بازدید 4351

رایزنی های گسترده حسین امیرعبداللهیان با مقامات لبنانی/ دیدار با سید حسن نصرالله و رهبران مقاومت فلسطین

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به لبنان سفر کرد، علاوه بر دیدار با رهبران مقاومت فلسطین و لبنان، با مقامات لبنانی نیز پیرامون  پایان هرچه سریعتر جنگ غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم فلسطین دیدار و رایزنی کرد.
کد خبر: ۱۲۲۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹ 10 February 2024

رایزنی های گسترده حسین امیرعبداللهیان با مقامات لبنانی/ دیدار با سید حسن نصرالله و رهبران مقاومت فلسطین

بین الملل تابناک: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به لبنان سفر کرد، علاوه بر دیدار با رهبران مقاومت فلسطین و لبنان، با مقامات لبنانی نیز پیرامون  پایان هرچه سریعتر جنگ غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم فلسطین دیدار و رایزنی کرد.

امیرعبداللهیان: پایان جنگ یعنی پایان نتانیاهو
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۱۹:۳۲

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و در مقصد اول سفرش به منطقه در بیروت حضور دارد، عصر امروز (شنبه) ۲۱ بهمن ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنانی در نشست خبری در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران به تشریح رایزنی‌های انجام شده با مقامات لبنان پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره نتایج رایزنی‌‌هایش با مقامات لبنان گفت: گفت‌وگوهای بسیار مهم و سازنده‌ای را با مقامات عالیرتبه کشور دوست و برادر لبنان داشتم.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: مناسبات دوجانبه ایران و لبنان در بهترین وضعیت خود در تمامی زمینه‌های مورد علاقه و مشترک قرار دارد. ما در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌ها و کمک به پیشرفت و توسعه لبنان گفت‌وگوهای مهمی را داشتیم. 

وزیر خارجه در پاسخ به این سؤال که آیا نشانه‌هایی برای توقف جنگ در غزه وجود دارد یا خیر؟ اظهار داشت: در خصوص مسائل منطقه‌ای دیدگاه‌های مشترکی بین ایران و لبنان وجود دارد. علیرغم علاقه‌مندی نتانیاهو و رژیم صهیونیستی به استمرار جنگ اما برداشت‌ها حاکی از این است که منطقه به سمت ثبات، امنیت و راه‌حل سیاسی در حال حرکت است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: از ابتدای بحران غزه اعلام کردیم که جنگ هرگز راه‌حل نخواهد بود. برای همه روشن است که پایان جنگ یعنی پایان نتانیاهو و کابینه افراطی رژیم جعلی اشغالگر. برداشت ما این است که نتانیاهو تلاش دارد کاخ سفید را به گروگان خود بگیرد تا شاید چند ماهی بیشتر در قدرت در رأس رژیم اشغالگر اسرائیل قرار داشته باشد. این کاخ سفید است که باید انتخاب کند که گروگان اسرائیل باقی بماند یا بر راه‌حل سیاسی و توقف جنگ تمرکز کند. 

امیرعبداللهیان در پاسخ به سؤال خبرنگار المیادین درباره رسیدن به راه‌حل سیاسی در غزه و مبنای این صحبت شما چیست؟ گفت: امروز یکصد و بیست و هفتمین روز تجاوز و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و جنایت در کرانه باختری است. همه شاهدیم در این مدت نسبتا طولانی رژیم اسرائیل به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود دست پیدا نکرد. بر همین اساس، متحدان این رژیم باور دارند که باید بر راهکار سیاسی تمرکز کنند.

وی عنوان کرد:  علیرغم ویرانی‌ها و کشتار فاجعه آمیز در غزه، مقاومت و حماس خردمندانه و مسوؤلانه عمل کردند هم در عرصه مقاومت و هم در عرصه راه‌حل‌های سیاسی.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: ایده‌های سیاسی که اخیرا به نام حماس مطرح شد بخشی از توجه خردمندانه و واقع بینانه مقاومت فلسطینی بر تمرکز به راه‌حل سیاسی و توقف نسل کشی در غزه است.

به گزارش فارس، وی افزود: ارزیابی ما این است رژیم صهیونیستی قادر به جنگ در دو جبهه هرگز نخواهد بود. قدرت مقاومت لبنان و حزب‌الله برای رژیم اسرائیل قابل تصور نیست. حزب‌الله در جنگ غزه به خوبی توانست از تمامیت ارضی و مردم مظلوم و مقتدر فلسطین حفاظت کند در هماهنگی بین دولت و ارتش لبنان پاسخ محکمی به افکار تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی بدهد.

وزیر خارجه بیان کرد: از توان بالای مقاومت لبنان به خوبی آگاه هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی برای حمله گسترده به لبنان تعیین کننده روز پایان نتانیاهو و پایان وضعیت فعلی در منطقه خواهد بود.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: مقاومت، ارتش و مردم مقاوم در لبنان مانع تحقق چنین ایده‌هایی خواهند بود. نتانیاهو در حال دست و پا زدن و تلاش برای خروج از باتلاق غزه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره طرح‌های ایران و کشورهای حوزه مقاومت برای پیگیری حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی که سؤال یکی از خبرنگاران بود بیان کرد: در بیش از چهار ماه گذشته و در دوران بحران و جنگ در غزه، تاکنون دو بار دانشگاهیان و حقوقدانان و متخصصان حقوقی ایران و جهان نشست‌هایی را برای رسیدگی به ابعاد حقوقی و بین‌المللی جنایات جنگی و نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه و کرانه برگزار کردند.

وزیر خارجه ادامه داد: از اقدام دولت آفریقای جنوبی در طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری قویا حمایت کردیم. ایران در کنار دیگر کشورهای اسلامی و منطقه برای محاکمه جنایتکاران جنگی رژیم اسرائیل به تلاش‌های قوی خود در این مسیر ادامه خواهد داد.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سؤالی درباره اینکه برخی در لبنان می‌گویند اینکه ایران لبنان را به محور مقاومت پیوند داده‌اید و این را دخالت در امور داخلی لبنان می‌دانند گفت: تاریخ لبنان نشان می‌دهد لبنان در خط مقدم محور مقاومت قرار دارد. بنابراین ایران هم در چارچوب محور مقاومت و در چارچوب مناسبات دوستانه با کشور لبنان همواره جز خیر برای لبنان نخواسته است. دنیا لبنان را به مقاومت می‌شناسد نیاز نیست ایران آن را اعلام کند. اگر مقاومت لبنان نبود امروز لبنانی وجود نداشت. این را تاریخ لبنان بیان می‌کند نه جمهوری اسلامی ایران

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه گفته می‌شود با توجه به حمایت ایران از حماس، ایران در ویران شدن غزه شریک است، نیز بیان کرد: عملیات طوفان الاقصی یک تصمیم کاملا فلسطینی و در چارچوب حرکت آزادیبخش بر مبنای حقوق بین‌الملل بود. ریشه آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد هفت اکتبر و عملیات طوفان الاقصی نیست، اشغالگری بیش از ۷۵ ساله رژیم اشغالگر صهیونیستی است. در دیدار اخیرم با دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس به او گفتم یک بار پس از حدود ۷۵ سال بگذارید مردم فلسطین در خصوص سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

امیرعبداللهیان: راهکار آرامش در منطقه توقف جنگ در غزه است
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۱۹:۳۰

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با همتای لبنانی خود گفت:‌ راهکار آرامش در منطقه، توقف جنگ در غزه است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان پس از دیدار و گفت وگو با یکدیگر، عصر شنبه در نشست خبری مشترک حضور یافتند.

وزیر امور خارجه در این نشست خبری افزود: امروز گفت وگوهای خوبی را با مقامات لبنانی در خصوص موضوعات دوجانبه داشتیم. تهران و بیروت بر اینکه جنگ راه حل نیست و هیچ گاه از گسترش جنگ در منطقه استقبال نکردیم، تاکید دارند. 

وی گفت: معتقدیم مقاومت حماس هم در مسیر ایستادگی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و هم در مسیر سیاسی خردمندانه و دقیق عمل کرده است، البته بر جهانیان آشکار و واضح است که بیش از چهار ماه جنگ در غزه و کرانه باختری دستاورد ملموسی برای اسراییل و حامیانش نداشته است. 

امیرعبداللهیان تصریح کرد: آمریکا همزمان در دو مسیر حرکت می‌کند، مسیر اول تداوم ارسال مستمر سلاح و مشارکت در نسل کشی در غزه است و مسیر دوم سخن گفتن از راه حل سیاسی است. به صراحت می‌گوییم اگر آمریکا به دنبال آرامش در منطقه است راهکارش توقف جنگ در غزه است. 

وی افزود: از مقامات عالی لبنان و آقای وزیر امور خارجه این کشور درباره تحولات داخلی لبنان گزارش‌های امید بخشی را دریافت کردیم و ایران جز خیر برای این کشور نمی‌خواهد.

وزیر امور خارجه لبنان نیز در این نشست خبری گفت: امروز افتخار دارم از وزیر خارجه ایران در لبنان میزبانی کنم. سفر ایشان در چارچوب اهمیت ویژه برای رایزنی با لبنان در خصوص تحولات منطقه‌ای، بین المللی و مناسبات و طرفه صورت می گیرد.

عبدالله بوجبیب ادامه داد: در خصوص لزوم پیاده سازی قطعنامه ۱۷۰۱ که در خصوص ثبات لبنان به تصویب رسید، صحبت کردیم. همچنین درخصوص توقف جنایات رژیم صهیونیستی، عقب نشینی از سرتاسر خاک لبنان و تقویت نیروهای مسلح لبنان گفت وگو کردیم.

وی افزود: ما بر تلاش همه کشورها برای توقف جنگ و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه تاکید کردیم.

دیدار امیرعبداللهیان با نجیب میقاتی در بیروت

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در سفری به منطقه و در مقصد اول این سفر در بیروت حضور دارد، پیش از ظهر امروز (شنبه) ۲۱ بهمن ماه با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت در این دیدار حضور داشتند.

رایزنی های گسترده حسین امیرعبداللهیان با مقامات لبنانی/ دیدار با سید حسن نصرالله و رهبران مقاومت فلسطین

وزیر امور خارجه در این دیدار تداوم گفت‌وگوها با لبنان و مشوررت با مقامات این کشور را از اولویت‌های مهم جمهوری اسلامی ایران خواند و ضمن تأکید بر حمایت قوی ایران از ثبات و امنیت لبنان، افزود: برخی تلاش کردند که بین دولت و ملت لبنان و مقاومت اختلاف ایجاد شود، اما موفق نشدند.

امیرعبداللهیان از لبنان و نیز شخص نخست وزیر این کشور به دلیل حمایت از فلسطین و مقاومت در فلسطین تشکر کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته بر حمایت از مقاومت در فلسطین تأکید می‌کند، اما همزمان در ۴ ماه گذشته تلاش کرد که با توقف حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، مانع گسترش دامنه جنگ در منطقه شود. 

وزیر امور خارجه با اشاره به حملات اخیر آمریکا و انگلیس به یمن، این حملات را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و تحریک آمیز و در جهت استمرار حمایت از رژیم صهیونیستی خواند و گفت که این حملات خطر تشدید بحران در منطقه را تقویت می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی این حملات را همچنین ناقض ادعاهای آمریکا مبنی بر عدم تمایل به گسترش دامنه جنگ در منطقه خواند و افزود: در همین حال آمریکا حتی ارسال سلاح خود به اسرائیل را ذره‌ای کاهش هم‌ نداده است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه فلسطینی‌ها صاحبان حقیقی فلسطین هستند و آنها هستند که باید برای فلسطین و آینده آن تصمیم بگیرند، گفت: ما مطلع هستیم که آنها برای مرحله پس از جنگ نیز طرح و ابتکار عمل سیاسی دارند. 

وی افزود: امروز تحولات غزه در حال حرکت به سمت راه‌حل سیاسی است، اما نتانیاهو برای نجات خود همچنان راه‌‌حل را در جنگ می‌بیند.

وزیر امور خارجه تأکید کرد که همه باید تلاش کنند که راه‌حل سیاسی برای پایان حملات و جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینی‌ها هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

قدردانی میقاتی از حمایت‌های ایران از ثبات لبنان

نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان نیز در این دیدار شرایط منطقه را متغیر و پیچیده خواند و با اشاره به اهمیت مسأله غزه و فلسطین، بر ضرورت تداوم تلاش برای برقراری فوری آتش‌بس در غزه تأکید کرد.

وی افزود: ما به دنبال صلح و ثبات در منطقه هستیم و باید تلاش کرد علاوه بر پایان دادن به جنگ علیه غزه، خطر توسعه دامنه جنگ در منطقه برطرف شود.

میقاتی، آخرین وضعیت سیاسی لبنان و همچنین شرایط مرزهای لبنان با رژیم صهیونیستی را تشریح و از حمایت ایران از ثبات لبنان قدردانی کرد.

در این دیدار برخی موضوعات روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف از جمله روابط اقتصادی نیز مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

این سومین سفر امیرعبداللهیان به بیروت پس از عملیات طوفان الاقصی و حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه است که تاکنون قریب به ۲۸ هزار شهید به همراه داشته است. وزیر امور خارجه همچنین در این سفر با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار با رئیس پارلمان لبنان

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بعدازظهر شنبه در جریان سفر به لبنان با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با تجلیل از نقش برجسته نبیه بری در صحنه سیاسی لبنان و نیز حمایت وی از فلسطین، حمایت جمهوری اسلامی ایران را از روند سیاسی و نیز ثبات و امنیت لبنان مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و ملت فلسطین را از اصول ثابت ایران برشمرد و افزود همه بازیگران مؤثر منطقه‌ای و بین‌المللی اعتراف می‌کنند که برغم همه کشتارها توسط رژیم صهیونیستی، جنگ علیه غزه با شکست مواجه شده و این در حالی است که آمریکا با تمام وزن و توان خود از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است و متأسفانه هنوز هم نشانه‌هایی از تمایل آمریکا برای پایان دادن به جنگ دیده نمی‌شود و این برخلاف ادعای آنهاست که می گویند بدنبال توسعه جنگ در منطقه نیستند.

رایزنی های گسترده حسین امیرعبداللهیان با مقامات لبنانی/ دیدار با سید حسن نصرالله و رهبران مقاومت فلسطین

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه آمریکا و انگلیس با حمله به یمن مرتکب خطای راهبردی شده اند، افزود، آمریکا و انگلیس با نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، به تشدید بحران در منطقه و دریای سرخ دامن می زنند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه جنگ راه حل نیست و هیچ نتیجه‌ای برای جنگ طلبان نخواهد داشت، افزود راه حل در پایان فوری جنگ علیه غزه است و اینکه فرصت به فلسطینیان برای توافق و تصمیم گیری در خصوص نحوه اداره غزه و کرانه بعد از جنگ داده شود.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان نیز در این دیدار با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از لبنان، بر ضرورت انتخاب رئیس جمهور و خروج لبنان از شرایط فعلی تاکید کرد و آخرین وضعیت روند سیاسی لبنان را تشریح کرد.

نبیه بری موضوع فلسطین را مسئله حق و باطل دانست و نقش حمایتی جمهوری اسلامی ایران از فلسطین را ستود.

وی با تاکید بر ضرورت تداوم تلاش‌ها برای آتش بس فوری در جنگ علیه فلسطینیان، از مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین در غزه تجلیل کرد و گفت ما از توافق میان گروه‌های فلسطینی برای اداره سرزمین‌های فلسطینی حمایت می کنیم.

دیدار وزیر خارجه با رهبران مقاومت فلسطین

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که به بیروت سفر کرده است، با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که آقایان زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس و جمیل مزهر معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین حضور داشتند، آخرین تحولات میدانی و سیاسی فلسطین و جنگ علیه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رهبران گروه‌های مقاومت در این دیدار ضمن تشریح وضعیت میدانی نوار غزه و ایستادگی قهرمانانه مقاومت و مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری در بیش از ۴ ماه گذشته، تاکید کردند: در نتیجه ایستادگی و مقاومت، نشانه‌های قطعی پیروزی ملت فلسطین ظاهر شده است.

آنها تاکید کردند که ‎زمان به نفع مقاومت است و دشمن صهیونیستی در حالی که تحت فشارهای فزاینده داخلی و بین المللی قرار گرفته، به هیچ یک از اهداف اعلامی خود دست نیافته است.

رایزنی های گسترده حسین امیرعبداللهیان با مقامات لبنانی/ دیدار با سید حسن نصرالله و رهبران مقاومت فلسطین

رهبران گروه‌های مقاومت ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از نقش و حمایت‌های رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و نیز گروه‌های محور مقاومت در حمایت از ملت فلسطین قدردانی کردند و تحرکات گسترده دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در ۴ ماه گذشته را در حمایت از مقاومت و ملت مظلوم فلسطین در سطح جهانی موثر دانستند. همچنین بر اهمیت وحدت صفوف فلسطینی در مرحله اداره نبرد میدانی و سیاسی کنونی و مرحله پس از پیروزی برای رسیدگی به مشکلات مردم نوار غزه در نتیجه پیامدهای این جنگ تاکید کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تبریک پیروزی‌های مقاومت در میدان، خاطر نشان کرد: یکی از دستاوردهای نبرد طوفان الاقصی این بود که مساله فلسطین مجددا به موضوع اصلی جهان اسلام و جامعه جهانی تبدیل شد و مقاومت نیز توانست جایگاه و نقش غیرقابل انکار خود را در صحنه فلسطین و معادلات منطقه، تثبیت کند.

امیرعبداللهیان همچنین با تاکید بر اولویت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری، اهمیت اتخاذ موضع یکپارچه و متحد گروه‌های فلسطینی در مدیریت ابتکارهای سیاسی مطرح شده برای پایان جنگ علیه غزه، امدادرسانی به مردم بی‌پناه غزه و تبادل اسرا را یادآور شد.

رییس دستگاه دیپلماسی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های هفته‌های اخیر خود با مقامات کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی، افزود: این تنها ملت فلسطین و گروه‌های فلسطینی هستند که از حق انحصاری برای تعیین سرنوشت خود برخوردارند و دیگر بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی باید از تحمیل طرح‌های خود از خارج از فلسطین بر ملت فلسطین خودداری نمایند و اجازه دهند ملت فلسطین در خصوص سرنوشت خویش و بر اساس ساز و کارهای مورد توافق فلسطینی تصمیم بگیرند.

نصرالله در دیدار امیرعبداللهیان: بدون شک پیروزی ملت فلسطین و مقاومت حتمی است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی سیاسی و برای سومین بار در چهار ماه گذشته و پس از حملات صهیونیست‌ها به غزه به بیروت سفر کرده، با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت حضور داشتند، آخرین تحولات منطقه با تمرکز بر وضعیت جنگ و نسل‌کشی علیه غزه و اوضاع فلسطین و جنوب لبنان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن تقدیر از حمایت‌های امام خامنه‌ای، رئیس جمهور، دولت و ملت ایران از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و با تشریح وضعیت و توان بالای مقاومت و انسجام و هماهنگی گروه‌های مقاومت در حمایت از فلسطین و غزه یادآور شد: دشمن صهیونیستی در بحران و تنگنای راهبردی قرار گرفته و به هیچ یک از اهداف خود در میدان دست نیافته است.

رایزنی های گسترده حسین امیرعبداللهیان با مقامات لبنانی/ دیدار با سید حسن نصرالله و رهبران مقاومت فلسطین

سیدحسن نصرالله مقاومت را عنصر مهمی در معادلات منطقه خواند و تأکید کرد: بدون شک پیروزی ملت فلسطین و مقاومت حتمی است.

دبیرکل حزب الله لبنان مواضع حکیمانه، صریح و مقتدرانه مقام معظم رهبری را در تحولات جاری غزه و کرانه باختری در میان رهبران جهان منحصر به فرد قلمداد کرد.

امیرعبداللهیان هم در این دیدار گزارشی از تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از فلسطین و مقاومت و تمرکز بر راه‌حل سیاسی مبتنی بر حقوق مردم فلسطین در محافل بین‌المللی ارائه کرد و یادآور شد پذیرش مقاومت به عنوان طرف اصلی در ابتکارات سیاسی مطرح شده، نشان از نقش و جایگاه مقاومت در فلسطین و منطقه است. 

وی تأکید کرد: مقاومت فلسطین هم در مسیر مقاومت و ایستادگی و هم در توجه به راهکار سیاسی، با حکمت و اقتدار عمل کرده است.

وزیر خارجه افزود: در هر ابتکار سیاسی، باید نقش مردم فلسطین و اجماع رهبران و گروه‌های فلسطینی به عنوان محور اصلی مدنظر قرار گیرد.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴
درود بر جناب امیر عبداللهیان که در این چهار ماه یک تنه آمریکا و اسرائیل را چند بار ضربه فنی کرده است.
وزرای خارجه کشورها وقتی به جایی سفر می کنند برای مذاکره و تصمیم گیری در باره مسائل کاربردی و اجرایی می روند نه گپ ها و مصاحبه های شعار گونه ای از این قبیل که تمامی متن خبر را پر کرده است.
ما مردم ایران همگی پشت انقلاب هستیم و از آرمان هایش دفاع میکنیم
وعده ما فردا
از بحث های سیاسی که بگذریم ، بیت المقدس از دیدگاه قرآن مکانی پر برکت و پاک معرفی شده است آیا این مکان مقدس باید در اختیار مسلمانها باشد که بر اساس مناسک آخرین دین الهی در آنجا نماز بخوانند و یا در اختیار گروهی باشد که از لحاظ ایمان به آخرین پیام های ارسالی خدا دچار عقب ماندگی تاریخی هستند و چند فرسنگ از دین پسندیده خدا عقب افتاده اند ، بیاییم در سمت اراده و پسند خدا بایستیم . جزئیات را فراموش کنیم
جناب امیر عبداللهیان به لبنان رفته که در باره «پایان هرچه سریعتر جنگ غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم فلسطین دیدار و رایزنی» کند؟

یعنی مقامات لبنان در این موارد نقشی دارند که چنین دیدار و رایزنی هایی بخواهد تأثیری داشته باشد؟
امیرعبداللهیان: پایان جنگ یعنی پایان نتانیاهو

امیرعبداللهیان: راهکار آرامش در منطقه توقف جنگ در غزه است

نصرالله در دیدار امیرعبداللهیان: بدون شک پیروزی ملت فلسطین و مقاومت حتمی است

یعنی آقای امیر عبداللهیان و شیخ حسن نصرالله و دیگران نمی توانستند بدون مسافرت وزیر خارجه به لبنان همین حرفها را بزنند؟
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
درود بر شما.
پیام منطقی دو جمله امیرعبداللهیان:
نتانیاهو تلاش کن که جنگ پایان نیابد، چراکه پایان تو است.
احه لبنان چه ایده ای برای ایران داره
بهش بگید به زبان شیرین پارسی سخن بگه .
بدون شک پیروزی ملت فلسطین و مقاومت حتمی است
این بابا هنوز متوجه نشده که اسرائیل و غرب در چبهه های مختلف خاورمیانه منجمله سوریه، لبنان،غزه ،عراق و ایران در جنگ است
کشور ما نباید در موضوع لبنان دخالت کنه. مگر می شود عربستان یک گروه مسلح در کشور ایران رو مدیریت کنه؟
بسکه دستتون رو ماشه خشک شد به زودی نوبت حزب الله هم میشه
چون دوران بزن دررو تمام شده، یکطرفه نمی توان یک درگیری را متوقف کرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی