بازدید 23665
نود و ششمین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

آسیب شدید حملات موشکی حزب الله به مناطق مختلف اسرائیل/ اعلام آماده باش کامل بیمارستان های اسرائیل

جنگ غزه در شرایطی وارد نود و ششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹ 10 January 2024

آسیب شدید حملات موشکی حزب الله به مناطق مختلف اسرائیل/ اعلام آماده باش کامل بیمارستان های اسرائیل

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد نود و ششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

ادعای گانتس: متهم کردن اسرائیل به نسل‌کشی اقدامی خطرناک است
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۲۳:۵۲

بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب درباره جلسه محاکمه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری مدعی شد که متهم کردن (رژیم) اسرائیل به نسل‌کشی اقدامی خطرناک است.

گانتس با اشاره به مطرح شدن پرونده اقدامات این رژیم در غزه در دیوان بین‌المللی دادگستری، ادعا کرد که متهم کردن اسرائیل به نسل کشی، اقدامی خطرناک بوده و خط قرمز به شمار می‌آید.

رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه برای اولین بار در تاریخ جعلی خود در پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه این رژیم به اتهام نسل کشی و ارتکاب جنایات جنگی علیه ملت فلسطین تشکیل داده است، در برابر دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه حاضر می‌شود.

سازمان ملل: به دنبال اعزام تیم ارزیابی به غزه هستیم
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۲۳:۵۱

 استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل با بیان اینکه بمباران شدید غزه همچنان باعث صدمات و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی می‌شود، گفت: ما به دنبال اعزام یک تیم ارزیابی به غزه هستیم.

دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران، افزود: ما به دنبال اعزام یک تیم ارزیابی به غزه هستیم تا از نزدیک شرایط این منطقه را بررسی کنیم اما این امر به کاهش تنش و درگیری‌ها در غزه و ارائه تضمین از سوی (رژیم) اسرائیل بستگی دارد.

سخنگوی سازمان ملل ابراز امیدواری کرد: این ماموریت ارزیابی هرچه زودتر انجام شود. ما به تضمین‌های امنیتی از سوی اسرائیل نیاز داریم. ارزیابی منطقه به منطقه غزه مورد نیاز است.

دوجاریک همچنین در خصوص حملات در دریای سرخ نیز، گفت: ما همچنان نگران اوضاع در دریای سرخ هستیم. ما نگران تهدید این حملات برای کشتی‌ها و همچنین تجارت جهانی هستیم. این حملات خطر گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه را دارند.

سخنگوی سازمان ملل افزود: هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در سال گذشته تلاش زیادی برای صلح میان عربستان و یمن انجام داد و ما نمی‌خواهیم این صلح شکننده به خطر افتد. اوضاع در دریای سرخ از این نظر بسیار نگران کننده است.

ارتش اسرائیل یک شهروند لبنانی را به شهادت رساند
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۲۳:۴۶

ارتش رژیم اسرائیل، عصر امروز (چهارشنبه)، مناطق جنوبی لبنان را هدف حمله قرار داد.

منابع محلی لبنان گزارش دادند در این حملات، اطراف منطقه‌های الضهیره، الجبین، یارین و کفرکلا در جنوب لبنان مورد حمله توپخانه‌ای قرار گرفت و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز مناطق جنگلی حانین در بخش جنوبی لبنان را هدف قرار دادند.

به دنبال این حملات، دفاع مدنی لبنان اعلام کرد که یک شهروند این کشور به دنبال حملات ارتش اسرائیل در کفرکلا به شهادت رسیده است.

مقاومت اسلامی لبنان نیز عصر امروز در دو بیانیه اعلام کرد که مقر نظامی «المرج» و موضع نظامی «الجرداح» را در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله قرار داده است.

حزب‌الله تاکید همواره تاکید کرده است که این حملات در حمایت از مردم غزه و نیروهای مقاومت فلسطین انجام شده و تا زمان تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

شبکه 13 اسرائیل: بلینکن به اسرائیلی‌ها گفته از بین بردن حماس غیرممکن است
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۲۲:۴۶

 شبکه 13 رژیم صهیونیستی به نقل از مقام‌های اسرائیلی گزارش داد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست با کابینه جنگ اسرائیل تاکید کرد که فلسطینیان آرزوهایی دارند و باید آنها را پذیرفت.

بر اساس گزارش شبکه 13، نشست بلینکن با برخی از اعضای کابینه رژیم صهیونیستی با تنش همراه بوده است.

شبکه 13 در ادامه گزارش خود خبر داد که بلینکن در نشست کابینه جنگ اسرائیل تاکید کرده که از بین بردن کامل حماس غیرممکن است.

آنروا: یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در غزه آواره شدند
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۲۱:۵۱

 آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) چهارشنبه شب اعلام کرد، یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از آغاز جنگ غزه در این باریکه آواره شده‌اند.

 آنروا افزوده است: شمار آوارگان فلسطینی در غزه به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر یعنی ۸۵ درصد جمعیت این باریکه رسیده است.

بر اساس این گزارش، نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار آواره در ۱۵۵ مرکز آنروا در نوار غزه زندگی می‌کنند.

آنروا همچنین اعلام کرده است که ۱۴۶ نفر از کارکنان این نهاد امدادرسانی از آغاز جنگ علیه غزه کشته شده‌اند.

اردن شواهد حقوقی برای مجازات رژیم صهیونیستی به لاهه ارائه می‌دهد
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۲۱:۳۳

نخست وزیر اردن امروز -چهارشنبه- اعلام کرد کشورش درباره ارتکاب نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه ادله محکمه پسندی به دیوان دادگستری بین المللی ارائه خواهد داد.

«بشر الخصاونه»، نخست وزیر اردن در سخنرانی در پارلمان این کشور گفت: به محض اینکه دیوان دادگستری بین‌المللی شکایت آفریقای جنوبی را علیه جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی بررسی کند تحقیقات و درخواست‌های حقوقی لازم را ارائه خواهیم داد.

وی ادامه داد: موضع ما تغییری نکرده است و به اصول خود در دفاع از فلسطین و آرمان عادلانه آن پایبند هستیم و مفتخریم که در راستای خدمت به فلسطین و آرمان فلسطین مقابله و مشارکت داشته و تخصص خود را ارائه کردیم.

پیشتر «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن گفت کشورش از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب نسل‌کشی در نوار غزه حمایت می‌کند و یک درخواست حقوقی به دادگاه ارائه خواهد کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری فردا پنجشنبه اولین جلسه علنی را در خصوص این شکایت آفریقای جنوبی برگزار می‌کند.

زندگی این روزهای اهالی غزه؛ 24 ساعت بدون غذا
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۲۰:۱۱

«فرانچسکا آلبانیز،» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل گفت که ۴۵ درصد مردم غزه گرسنگی شدید را تجربه می‌کنند.

آلبانیز گفت: «در برخی مناطق از هر ۱۰ خانواده ۹ خانواده ۲۴ ساعت بدون غذا می‌مانند.»

«بالاکریشنان راجاگوپال» دیگر گزارشگر ویژه سازمان ملل نیز گفت که ۵۶ درصد از خانه‌های غزه ویران یا آسیب دیده‌اند.

راجاگوپال گفت: «شمال غزه به شدت آسیب دیده و تا ۸۲ درصد ویران شده یا آسیب دیده است.»

به گفته سازمان ملل، حدود ۸۵ درصد ساکنان غزه آواره شده‌اند و صدها هزار نفر بدون سرپناه زندگی می‌کنند.

آژانس پناهجویان سازمان ملل نیز اعلام کرد که نوار غزه به دلیل حملات رژیم اسرائیل به «مکانی غیرقابل سکونت» تبدیل شده است.

چین: اسرائیل مجازات جمعی مردم غزه را متوقف کند
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۱۹:۱۸

وزارت خارجه چین روز چهارشنبه از تمامی طرف‌های درگیر در غزه خواست تا درگیری‌ها را متوقف کنند.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: «طرف‌های درگیر در غزه را فرا می‌خوانیم تا به صورت جدی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را اجرا کنند».

در این بیانیه آمده است: «خواستار توقف فراگیر و فوری درگیری بوده و از اسرائیل می‌خواهیم تا مجازات جمعی ساکنان غزه را متوقف کند».

لیبرمن: موافقت با افزایش کمک‌ به غزه تسلیم شدن مقابل تروریسم است
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۱۸:۳۳

 «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب اسرائیل بیتنا روز چهارشنبه به شدت با تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی درباره موافقت با افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه انتقاد کرد.

وی در سخنانی گفت: «تصمیم کابینه برای (موافقت با) ورود کمک‌ به غزه به 400 کامیون در روز، تصمیم رسوا کننده‌ای است که تنها انسان‌های وحشی در حماس را تقویت می‌کند».

وزیر جنگ سابق این رژیم اضافه کردک «افرایش کمک‌ها به غزه، راهی نیست که بتوان جنگ را به پیش برد بلکه تسلیم شده در برابر تروریسم است».

این اظهارات این مقام صهیونیست در حالی مطرح می شود که آژانس پناهجویان سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که نوار غزه به دلیل حملات رژیم اسرائیل به «مکانی غیرقابل سکونت» تبدیل شده است.

 «عدنان ابوحسنه»، سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان گفت: «غزه بدترین مکان روی زمین است و در حال تبدیل شدن به مکانی غیرقابل سکونت است.»

وی افزود:«۱.۹ میلیون آواره در سراسر این منطقه وجود دارد که از این تعداد حدود ۱.۴ میلیون نفر در ۱۵۵ مدرسه و پناهگاه تحت اداره سازمان ملل زندگی می‌کنند.»

حمایت ایران از اقدام آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۱۸:۱۱

 وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۲۰ دی ماه در حمایت از اقدام دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی نزد دیوان بین‌المللی دادگستری بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: بیش از سه ماه متوالی از حملات نظامی همه جانبه و وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و نیز ساکنان کرانه غربی می‌گذرد و رژیم یاد شده در سایه حمایت همه جانبه، نامحدود و بدون قید و شرط برخی دولت‌ها، مرتکب همه انواع جنایات مندرج در کنوانسیون‌های بین‌المللی علیه ملت مظلوم فلسطین شده و این جنایات همچنان ادامه دارد.

در بیانیه مذکور عنوان شده است: جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر با محکوم کردن شدید جنایات جنگی و نسل کشی رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه ملت فلسطین، حمایت خود را از رویکرد مقاومت بعنوان اقدام رهایی بخش و حق مشروع و شناخته شده طبق حقوق بین‌الملل برای ملت فلسطین در مقابله با اشغالگری، اعلام می‌کند.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر لزوم اقدام فوری و قاطع مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد در ایجاد بازدارندگی مؤثر و توقف کامل حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه و با تاکید بر نوع نگاه و رویکرد اصولی خود نسبت به رژیم صهیونیستی بعنوان رژیمی جعلی و نامشروع، مراتب حمایت خود را از اقدام دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم یاد شده نزد دیوان بین‌المللی دادگستری با استناد به کنوانسیون پیشگیری و مجازات نسل‌کشی ۱۹۴۸ اعلام می‌کند.  

این بیانیه می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران اقدام دولت آفریقای جنوبی را اقدامی مسئولانه، شجاعانه و شرافتمندانه مبتنی بر حقوق بین‌الملل در دفاع از ملت فلسطین ارزیابی می‌کند و خواستار حمایت قاطع جامعه بین‌المللی به منظور احراز مسئولیت بین‌المللی و مسئولیت کیفری مرتکبان است.

بهداشت غزه: اسرائیل حکم اعدام ۸۰۰ هزار نفر در شمال غزه را داده است
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۱۶:۲۰

 اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد که در سایه تداوم بمباران و نبود کمک‌های پزشکی، نظام بهداشتی در نوار غزه درحال فروپاشی است.

وی گفت که اوضاع بیمارستان‌ها فاجعه‌بار است و مجروحان بر روی زمین مداوا می شوند.

بهداشت غزه: اسرائیل حکم اعدام ۸۰۰ هزار نفر در شمال غزه را داده است

سخنگوی وزارت بهداشت در غزه با اشاره به اوضاع اسف بار شمال نوار غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی حکم اعدام ۸۰۰ هزار نفر در شمال نوار غزه را داده است.

وی تاکید کرد: کادر پزشکی موادی را آزمایش کردند که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی از سلاح ممنوعه بین‌المللی و نامتعارف استفاده کرده است.

سازمان جهانی بهداشت نیز روز سه شنبه اعلام کرد که نمی توان بیشتر از این بیمارستان‌ها در جنوب غزه را از دست داد و بخش سلامتی منطقه با "سرعت" در حال فروپاشی است.

تداوم نبردها در نوار غزه
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۱۶:۲۰

همزمان با تداوم نبردها میان ارتش رژیم صهیونیستی و رزمندگان مقاومت فلسطین در محورهای مختلف نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن ۱۷ نظامی خود طی ۲۴ ساعت گذشته اذعان کرد.

شبکه الجزیره در این باره گزارش داد: درگیری‌های شدیدی با سلاح‌های سنگین میان رزمندگان مقاومت و نظامیان رژیم اشغالگر در دو منطقه «بیت حانون» و «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه در جریان است.

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از حملات خمپاره ای به محل های تجمع نظامیان صهیونیست در شهر خانیونس در جنوب نوار غزه خبر داد.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعتراف کرد که ۱۷ نظامی آن ازجمله چند افسر ارشد در جریان درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در غزه زخمی شده‌اند.

صبح امروز نیز منابع خبری اعلام کرده بودند که در ادامه درگیری‌ها میان رزمندگان مقاومت و اشغالگران در نوار غزه، یک نظامی دیگر صهیونیست به هلاکت رسید.

۲۳ هزار و ۳۵۷ شهید در غزه
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۱۶:۱۹

وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۲۳ هزار و ۳۵۷ نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «سما»، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه در نود و ششمین روز از جنگ غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۱۴۷ نفر شد و ۲۴۳ زخمی نیز برجای گذاشت.

وی گفت که با احتساب شهدای جدید شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر تا به امروز به ۲۳ هزار و ۳۵۷ نفر افزایش یافته است.

القدره در ادامه آخرین آمار مجروحان این تجاوزات را ۵۹ هزار و ۴۱۰ نفر اعلام کرد.

وی همچنین از وجود پیکر شمار زیادی از شهدا در زیر اوار خبر داد و اعلام کرد که نهادهای امدادی قادر به خارج کردن آنها از زیر آوار نیستند.

آفریقای جنوبی پرونده کاملی از نسل‌کشی در غزه برای دیوان لاهه آماده کرده است
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۱۶:۱۸

شبکه تلویزیونی المیادین امروز چهارشنبه از اقدام آفریقای جنوبی در آماده کردن پرونده کاملی از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه برای ارایه به دیوان دادگستری بین المللی (ICJ) در لاهه خبر داد.

موسی عاصی خبرنگار اعزامی شبکه المیادین به دیوان لاهه امروز چهارشنبه گزارش داد که رژیم صهیونیستی عضو دیوان دادگستری بین‌المللی است و نمی‌تواند در حضور در این دادگاه و یا پایبندی به آن تعلل کند.

وی افزود که آفریقای جنوبی پرونده کاملی در خصوص مساله جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه آماده کرده است.

دیوان دادگستری بین‌المللی در ۱۱ و ۱۲ ژانویه (۲۱ و ۲۲ دی) شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی درباره نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و درخواست برای تعلیق اضطراری عملیات نظامی این رژیم علیه این منطقه را بررسی می کند.

این دیوان هشتم دی ماه از شکایت آفریقای جنوبی به این مرجع قضایی بین‌المللی درباره نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه خبر داد.

دیوان دادگستری بین‌المللی در این باره اعلام کرد: مبنای شکایت آفریقای جنوبی بر این است که (رژیم) اسرائیل اقداماتی را با هدف پاکسازی نژادی در غزه انجام داده است.

هم آفریقای جنوبی و هم رژیم اسرائیل کنوانسیون نسل‌کشی مصوب سال ۱۹۴۸ را امضا کرده‌اند که به دیوان دادگستری بین‌المللی صلاحیت قانونی برای قضاوت درباره این پرونده را می‌دهد.

همه کشورهایی که کنوانسیون نسل کشی را امضا کرده‌اند، موظفند نه تنها مرتکب نسل‌کشی نشوند، بلکه از آن جلوگیری و محکوم کنند.

در مقابل، رژیم صهیونیستی این شکایت آفریقای جنوبی را بی‌اساس خوانده و قصد دارد که برای دفاع از خود نماینده ای را اعزام کند. رسانه های رژیم صهیونیستی اخیرا فاش کردند که سران صهیونیست درباره اینکه چه کسی را اعزام کنند، اختلاف دارند.

همزمان درخواست هایی در سطح برخی کشورها برای پیوستن به این شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنایات خود در نوار غزه بیش از ۲۳ هزار فلسطینی را شهید و بیش از ۵۸ هزار نفر دیگر را زخمی کرده است که ۷۰ درصد آنها را کودک و زن تشکیل می دهد.

پیام رزمندگان حزب‌الله لبنان به سید حسن‌ نصرالله
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۱۴:۲۴

شامگاه سه‌شنبه مبارزان حزب‌الله لبنان پیامی به سید حسن نصرالله، دبیرکل این حزب در راستای جنگ با اشغالگران ارسال کردند.

 رزمندگان حزب‌الله در پیام خود خطاب به سید حسن نصرالله اعلام کردند: «ای آقای ما،  ای لقب حق و اخلاص، ای پدر مبارزان و شهدا، همه سلام و احترام، همه سلام و صلوات ما برای شماست، همه حب و عشق و وفای ما نسبت به شماست... شما با سلام و درود شروع کردید و دعایتان را نثار ما کردید، ما را در میدان حمایت و یاری رساندید که خستگی شبها و روزها را از ما دور کرد.»

‏طبق گزارش شبکه المنار در این پیام آمده‌است: «ای مولای ما... ای وعده حق خداوند و قدرت شهادت او... سربازان تو سرهایشان را به خدا سپرده‌اند... ای بزرگ ما، ای محبوب ما، ای سرور عشق و مبارزه... از شما شجاعت و شهامت را آموخته‌ایم.»

رزمندگان حزب‌الله افزودند: ما به شما و مردم وفادارمان قول دادیم که به وصیت شهدا وفادار بمانیم... سربازان شما تحت فرمان شما هستند تا خداوند با دستانشان دشمنان را عذاب کند و دل‌های مؤمنان را تسکین دهد.»

۲ افسر اسرائیلی دیگر کشته شدند
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۱۴:۲۳

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از کشته شدن دو افسر دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در درگیری با نیروهای مقاومت در غزه خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز اعلام کرد که سرهنگ «سیفی شیوف» فرمانده گردان ۱۲ تیپ گولانی در درگیری با نیروهای مقاومت در خانیونس و ستوان «الکانا نئولندر»  از شهرک «افرات» واقع در جنوب بیت لحم در کرانه باختری در یکی از جبهه‌های نبرد غزه کشته شدند. 

بر اساس این گزارش، مرگ این دو افسر نظامی در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ «لعنة التصویر فی غزة» (نفرین عکس در غزه) برای نظامیان اشغالگر بازتاب یافت. این دو افسر ارتش رژیم اسرائیل طی یک هفته اخیر اقدام به گرفتن عکس یادگاری و تحریک آمیز در منازل شهروندان فلسطینی کرده بودند. پیش از این دو افسر، هفت نظامی صهیونیست دیگر نیز پس از اقدامی مشابه در منازل فلسطینیها، به هلاکت رسیده بودند. 

بر اساس این گزارش،سرهنگ سیفی شیوف، هفته پیش، در پی ادعای ارتش اشغالگر مبنی بر ورود به منزل رهبر حماس در غزه یحیی السنوار، تصویری از خود در این منزل با پرچم اسرائیل منتشر کرده بود. 

ستوان الکانا نئولندر نیز دیگر افسری بود که هفته پیش تصویر مشابهی از خود در حالی که بر روی مبل یکی از شهروندان فلسطینی با لباس نظامی و کفش دراز کشیده بود، منتشر کرده بود.

سفیر عربستان در لندن: حماس بخشی از راه حل سیاسی جنگ غزه است
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۱۴:۲۲

 سفیر عربستان در انگلیس تاکید کرد: جنبش حماس بخشی از راه حل سیاسی جنگ (علیه غزه) است و این موضوع به تفکر و کار زیادی نیاز دارد.

 «خالد بن بندر بن سلطان» در گفت وگو با شبکه "بی بی سی" انگلیس گفت: آنچه [در هفتم اکتبر/۱۵ مهرماه در جنوب سرزمین های اشغالی] اتفاق افتاد مستلزم برنامه‌ریزی طولانی مدت، انگیزه‌ها و موارد دیگر است که مهم‌ترین آن تداوم اشغال سرزمین های فلسطینی از سوی رژیم اسرائیل بود.

وی با تاکید بر اینکه درگیری میان فلسطینیان و صهیونیست ها به ۱۰۰ سال پیش بازمی‌گردد، افزود: این مساله دلیلِ عملیات هفتم اکتبر است و نه مذاکرات عادی‌سازی با [رژیم] اسرائیل.

سفیر عربستان در انگلیس با تاکید بر اینکه شایسته است در نواز غزه بصورت فوری جنگ متوقف شود، تاکید کرد: چون جامعه جهانی هنوز بر سر آتش بس (در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه) به توافق نرسیده، هم اکنون هیچ راه حل مناسبی برای وضعیت پس از جنگ وجود ندارد.

وی در عین حال با اشاره به اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین منابع زیادی برای ایفای نقش در غزه دارد، بر لزوم مشارکت بین المللی نیز تاکید کرد.

خالد بن بندر بن سلطان با بیان این که رژیم اسرائیل همچنان درباره پایان مرحله اول جنگ سخن می گوید، باید (از سران تل آویو) پرسید چه تعداد تلفات برای توقف جنگ نیاز است.

سفیر عربستان در انگلیس با تاکید بر اینکه «اگر دیگران همان کاری را که رژیم اسرائیل (در غزه) انجام می دهد را انجام دهند، از جامعه بین المللی کنار گذاشته می شوند و در معرض تحریم ها و موارد دیگر قرار می گیرد» افزود: انتظار است جهان با رژیم اسرائیل همانگونه رفتار کند که با دیگران رفتار می کند.

وی در خصوص روند عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی نیز گفت: بررسی ها در مورد روند عادی سازی روابط بین عربستان و رژیم اسرائیل قبل از حمله حماس در هفتم اکتبر گذشته جریان داشت و آنچه در این گفتگوها مهم بود، اینکه نتیجه نهایی آن تشکیل یک کشور فلسطین و نه کمتر از آن را شامل شود و عادی سازی روابط ریاض و تل آویو به ضرر فلسطینی ها تمام نشود.

سفیر عربستان در انگلیس اعتراف کرد که کشورش به رغم حمله هفتم اکتبر همچنان به عادی سازی با رژیم اسرائیل علاقه مند است و ریاض از زمان پروژه ملک فهد در سال ۱۹۸۲ که الهام بخش طرح صلح اعراب بود، به این موضوع علاقه داشت.

وی در عین حال با تاکید بر این که "ما نمی توانیم با رژیم اسرائیل بدون یک کشور مستقل فلسطینی زندگی کنیم" افزود: بدون یک کشور فلسطینی باثبات و مستقل، هیچ چیز دیگری مهم نیست، زیرا نتیجه راه حل، درگیری طولانی مدت نخواهد بود.

اظهارات سفیر عربستان در انگلیس همزمان با درخواست شورای وزیران (هیات دولت) سعودی از جامعه بین‌المللی برای فعال کردن مکانیسم‌های پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی در خصوص نقض‌های این رژیم در نوار غزه بیان شد.

شورای وزیران عربستان در نشست دیروز (سه شنبه) خود سخنان مقامات رژیم صهیونیستی در مورد کوچاندن ساکنان نوار غزه و اشغال مجدد این منطقه و شهرک سازی در آن را به شدت رد کرد.

یک کشته در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۱۴:۲۰

منابع از حملات رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) حملاتی را به اطراف شهرک الناقوره و جبل اللبونه و شهرک کفرشوبا در جنوب لبنان انجام دادند.

براساس گزارش الجزیره، این حملات یک کشته و یک زخمی بر جای گذاشت.

دفاع مدنی در بیانیه خود گفت که آتش نشانان از ساعت ۳:۳۰ صبح تا ۶:۰۰ صبح امروز چهارشنبه برای «پیدا کردن جسد یک تن و خاموش کردن آتشی که در نتیجه حملات هواپیمای اسرائیلی در خانه‌ای در کفرشوبا رخ داده بود، تلاش کردند.

ابوحمزه: هر کس بخواهد سلاح ما را بگیرد جانش را می‌گیریم
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۱۴:۲۰

سخنگوی گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به صحبت درباره دستاوردهای مقاومت در غزه و شکست اهداف رژیم صهیونیستی پرداخت.

 ابوحمزه، سخنگوی نظامی گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد: مبارزان ما توانستند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی را در آسمان خان یونس در جنوب نوار غزه سرنگون کرده و به اطلاعات مهمی در آن دست یابند. مبارزان گردان‌های القدس همچنین نیروهای اسرائیلی را در یکی از ساختمان‌های خان یونس مورد هدف قرار دادند. آنچه در میدان رخ می‌دهد بسیار بزرگتر از چیزی است که دوربین‌ها آن را ثبت می‌کنند. مقاومت فلسطین به درگیری و جنگ با نیروهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه در بیش از یک محور ادامه داده و خسارت‌های شدیدی را به ارتش این رژیم وارد می‌کند.

وی تأکید کرد: تا زمانی که جنگ ادامه دارد شهرک نشینان نمی‌توانند به غلاف غزه بازگردند. هر کس بخواهد سلاح ما را بگیرد جانش را می‌گیریم. هدف دشمن یعنی نابودی مقاومت هرگز محقق نخواهد شد حتی اگر جنگ بی پایان ادامه داشته باشد.

به نقل از شبکه خبری المیادین، ابوحمزه گفت: در سایه پافشاری مقاومت فلسطین و دستاوردهای آن، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی چاره‌ای جز پذیرفتن و تسلیم شدن در برابر شرایط میدانی ندارد. ما به شهرک نشینان هشدار می‌دهیم که حرف‌ها و وعده‌های نتانیاهو تنها توهم و سراب است.

ابوحمزه درباره کرانه باختری که شاهد یورش‌های روزانه و بازداشت فلسطینی‌ها توسط نیروهای رژیم صهیونیستی است، گفت: ما از مبارزان گردان‌های القدس در جنین، طولکرم و تمام کرانه باختری که تجهیزات دشمن را منهدم می‌کنند به ویژه در محله الجابریات در جنین قدردانی می‌کنیم.

رسانه‌های عبری: دیدار بلینکن و نتانیاهو پرتنش بود
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۱۴:۱۹

رسانه‌های عبری اعلام کردند که دیدار طولانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه آمریکا پرتنش بود و صبر واشنگتن دیگر به سر آمده‌است.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هیچ‌گونه بیانیه‌ای را درباره نشست وی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا صادر نکرد و همین مساله نشان دهنده وجود اختلافات میان دو طرف است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد دیدار طولانی نتانیاهو و بلینکن در تل‌آویو متشنج بود و صبر واشنگتن به سر آمده‌است. اختلاف جدی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره خواسته‌های دولت جو بایدن برای بازگشت ساکنان شمال نوار غزه به منازلشان وجود دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد این رژیم مخالف بازگشت ساکنان شمال نوار غزه به منازلشان به دلایل امنیتی یا دلایل روانی است.

وبگاه آکسیوس آمریکا نیز نوشت بلینکن به مسؤولان رژیم صهیونیستی گفت: واشنگتن مایل است فلسطینی‌های شمال نوار غزه هرچه سریعتر به منازلشان بازگردند در مقابل اسرائیل به بلینکن اطلاع داد که بازگشت ساکنان شمال غزه قبل از پیشرفت در پرونده اسرا غیر ممکن است.

خبرنگار آکسیوس در فلسطین اشغالی به نقل از مسؤولان اسرائیلی و آمریکایی اعلام کرد: اسرائیل تنها با ورود هیئتی از سازمان ملل به شمال غزه برای ارزیابی وضعیت زیرساخت و ترسیم نقشه نیازها برای بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به این منطقه در مرحله بعدی موافقت کرد.

به گزارش رسانه‌های عبری، بلینکن از مسؤولان اسرائیلی خواست به ساکنان شمال نوار غزه اجازه بدهند به منازلشان بازگردند، اما مسؤولان صهیونیست مخالفت کردند.

یک مسؤول آمریکایی نیز دوشنبه در مصاحبه با شبکه nbc گفت پیامی که بلینکن برای رژیم صهیونیستی بعد از سفر دوره‌ای خود به کشورهای عربی برده‌است شامل لزوم پایان عملیات نظامی در غزه در سریع‌ترین زمان ممکن است.

آسیب شدید حملات موشکی حزب الله به مناطق مختلف اسرائیل

منابع خبری گزارش دادند که بخش‌ گسترده‌ای از ساختمان‌ها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی در پی حملات موشکی حزب‌الله آسیب دیدند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، در پی حملات حزب‌الله لبنان با موشک‌های ضدزرهی از هشتم اکتبر تاکنون، ۱۲۰ ساختمان در شهرک صهیونیست نشین «المطله» خسارت دیده است.

در شهرک صهیونیست‌نشین «المناره» نیز ۸۰ ساختمان از مجموع ۱۵۵ ساختمان آسیب دیده است.

منابع خبری روز گذشته از موج جدید حملات موشکی گسترده مقاومت اسلامی لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

شبکه الجزیره در این باره گزارش داد که چندین موشک از خاک لبنان به سمت مواضع رژیم صهیونیستی شلیک شد و آژیر خطر در ده‌ها شهرک در شمال سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد.

همچنین به گفته منابع مطلع، چند موشک به برخی از این شهرک‌ها اصابت کرده است.

در همین راستا، حزب‌الله لبنان در بیانیه اعلام کرد که محل تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی پادگان «ادمیت» را با سلاح موشکی هدف قرار داده و موشک‌های پرتاب شده به طور مستقیم به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

حزب‌الله لبنان همچنین در بیانیه ای دیگری از هدف قرار دادن موضع نظامی «رویسات القرن» با چند موشک خبر داد.

در همین حال، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که بیش از نیمی از خانه‌های شهرک صهیونیست نشین المناره در منطقه الجلیل به دلیل اصابت موشک‌های هدایت شونده ضد زره حزب‌الله لبنان به صورت جزئی و یا کلی آسیب دیده و تخریب شده‌ است.

این در حالی است که روزنامه «یدیعوت آحارنوت» به نقل از مقامات وزارت دارایی رژیم صهیونیستی گزارش داد با توجه به مشکلات پیش آمده برای شهرک های تخلیه شده در شمال فلسطین اشغالی، برای یافتن راه حلی برای آنها در بودجه سال جاری تلاش خواهیم کرد.

آنچه اعضای سازمان ملل درباره وتوی قطعنامه آتش بس در غزه از سوی آمریکا گفتند

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی ( ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲ برابر ۹ ژانویه ۲۰۲۴ ) در دو نوبت صبح و عصر به منظور بررسی استفاده آمریکا از حق وتو برای ممانعت تصویب اصلاحیه پیشنهادی روسیه به قطعنامه ۲۷۲۰ شورای امنیت برگزار شد.

اصلاحیه مذکور در نشست ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ شورای امنیت مطرح شد و خواستار درخواست توقف پایدار درگیری ها در غزه بود، که با مخالفت و وتوی آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت ناکام ماند.

بی عملی شورای امنیت سازمان ملل و ناتوانی در برقراری آتش بس در نوار غزه که تنها بدلیل حمایت بی دریغ آمریکا از جنایات اسرائیل صورت می پذیرد، مورد انتقاد عمده هیات های حاضر در نشست مجمع عمومی قرار گرفت.

«ریاض منصور» سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل با بالا گرفتن پلاکارد آتش بس در غزه، بار دیگر با توصیف شرایط دردناک مردم غزه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: حمایت از آتش بس فوری در غزه، تنها موضع اخلاقی، مشروع و مسئولانه است.

درحالیکه که سازمان ملل هشدار داده است که بمباران مرکز غزه توسط اسرائیل به شدت مانع توزیع کمک های بشردوستانه بسیار مورد نیاز می شود، " رابرت وود" نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، وتوی قطعنامه ای که خواستار آتش بس در غزه بود، از سوی واشنگتن را توجیه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماه گذشته (دسامبر ۲۰۲۳ ) ، ایالات متحده آمریکا قطعنامه ای در مورد غزه که خواستار آتش بس فوری بشردوستانه بود را وتو کرد. هر بار که از حق وتو در شورای امنیت استفاده می شود، جلسه مجمع عمومی باید برگزار شود تا در مورد آن توضیح داده شود.

رابرت وود معاون سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل در توضیحات خود حماس را مسئول آغاز جنگ دانست و با تکرار ادعاهای واشنگتن افزود: «ما حسابرسی بسیار کمی از آغازگر این درگیری یعنی حماس، می‌شنویم. حماس باید از پنهان شدن در پشت غیرنظامیان دست بردارد، سلاح‌هایش را زمین بگذارد و تسلیم شود اگر رهبران حماس این کار را می‌کردند، جنگ تمام می‌شد.»

وی افزود: سفیر فلسطین به صراحت اعلام کرد که اکنون همه باید یک پوستر آتش بس در دست داشته باشند و در مجمع عمومی نیز پوستری را به نمایش گذاشت. این در حالی است که در سازمان ملل حمایت قاطع از موضع فلسطین وجود داشته و آمریکا اغلب تنها کشوری بوده که از اسرائیل حمایت کرده است.

آنچه اعضای سازمان ملل درباره وتوی قطعنامه آتش بس در غزه از سوی آمریکا گفتند

نماینده آمریکا، با ندیده گرفتن موضع یکپارچه بین المللی در خصوص ضرورت برقراری آتش بس در نوار غزه، پیشنهاد ارائه شده توسط روسیه را اقدامی در جهت مخالفت با دیپلماسی یکجانبه آمریکا برای حل بحران دانست.

نماینده شیلی در سازمان ملل نیز در این نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر پیامدهای بشردوستانه عظیم در شرایطی که حقوق انسانی و قوانین جنگ نادیده گرفته می شود، تاکید کرد و خواستار بررسی سوء استفاده ها در جنگ غزه شد.

معاون نمایندگی چین در سازمان ملل از "خواسته جهانی" جامعه بین المللی برای آتش بس بشردوستانه و ناامیدی جهانی از وتوی دیگر آمریکا گفت و تاکید کرد که عدم برقراری آتش بس تنها منجر به رنج بیشتر خواهد شد.

معاون نمایندگی چین در سازمان ملل هم از "مجازات دسته جمعی" در غزه و هم از چشم انداز یک درگیری منطقه ای گسترده تر ابراز تاسف کرد و گفت کنار گذاشتن راه کاردو کشوری یک گزینه عملی نیست.

سفیر و نماینده ایرلند در سازمان ملل نیز مخالفت قاطع خود را با هرگونه استفاده از حق وتو اعلام کرد و گفت که اکنون ۱۰۰ درصد فلسطینی های غزه با ناامنی غذایی روبرو هستند.

ایرلند حق دفاع از خود را به رسمیت شناخت اما اذعان کرد که اقدامات اسرائیل در غزه از هر پاسخ مشروعی فراتر رفته است.

سفیر و نماینده سوئیس در سازمان ملل هم خاطرنشان کرد که وجود حق وتو توانایی شورای امنیت را برای اقدام در زمان بحران، محدود می کند. این کشور تاکید کرد"توقف پایدار خصومت ها" در غزه کاملا مورد نیاز است و تهدید نشات گرفته از وتو بر مذاکرات تاثیر می گذارد.

نماینده روسیه نیز در این نشست مجمع عمومی سازمان ملل، مذاکرات شورای امنیت را قبل از وتوی آمریکا یادآور شد و واشنگتن را به تلاش‌های «پنهانی» و «زشت» برای جلوگیری از درخواست واضح برای «توقف خصومت‌ها» متهم کرد.

نماینده روسیه تاکید کرد: نباید از خشونت اسرائیل "حمایت" کرد.

آنچه اعضای سازمان ملل درباره وتوی قطعنامه آتش بس در غزه از سوی آمریکا گفتند

این دیپلمات کشور روسیه به "نتیجه غم انگیز" شورایی که اختلاف در آن اجازه داد تا خشونت در غزه ادامه یابد، اشاره کرد و گفت به رغم قطعنامه شورای امنیت در مورد وضعیت انسانی در غزه، "امیدی برای تغییر این وضعیت وجود ندارد."

نماینده روسیه به ضرورت احیای «وحدت سرزمین فلسطین» اشاره کرد تا فلسطین «از روی زمین محو نشود.»

سفیر و نماینده ترکیه نیز تاکید کرد به دلیل شکست شورای امنیت «ما امروز اینجا هستیم» زیرا به درخواست‌های گسترده برای آتش‌بس «توجه نشده است». ترکیه درخواست اسرائیل مبنی بر «اسکان مجدد» فلسطینیان را رد کرد.

ترکیه از بی‌عملی شورای امنیت با وجود اینکه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به خیابان‌ها آمده‌اند و خواستار اقدام فوری برای آتش‌بس شده‌اند، انتقاد و بر نیاز به اصلاحات شورای امنیت تاکید کرد.

اما امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با انتقاد از حمایت بی شائبه آمریکا از جنایات اسرائیل گفت: به رغم درخواست‌های مکرر جامعه بین‌المللی از شورای امنیت برای انجام تعهداتش و توقف خونریزی در غزه، این سازمان بار دیگر تنها به دلیل مخالفت ایالات متحده با برقراری آتش بس، از اجرای وظایف خود بازمانده است.

ایروانی با اشاره به سوءاستفاده آمریکا از وتو و مخالفت با آتش بس در نوار غزه افزود: «ممانعت ایالات متحده از اجرای وظایف شورای امنیت وفق منشور ملل متحد، عمیقا در تضاد با درخواست های جهانی برای پایان دادن به خونریزی است، طبیعت ذاتی بشر برای حفظ جان انسان ها را به چالش می کشد، و اصول اساسی حقوق بین الملل، از جمله حقوق بشردوستانه و حقوق بشر را نقض می کند.»

 

آنچه اعضای سازمان ملل درباره وتوی قطعنامه آتش بس در غزه از سوی آمریکا گفتند

وی با اشاره به انتصاب خانم سرگید کاگ، به عنوان هماهنگ کننده ارشد بشردوستانه و بازسازی غزه گفت: «ما امیدواریم که مکانیسم نظارتی تازه تأسیس، وظایف خود را به نحو احسن و بدون معانعت و یا دخالت رژیم اسرائیل انجام دهد. در عین حال جمهوری اسلامی ایران معتقد است که تنها راه عملی برای ادامه، جلوگیری و توقف تجاوز جنایتکارانه و نسل کشی علیه غیرنظامیان بی گناه غزه، برقراری آتش بس پایدار و بادوام، اطمینان از دسترسی به کمک های بشردوستانه و توقف جنگ و جلوگیری از آوارگی اجباری مردم در نوار غزه است.»

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با اشاره به رنج روزافزون مردم غزه اظهار کرد: دولت ایالات متحده با یک انتخاب حیاتی روبرو است: می تواند به مسیر فعلی سیاست های غلط خود ادامه دهد و یا می تواند از حمایت بی قید و شرط از اسرائیل اجتناب کند. بدون چنین حمایتی، اسرائیل در ادامه اقدامات خشونت‌آمیز و نسل‌کشی خود علیه مردم فلسطین با مشکلاتی جدی مواجه خواهد بود.

سفیر و نماینده بلژیک در سازمان ملل نیز خواستار اجرای کامل قطعنامه ۲۰۱۲ و ۲۰۲۰ شورای امنیتو خواستار محکومیت آشکار اقدامات حماس شد. بلژیک اعلام کرد که خواستار مستندات کامل از تمام موارد نقض حقوق بشر در ارتباط با این درگیری است.

سفیر و نماینده الجزایر در سازمان ملل نیز جابجایی اجباری فلسطینیان را رد کرد و یادآور شد که مردم غزه عمدتا "جایی برای رفتن ندارند." رفع «نیازهای عظیم» مردم غزه مستلزم آتش بس فوری و دائمی است.

اما سفیر و نماینده استرالیا حق اسرائیل بر دفاع از خود را مورد تاکید قرار داد و مدعی شد "شیوه ای که اسرائیل از این حق دفاع می کند مهم است."

سفیر استرالیا در عین حال، از گسترش این درگیری در منطقه ای ابراز نگرانی کرد.

سفیر و پاکستان در سازمان ملل نیز اعلام کرد که "نسل کشی واقعی" در غزه در جریان است. او تاکید کرد پاکستان به دنبال تضمین "حق زندگی" و "حق کرامت" برای فلسطینیانی است که هیچکدام را ندارند.

پاکستان از نظر دادگاه جنایی لاهه در مورد نسل کشی فلسطینیان استقبال کرد.

نماینده کره شمالی در سازمان ملل نیز در این نشست به تعهدات حقوق بین‌الملل برای تضمین آتش‌بس فوری اشاره کرد و با زیر سوال بردن استانداردهای دو گانه آمریکا گفت: ایالات متحده آمریکا «معیارهای خود» را در غزه تحمیل می کند.

نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز با استناد به "مسئولیت سنگین" مرتبط با استفاده از حق وتو اعلام کرد حداقل ۵۰۰ کامیون باید روزانه وارد غزه شود و نقاط ورودی بیشتری در تمام ساعات باز نگه داشته می شوند.

سفیر و نماینده مالزی در سازمان ملل نیز اعلام کرد که چند فرد بیگناه دیگر در غزه باید کشته شوند تا شورای امنیت اقدام کند و شرایط "وخیم" طولانی مدت در غزه، اکنون زندگی را در این منطقه کاملا غیرقابل ممکن کرده است.

سفیر مالزی اعلام کرد که کشورش نگران است که هرگونه اقدام شورای امنیت سازمان ملل در این مرحله ممکن است، دیر باشد. او هشدار داد که هر عضوی از شورای امنیت که درخواست آتش بس را رد کند، دستانش به خون آلوده است.

نماینده برزیل در سازمان ملل نیز به هنجارهای روشن حقوق بین‌الملل و حقوق بشر اشاره و تاکید کرد که نباید این هنجارها نقض شوند و برزیل هم خواستار آتش‌بس فوری و هم آزادی همه گروگان‌ها است.

اما سفیر و نماینده آفریقای جنوبی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که کشورش شریک غم کسانی است که از "جنگ بی وقفه" رنج می برند.

او به "ترتیبات پیچیده" قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس در غزه اشاره و تاکید کرد: سازمان ملل متحد برای "ایستادن و تماشای تداوم جنگ ها" تاسیس نشده است.

نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل تصریح کرد که وضعیت کنونی غزه آخرین فصل از تاریخ طولانی خشونت و تحقیر است که بقایای دوران استعمار می باشد و گزارش های حقوق بشری بصورت روشن و مستند، شرایط را "وحشتناک" توصیف می کنند.

نماینده آفریقای جنوبی تاکید کرد: اگر حقوق بین‌الملل بخواهد اعتبار خود را حفظ کند، باید «به طور یکسان» اعمال شود.

اما «گیلعاد اردان» نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل که از حمایت کشورها از مردم غزه و فلسطین عصبانی است، بار دیگر با توهین به سازمان ملل، این نهاد بین المللی را تشبیه به "مرد مستی" کرد که به دنبال واقعیت در مکانی اشتباه است.

این دیپلمات اسرائیلی با تکرار ادعاهای ضد ایرانی مدعی شد: درخواست آتش‌بس در غزه به معنای چراغ سبز به تمام تروریست‌ها در جهان برای ارتکاب جنایت‌های بیشتر است.»

او با انتقاد از اقدام آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: شکایتی که آفریقای جنوبی مطرح کرده از اساس واقعیت نداشته و کسانی به دنبال کشتار دوباره یهودیان هستند.

روایت آمریکا از دیدارهای بلینکن در فلسطین اشغالی

 وزارت خارجه آمریکا گفت که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در سفر به فلسطین اشغالی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه و «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

این وزارتخانه طی بیانیه‌های جداگانه‌ای توضیح داد که بلینکن در این دیدارها ضمن تاکید بر حمایت قاطع آمریکا از رژیم صهیونیستی، بر تداوم تلاش‌ها برای آزادی تمام اسرای صهیونیست از نوار غزه تاکید کرد.

بر این اساس، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نتانیاهو و کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، خواستار اهمیت اجتناب از تلفات غیرنظامیان در حملات این رژیم به نوار غزه و افزایش کمک‌رسانی‌ها به مردم این منطقه شد.

در این بیانیه ادعا شده است: «بلینکن همچنین بر نیاز به حاصل کردن صلح پایدار و بادوام برای اسرائیل و منطقه از طریق تأسیس دولت فلسطین تاکید کرد».

به نوشته وبگاه این وزارتخانه، بلینکن در دیدار با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، ضمن حمایت از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بهانه عملیات «طوفان الاقصی» در تاریخ هفتم اکتبر سال گذشته، خواستار جلوگیری از گسترش جنگ به غرب آسیا از جمله لبنان و کرانه باختری شد.

کاخ سفید: با آتش‌بس مخالفیم

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه گفت که دولت آمریکا در برهه کنونی با آتش‌بس در نوار غزه موافق نیست.

کربی طی نشست خبری در کاخ سفید با ادعای اینکه آتش‌بس اکنون به نفع حماس خواهد بود، مدعی شد:‌ «ما به حمایت از دستیابی به وقفه‌های بیشتر و افزایش ارسال کمک در غزه ادامه می‌دهیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی در دفاع از حملات کور رژیم صهیونیستی به نوار غزه که تعداد زیادی از اصحاب رسانه را به خاک و خون کشیده، ادعا کرد: «من معتقد نیستم که اسرائیل عمدا خبرنگاران را در غزه هدف قرار می‌دهد. ما از خبرنگاران در هر جای دنیا حمایت می‌کنیم».

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره پنهانکاری «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا درباره بستری‌شدن و عمل جراحی خود نیز گفت: «بایدن متعهد است که آستین را تا پایان اولین دوره ریاست جمهوری خود در مقامش حفظ کند».

بیمارستان‌های اسرائیل در حالت آماده‌باش

شبکه تلویزیونی کان اعلام کرد که مدیرکل وزارت بهداشت تل‌آویو به همه بیمارستان‌های اسرائیل دستور داده است تا ظرف ۲۴ ساعت پس از درخواست آمادگی برای پذیرش زخمی‌های جنگی، به حالت اضطراری درآیند.

درگیری‌های ارتش اسرائیل با مقاومت فلسطین وارد نود و ششمین روز خود شده و تاکنون بیش از ۵۰۰ نظامی تل‌آویو، کشته و ۲۰ هزار نفر هم زخمی شده‌اند؛ دامنه درگیری نظامیان صهیونیست با حزب‌الله لبنان در مرزهای شمالی نیز در هفته گذشته افزایش یافته است.

حزب‌الله لبنان روز شنبه ششم ژانویه در پاسخ به ترور معاون رئیس دفتر حماس در بیروت صالح العاروری، پایگاه هوایی مرون را با ۶۲ موشک درهم کوبید؛ تل‌آویو هم در واکنش به این ضربه راهبردی یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله وسام حسن طویل را به شهادت رساند تا مرزهای شمال ملتهب‌تر از همیشه باشد.

وزارت بهداشت اسرائیل همچنین به بیمارستان‌های شمالی از جمله زیو در منطقه صفد و مرکز پزشکی الجلیل در نهاریا دستور داد تا برای «وضعیت جزیره متروک»، یعنی امکان سپری روزها بدون تجهیزات پزشکی، دارو و غذا آماده شوند.

شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه 

 "هبه العبادله" خبرنگار فلسطینی همراه با دخترش در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه اش در شهر خانیونس در جنوب نوار غزه شهید شد.

منابع فلسطینی شهادت این خبرنگار فلسطینی را تایید کردند.

در ۱۸ دی ماه نیز یک خبرنگار فلسطینی به نام «عبدالله ایاد بریص» در جریان بمباران خانه‌اش در خانیونس به شهادت رسید.

برپایه این گزارش، در این حمله وحشیانه صهیونیست‌ها چند عضو خانواده بریص نیز به شهادت رسیدند.

یکشنبه گذشته نیز دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین در نوار غزه از شهادت دو خبرنگار فلسطینی به نام‌های «حمزه وائل الدحدوح» فرزند وائل الدحدوح خبرنگار شبکه الجزیره و «مصطفی ثریا» خبر داده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به خودروی این دو خبرنگار که برای پوشش خبری در حال حرکت بودند، آنها را به شهادت رساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۴
هنیه تو قطره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
هنیه رو میدونیم تو قطره
علی کریمی بی شرف کجاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
علی کریمی تو قلب کودک کش های اسراییله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
ارتش چهارم بی عرضه از پس حماس برنیامد آمریکا ناوش را فرستاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
حق پیروز می شود هرچند تعدادشان کم باشد بااستواری در راه حق ، حق پیروز نهایی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
علی کریمی یک فرد عادی هست و به کسی مربوط نیست کجاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
خواهر کریمی زندونه
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
تمام عالم بشریت متوجه شدند اسرائیلی ها چه جانوران خطرناکی هستند اما فیلسوفان داخلی تازه به این نتیجه رسیدند که اسرائیل خیلی هم خوب است. همیشه باید 300 سال از دنیا عقب باشین؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
هدفتون چیه همش میگین هنیه کجاست؟
می بینی که جوانان فلسطینی دنبال این اراجیف نیستن و مثل شیر دارن از سرزمینشون دفاع میکنن
با دست خالی ایستادن جلوی پیشرفته ترین تجهیزات آمریکا
پس امثال تو خیلی پرتین از واقعیت که چنین جملات سخیفی استفاده میکنین "هنیه کجاست"
ابوحمزه: هر کس بخواهد سلاح ما را بگیرد جانش را می‌گیریم.

فکر نمی کنم اسرائیل دنبال گرفتن سلاحتان باشد. احتمالاً آنها هم به گرفتن جانتان علاقه مندند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
شما و دشمنان خدا پیروز نخواهید شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
ناشناس ۱۵:۵۳ لابد تو دوست خدا هستی!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
اسرائیل هفتاد سال است که علاقه مند گرفتن جان فلسطینی ها است و همیشه هم بطور یکطرفه جانها را میگرفت. البته الان وضع فرق کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
اوکراین سرباز می خواد . اصحاب شلوارک قصد داوطلبی ندارند .
سکه چرا امروز 2 تومن گران شد؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
لابد علتش پیروزی های حماس است !! چون دلیل دیگری نمیتوان پیدا کرد
صهیونیست‌ها بعد از شکست‌های مفتضحانه خود در جنگ زمینی غزه دیروز یک آتش‌بس چهار ساعته به بهانه رسیدن کمک‌های بین‌المللی به مردم غزه برقرار کردند.

حماس نباید در این تله بیافتد و چنین آتش‌بس‌هایی را بپذیرد. اسرائیل در آستانه نابودی است و چند ساعت هم چند ساعت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
الحمدولله جنگجویان حماس خیلی باهوش هستند و گول این آتش بس ها را نمی خورند چون میخواهند پیروزی های اخیر خود را ادامه داده و تونل های زیر زمینی در تل آویو را فتح کنند
خدا را شکر در حملات حماس و حزب الله به اسر اییل فقط،اسراییل اسیب می بینه
و یک تار مو از سر مردم غزه و لبنان کم نمیشه
البته به نقل ازز روزنامه های ایران
حماس که بواسطه عرب بودن از حمایت اعراب برخوردار بود در نهایت تنها ماند و این همه کشته داد و دچار خسارت شد... حزب الله که نه حمایت اعراب رو دارد و نه از حمایت تمامی کشور لبنان برخوردار است قطعاً بیشتر از حماس ضربه خواهد خورد. در ثانی لبنان به صورت سنتی تحت الحمایه فرانسه است. در صورت جنگ حزب الله با اسرائیل علاوه بر آمریکا پای فرانسه هم به جنگ باز خواهد شد.
پاسخ ها
مهدی
| Australia |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
مردیم بابا از این تحلیلتون....
امثال شما چی میزنین، واقعا؟
نکنه فقط ایران اینترنشنال میبینی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
داداش من،همین حزب‌الله بود که به اشغال مناطق زیادی از جنوب لبنان توسط اسرائیل پایان داد
بحث سر موندن یا نموندن اسرائیله و تو از هزینه و ضرر حرف میزنی؟
اسرائیل حواست باشه با بالستیک بالا 15 متر طرفی نه راکت دو متری پاتا از گلیمت دراز تر نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
سکه دو میلیون گران شد دلاور 15 متری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
خب بالستیک 15 متری رو خیلی راحت تر از راکت 30 سانتی میشه زد
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
موشک ۱۵ متری که شلیک نشه آهن پاره ای پیش نیست
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
اين مورد كره ماه
ناشناس
| Austria |
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
حماس و حزب االه هرچی موشک‌ بود امتحان کردند و همه قلابی از آب در اومدن و با گنبد آهنین اسراییل هدفگیری و منهدم شدند
ظاهرا شما اون موقع خواب تشریف داشتین و حالا اومدین دارین برای اون موشکها تبلیغ میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
چرا ۱۵ متر؟! برو بالاتر ۳۰.۴۰ ۵۰ ولا کی به کیه.برو بالا مثل سکه که دومیلیون گران شد و آب از آب تکون نخورد هیچ کسم جوابگو نیست.اینجا ایران است.اینجا عدالت علی برقرار است!!!
اسقاطیل از عهده 4 تا گروهک برنمیاد بعد میخواد با ایران بجنگه
بیخود نیست که آقامون میگه دهانشونو با موشک پر می کنیم و ناوهای آمریکایی دنده عقب منطقه را ترک میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
خوبه که اینقدر اعتماد به نفس داری
شکیبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
روسیه هم ابر قدرته ولی از پس اکراین برنمیاد
حالا همه چیز به کنار، طبع لطیف این نماینده کشور روسیه که از «نتیجه غم انگیز» و «ادامه خشونت» و «وضعیت انسانی در غزه» صحبت می کند جگر آدم را کباب می کند.
مغز براندازان هم اکنون
یک کشته در حملات اسراییل به لبنان. مطمئنی تابناک فقط یدونه بوده؟

مغز براندازان بعد از حمله ۷ اکتبر و هلاکت چند صد اشغالگر
مطمئنی تابناک حمله کردن؟ ما که چیزی ندیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
خودت خسته نشدی از این خزعبلات؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
باعث تاسفه
کل نهادهای حقوق بشری، مردم مسلمان منطقه، آزادی خواهان جهان، کشورهای عضو سازمان ملل داد و فریادشان از جنایات رژیم اسرائیل در آمده بعد نماینده اسرائیل کشورهای عضو سازمان ملل را به مرد مست تشبیه کرده واقعا رژیم غاصب اسرائیل چرا در برابر هیچ نهاد بین المللی پاسخگو نیست و این گونه پاسخ دنیا را می دهد؟؟؟؟؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
این متاسفانه واقعیت دنیا است ولی نباید ادامه پیدا کند
مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ واسرائیل جنایتکار و انگلیس روباه پیر مکار به امید خدا حماس وملت فلسطین پیروز جنگ حق علیه باطل خواهند بود واسرائیل جنایتکار با خفت وخاری از سرزمین فلسطین بیرون رانده خواهد شد انشاءالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
با ان شاالله ماشاالله که نمیشه
راه بیفت برو
اسلحه بردار بجنگ
شهید یا پیروز بشو
اره جونم
اره عمرم
برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
مغز شماها واقعا کجا سیر میکنه؟ اسراییل غزه رو بطور کامل تصرف کرده، اونوقت شما میگین مردم خودش از کشورشون رانده خواهند شد؟!؟
حق و باطل چگونه معیار گذاری می شود ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
معیار گذاری حق و باطل بر اساس درست و نادرست بودن است. غصب سرزمین، شهرک سازی غیر قانونی، هتک حرمت به مکان مقدس مسلمانان ووووو نادرست است و باطل و دفاع از خاک و ناموس و مقدسات درست است و حق و بدان که حق ماندنی و باطل رفتنی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
منظور از غیرقانونی بودن شهرک سازی استناد به کدوم قانونه؟
احسنت به حزب الله که علیه صهیونیست ها مقاومت میکنه ??
چرا حزب الله بیمارستانهای نظامی اسرائیل رو نمیزنه؟بزنن زودتر راحت کنن این حیوونای کثیف رو،،،من از کل حیوانات شرمنده میشم که اسمشون رو روی اسرائیلیا میبرم.
پاسخ ها
علی ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
بابا جوانمردانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
مگه مثل اسرائیله که بیمارستان بزنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
مدیونید اگه فکر کنید نمیتونه !!!!!!
اگر نمره آمریکا و انگلیس و آلمان و فرانسه هفت از بیست باشد نمره چین و روسیه و کره شمالی و کوبا چهار از بیست است .پس چرا ؟؟؟؟
حزب الله لبنان باید رژیم صهیو نیستی را از روی زمین محو ونابود نماید نباید یهودیان صهیو نیست کافر در روی زمین نفس بکشند و راه بروند زمین خدا را نجس وکثیف می کنند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
خود حزب لا هم چنین ادعایی نداره و نمیگه محو نابود کنه.حالا توه جینگول چی میگی؟؟؟ کم به حرفای متخصص گوش کن.استاد ه فریب و شره فقط همین.
حماس تا می تونی تانک هاشون رو بزن تا طرفداری رژیم صهیونیستی از وحشی بودنشون پشیمون بشن رام بشن اهلی بشن
اخبار اشتباه نده هيچ اتفاق مهمي نيفتاده. خب اللله هم فعلا درحال نرمشه
تابناک شبیه فارس شده نظرات مخالف که عمدتا منطقی تر هست منعکس نمی کند .
خاری و خفت اسرائیل رو داریم به چشم می بینیم
چرا دلار در ایران میره بالا؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
چون حماس پیروز شده
اونایی که دیسلایک داره خوبیش به اینه که لازم نیست بخونی!!! دیسلایک و میزنی و میری...جالبه که اکثریت مردم هم عقیده هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
آفرین من هم به این فکر کردم
همین الان هم اسراییل نابود شده است. صداش در نمیاد. اینکه پیش بینی شده است که اسراییل 25 سال دیگر نخواهد دید به واقعیت نزدیک شده است. قدرت آینده دست حزب الهی هاست. غیر حزب الهی در ایران و فلسطین جایی ندارند و باید نابود شوند. الحزب الله هموالغالبون.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
در طول روز هم قرص خواب آور میخوری؟
سرزمین اصلی مردم غزه حیفا است و باید به سرزمین مادری خودشان کوچانده شوند
فلسطینیان باید با زور این سرزمین مادری را پس بگیرند نهادهای بین المللی قدرت اینکار را ندارند چون تخت سلطه آمریکا هستند
به دادگاه لاهه هم دلتان را خوش نکنید چون آمریکا هیچ وقت اجازه اجرای عدالت واقعی را به آنها نمی دهند
این کشور لبنان ارتش ندارد!!؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی