بازدید 1668

عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با تهدید به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی افراد در فضای مجازی، از آنها اخاذی می‌کرد.
کد خبر: ۱۲۱۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ 20 January 2024

 به گزارش تابناک، سید احمد موسوی، رئیس پلیس فتای استان زنجان در گفت‌وگو با  فارس اظهار کرد: در پی شکایت و مراجعه حضوری یک خانم مبنی بر تهدید و اخاذی شخصی در فضای مجازی، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: در بررسی‌ و تحقیقات انجام شده معلوم شد، متهم به بهانه ازدواج از طریق فضای مجازی با شاکیه آشنا شده و با چرب‌زبانی پس از جلب اعتماد با دستیابی به تصاویر شخصی وی و تهدید به انتشار آن قصد اخاذی داشته است.
وی گفت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم به‌ هویت معلوم که اهل و ساکن یکی از استان‌های همجوار بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال و در تحقیقات پلیسی به بزه ارتکابی اعتراف کرد.
موسوی با بیان اینکه افراد سودجو با ترفندهای مختلف درصدد به دست آوردن تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان هستند، افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی، ازدواج و اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد غریبه نیست.
رئیس پلیس فتای استان زنجان تاکید کرد: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آنها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.
وی خاطر نشان کرد: وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.irمرجع اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن 096380  به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست