و مصر از امروز اول ژانویه ۲۰۲۴ به بریکس می‌پیوندند.

کشورهای گرروه بریکس که در ابتدا شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، در ماه آگوست گذشته از شش کشور دیگر دعوت کرد تا به این گروه بپیوندند؛ گروهی که هدف آن مقابله با سلطه نظم جهانی به رهبری آمریکاست.

روسیه گروه بریکس را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد و در حال حاضر ۴۲ درصد از جمعیت جهان، ۳۰ درصد از جغرافیای جهانی و ۲۴ درصد از تولید اقتصادی جهانی را تشکیل می دهد.

پنج کشور جدید با شرکت در آخرین نشست بریکس در دوربانِ آفریقای جنوبی، در اوایل ماه ژانویه این دعوت را پذیرفتند و نمایندگان آنها در نشست بریکس در ۳۰ ژانویه در مسکو شرکت کردند.

با این حال، کشور آرژانتین پس از پیروزی خاویر مایلی، رییس‌جمهور راست‌گرا و افراطی در ماه گذشته، درخواست این کشور برای پیوستن به بریکس را لغو کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۷
کاری به خوب و بد بلوک غرب ندارم اما عقل ، منطق و سیاست و مصلحت و فرهنگ ایجاب می کند ایران خود را در ذیل بلوک شرق تعریف کند البته این به معنی دشمنی با غرب نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

روسیه با تجاوز نظامی به اوکراین، باعث و بانی یک کشتار وسیع چند صد هزار نفره و ویرانی شهرها و بی‌خانمان شدن جمع زیادی از مردم این کشور شده است. بعضی از دولتمردان روسی در نهایت وقاحت سخن از تصاحب سرزمین‌های کشورهای دیگر می‌گویند و دیگران را به استفاده از بمب اتمی تهدید می‌کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
درود بر شما
جنابعالی یک کشور نشون بده که اقمار شوروی یا روسیه باشد و مردمش زندگی راحت و خوبی داشته باشند و کشورش پیشرفته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
متحد شدن با غرب باعث می شود از اینجا رانده و از آنجا مانده شویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
ذیل بلوک شرق هم تعریف کردیم و نتیجه را هم دیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
آمریکا=جنایت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
من عاشق فرهنگ ایرانی و اروپایی هستم
شرق کیلو چند ؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
پاسخ به ناشناس: شما ممکنه عاشق غرب باشی ولی غرب عاشق شما نیست و شما هم هرکاری کنی نمیتونی غربی بشی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
۱۵:۵۲
نگفتم عاشق غربم گفتم فرهنگش
مغز براندازان هم اکنون
گزارش جدید آژانس در مورد برنامه هسته ای ایران. برنامه هسته ای هیچی برای ما نداشته. برنامه هسته ای میخواییم چیکار. بمب اتم میخواییم چیکار. فقط باعث تحریم شد این برنامه هسته ای

مغز براندازان همچنین
خوبه که آمریکا و اسراییل بمب اتم دارن. اینا فرهنگ استفاده از بمب اتمی رو دارن.

مغز براندازان همچنین
غرب عزیز. تحریم و حمله نظامی لطفا.

تشخیص
جفت کمک های عقب مغز خراب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
....خود گویی و خود خندی عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
خود گویی و خود خندی
این وسط تو چرا میسوزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
متخصص جان!!اینا را ولش،دلار چرا داره میره بالا؟؟میدونیکه دلار روی همه چیز مستقیم تاثیر داره،حتی کمک های عقب؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
خیلی با حال بود
بابا هوش مصنوعی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
تقابل خنجر و دمپایی و نون خشک با هوش مصنوعی
خخخخخ
جبهه مقاومت آمریکا این قوم لوط رو شکست خواهد داد این وعده حتمیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
زمان هم بدید لطفا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
ناشناس 14:42 تو ناراحت نباش ، فعلا عذاب بر انها نازل شده کشتی هاشون یکی یکی داره دود میشه مخصوصا عنگلیس نابکار که همیشه مثل لاشخور عمل کرده
این بریکس چرا در تجارت دیجیتال و حساب های بین المللی کند و نقشی ندارد
دنیای امروز دنیای دیجیتال است
تو خبرهاتون خیلی از واژه ادعای فلانی استفاده میکنید که بعداً مشخص میشه درست بوده و پس از معلوم شدن شما خبر میزنید ماجرا چه بود؟ خیلی تعجب برانگیزی.
امریکا خوب مگه میشه هر چیزی نظامی نکنه قاتل 12 هزار کودک در سه ماه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
خداروشکر که روسیه فقط تو اوکراین نظامیا رو میزنه
بعد از این همه سال و خرج میلیاردها دلار چند درصد برق کشور توسط انرژی هسته ایی تامین می‌شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
یک و نیم درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
غنی سازی فقط برای حفظ تحریما انجام میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
مهم تر از خود آن میلیاردها دلار، دهها و شاید صدها میلیارد دلاری می باشد که به علت تحریم های حاصل از ندانم کاری هایمان در مسئله انرژی هسته ای از دست دادیم و می دهیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
بیلی گتس بهترین انرژی هسته ای است
درآینده هرکشوری اگر سلاح بازدارنده نداشته باشد ، به مانند یک سیبل می باشد، دیگر موشک وپهباد بازدارندگی ندارد ویک وسیله تهاجهی ست نه بازدارنده. منطقه را ببینید به مانند یک بشکه باروت می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
عقل و تدبیر بزرگترین سلاح بازدارندگی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
یعنی شماها فکر می کنید میتونید اینقدر قوی بشید که بتونید با سلاح جلوی کشورهای ابرقدرت نظامی را بگیرید؟؟؟؟

خدا شفاتون بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
بزرگترین و بازدارنده ترین سلاح پشتوانه مردمی است که متاسفانه با عملکرد ضعیف و غیر مسئولانه مقامات هر روز کمرنگ تر میشود.سلاح هسته ای برای مردم نون و آب نخواهد شد. درکل ۱۱-۱۲ کشور دارای سلاح هسته ای هستند یعنی همه کشورهای دیگه هم باید برن سراغ سلاح هسته ای تا سیبل نشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
مگر اکراین پشتوانه مردمی نداشت چرا به این کشور حمله شد خودتون و به خواب نزنید.
« حق برخورداری ایران از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای برای مصارفی همچون رادیوداروها، ...»

رادیوداروها و دیگر مصارف صلح آمیز هسته ای نیازی به غنی سازی با خلوص بالا ندارند. مشکل اینجا است که ایران فکر میکند با غنی سازی بالا می تواند به آمریکا و دیگران فشار بیاورد ولی نتیجه برعکس شده است.
آمریکا با هوش مصنوعی به خاورمیانه حمله می کند بعد آژانس را اسباب الت خود کرده اند که بیاید و در مورد ذخایر اورانیوم غنی شده ما بنویسد.
آمریکا در دوران ترامپ یکجانبه از برجام خارج شد و علیرغم یک سال و اندی حسن نیت ایران، آمریکا و تروئیکای اروپایی نه تنها به برجام برنگشتند بلکه با اعمال تحریم های ظالمانه سعی کردند که به خیال خودشان جلوی حرکت پیشرفتی کشور را کند کنند ولی به امید خدا در عرصه های مختلف علمی از صنعت دفاعی گرفته تا صلح آمیز هسته ای و پرتاب ماهواره و سلول های بنیادین و ... جزء برترین های خاورمیانه و حتی در برخی موارد جزء برترین های دنیا هستیم و این یعنی ایران و ایرانی در آبادانی کشورش به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و به نخبگانش افتخار می کند.
بریکس برای تاثیر گذاری در سیاست ها و اقتصاد جهانی نیازمند سازمندهی عظیمی است که به تواند به موقع جلوی غرب را بگیرد افزایش اعضا هم خوبه و هم بده ، خوبه به دلیل قوی تر شدن جبهه شرق علیه غربی ، بد است برای اینکه تصمیم گیری سخت تر میشود و کشورهای عضو عامل غرب کار شکنی میکنند .
باید موضوع تقابل غرب و شرق جدی گرفت و اقدام کرد
زنده باد ایران و ایرانی
انشاالله همه با هم با قدرت رای خواهیم داد ?????????????????
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست