بازدید 40678
نود و پنجمین روز جنگ غزه

حمله پهپادهای انتحاری حزب الله به مقر فرماندهی ارتش اسرائیل+ فیلم/حمله پهپادی اسرائیل به مراسم تشییع فرمانده ارشد حزب الله+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۲۳ هزار و ۲۱۰ تن

جنگ غزه در شرایطی وارد نود و پنجمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ 09 January 2024

حمله پهپادهای انتحاری حزب الله به مقر فرماندهی ارتش اسرائیل+ فیلم

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد نود و پنجمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

مصر: شاهد تلاش واقعی برای جلوگیری از کوچاندن فلسطینیان غزه نیستیم
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۲۲:۱۰

«سامح الشکری» وزیر خارجه مصر روز سه‌شنبه گفت که آتش‌بس تنها راه حل برای توقف درد و رنج ملت فلسطین است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «به هیچ وجه شاهد تلاش‌های واقعی برای جلوگیری از کوچاندن فلسطینیان در غزه نیستیم».

الشکری اضافه کرد: «باید ویرانی که بیش از 70 درصد از نوار غزه را در بر گرفته، متوقف شود».

وزیر خارجه مصر گفت: «باید بر توقف درگیری‌ها در غزه و رسیدن کمک‌ها و جلوگیری از کوچاندن متمرکز شویم».

جهاد اسلامی فلسطین: نتانیاهو تسلیم واقعیت میدان نبرد شود
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۲۱:۳۱

سخنگوی نظامی سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی تاکید کرد که تنها راه پیش روی نخست وزیر رژیم صهیونیستی تسلیم شدن در مقابل واقعیت میدان نبرد است.

به گزارش خبرگزاری سما، «ابو حمزه» سخنگوی نظامی سرایا القدس در این باره اظهار داشت: حتی اگر جنگ تا ابد ادامه یابد، هدف اعلام شده دشمن برای از بین بردن مقاومت، به فرمان خدا محقق نشده و نخواهد شد و هرکس بخواهد ما را خلع سلاح کنیم، جانش را می‌گیریم.

وی اعلام کرد: یک فروند هواپیمای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در آسمان خان یونس سرنگون شد و اطلاعات مهمی از آن به دست آوردیم. ما همچنین یک نیروی ویژه صهیونیستی را که در ساختمانی پنهان شده بود، به هلاکت رساندیم.

سخنگوی نظامی سرایا القدس همچنین خاطرنشان کرد: تا زمانی که جنگ ادامه داشته باشد، هیچ بازگشت و ثباتی برای شهرک نشینان صهیونیست در نوار مرزی غزه وجود نخواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد: در نهایت نتانیاهو چاره‌ای جز پذیرش آنچه میدان اقتضا می‌کند، نخواهد داشت.

ابو حمزه همچنین افزود: ما همچنان به نبرد پایداری در جنگ نسل کشی تحمیل شده بر مردم بی‌دفاع خود ادامه می‌دهیم. ملت فلسطین و مقاومت غرور آفرین آنها قوی‌تر و بزرگ‌تر از تمام تلاش‌های نکبت‌بار برای از بین بردن آن است.

شلیک راکت‌های مقاومت به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۲۰:۰۱

رسانه‌های صهیونیستی از شلیک راکت‌های مقاومت به اطراف شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف نوار غزه خبر دادند.

رسانه های صهونیستی اذعان کردند راکت های مقاومت فلسطین، شهرک های صهیونیست نشین «علومیم» و «ناحل عوز» در اطراف نوار غزه را هدف داند.

این خبرگزاری افزود: به دنبال این حمله راکتی، آژیر خطر در شهرک های اطراف غزه به صدا درآمد.

روز گذشته نیز گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، تل آویو را با موشک هدف قرار دادند.

گردان‌های شهید عزالدین القسام اعلام کرد که در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به غیر نظامیان، تل آویو را مورد حمله موشکی قرار داده است.

رسانه های عربی گزارش دادند، به دنبال این حمله موشکی گسترده که دست کم با ۱۰ فروند موشک انجام شد، آژیر خطر در تل آویو و همچنین شهرک های اطراف نوار غزه به صدا درآمد.

شهادت ۴۳۰۰ دانش آموز و بمباران ۳۸۴ مدرسه در غزه
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۱۹:۵۰

 وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته تاکنون، چهار هزار و ۲۹۶ دانش آموز فلسطینی شهید و ۳۸۴ مدرسه نیز بمباران شده است.

 وزارت آموزش و پرورش فلسطین در اطلاعیه خود نوشت: در همین مدت، همچنین هفت هزار و ۷۷۷ دانش آموز نیز زخمی شده‌اند. همچنین در کرانه باختری ۳۹ دانش آموز فلسطینی شهید و ۲۸۲ دانش آموز دیگر نیز زخمی شده و نیروهای اشغالگر ۸۵ دانش آموز را نیز بازداشت کرده‌اند.

بنا بر اعلام آموزش و پرورش فلسطین، ۲۲۷ معلم و نیروی اداری این نهاد تاکنون به شهادت رسیده و ۷۵۶ تن دیگر زخمی شده اند. در کرانه باختری نیز، هفت معلم و نیروی اداری، زخمی و بیش از ۷۱ تن نیز بازداشت شده اند.

آموزش و پرورش فلسطین تأکید کرده است: ۲۸۱ مدرسه دولتی و ۶۵ مدرسه تحت مدیریت آژانس امداد و کاریابی آوارگان سازمان ملل در فلسطین (آنروا) نیز مورد حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی قرار گرفته است که ۸۳ مدرسه به شدت تخریب شده است و هفت مدرسه به طور کامل منهدم شده اند. همچنین نیروهای اشغالگر با حمله به ۳۸ مدرسه در کرانه باختری اقدام به تخریب آنها کرده اند.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به ۹۰ درصد مدارس و نهادهای آموزشی غزه حمله کرده و باعث تخریب مستقیم یا غیر مستقیم آنها شده است. از سوی دیگر، به دلیل تخریب کامل یا خسارت شدید وارده به ۲۹ درصد مدارس، امکان استفاده از آنها وجود ندارد. علاوه بر این، ۱۳۳ مدرسه دولتی نیز به پناهگاه و محل استقرار آوارگان غزه تبدیل شده است.

اسرائیل عقب‌نشینی بزرگ از شمال غزه را آغاز کرده است
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۱۹:۲۱

 روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که اسرائیل هزاران نفر از نیروهایش را تحت چارچوب عقب‌نشینی بزرگ، ‌از شمال غزه خارج کرده است.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: «اسرائیل به واشنگتن تصمیمش برای کاهش عملیات در مرحله بعدی در جنگ غزه را اعلام کرده است»

بر اساس گفته این مقام آمریکایی، اسرائیل به آمریکا گفته که حداقل تعداد نیرو را در غزه باقی خواهد گذاشت و حملات هوایی خود را نیز کاهش می‌دهد.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: «اسرائیل نیروهای ویژه خود را برای از بین بردن سران و توانایی‌های حماس در غزه مستقر می‌کند».

وی افزود: «تضمین‌های قبلی اسرائیل محقق نشده و امیدواریم که این آغاز عملی کاهش نیروهای اسرائیلی در غزه باشد».

از سوی دیگر، «عامی ایالون» رئیس سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شین بت/شاباک) طی سال‌های ۱۹۹۵ الی ۲۰۰۰ در گفت‌و‌گو با روزنامه هاآرتص گفت: «اسرائیل هرگز با چهره پیروز از جنگ در غزه خارج نخواهد شد، حتی اگر بتواند یحیی السنوار را ترور کند».

رئیس اسبق شاباک افزود: «هرکسی که معتقد باشد فلسطینی‌ها تسلیم خواهند شد، نه فلسطینی‌ها و نه حماس و نه جنبش‌های اسلامی تندرو در قرن حاضر را نشناخته است».

شمار شهدا و مفقودین غزه از مرز ۳۰ هزار نفر گذشت
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۱۸:۱۶

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه خبر داد که در نود و پنج روزی که از جنگ می‌گذرد، رژیم صهیونیستی هزار و ۹۴۴ کشتار انجام داده که ۳۰ هزار و ۲۱۰ شهید و مفقود بر جای گذاشته است.

خبرگزاری شهاب به نقل از این دفتر گزارش داد، در جریان حملات صهیونیستها، بیش از ۱۰ هزار کودک و هفت هزار زن به شهادت رسیده‌اند. کما اینکه شمار شهدای کادر درمان به ۳۲۶ نفر و شهدای دفاع مدنی، ۴۵ نفر و شهدای خبرنگار هم به ۱۱۲ نفر رسیده است.

هشدار ایران درباره ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۱۶:۳۲

رژیم صهیونیستی به «تروریسم سازمان یافته» متوسل شده است، این را سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ناصر کنعانی پس از ترور یکی از فرماندهان جهادی حزب‌الله لبنان بیان کرد.

او تداوم جنایات جنگی رژیم اسرائیل در سه ماه گذشته که بیش از ۲۳ هزار شهید و قریب به ۶۰ هزار مجروح به همراه داشته و نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی لبنان و سوریه که به کرات در این مدت انجام شده را از جمله تلاش‌های آشکار و ماجراجویانه این رژیم در راستای گسترش دامنه درگیری و جنگ در منطقه خواند و درباره خطرات این رویکرد هشدار داد.

وزیر خارجه این رژیم یسرائیل کاتز هم صراحتا اعلام کرد که مسؤولیت ترور این فرمانده حزب‌الله را برعهده می‌گیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه که رژیم اسرائیل و حامیانش را مسؤول قطعی پیامدهای این اقدامات ماجراجویانه می‌داند، بر حمایت ایران از وحدت، انسجام، ثبات و امنیت لبنان و نیز حق دفاع مشروع و بازدارنده آن در مقابله با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

هلاکت ۹ نظامی صهیونیست طی امروز در غزه
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۱۶:۳۱

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که پنج نظامی صهیونیست طی ساعات گذشته کشته شدند و بنابراین شمار نظامیان کشته شده امروز ارتش رژیم صهیونیستی در درگیری‌ها در نوار غزه به ۹ نفر افزایش یافت.

در همین راستا، گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز اعلام کرد که تک تیراندازان آن چهار نظامی صهیونیست را با سلاح «الغول» در شرق اردوگاه «البریج» در مرکز نوار غزه شکار کردند.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد که رزمندگان آن یک تانک «مرکاوا» ارتش رژیم اشغالگر را با راکت «الیاسین ۱۰۵» در محور خانیونس هدف قرار داده و آن را منهدم کردند.

همچنین گردان‌های «مقاومت ملی» (کتائب المقاومة الوطنیة) شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز از شکل‌گیری درگیری شدید با ارتش رژیم صهیونیستی در محور مرکز خانیونس و انفجار بمب در مسیر پیشروی دشمن خبر دادند.

افزایش شمار شهدای غزه به ۲۳ هزار و ۲۱۰ نفر
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۱۶:۳۰

وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۲۳ هزار و ۲۱۰ نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شهاب، وزارت بهداشت غزه در نود و پنجمین روز از جنگ غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام دادند که منجر به شهادت ۱۲۶ نفر شد و ۲۴۱ زخمی برجای گذاشت.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۲۳ هزار و ۲۱۰ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این تجاوزات را ۵۹ هزار و ۱۶۷ نفر اعلام کرد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد همچنان شمار زیادی از شهدا زیر آوار هستند و تیم های امدادی قادر به بیرون اوردن پیکرهای انها نیستند.

حمله پهپادی اسرائیل به مراسم تشییع فرمانده ارشد حزب الله+ فیلم
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۱۶:۲۷

رسانه‌های محلی لبنان، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، خبر دادند پهپادی اسرائیلی به منطقه «خربه سلم» در جنوب لبنان حمله کرده است.

شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در جنوب لبنان گزارش داد این پهپاد اسرائیلی به طور مشخص منطقه «الذبانه» در خربه سلم را هدف قرار داده است.

تعداد بازدید : 3216

براساس گزارش رسانه‌های محلی لبنان، این حمله هنگام برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید «وسام حسن طویل» انجام شده و نقطه‌ای در اطراف خانه برادر شهید هدف قرار گرفته است.

لحظاتی بعد، المیادین گزارش داد در این حمله، یک خودرو در منطقه خربه سلم پیش از آغاز مراسم تشییع شهید وسام طویل هدف حمله قرار گرفته است.

المیادین خبر داد علی‌رغم آنکه این عملیات در آستانه مراسم تشییع پیکر شهید حزب‌الله انجام شده و پهپادهای اسرائیلی در آسمان منطقه به طور پیوسته در حال پرواز هستند، اما مردم لبنان برای تشییع پیکر شهید وسام طویل به مراسم رفتند.

رژیم صهیونیستی روز گذشته وسام حسن طویل فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان را در منطقه خربه سلم در یک حمله پهپادی به شهادت رساند.

پزشک انگلیسی: شرایط غزه بدترین چیزی است که در عمرم دیده‌ام
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۱۵:۱۱

« قطع عضوهای متعدد و سوختگی‌های وحشتناکی ناشی از بمباران اسرائیل در غزه به ویژه در میان کودکان رخ داده است که پیش از این هرگز ندیده بودم». این اظهارات یک پزشک انگلیسی است که هدایت یک تیم درمانی را در مرکز نوار غزه برعهده داشت. 

دکتر "نیک مینارد" جراح عمومی که طی روزهای گذشته به همراه دیگر اعضای کادر درمان مجبور به تخلیه بیمارستان الاقصی شده است می‌گوید که «منصفانه است که بگویم تا حالا چیزی بدتر از این در عمر کاری خود ندیده و احتمالا در آینده نیز نخواهم دید..»

غزه در مجموع 36 بیمارستان دارد که به گفته سازمان جهانی بهداشت همه بیمارستانهای شمال نوار غزه غیر فعال و تنها یک بیمارستان به صورت نیمه فعال باقی مانده است. در مجموع 10 بیمارستان در حال حاضر در غزه فعال است که همگی آنها در مناطق جنوبی غزه قرار دارد. 

دکتر مینارد در ادامه با اشاره به وضعیت وخیم انسانی و کمبود امکانات پزشکی در غزه می‌گوید که «حتی مُسکّن برای کاهش درد بیماران وجود ندارد».

کوربین: انگلیس باید از پرونده نسل‌کشی علیه اسرائیل حمایت کند
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۱۴:۳۳

«مردم نوار غزه دارند از گرسنگی و تشنگی می‌میرند» این‌ها سخنان رهبر سابق حزب اصلی اوپوزیسیون کارگر است که تأکید کرده دولت بریتانیا باید از پرونده نسل‌کشی که آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مطرح کرده است، حمایت کند.

آفریقای جنوبی اخیرا شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی در غزه در دیوان کیفری بین‌الملل تنظیم کرده است. در این شکایت ۸۴ صفحه‌ای، استدلال شده که حمله نظامی رژیم صهیونیستی با هدف پاکسازی قومی صورت گرفته، امری که ناقض الزامات و تعهدات بر اساس کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ است که نسل‌کشی را اقدامی با هدف تخریب به صورت کلی یا جزئی، در سطح ملی، نژادی، قومی یا مذهبی تعریف کرده است.

کوربین در سخنرانی خود در پارلمان انگلیس، توجهات نمایندگان پارلمان را به سمت رنج و درد فلسطینیانی که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) در معرض جنایات جدید رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند، جلب کرد.

وی با تأکید بر این‌که هزاران کودک فلسطینی به واسطه فقدان مراقبت‌های پزشکی و نبود غذا و دارو جان خود را از دست داده‌اند گفت: «مردم غزه از گرسنگی و تشنگی دارند می‌میرند. آیا دولت نمی‌تواند خشم جهانی را در حین تماشای آن‌چه در واقعیت در حال رخ دادن است بفهمد؟»

وی در ادامه افزود: «و به چه دلیل افراد زیادی از اقدام دولت آفریقای جنوبی که به دیوان کیفری بین‌المللی رفته تا اسرائیل را برای مرگ تعداد زیادی از افراد کاملاً بی گناه غزه پاسخگو کند، خرسند هستند. آیا دولت نمی‌تواند چنین چیزی را درک کند و حداقل از این پروسه آفریقای جنوبی حمایت کند؟»

جلسه استماع پرونده نسل‌کشی اسرائیل قرار است در تاریخ ۱۱ و ۱۲ ژانویه (۲۱ و ۲۲ دی ماه) برگزار شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که حتی حدود ۴۰۰ روشنفکر و فعال یهودی ساکن فلسطین اشغالی، طوماری را در حمایت از شکایت آفریقای جنوبی  علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری امضا کردند.

الجزیره از حمله مجدد به خودرویی در جنوب لبنان خبر داد
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۱۴:۲۴

شبکه «الجزیره»، صبح امروز (سه‌شنبه)، خبر داد پهپادی اسرائیلی نقطه‌ای را در جنوب لبنان هدف قرار داده است.

این شبکه به نقل از خبرنگار خود نوشت که در این حمله یک خودرو در اطراف منطقه «الغندوریه» در جنوب لبنان هدف قرار داده شده است.

روزنامه لبنانی «النهار» نیز ضمن تایید این گزارش نوشت که این حمله به طور مشخص در بین «وادی الحجیر» و منطقه «الغندوریه» انجام شده و خودروهای امدادی به محل اعزام شده‌اند.

رسانه‌های لبنانی تا لحظه انتشار این گزارش جزئیات بیشتری درباره این حمله منتشر نکرده‌اند.

حمله پهپادهای انتحاری حزب الله به مقر فرماندهی ارتش اسرائیل

ظهر امروز (سه‌شنبه)، رسانه‌های اسرائیلی، از فعال شدن آژیرهای خطر در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به دنبال انتشار این گزارش، منابع اسرائیلی گزارش دادند، صدای ممتد آژیرهای خطر در چند منطقه بخصوص شهر صفد، چند دقیقه در شمال اراضی اشغالی به گوش رسید.

تعداد بازدید : 4656

لحظاتی بعد، رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند احتمالا چند پهپاد انتحاری یا موشک به سمت مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در شهر صفد شلیک شده است.

به دنبال انتشار این گزارش، برخی رسانه‌های اسرائیلی، تصاویری از آتش سوزی در این پایگاه و لاشه پهپادهای انتحاری منتشر کردند.

آکسیوس: شرط اسرائیلی‌ها برای بازگشت ساکنان شمال غزه

پایگاه خبری «آکسیوس» بامداد سه‌شنبه گزارش داد که مقام‌های رژیم صهیونیستی در دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، درباره شرط بازگشت ساکنان شمال نوار غزه به منازل خود صحبت خواهند کرد.

دو مقام ارشد صهیونیست به آکسیوس گفتند تا زمانی که حماس توافق مبادله اسرا را نپذیرد، این رژیم هم اجازه بازگشت ساکنان شمال غزه را نمی‌دهد.

بلینکن روز یکشنبه در جریان کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه قطر گفته بود: «غیرنظامیان فلسطینی باید بتوانند که هرچه سریعتر در صورت فراهم شدن شرایط، به خانه‌های خود برگردند. آنها نباید مجبور به ترک غزه بشوند.»

به نوشته آکسیوس، کابینه تل‌آویو با اینکه در اصل مخالفتی با اجازه دادن به فلسطینی‌ها برای بازگشت به شمال نوار غزه ندارد اما قصد دارد از بلینکن بخواهد، این امر بخشی از یک توافق جدید مبادله اسرا باشد.

این منابع همچنین گفتند: «گروگان‌های اسرائیلی و آمریکایی هنوز در غزه نگهداری می‌شوند. به نظر ما، طی چند هفته آینده متوجه خواهیم شد که آیا توافق جدیدی برای آزادی آنها وجود خواهد داشت یا خیر.»

چهار نظامی اسرائیلی در غزه کشته شدند

 ارتش رژیم صهیونیستی، صبح امروز (سه‌شنبه)، کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان خود را در نوار غزه اعلام کرد.

رسانه‌های اسرائیلی با انتشار تصاویری خبر دادند، چهار نظامی این رژیم در درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین در جنوب نوار غزه کشته شده‌اند. از سوی دیگر، براساس اعلام ارتش همچنین ۶ نظامی اسرائیلی از جمله ۳ افسر در این درگیری‌ها به شدت مجروح شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است، از زمان آغاز جنگ زمینی در نوار غزه، ۱۸۰ نظامی خود را از دست داده است، اما نیروهای مقاومت فلسطین تاکید دارند که شمار تلفات بسیار بیشتر از آماری است که ارتش اسرائیل آن را اعلام می‌کند.

پیش از این، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نیز در گزارشی به این مساله اشاره کرده بود و فاش کرد آماری که بیمارستان‌های اسرائیلی از تعداد مجروحان نظامی ثبت کرده‌اند، بسیار بیشتر از آماری است که ارتش آن را اعلام می‌کند.

شبکه «الجزیره» دیشب به نقل از رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده بود، طی ۲۴ ساعت گذشته در دو حمله جداگانه در نوار غزه ۹ نظامی اسرائیلی از جمله چند افسر کشته و چند تن دیگر مجروح شده‌اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۰
وسام الطویل،

از فرماندهان ارشد حزب الله در حمله پهبادی دیروزاسراییل به جنوب لبنان تــرور شد.
نام برده فرمانده گردان تکاوران رضوان بوده است. زبده ترین گردان رزمی حزب الله!
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
توضیح نیازی نیست
فیلم ها به طور واضح و کامل گویای همه چیز بود
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
صهیونیست ها بزدل ترین ارتش جهان رو در اختیار دارند. حتی از بچه های شیرخوار می ترسند.
انقدر این موجودات جانشان را دوست دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
سخنگوی اسرائیلی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
خسته نشدید از کودک کشی های اربابتان اسراییل؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
داعش هم که تکذیب کرد حمله کرمان را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
آقا یوسف چند سالته؟؟؟ اشتباه نوشتم ناشناس
این فیلم چقدر واقعا پر محتوا بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
اگر حزب الله و اسرائیل به صورتی نانوشته دربارۀ حدود و ثغور جنگی محدود و پراکنده با هم به توافق نرسند، در آن صورت فقط دو راه باقی می‌ماند:
1) بی‌تفاوتی حزب‌الله
2) جنگ تمام عیار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
تمام جزئیات در فیلم دیده میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
نه تو فیلم کاملا معلوم بود که اون دختره تلفنی داشت در مورد زمان وقوع حادثه صحبت میکرد چون مچ دستش رو مثل وقتی که میخوای ساعت رو نگاه کنی بالا اورد. پر محتوا بود واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
کودک کشی و نسل کشی و آدم کشی اسراییل ادامه دارد
امیدوارم به زودی اسراییل نابود شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
به جای نفرین، پاشو برو جبهه لبنان. آن جا که دیگر غزه نیست که بگویی راهش مسدود است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
ناشناس 14:30 اونایی که سوریه رفتن در موردشون چه ها که نگفتین فلسطین هم برن پشت شون حرف می زنید ناراحت هستید چرا از امریکا و اسراییل نمی ترسند چرا به هم کمک می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
اینایی که یه عمر آرزوی نابود اسرائیل را داشتن چرا نمیرن این تار عنکبوت رانابود کننن؟؟
بعد از این که دو نفتکش اسرائیلی را در جزایر مالدیو منهدم کردی و دیروز هم، فقط با متوجه شدن «نحوه ارتباط مزدوران با سازمان امنیتی رژیم صهیونیستی»، ضربه مهلکی به دست حماس به اسرائیل زدی سطح انتظارمان از تو بالا رفته است و دیگر به پیروزی های معمولی مثل حمله پهپادهای انتحاری به مقر فرماندهی ارتش اسرائیل قانع نیستیم.

حالا امروز که گذشت، ولی برای فردا، پس فردا، سعی کن یک پیروزی خیره کننده دیگر را تدارک ببینی و آخر هفته مان را بسازی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
ما دنبال انجام وظیفه هستیم، پایگاه عین الاسد امریکا را زدیم چی گفتین؟ کاری که در تاریخ سابقه نداشت
«نیروهای مقاومت فلسطین تاکید دارند که شمار تلفات بسیار بیشتر از آماری است که ارتش اسرائیل آن را اعلام می‌کند.»

ارتش اسرائیل تلفات خود را به صورت روزانه با نام و درجه اعلام می کند. رسانه ها و احزاب مخالف هم آزادند که حتی در زمان جنگ هر چه که می خواهند علیه جنگ یا نحوه مدیریت آن، از جمله میزان تلفات اسرائیل در جنگ، منتشر کنند.

آن وقت این «تلفات بسیار بیشتر» اسم یا خانواده ندارند که اسرائیل می تواند کشته شدن آنها را پنهان کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
اتفاقا حتی بی بی سی گفته سانسور شدیدی در ارتش اسراییل برای اعلام کشته ها میباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
برو پی کارت بابا از اسرائیل وحشی تر و کثیف تر نیست
آهای براندازها، این قدر از بعضی وقایع جنگ ابراز خوشحالی نکنید. قبلاً هم گفته ام، مهم نیست که در جنگ فیزیکی چه اتفاقی می افتد مهم این است که در جنگ روایت ها چه کسی برنده می شود.

مطمئن باشید طرفی که در این جنگ پیروز خواهد شد ماییم.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
برنده جنگ رو میدان تعیین میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
جان انسان ها برای شما مهم نیست
این همه کودک و غیرنظامی دارن کشته میشن تو دنبال جنگ روایت هایی؟
خجالت بکشید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
عزیزم مگه شمادر غزه مشغول جنگ هستی که پیروزی با شما خواهد بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
پاشو غزه که نرفتی اقلا برد لبنان
باران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
!!!؟ما هم میگیم زدید اخه براتون افت داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
برو یمن به برادرانت کمک کن پسرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
چرا دبه میکنی؟ مگه قرار نبود که در جنگ فیزیکی برنده شوید و قدس را آزاد کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
وای خدا درصد تعدادتون زیر ده درصد مردمه!!!!! من جای شما باشم اصلا روم نمیشه حرف بزنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
متوجه نشدم جنگ فیزیکی مهم نیست و جنگ روایت ها مهمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! عجب!!!!!!!!!
پهباد های اسراییل چنان با دقت و تخریب کننده هست که چند ماشین را کامل تخریب و افراد را می کشد ولی عجیبه پهباد های حزب اله نه تخریب داره نه کشته ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
پهپادهای مهربان :-)
امیر 114
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
تلفات داره اما رسانه ای نمی شه مثلا در یک روز 20 نظامی صهیونیستی می میرند به دروغ می گن 3 نفر مردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
v
کشته شدن یک نظامی چیزی نیست که اسراییل بتونه حتی برای چند روز پنهان کنه
ناشناس
| Brazil |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
بزرگترین نقطه ضعف اسرائیل وسعت کم سرزمین اشغال شده اسرائیله که هیچ ابزار نظامی براحتی نمبتونه این نقطه ضعف را بپوشونه. .خودشون هم خوب میدونن اگر جنگ وسیع با مقاومت دربگیره بعیده که بتونه قسطر دربره.
از این عزیزان رزمنده یک سوال دارم . اگر دوطلبی شش ماه در جبهه مدافعان حرم و یا مقاومت غزه و یا حزب الله لبنان به عنوان بسیجی یا هر چی بجنگه آیا میتواند از 40 درصد سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری شرکت کنه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
شما اقدام کن، نتیجه اش رو هم اعلام کن.
بی نمک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
نجنگید هم مسئله ای نیست. حاضری بزند کافی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
اگه زنده برگشتی قطعا میتونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
تو اگه سهمیه ۲۰۰ درصدم بگیری باز تو کنکور آخر میشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
چهل درصد که سهل است ۱۰۰ درصد هم باشد کسی نمیرود
جنگ شوخی نیست اسارت داد قطع نخاع دارد و هزاان مصیبت و کسی هم کشته شد که ۱۰۰ درصدش صفر می شود و کشته راه سهمیه نه شهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
امثال شماها اینقدر بزدل ها هستید که اگر دزد به خونه تون بیاد دنبال سوراخ موش می گردید
جرات داری فقط برو
نمی خواد بجنگی ببین می تونی دو هفته دووم بیاری
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
بالاخره باید یک فرقی بین آنهایی که درد وطن دارند و از آب و خاکشون دفاع میکنند با کسانی که بزدلانه توی سوراخ میچپند باشه ، غیر از اینه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
محمد جان از کی تا حالا جنگ تو غزه درد وطن شده؟؟؟؟؟ اگه این درد رو داری تشریف ببر اونجا الان اینجا چیکار می کنی؟
متاسفانه باید قبول کرد اشراف اطلاعاتی اسرائیل شگفت انگیزه.
مقاومت با روش های قدیمی به جایی نمیرسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
کافیه فروپاشیش شروع بشه تا نابودی کاملش برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
فروپاشی و نابودی هر کدوم یعنی چی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
2130 عزیز
یه سری جملات نا مفهوم میزنن .بیشتر یجور هذیان ناشی از عدم درک و باور واقعیته
در آینده حماس در غزه جایی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
بله درست است. علاوه بر غزه در کل فلسطین هم خواهد بود
باز هم دکل مخابراتی؟؟؟؟؟

باور کنید من دوست دارم بزنید وسط پایگاه. ولی انگار عمدا می زنید به اطراف پایگاه تا زخمی نشن حتی!!! چرا واقعا؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
نمیدونی چرا ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
تو همین الان هم درست وسط پایگاهی. زخمی هم خواهی شد نگران نباش و کمی صبر کن
تنگه رو بستین دیگه یانه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
بستن تنگه تخصص اقای شریعتمداری لطفا دخالت نکنید
اسرائیل اگر جایی در منطقه داشت نیاز به گنبد آهنین و بالون جاسوسی نداشت.
رژیم اسرائیل می داند که با غصب سرزمین فلسطین و حمایت بی خود آمریکا پابرجا است و همین طور به خوبی می داند ملت های مسلمان منطقه به شدت از بی قانونی ها، جنایات و هتک حرمت مسجد الاقصی توسط این رژیم کودک کش، خشمگین هستند و اگر روزی این سیل خشم به طرف اسرائیل سرازیر شود خانه ظلمشان را ویران خواهد کرد بنابراین دست به دامن گنبد آهنین و بالون جاسوسی و غیره و ذالک شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
آره دلتو خوش کن.....
وضع اقتصادي چه خبر ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
در پیامها از کلمات چای و حجاب استفاده نکنید!
هنیه در قطره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
یعنی شما نمیدونی غزه محاصره است و هنیه اجازه خروج از قطر را ندارد ؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
ناشناس عزیز 9:55 اصلاً چرا رفته قطر که الان نتونه برگرده؟
پراید و ۲۰۶ ندیدم
اسرائیل اگر به دنبال درگیری با ایران است باید بداند بزرگترین اشتباه راهبردی و استراتژیک خود را مرتکب شده و بهایی سنگین خواهد پرداخت و در کسری از ثانیه تل آویو و حیفا از نقشه زمین محو خواهند شد، کودک کشان اسرائیلی فکر می کنند چون در غزه زن و کودک بی دفاع را شهید می کنند می توانند برای ایران شاخ و شانه بکشند، صهیونیست ها فقط قمپز در می کنند و خودشان به خوبی می دانند جرات دست درازی به خاک ایران را نخواهند داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
حالا چند ثانیه بهشون مهلت بدین تا لااقل دعای آخرشونو بخونن. این «کسری از ثانیه» خیلی ستمه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
چرا دقیق حرف نمی زنید منظور از کسری از ثانیه چیه؟ دهم ثانیه صدم ثانیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
به ۱۷:۱۴
مگر نمی بینی این رژیم کودک کش چطور جنایت جنگی می کند، به وجدانت رجوع کن، باید تمام مسلمانان و انسان های آزادی خواه محکم و قاطع در برابر رژیم اسرائیل بایستند تا جلوی این بی قانونی ها و جنایات گرفته شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
داداش این شعارها مال قبل از این جنگ بود. دیگه الان خریدار نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
شک ندارم تو نفوذی هستی و دوست داری بین ایران و امریکا جنگ بشه تا به ارباب پوتینت انتراکت بدی خلاص بشه و از گل دربیاد
اینهایی که اینطوری اینجا برطبل انتقام جنگ می کوبند شک نکنید دلشون بحال غزه و ایران نسوخته فقط بدنبال ایجاد جنگ بزرگ در خاورمیانه هستند تا پوتینو نجات بدن
اینها را باید دستگیر کنند و بشدت تنبیه کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
چرا این سرویس کسر ثانیه رو اراِیه نمی کنید؟!!
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
فعلا که قمپز را تو داری در میکنی
بیست سال دیگر پشت پرده جنگ حماس واسرائیل فاش می شود این جنگ با هماهنگی قدرتهای فرا منطقه ای ومنطقه ای انجام شده است .اهداف ظاهری آن خلل در روابط اسرائل و اعراب بویژه عربستان. وکند کند کردن حمایت غرب از اکراین درجنگ با روسیه و احتمالا ذخایر نفت و گاز مناطق جنگی.
واقعيت اينه چهره خاورميانه در حال تغييره و در چند سال آينده مشخص خواهد شد كه چه كساني با هم زد و بند كرده اند تا شرايط با ثباتي پيدا كنند.
اسرائیل چه انتقام سختی میگیرد.
افاغنه را بیرون کنید
غزب گدا و جنبش فواحشی دو روی یه سکه اند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
باشه داداش همون که تو میگی.فعلا که آش رو با جاش دارن میبرن و جنابعالی هنوز زیر لحافی!
طوفان برای دیگران -سونای برای خودشان
حماس جنگ را شروع کرد به تصور آزادی سرزمینهای اشغالی ولی دارد غزه را هم از دست می دهد این یعنی اشتباه محاسباتی .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی