بازدید 14919
۱

نخستین خرس قهوه‌ای در کوهدشت دیده شد

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان با اشاره به ثبت نخستین خرس قهوه‌ای در کوهدشت، گفت: ۳۰ درصد تنوع زیستی کشور در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۱۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ 10 January 2024

به گزارش تابناک، علی سالاروند در گفت‌وگو با تسنیم ، اظهار داشت: یک خرس قهوه‌ای به‌همراه توله توسط یکی از همیاران طبیعت در کوهدشت مشاهده شده‌است.

وی با اشاره به ثبت تصاویر سومین خرس از ابتدای امسال تاکنون در طبیعت لرستان، افزود: پراکنش حیات‌وحش در تمام زیستگاه‌های طبیعی این استان از غنای بالایی برخوردار شده‌است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان عنوان کرد: جمعیت خرس قهوه‌ای و پلنگ در سال‌های اخیر با فرهنگ‌سازی، آموزش، هوشمند‌سازی حفاظت و زحمت شبانه‌روزی همکاران محیط‌بان احیا شده‌است.

 

وی با تأکید به استفاده از فناوری‌های هوشمند برای حفاظت از محیط‌زیست، بیان کرد: حفظ گونه‌های جانوری ارزشمند با استفاده از فناوری‌های جدید در دستور کار محیط‌زیست قرار دارد.

سالاروند با اشاره به ثبت گونه‌های متنوع جانوری در زیستگاه‌های لرستان که دارای پوشش جنگلی، پناهگاه‌های مناسب و شرایط اقلیمی مناسب است، گفت: 30 درصد تنوع زیستی کشور در این استان وجود دارد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان با اشاره به مشاهده گونۀ ارزشمند پلنگ در سال گذشته و مشاهده فعلی گونۀ خرس قهوه‌ای در کوهدشت، ابراز کرد: حفاظت نوین، مناسب و مشارکت مردم باعث پیدایش و زندگى جانوران وحشى در اغلب کوهستان‌ها و دشت‌های این استان شده‌است.

سالاروند با بیان اینکه در اغلب مناطق کوهدشت هیچ‌گونه مشاهد‌ای از حیات‌وحش در سال‌های قبل گزارش نشده‌است، اظهار داشت: این مشاهده امیدها را برای روند احیای گونه‌های شاخص حیات‌وحش زنده کرده‌است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱
خسته نباشن واقعا در حق ایران لطف میکنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست