بازدید 2717

جریمه ۵۰۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا در انتظار اپل

کد خبر: ۱۲۲۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴ 19 February 2024

اپل با جریمه حدود ۵۰۰ میلیون یورو (۵۳۹ میلیون دلار) اتحادیه اروپا بر سر سرکوب سرویس‌های پخش موسیقی رقیب، روبروست.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه به بلومبرگ گفت: این جریمه که نخستین جریمه صادره علیه اپل در اتحادیه اروپا خواهد بود، در نتیجه تحقیقاتی صادر خواهد شد که نشان داده، اپل مانع از آن شده است که سرویس‌های موسیقی رقیب، کاربران را از گزینه‌های ارزان‌تر خارج از فروشگاه اپ استور، مطلع کنند.

اپل در واکنش به این اخبار، به بیانیه‌های قبلی خود ارجاع داد که در آنها اعلام شده بود فروشگاه اپ استور، به اسپاتیفای کمک کرده است سرویس پخش موسیقی برتر در سراسر اروپا شود. روزنامه فایننشیال تایمز، خبر این جریمه را پیش‌تر گزارش کرده بود.

تحقیقات اتحادیه اروپا از فروشگاه اپ استور اپل پس از شکایت حدود چهار سال قبل اسپاتیفای آغاز شد. اسپاتیفای مدعی شد مجبور شده است قیمت اشتراک ماهانه خود را برای پوشش هزینه‌های مرتبط با فروشگاه اپ استور، افزایش دهد.

اپل در دیدار میان مقامات این شرکت و مقامات اتحادیه اروپا که در ژوئن سال ۲۰۲۳ پشت درهای بسته برگزار شد، اعلام کرد به هر گونه نگرانی‌های احتمالی پیرامون رقابت که در نتیجه شکایت اسپاتیفای، به وجود آمده، رسیدگی کرده است.

مارگرت وستاگر، کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا، راهبرد اصلی خود را تلاش برای منحل کردن نفوذ شرکت‌های بزرگ فناوری در این بلوک، قرار داده است. وی شرکت گوگل آلفابت را هدف بیش از هشت میلیارد یورو (۸.۶ میلیارد دلار) جریمه قرار داده و به اپل دستور داده است ۱۳ میلیارد یورو تخفیف‌های مالیاتی غیرمنصفانه ایرلند را پس دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، رگولاتورهای او اکنون در حال آماده سازی اجرای قانون بازارهای دیجیتال هستند که قرار است از هفتم مارس، اعمال شود. هدف از مقررات جدید، مقابله با تخلف‌های شرکت‌های فناوری است که مانع رقابت منصفانه می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار