بازدید 33700
نود و دومین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

حمله موشکی گسترده حزب الله به پایگاه هوایی اسرائیل با ۶۲ موشک+ فیلم/اعلام عقب‌نشینی اسرائیل از ۲ محله در غزه/افزایش شهدای غزه به 22722 نفر

جنگ غزه در شرایطی وارد نود و دومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴ 06 January 2024

حمله موشکی گسترده حزب الله به پایگاه هوایی اسرائیل با  ۶۲ موشک+ فیلم

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد نود و دومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در غزه
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۲۲:۲۲

ارتش رژیم صهیونیستی شنبه شب به هلاکت یک نظامی دیگر خود در نبرد غزه اعتراف کرد.

 ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، سرهنگ دوم روی یوشای یوسف مردخای ۳۱ ساله از تل آویو در نبردهای شمال نوار غزه کشته شده است.

شمار نظامیان کشته شده رژیم صهیونیستی از آغاز حمله زمینی به غزه به یکصد و ۷۶ نفر و از آغاز عملیات طوفان الاقصی به پانصد و ۱۱ نفر رسیده است.

دیدار مقام اتحادیه اروپا با هیاتی از حزب الله لبنان
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۲۲:۲۱

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به لبنان سفر کرده با هیأتی از حزب الله دیدار و گفت وگو کرده است.

 جوسپ بورل با هیاتی از جنبش حزب الله به ریاست محمد رعد نماینده پارلمان لبنان در بیروت دیدار و گفت وگو کرده است.

جزئیاتی بیشتری از این دیدار گزارش نشده است.

از سوی دیگر خبرگزاری سما فلسطین گزارش داد، حزب الله به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اطلاع داده است که پیش از توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امکان بحث درباره پرونده لبنان و تحولات جنوب این کشور وجود ندارد.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که پیش از این بورل با نجیب میقاتی نخست وزیر و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت وگو کرده بود.

نخست‌وزیر لبنان در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیروت خواستار توقف نقض حاکمیت کشورش توسط رژیم صهیونیستی شد.

میقاتی گفت: تعهد لبنان به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت مستلزم توقف نقض حاکمیت کشور از سوی (رژیم) اسرائیل و عقب نشینی آن از سرزمین‌های اشغالی ما است.

نتانیاهو: به جنگ در غزه تا تحقق اهداف ادامه می‌دهیم
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۲۲:۲۰

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه گفت که تا تحقق تمام اهداف نباید جنگ را متوقف کنیم و هیچ مصونیتی برای حماس وجود ندارد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «کابینه‌ای که ریاست آن را بر عهده دارم،‌ به ارتش دستور جنگ داده تا حماس را از بین برده، گروگان‌ها را آزاد کرده و این اطمینان حاصل شود که غزه دیگر تهدید نخواهد بود».

تاکید نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ در غزه در حالی مطرح می‌شود که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در سخنانی با تاکید بر دستیابی به آتش‌بس فوری در نوار غزه گفت که 100 درصد ساکنان این باریکه با بحران غذا مواجه هستند.

از سوی دیگر «مارتین گریفیث» رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل متحد عنوان کرده است که غزه پس از بمباران بی‌امان نیروهای رژیم صهیونیستی علیه نیروهای حماس به منطقه‌ای غیرقابل سکونت تبدیل شده است.

گریفیث در بیانیه‌ای عنوان کرده است: سه ماه پس از آغاز حملات ۷ اکتبر غزه اکنون به محل مرگ و ناامیدی تبدیل شده است.

به گفته وی غزه به سادگی غیرقابل سکونت شده است و مردم آن هر روز شاهد حملاتی هستند که موجودیتشان را تهدید می‌کند و در چنین شرایطی جهان تنها نظاره‌گر این تهدیدات است.

وی همچنین خاطرنشان کرده است که جامعه بشر دوستانه اکنون با ماموریتی غیرممکن در حمایت از بیش از دو میلیون نفر فلسطینی آواره در غزه روبرو شده است.

تظاهرات صهیونیست‌ها در حیفا: نتانیاهو باید استعفا دهد
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۲۰:۴۶

صدها صهیونیست در حیفا علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان در حیفا خواستار استعفای نتانیاهو و کابینه‌اش شدند.

شنبه گذشته نیز هزاران نفر با برگزاری تظاهراتی در تل‌آویو علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی از کابینه این رژیم خواستند تا اسرا در غزه را بازگردانند.

صهیونیست‌ها در این تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو و بی ‌توجهی مقامات صهیونیست نسبت به جان اسرا اعتراض کردند.

تظاهرات کنندگان خواستار اقدام فوری کابینه صهیونیستی برای بازگرداندن اسرا از غزه شدند.

شهادت پنج رزمنده حزب‌الله در حملات رژیم صهیونیستی
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۲۰:۴۶

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که خضر علی مهنّا، مصطفی محمود جابر، مصطفی حسن سعد، عباس حسین رمّال و عبد الله حسن الأسمر پنج رزمنده این جنبش در حملات رژیم اشغالگر به شهادت رسیدند.

حمله حزب‌الله به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۲۰:۴۳

حزب‌الله لبنان عصر امروز (شنبه) در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن یک پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش شبکه المیادین، در بیانیه حزب‌الله لبنان درباره این حمله آمده است: مجاهدان مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها، ساعت ۱۵:۴۰ روز شنبه موضع بیاض بلیدا را هدف قرار دادند.

طبق این بیانیه این پایگاه‌ صهیونیست‌ها با موشک و به طور دقیق و مستقیم هدف قرار گرفت.

فیدان به بلینکن: اقدامات خصمانه اسرائیل همه منطقه را تهدید می‌کند
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۱۸:۳۳

 وزارت امور خارجه ترکیه شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه، درباره بحران انسانی در نوار غزه گفت‌وگو کردند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، فیدان در این دیدار با اشاره به اقدامات خصمانه فزاینده اسرائیل، هشدار داد که این اقدامات همه منطقه را تهدید می‌کند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه ترکیه، فیدان به بلینکن بر ضرورت آتش بس فوری در غزه و اجازه ارسال دائم کمک‌ها به این باریکه، تاکید کرده است.

وزیر خارجه ترکیه در این دیدار بر ضرورت بازگشت هر چه سریعتر به مذاکرات راه حل دو دولتی تاکید کرد.

بورل: 100 درصد ساکنان غزه با بحران غذا مواجه هستند
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۱۷:۳۹

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه گفت که هیچ کسی در درگیری منطقه‌ای پیروز نخواهد بود و این موضوع را به اسرائیل اعلام کرده‌ام.

وی در ادامه سخنانش گفت: «من بار دیگر بر ضرورت اقدام دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری تاکید دارم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه گفت: «ما باید برای آتش‌بس دائمی در نوار غزه و آزادی گروگان‌ها وارد عمل شویم».

بورل گفت: «بر اساس اعلام سازمان برنامه جهانی غذا، 100 درصد ساکنان غزه از بحران غذا رنج می‌برند».

وی اضافه کرد: «نمی‌توان غزه را از کرانه باختری جدا کرد و این بخشی از سرزمین‌هایی است که اسرائیل از سال 1967 آنها را اشغال کرده است».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «تنها راه حلی که صلح را محقق خواهد کرد، راه حل دو دولتی است و 90 درصد از اعضای سازمان ملل، راه حل دو دولتی را تایید می‌کنند».

بورل گفت: «نمی‌توان شاهد ادامه درد و رنجی باشیم که زنان، کودکان و غیرنظامیان بی گناه در غزه متحمل می‌شوند».

از سوی دیگر «مارتین گریفیث» رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل متحد عنوان کرده است که غزه پس از بمباران بی‌امان نیروهای رژیم صهیونیستی علیه نیروهای حماس به منطقه‌ای غیرقابل سکونت تبدیل شده است.

گریفیث در بیانیه‌ای عنوان کرده است: سه ماه پس از آغاز حملات ۷ اکتبر غزه اکنون به محل مرگ و ناامیدی تبدیل شده است.

به گفته وی غزه به سادگی غیرقابل سکونت شده است و مردم آن هر روز شاهد حملاتی هستند که موجودیتشان را تهدید می‌کند و در چنین شرایطی جهان تنها نظاره‌گر این تهدیدات است.

وی همچنین خاطرنشان کرده است که جامعه بشر دوستانه اکنون با ماموریتی غیرممکن در حمایت از بیش از دو میلیون نفر فلسطینی آواره در غزه روبرو شده است.

خبرنگاران خبرگزاری فرانسه نیز روز جمعه در گزارشی عنوان کردند، در حالی که بخش اعظم نوار غزه به ویرانه تبدیل شده است، حملات هوایی در طول شب در شهرهای جنوبی خان یونس و رفح و همچنین بخش هایی از مرکز غزه ادامه پیدا کرده است.

فرانسه: آینده غزه به اسرائیل ربطی ندارد
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۱۵:۲۲

در شرایطی که تا روز جمعه (دیروز) ۲۲ هزار و ۶۰۰ فلسطینی شهید و ۸۵ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه آواره شده‌اند، فرانسه از اسرائیل خواست که از غیرنظامیان حفاظت کند.

وزیر خارجه فرانسه کاترین کولونا در مصاحبه با سی‌ان‌ان، خواستار اجرای قوانین بشردوستانه در جنگ اسرائیل علیه غزه و حفاظت از غیرنظامیان شد.

این اظهارنظر در حالی مطرح شده که همزمان با افزایش شمار شهدا در غزه، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه مارتین گریفیتس اعلام کرد که ۲.۳ میلیون فلسطینی، «برای زنده ماندن، با تهدیدات روزانه مواجه هستند».   

کولونا اظهارات اخیر برخی وزرای نتانیاهو درباره کوچاندن اجباری فلسطینیان را «غیرمسئولانه» خواند و گفت که این حرف‌ها، به نفع  اسرائیل هم نیست.

از نظر وی، برای پایان منازعه اسرائیل و فلسطین، «باید به اصول حقوق بین‌الملل برگردیم و به آن احترام بگذاریم». کولونا راهکار دو دولتی را «تنها گزینه پایدار»  خواند و گفت که غزه و کرانه باختری باید بخشی از یک دولت فلسطینی در آینده باشند.

افزایش شهدای غزه به 22722 نفر
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۱۵:۲۲

وزارت بهداشت غزه امروز (۱۶ دی) در نود و دومین روز جنگ؛ از افزایش شهدا به ۲۲۷۲۲ نفر خبر داد؛ همچنین ۵۸۱۶۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

طبق بیانیه این وزارتخانه، رژیم اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته دست به ۱۲ جنایت در غزه زده است که طی آن ۱۲۲ نفر شهید و ۲۵۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در این میان عمده حملات در مرکز غزه متمرکز است و به گفته شبکه المیادین، مناطق «دیرالبلح»، «المغازی»، «البریج»، اردوگاه «النصیرات» و خیابان صلاح‌الدین آماج حملات هوایی و توپخانه‌ای بی سابقه‌ای است.

در شهر خان یونس و در محله «المناره» نیز، ارتش رژیم اسرائیل با حمله به یک خانه مسکونی که آوارگان در آن پناه گرفته بودند، ۱۸ غیرنظامی را به شهادت رساند. ارتش اشغالگر همچنین اطراف بیمارستان «اروپایی» را در جنوب غزه بمباران کرد؛ شهر «رفح» نیز شاهد بمباران شدید جنگنده‌های اسرائیلی بود.

سازمان جهانی بهداشت:600 مرکز درمانی در غزه مورد حمله قرار گرفته است
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۱۵:۲۱

 سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (جمعه) گزارش کرد که بیمارستان‌ها و دیگر زیرساخت‌های حیاتی پزشکی و درمانی غزه و کرانه باختری از زمان آغاز جنگ غزه، حدود ۶۰۰ بار مورد حمله قرار گرفته است.

طبق آمار و ارقام جدید سازمان جهانی بهداشت، از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) و آغاز دور جدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، دست‌کم ۶۱۳ نفر در جریان حملات اسرائیل در اراضی اشغالی، در مراکز درمانی به شهادت رسیده‌اند که از آن میان ۶۰۶ نفر در زیرساخت‌های درمانی غزه و هفت نفر در کرانه باختری بوده‌اند.

سخنگوی WHO کریستین لیندمایر با محکوم کردن تداوم جنگ و بمباران غزه گفت: «تداوم کاهش فضای انسانی بعلاوه تداوم حملات به مراکز درمانی، مردم غزه را به نقطه فروپاشی سوق می‌دهد».

عقب‌نشینی اسرائیل از ۲ محله در غزه
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۱۴:۲۴

 «پنج ساعت تمام تلاش کردم دیوارهای خانه‌ام را پیدا کنم، اما نتوانستم. وارد محله‌مان شدم، خیابان‌ها پر از پیکرهای شهدایی بود که تانک‌ از رویشان رد شده بود، در التفاح سنگ روی سنگ نمانده». این را محمد الجزار می‌گوید؛ مرد پنجاه و چند ساله‌ای که موهای سیاه باقی مانده روی سرش پوشیده از خاک است که به محله‌ التفاح در شمال شرق غزه بازگشته است. 

خبرنگار روزنامه لبنانی الاخبار، امروز (شنبه، ۶ ژانویه)، یک روز پس از عقب‌نشینی نظامیان اسرائیلی از دو محله التفاح و الدرج در شرق غزه، خود را به این مناطق رسانده و با تایید ویرانی‌های گسترده، نوشت که عملیات‌های شاخه‌های نظامی حماس و جهاد اسلامی در این دو محله بیشترین شتاب و خلاقیت را در مقایسه با سایر مناطق درگیری با دشمن در شمال نوار غزه داشت و گواه آن ویدئوهای منتشر شده از نحوه تقابل با اشغالگران در این دو منطقه است. اما باید گفت که آثار جنایات اشغالگران در این دو محله با سایر مناطق فلسطینی که اشغالگران از آن عقب‌نشینی کرده‌اند، تفاوتی نداشته و همه منازل و زیرساخت‌ها از جمله شبکه‌های آب و برق و فاضلاب با خاک یکسان شده است. 

نظامیان اسرائیلی از ۲۱ دسامبر گذشته پیشروی به سوی دو محله التفاح و الدرج را آغاز کردند و تجهیزات و ادوات نظامی خود را وارد این دو منطقه کردند. اما سرانجام دیروز جمعه، پس از تحمل تلفات سنگین در کمین‌های مرگبار و تک‌‌تیراندازی‌های دقیق مقاومت و انهدام ده‌ها جنگ‌افزار نظامی، مجبور به عقب‌نشینی شدند. کتائب القسام روز جمعه اعلام کرد که تنها طی ۴۸ ساعت گذشته، ۲۰ خودرو و جنگ افزار اسرائیلی را در این دو منطقه منهدم کرده است.

خبرنگار الاخبار یوسف فارس در گزارش خود در خصوص این عقب‌نشینی نوشت محافل مقاومت می‌گویند به دشمن فرصت کافی برای دستیابی به هدف نظامی‌اش که به زانو در آوردن مقاومت در این محله‌ها بود، ندادند و نظامیان اسرائیلی در نهایت در زیر آتش مجبور به عقب‌نشینی شدند.

رسانه‌های اسرائیلی نیز نوشتند عملیات در غزه در حالی پایان می‌یابد که مقاومت قادر است تا سه سال دیگر نیز به سوی اسرائیل موشک شلیک کند و این به معنای شکست در جنگی است که با هدف نابودی حماس آغاز شد، گواه آن نیز شلیک‌های مستمر راکتی، درست از مناطقی است که اسرائیل به تازگی از آنها عقب‌نشینی کرده است.  

 

یونیسف: اوضاع غزه مرگبار است
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۱۴:۲۳

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل تاکید کرد که اوضاع غزه مرگبار است و زندگی بیش از یک میلیون و یکصدهزار کودک در معرض خطر است.

به گزارش الجزیره، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل اعلام کرد که گسترش درگیری‌ها، سوء تغذیه و افزایش بیماری‌ها در غزه دایره مرگباری را در این منطقه ایجاد کرده است.

این صندوق با اشاره به این وضعیت بحرانی تاکید کرد که بیش از ۱.۱میلیون کودک در غزه در معرض خطر هستند.

یونیسف اضافه کرد که تنها طی یک هفته، ابتلای کودکان در غزه به بیماری اسهال ۵۰ درصد افزایش یافته است.

این صندوق تاکید کرد که ۹۰ درصد کودکان زیر دوسال غزه از فقر شدید غذایی رنج می‌برند.

تقریبا دو هفته پیش نیز صندوق کودکان سازمان ملل متحد در این باره اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد کودکان در نوار غزه از فقر غذایی حاد رنج می‌برند و دست‌کم یکهزار کودک زیر پنج سال ممکن است به دلیل سوء تغذیه شهید شوند.

در بیانیه این سازمان آمده است: این خطر غیرقابل قبول در زمانی رخ می‌دهد که سیستم‌های غذایی و بهداشتی در نوار غزه شاهد فروپاشی کامل است.

در گزارش یونیسف ضمن تاکید بر لزوم برقراری آتش بس در غزه آمده است که بیش از دو سوم بیمارستان‌های غزه به دلیل کمبود سوخت، آب و داروهای حیاتی و یا به دلیل آسیب‌های فاجعه‌بار ناشی از حملات، دیگر کار نمی‌کنند.

بر اساس گزارش‌های اعلام شده، در میان حدود ۲۲ هزار نفری هستند که از ۷ اکتبر در غزه به شهادت رسیده اند, ۸ هزار کودک وجود دارند.

حمله موشکی گسترده حزب الله به پایگاه هوایی اسرائیل با 62 موشک+ فیلم

بعد از اینکه منابع رسانه‌ای صبح امروز (شنبه) از شلیک ده‌ها موشک از خاک لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند،‌ حزب‌الله لبنان مسؤولیت این حملات را برعهده گرفت.

 حزب‌الله لبنان اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی در اولین واکنش به ترور صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و همرزمانش در حومه جنوبی بیروت، ۶۲ موشک به پایگاه کنترل هوایی مرون شلیک کردند.

در بیانیه این حزب آمده است که پایگاه مرون تنها مرکز مدیریت، نظارت و کنترل هوایی در شمال اسرائیل است و هیچ جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد.

تعداد بازدید : 2752

شبکه الجزیره گزارش داد که آژیرهای خطر در شهرک‌های «مرگلیوت»، «مسعاف عام» و «المناره» در الجلیل غربی به صدا درآمده است.

ارتش رژیم اشغالگر نیز از بسته شدن تمامی جاده‌ها و تقاطع‌های در امتداد مرز لبنان خبر داد.

دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر نیز اعلام کرد که حدود ۴۰ راکت و موشک از لبنان به سمت منطقه «جبل میرون» پرتاب شده است.

وی افزود: یک هواپیمای اسرائیلی تیم نظامی را در جنوب لبنان هدف قرار داد که این موشک‌ها را به سمت شمال اسرائیل پرتاب کرده بودند.

شبکه الجزیره در این باره گزارش داده بود ۳۲ موشک از جنوب لبنان به سمت مواضع رژیم صهیونیستی در الجلیل علیا در شمال سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد.

طبق این گزارش آژیرهای خطر در در ۹۴ شهرک و شهر در نزدیکی مرز لبنان به صدا درآمده است.

برخی منابع نیز از اصابت موشک به منطقه «جبل الجرمق» در الجلیل علیا خبر می‌دهند.

شبکه الجزیره همچنین نوشت که شش موشک از نوع «کورنت» از جنوب لبنان به سمت مواضع ارتش رژیم صهیونیستی پرتاب شد.

در همین حال، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در آسمان منطقه به پرواز درآمدند.

طبق این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین با انجام حملات توپخانه‌ای مناطقی از جنوب لبنان را هدف قرار داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که حزب‌الله لبنان با چند پهپاد اقدام به هدف قرار دادن پایگاه اطلاعات ارتش این رژیم در منطقه «جبل میرون» در شمال فلسطین اشغالی کرده است.

این رسانه‌ها همچنین نوشتند که ارتش رژیم اشغالگر درپی این حملات دستور مسدود کردن چند جاده در الجلیل علیا را صادر کرده است.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۳۵ کشته و ۶۰ زخمی برجای گذاشت

شبکه خبری الجزیره بامداد شنبه گزارش داد، حملات رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه از روز گذشته تاکنون ۳۵ شهید و بیش از ۶۰ زخمی برجای گذاشته است.

الجزیره همچنین گزارش داد که در تازه‌ترین جنایت رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه، یک منزل مسکونی در منطقه "دیرالبلح" هدف قرار گرفت که تا لحظه تنظیم خبر سه تن شهید و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر حمله رژیم صهیونیستی به یک منزل مسکونی در کوی "المناره" در خان یونس در جنوب نوار غزه نیز دو تن از جمله یک کودک شهید و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

الجزیره همچنین گزارش داد که نیروهای اشغالگر صهیونیست به حومه "الشویکی" در شهر طولکرم در شمال کرانه باختری رود اردن یورش برده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز روز جمعه اعلام کرد که شمار قربانیان تجاوز اخیر به این باریکه به ۲۲ هزار و ۶۰۰ شهید و ۵۷ هزار و ۹۱۰ زخمی رسیده است.

وزیران کابینه نتانیاهو: شورای جنگ دوام چندانی نخواهد داشت

وزیران ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی جمعه شب با اشاره به اختلاف‌های اخیر میان مقام‌های نظامی و امنیتی شب گذشته در این کابینه اذعان کردند که این کابینه دوام چندانی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری "سما" فلسطین، «سازمان پخش رژیم صهیونیستی» (کان) به نقل از بزالل اسموتریچ وزیر دارایی تندرو کابینه نتانیاهو گزارش داد: در واقع در پنج دقیقه آخر جلسه کابینه جنگ، بحثی طوفانی رخ داد، اما صداهای بلند میان وزیران و نه علیه رئیس ستاد مشترک بود.

یک وزیر دیگر نیز به کان گفت که بحث و جدلی که درواقع حالت انفجار داشت، بسیار اهانت آمیز بود، آنها به ارتش حمله کردند.

یائیر لاپید نخست وزیر و رئیس کنونی اپوزیسیون در این باره گفت: اسرائیل یک ارتش توانمند اما یک دولت ضعیف و ناتوان دارد، این سخنان به دنبال جدال لفظی میان اعضای کابینه کوچک امنیتی (کابینت) به علت تشکیل تیم حقیقت‌یاب برای جنگ ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) انجام می‌شود.

لاپید با انتقاد از جلسه اخیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از آن به یک سقوط بی‌سابقه جدید تعبیر کرد و گفت: وزرا تلاش کردند به رئیس ستاد ارتش توهین کنند و نتانیاهو هیچ کاری نکرد.

وی گفت که این حکومت و دولت نیست، بلکه یک فاجعه است.

لاپید گفت که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی که حامی تروریسم و هیچ خدمتی در ارتش انجام نداده، به شاول موفاز که یک فرمانده توانمند و قهرمان در اسرائیل است، حمله می‌کند.

گانتس نیز ساعاتی پیش حمله به هالیوی را با انگیزه سیاسی دانست و گفت که نتانیاهو باید میان اتحاد و امنیت و سیاست یکی را انتخاب کند.

از سوی دیگر حزب لیکود که نتانیاهو از آن برآمده است، اعلام کرد: از گانتس انتظار داشتیم، برای زیرپا گذاشتن وعده‌اش برای عدم خروج از کابینه اضطاری اسرائیل تا پایان جنگ، بهانه جویی را پایان دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴۱
زبان دنیا همین است اگر به این زبان آشنا نباشی بلعیده خواهی شد .
علی کریمی بد ذات کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
در حال کسب درآمد از طریق توهین به هموطنان ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
رفته خارکیف بجنگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
نوکرشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
خواهرش زندونه
علی کریمی بی شرف کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
بی شرف مال یه وعده شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
لقمه زده تو خون مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
آمریکاست اما خواهرش زندونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
ادب داشته باش
تابناک قرار بود توهین منتشر نشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
تو قلب ماست
ما که چیزی ندیدیم در حد ترقه بود
پاسخ ها
بیلمارنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
چیزی که مادیدیم یه ده کیلومتر اونورتر وسط جنگل و بیابون و درخت چارپنج تا خمپاره خورد و اون تاسیسات به اون بزرگی که با تفنگ بادی دوربین دارم میشد دقیق زدش خط و خشم روش نیفتاد
با سلام . آقای رفسنجانی کاش بودی و میدیدی که کشورها نیاز به قدرت . نیاز به موشک .نیاز به بمب و حتی نیاز به اتمی شدن دارند . کاش بودی و میدیدی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
ایشان قطعا از موثر ترین افراد در گسترش و پیشرفت موشکی ایران بوده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
تو الان موشک داری و اتمی
۱۰۰ تا کشته دادی
مازوت هم میسوزونی جای برق هسته ای .
فکر کن
بفهم یه ذره
کم شعار بده
بزنید وسط پایگاه. دیگه زدن اطراف پایگاه و آنتن مخابراتی بی معنی است. این را همه فهمیده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
اینا موشک بوده نه راکت و آر پی جی
به امید روزی که تیتر خبرها این باشد . امروز تل آویو و حیفا زیر ده هزار موشک سنگین قرار گرفت .پیش روی نیرو های مقاومت داخل اراضی اشغالی از چها رجبهه آغاز شد .ارتباط اسرایل از زمین هوا و دریا بطور کامل قطع گردیده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
ده هزارتا کمه ایران به توان شلیک صد هزارتا موشک در هر بیست دقیقه رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
به امید روزی که خبر این باشه: امروز هیچ کس بر اثر جنگ کشته نشد
امروز هیچ جنگی در دنیا وجود ندارد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
ناشناس 15:01 جان اگه واقعايه همچين آروزي داري اول بايد منشاء شر جهان رو از بين ببري كه همان صهيونيسم بين الملل است كه پايگاه اصليشون كل فلسطين اشغالي است كه همه آنها هم چه زن و چه مرد و چه دختر و پسرشون نظامي هستند و ما شهروند عادي در آن منطقه نداريم
با اینکارها، دیگه صالح العاروری زنده نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
درسته ولی نتانیاهو کشته میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
۱۴:۳۱
نتانیاهو در مرز لبنان چیکار میکنه؟!!!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
عوضش اسرائیلی های وحشی به درک واصل میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
روحش که شاد میشه!!!!
حمله موشکی گسترده حزب الله به پایگاه هوایی اسرائیل با 62 موشک

خوش انصاف ها، لااقل یکی اش را به یک جایی می زدید. هدف از پرتاب موشک که خود پرتاب موشک نیست، زدن مراکز دشمن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
جالب اینجاست که برای اینها، فقط شلیک موشک مهم است و برخورد یا عدم برخورد با هدف، هیچ اهمیتی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
به هدف زدن موشک تکنولوژی ماهواره ای یا پهبادی میخواد
مقاومت ادامه دارد. بفهم غرب زده اربابت حریف ما نیست باید برگرده تو همون خلیج خوک ها اینجا خانه ماست هویت و فرهنگ اجداد ما بوده و خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
ما هم همین را میگیم ولی کسی به حرف ما گوش نمی کنه.
1000 موشک تعداد کشته ها 0 نفر
بنظرمن اگرکسی بخواهد پرنده ای راشکارکند اول بایستی بطرف بالهای ان پرنده هدف گیری دقیقی بکند،پس چه حزب الله وچه انصارالله وچه رزمندگان فلسطین باید تمام فرودگاهها وپایگاههای هوایی رژیم اشغالگررا بزنندونابودکنند تادیگرهواپیمایی ازآنهابرخاسته نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
خیلی باهوشی ،، چرا در مسابقات المپیاد جهانی شرکت نمیکنی؟
فرراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
عجب
تا حال بفکر کسی نرسیده بود کجا بودی چرا زودتر اینو نگفتی نابغه
شخصیت های نهادهای حقوق بشری اسرائیل را آپارتاید خاورمیانه می دانند بعد آمریکا با کمک تسلیحاتی از چنین رژیم کودک کشی داعیه حقوق بشر و دموکراسی را هم دارد البته مردم دنیا می دانند که آمریکا همان استکباری است که نقاب دموکراسی به چهره زده تا خوی استکباری خود را مخفی نگاه دارد.
هنیه هنوز تو قطره
همه دست به یکی کنند و این مهره سوخته را بین ببرند دنیا دیگر تحمل جنایت هایش را ندارد این رژیم متکی به جنگ افزارهایش است اول باید جنگ افزاهای هوایی و زمینی و بازوی نظامی اش را نابود کرد خودش نابود خواهد شد چون از داخل تهی است و خودش هم می داند که نابود خواهد شد
نابودی اسرائیل حتمی است اما زمانش مشخص نیست
جز جنگل های پر درخت و سرسبز اسراییل ما پایگاه هوایی ندیدیم پایگاه هوایی حداقل هواپیمایی طیاره ای پهبادی باند فرودی چیزی توش هست اخه کی تو تپه وکوه پایگاه هوایی میسازه با این تراکم درخت شاید پایگاه پرندگان اسراییل بوده اخه جنگل بزرگی هم بود باید داخلش مملو از پرندگان زیبای مهاجر باشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی