بازدید 2167

تعطیلی ادارات ۶ شهرستان خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: به دلیل برودت هوا، ادارات و دستگاه‌های اجرایی در ۶ شهرستان استان روز دوشنبه، هفتم اسفند تعطیل است.
کد خبر: ۱۲۲۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷ 26 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده شامگاه یکشنبه اعلام کرد: با توجه به اُفت شدید دما و ضرورت مدیریت مصرف گاز، ادارات، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، بیرجند، درمیان، زیرکوه و قاینات روز دوشنبه تعطیل است.

وی افزود: آموزش در همه مقاطع تحصیلی و ۲ نوبت صبح و عصر در این ۶ شهرستان نیز به صورت غیر حضوری خواهد بود.

جانشین استاندار در ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های خدمات رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از این قاعده مستثنی است و به روال شرایط عادی خدمات دهی خواهند داشت.

وی گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر تداوم سرما طی چند روز آینده و افت شدید دما که افزایش میزان مصرف گاز را به همراه خواهد داشت لذا ستاد مدیریت بحران در راستای پایداری گاز در بخش خانگی، این تصمیم را اتخاذ کرد.

عباس زاده با اشاره به اینکه در برخی استان‌های کشور از جمله خراسان شمالی و خراسان رضوی نیز احتمال افت شدید دما گزارش شده، به شهروندان توصیه کرد: برای حفظ پایداری شبکه، در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

وی به برنامه ریزی‌های صورت گرفته به منظور مدیریت شرایط موجود اشاره و تاکید کرد: گاز تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی تا روز شنبه دوازدهم اسفند قطع می‌شود و دستگاه‌های اجرایی و ادارات مکلفند از سوخت دوم و جایگزین استفاده کنند.

مدارس ۶ شهرستان استان غیر حضوری شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم اعلام کرد: در پی بارش نزولات جوی و اُفت دما، آموزش در مدارس شهرستان‌های زیرکوه، سربیشه، درمیان، قاینات، بیرجند و نهبندان روز دوشنبه غیر حضوری است.

محمدعلی آخوندی گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز در این شهرستان‌ها روز دوشنبه تعطیل است اما خدمات دهی در دستگاه‌های خدمات رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به روال شرایط عادی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به افت شدید دما به شهروندان توصیه می‌شود برای حفظ پایداری شبکه، در مصرف گاز صرفه جویی کنند، ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز مکلفند تا روز شنبه دوازدهم اسفند ماه از سوخت دوم و جایگزین استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های خدمت رسان در حالت آماده باش کامل قرار دارند گفت: به دنبال فعال شدن سامانه بارشی جدید در جو استان از صبح امروز بارش برف و باران اغلب نقاط استان را در برگرفته است.

وی بیان کرد: فعال شدن این سامانه، صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی را برای استان به همراه داشته که تجهیزات و امکانات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در نظر گرفته شده است.

آخوندی افزود: در حال حاضر ۲۵۰ نفر راهدار، بیش از ۳۰ راهدارخانه و ۱۷۵ دستگاه ماشین آلات در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

وی از آماده باش ۴۵ پایگاه ثابت، سیار و شعب هلال ‌احمر استان خبر داد و گفت: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود از استقرار در حاشیه رودها و مسیل‌ها پرهیز کنند همچنین از انجام سفرهای غیر ضروری بپرهیزند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی