بازدید 11633

کدام کد ملی‌ها مشمول لاستیک دولتی می‌شوند؟

به تازگی شرایط خرید لاستیک‌های دولتی اعلام شده که بر این اساس ثبت سند خرده‌فروشی به یک کد ملی، شماره شاسی و شماره موتور برای تایر رینگ ۱۳ و ۱۴، محدود به چهار حلقه به مدت یک سال شد.
کد خبر: ۱۲۲۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 23 February 2024

 به گزارش تابناک، افزایش قیمت لاستیک خودرو در سال‌های اخیر باعث شده که تقاضای صاحبان خودرو‌ها برای خرید لاستیک دولتی بالاتر برود. لاستیک دولتی با قیمتی مناسبت‌تر نسبت به لاستیک آزاد به دست مشتریان می‌رسد، هر چند مراحل خرید لاستیک دولتی باعث شده که برخی همچنان خرید لاستیک در بازار آزاد را ترجیح دهند.

به تازگی شرایط خرید لاستیک‌های دولتی اعلام شده که بر این اساس ثبت سند خرده‌فروشی به یک کد ملی، شماره شاسی و شماره موتور برای تایر رینگ ۱۳ و ۱۴، محدود به چهار حلقه به مدت یک سال شد. این شرایط به تازگی توسط سامانه جامع تجارت و دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است.

بنا بر اطلاعیه دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۴ حلقه لاستیک دولتی به هر کد ملی در یک سال اختصاص داده می‌شود. در واقع خرید لاستیک دولتی هم از طریق کد ملی و هم از طریق شماره شاسی و شماره موتور خودرو محدود شده است، به این معنا که اگر فردی صاحب خودرو نباشد نمی‌تواند لاستیک دولتی خریداری کند و از طرفی اگر فردی صاحب دو خودرو باشد، تنها مجاز به خرید ۴ لاستیک دولتی در یک سال است و نمی‌تواند برای ۸ چرخ دو خودرویش لاستیک دولتی بخرد.

در سال‌های پیشین لاستیک دولتی به شماره شاسی و شماره موتورو خودرو‌ها اختصاص داده می‌شد و سهمیه‌ها بدین صورت بود که به هر خودرو در نمایندگی‌های مستقیم شرکت‌های تایرساز با ارائه کارت ماشین به نام فرد متقاضی، در سال دو حلقه تایر اختصاص داده می‌شد و برای سیستم‌های آنلاین نیز ارائه چهار حلقه امکان‌پذیر بود.

در ادامه مقرر شد لاستیک خودرو به کد ملی افراد اختصاص داده شود که از این طریق نیز همچنان سوءاستفاده‌هایی انجام گرفت تا اینکه چندی پیش به انگیزه جلوگیری از این سوءاستفاده‌ها شرایط جدیدی برای فروش لاستیک دولتی اعلام شد.

سامانه جامع تجارت ۲۱ بهمن ماه امسال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با هماهنگی صورت گرفته با فراجا برای استعلام اطلاعات خودرو، از تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ در زمان ثبت اسناد فروش به مصرف‌کننده تایر سواری، شماره برگ سبز خودرو و ۵ رقم انتهای شماره شاسی به صورت الزامی دریافت می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همچنین کد ملی و شماره تلفن همراه تحت مالکیت کاربر نیز مانند قبل دریافت می‌شود، لذا اسناد قبلی با شماره شاسی و موتور تا این تاریخ در سامانه ثبت شود و پس از این تاریخ امکان ثبت با مقادیر قبلی نخواهد بود؛ بنابراین طبق شرایط جدید، صاحبان خودرو‌ها با ارائه کد ملی و شماره شاسی و شماره موتور خودروی خود می‌توانند در هر سال ۴ حلقه لاستیک دولتی خریداری کنند. متقاضیان برای خرید لاستیک دولتی می‌توانند به دو صورت آنلاین (از طریق وبسایت رسمی تولیدکنندگان تایر) و حضوری (نمایندگی‌های فروش لاستیک در سراسر کشور) اقدام نمایند

منبع: فرارو

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳
سال ۶۲ وقتی لاستیک با دفترچه بسیج و سند می گرفتیم عادی بود. ولی بعد از ۴۰ سال اصلا قابل توجیه نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
با این توصیح تو دستکم شصت الا هفتاد سال داری . یه خورده برای این سن گردش در فضای مجازی و کامنت گذاری تقریبا بیست و چهار ساعته ، عجیب نیست . به خودت رحم کن و بقیه شفاف سازی رو بگذار به عهده ی جوانتر ها .
سلام کدوم لاستیک.همش دروغه لاستیک دولتی در کار نیست.انبار و مغازه لاستیک فروشها پر از لاستیکه اما به نرخ آزاد میفروشند اصلا نظارتی در کار نیست.خواهشا رسیدگی کنید
سلام، مرتب توخبرها ثبت نام لاستیک میاد
همش دروغه، میگن هیچ خبری از لاستیک نیست از اول بهمن میخام لاستیک بخرم هر سایتی رفتم موفق نشدم حضوری هم رفتم نمایندگی ها میگن تمام شده، الان رفتم 2 حلقه آزاد به قیمت 5 میلیون خریدم شما که نمی تونید بازار را کنترل کنی چگونه میخای مملکت داری کنید
اقتصاد ایران ویران است...
ملتو اذیت نکنین آدم یک سایت معرفی می‌کنه من ثبت نام میکنم پولشو آنلاین واریز میکنم بعد آدم یک آدرس به من میده میرم لاستیک‌ها رو تحویل میگیرم نه اینکه علاف خیابونها بسم ودنبال لاستیک بگردم برای بعضی ها شغل کاذب نسازید
واقعا توان نگهداری کشور را مسولین ندارند
با سلام شما ثبت کرده ايد که هر کارت ملی که وسیله نقلیه دارد می تواند با اراده برگ سبز وکارت ماشین وکارت ملی چهار حلقه لاستیک تحویل بگیرید ولی چرا دو حلقه بیشتر تحویل نمی دهند اين گونه تحویل لاستیک در بعضی از شهرستان ها اتفاق می افتد لطفا رسیده گی شود
تو رو خدا هوای مردم رو داشته باشید
این مردم زجر کشیده ان
اصلا لاستیک دولتی وجود ندارد هر کجا می رویم آزاد هست ولی دولتی نیست
همش دروغه
من که ندیدم ونشنیدم کسی ازدوستان گرفته باشه
تیتر دردناک
بقول آن استاد چلنگر که به بهانه های مختلف شاگردش که میگفت تو بخواب و بدم ، تو بمیر و بدم ، باید به تولید کنندگان محترم لاستیک عرض کنیم تو هر شماره ای را میخواهی بگیر و لاستیک را بده ، تو بمیر و لاستیک را بده !
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد