بازدید 3294

تمسخر لیندسی گراهام توسط ایران

چند روز پس از تهدید یکی از نمایندگان کنگره آمریکا علیه ایران، سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت که لیندسی گراهام تاریخ، جغرافیا و سیاست نمی‌داند و حتی کره زمین را هم نمی‌شناسد.
کد خبر: ۱۲۱۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ 02 January 2024

به گزارش تابناک، نماینده کنگره آمریکا «یا کره زمین را درست نمی‌شناسد» یا «وزن جمهوری اسلامی را نمی‌داند» این را سخنگوی وزارت خارجه ایران ناصر کنعانی روز دوشنبه ۱۱ دی ماه اظهار داشت.

کنعانی گفت که گراهام باید «یک مقدار تاریخ و جغرافیا بخواند» و مراقب اظهاراتش باشد؛ اظهاراتی که از سوی سناتور هم حزبی‌اش ویوک راماسوامی نیز «مشمئز کننده» خوانده شد.

 

 

لیندسی گراهام سناتور ایالت کارولینای جنوبی اخیرا در شبکه فاکس نیوز و در واکنش به حملات یمنی‌ها در دریای سرخ گفته بود «بدون ایران، حوثی‌ها وجود ندارند. حوثی‌ها کاملاً توسط ایران حمایت می‌شوند. من الان شش ماه است که می‌گویم... ایران را بزنید. آنها میدان‌های نفتی در فضای باز دارند، سپاه پاسداران مقرهایی دارد که می‌توانید از فضا ببینید. آن را از روی نقشه محو کنید». 

این نماینده جمهوری‌خواه که به طرح اظهارات ضد ایرانی معروف است و پیش از این هم ایران را از جمله دشمنان آمریکا خوانده بود، رژیم اسرائیل را مقصر جنگ کنونی در غزه نمی‌داند.

 

 

سخنگوی وزارت خارجه ایران طرح اینگونه اظهارات آن هم از سوی این مقام آمریکایی را عمق «تفکرات جنون آمیز و افراطی» و «دلباختگی به رژیم صهیونیستی» در بین لایه‌های مختلف مقامات و شخصیت‌های آمریکایی از جمله جمع قابل توجه اعضای کنگره توصیف کرد.

 

فارس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی