بازدید 3959

عذرخواهی عجیب تراکتور از رفتار شجاع با محکوم‌کردن خبرنگار

کد خبر: ۱۲۲۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹ 22 February 2024

در اقدامی عجیب، باشگاه تراکتور با دفاع مرسوم بین باشگاه‌های ایرانی از اقدام کاپیتان خود، رفتار زشت ستاره خود مقابل خبرنگاران را توجیه کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تراکتور اعلام کرد بابت رفتار شجاع خلیل‌زاده در میکسدزون بازی با پرسپولیس، عذرخواهی می‌کنیم اما بابت پرسش خبرنگار هم باید از ما معذرت بخواهند!

 باشگاه تراکتور با صدور اطلاعیه ای ، صراحتا بابت رفتار شجاع خلیل زاده مدافع ملی‌پوش خود در پایان بازی تراکتور و پرسپولیس، بیانیه ای صادر کرد که این اطلاعیه با کنایه به انجمن ورزشی نویسان همراه بوده است:

فوتبال یک مهارت بوده اما در سوی دیگر خبرنگاری رشته دانشگاهی است و تمامی رفتارها با استانداردهای آن رشته سنجیده می‌شود.

اصحاب رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی حق مطالبه‌گری دارند؛ اما نوع مطالبه‌گری و پرسش بر آدابی استوار است که تخطی از آن می‌تواند حقوق دیگران را ضایع کند. تاکید می‌گردد لحن پرسش و نوع سوال همواره باید منطبق با انصاف رسانه‌ای باشد نه در راستای تضعیف و تخریب افراد.

متأسفانه برخی افراد حاضر در منطقه میکسدزون پس از بازی تراکتور مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، به جای پرسش در خصوص اتفاقات این مسابقه، با لحنی توأم با توهین و تخریب در خصوص موضوعات حاشیه‌ای و تیم ملی پرسش می‌کنند. چطور انتظار دارند یک بازیکن شاخص در مقابل رسانه‌ها به سوالی که در راستای تخریب او پرسیده شده، پاسخ دهد؟ همان‌طور که اشاره شد، مطالبه‌گری حق اصحاب رسانه است، ولی ضرورت دارد که مطالبه‌گری مبتنی بر اصول و آداب حرفه‌ای باشد.

علی‌ایحال باشگاه تراکتور بابت هرگونه آزردگی خاطر اصحاب رسانه در خصوص بیانات کاپیتان این تیم که در پاسخ به سوال حاشیه‌ای یک فرد ایجاد شده، عذرخواهی می‌کند. ولی انتظار می‌رود انجمن خبرنگاران و عکاسان براساس اخلاق حرفه‌ای، خبرنگاری که از بازیکن خسته‌ی پس از بازی با تمرکز پایین، سوال حاشیه‌ای می‌پرسد را مورد بازخواست قرار دهد؛ چرا که چنین پرسش‌های حاشیه‌ای می‌تواند تا حد زیادی حالت روحی و روانی یک بازیکن آرام را بهم بریزد و او را وادار کند تا با لحن تند پاسخ دهد. امیدواریم این عذرخواهی دو طرفه باشد. ما حق مطلب را ادا کردیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست