بازدید 1964
۶
سردار حزنی:

بیش از ۵۰ درصد مساجد کشور نیاز به بازسازی دارد

- معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بیش از ۵۰ درصد مساجد کشور به بازسازی و تجهیز نیاز دارد لذا باید ایجاد و آغاز به‌کار مجمع خیرین مسجدساز استانی در اولویت قرار گیرد.
کد خبر: ۱۲۱۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ 30 December 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سردار ضیاء‌الدین حزنی روز شنبه در همایش فعالین و ارکان مساجد در حسینیه جماران بیرجند افزود: براساس دستور معاون هماهنگ کننده سپاه و نظر رئیس ستاد اقامه نماز کشور برای ساخت حسینیه و مسجد، اولویت ساخت با مساجد است.

وی عنوان کرد: باید از همه ارگان‌ها برای ساخت و تعمیر مساجد در راستای گسترش فرهنگ نمازخوانی کمک بگیریم، همچنین از ظرفیت بالای خیرین برای ساخت مساجد استفاده کنیم.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برخی مساجد در کشور به دلیل قدمت زیاد نیاز مبرم به ساخت و ساز، نوسازی، تعمیر و مرمت داخلی و نمای بیرونی دارند، همچنین باید در خصوص اقامه نماز صبح در مساجد اطلاع‌رسانی شود.

سردار حزنی یادآور شد: در خراسان جنوبی براساس سرانه جمعیتی هزار و ۷۵۸ مسجد و ۹۳۲ مورد هم سایر اماکن مذهبی داریم و نیاز به ساخت مسجد نیست و تنها باید تعداد مساجد موجود را تعمیر و تجهیز کنیم.

وی اظهار کرد: در بحث مسجد و نهضت مسجدسازی نیاز به حرکت جهادی و انقلاب است و باید استقرار نظام مدیریتی واحد در مساجد صورت گیرد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت و آثار مسجدسازی در کشور، اظهارکرد: نقش مساجد در دوران دفاع مقدس برای همه ما روشن است.

وی بیان کرد: در زمینه مسجد سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، موسسه عمران مساجد، ستاد عالی کانون‌های مساجد، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سازمان بسیج مساجد و حوزه علمیه مسئولیت دارند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: بزرگترین مرکز شیعه شناسی جهان در تلاویو اسرائیل قرار دارد و بزرگترین افراد مفسر با اشرف‌ترین اطلاعات و امکانات در تلاش هستند که در این مرکز راهی را برای ضربه زدن به ما پیدا کنند.

وی گفت: مساجد از جمله مراکزی است که در دوران نظام اسلامی اقدامات خوبی در آن دنبال می‌شود، با همکاری و همراهی سازمان محلات بسیج سپاه به دنبال آن هستیم که این وضعیت نامناسبی را که در بحث مساجد کشور داریم، تغییراتی دهیم.

وی افزود: ما در زمینه ساخت و برخی ارگان‌ها در زمینه محتوا تلاش کنند تا وضعیت مساجد ما در کشور بهبود یابد.

سردار حزنی اظهار کرد: از مجموع جمعیت جهان، ۳۱ درصد مسیحی، ۲۵ درصد مسلمان، ۱۵ درصد هندو، ۶ درصد بودایی، سیک، یهودی و بهایی کمتر از یک درصد، ادیان دیگر ۱۰ درصد و بی‌دین و بی‌خدا هم ۱۵ درصد هستند.

وی ادامه داد: ۲ میلیارد نفر معادل ۲۵ درصد کل جمعیت جهان و به عبارتی از هر پنج نفر در جهان یک نفر مسلمان است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: تعداد مساجد موجود در جهان سه میلیون و ۸۵۰ هزار مورد است که به ازای هر ۴۷۴ نفر یک مسجد وجود دارد، از تعداد ۷۸ هزار و ۸۷ باب مسجد در ایران، ۶۲ هزار و ۲۱۰ مسجد برای اهل تشیع و ۱۵ هزار ۸۷۷ مسجد متعلق به اهل سنت است.

سردار حزنی با اشاره به وضعیت سرانه مساجد در سطح کشور گفت: کمترین سرانه استانی و شهری مساجد را در استان و شهر تهران داریم و بیشترین سرانه شهری مساجد را در شهر سنندج داریم.

 

وی با بیان اینکه تعداد مساجد و اماکن مذهبی ایران ۷۸ هزار و ۸۷ مورد است، بیان کرد: از این تعداد ۴۸ هزار و ۹۸۳ مورد مسجد، هفت هزار و ۸۷۷ مسجد جامع، ۱۴ هزار و ۷۶۶ باب حسینیه، مهدیه، فاطمیه، زینبیه، حسینیه، ابوالفضلیه و حیدریه است.

وی به وضعیت کسری مساجد در کشور براساس هر ۵۰۰ نفر یک مسجد گفت: جمعیت کشور ما ۸۷ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۳۴۶ نفر است که تعداد مساجد موجود ۷۸ هزار و۸۷ مسجد است در حالی تعداد مساجد مورد نیاز برای هر ۵۰۰ نفر در کشور ۱۷۵ هزار و ۸۴۰ مسجد است، با این وجود کسری مساجد در کشور ۹۷ هزار و ۷۵۳ مسجد است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در این زمینه بیشترین کسری مسجد در استان‌های تهران با ۲۳ هزار و ۴ مسجد، خراسان رضوی با ۶ هزار و ۲۵۰ مسجد، خوزستان با ۶ هزار و ۲۶۳ مورد و اصفهان با پنج هزار و ۷۰۱ مسجد است.

وی با بیان اینکه باید به کانون‌های فرهنگی مساجد توجه ویژه‌ای شود، افزود: همچنین باید از امکانات و پتانسیل وزارت‌خانه‌ها، نهادها و ارگان‌های دولتی در زمینه احداث مساجد و گسترش فرهنگ نمازخوانی استفاده شود.

وی با بیان اینکه ما در سپاه پاسدران انقلاب اسلامی آمادگی داریم که در زمینه مساجد مشارکت داشته باشیم، یادآور شد: باید جشنواره‌های مختلف در راستای شور و نشاط در مساجد برگزار شود تا مساجد به دوران انقلاب و دفاع مقدس برگردد چرا که نیروهای ارزشی و شهدای ما تولید مسجد هستند.

سردار حزنی ضمن تسلیت شهادت شهید سید رضی موسوی، گفت: این سردار رشید اسلام و همه شهدا حق بسیار بزرگی بر گردن ما دارد که باید ادامه دهنده مسیر آنان باشیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی هم گفت: در حوزه قرارگاه محرومیت‌‍‌زدایی توجه ویژه‌ای به خراسان جنوبی شده‌ و حرکت‌های خوبی در این حوزه انجام شده‌ است.
سردار محمدرضا مهدوی بیان کرد: در زمینه محرومیت‌زدایی با پشتیبانی مرکز، اقدامات خوبی را در خراسان جنوبی رقم زده‌ایم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
برای مدارس این آمار رو دراوردین؟
مسجدهای همیشه خالی چه نیازبه بازسازی دارن
بیش از 90 درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی دارد
اول نماز خون پیدا کنید بعد دنبال بازسازی مساجد باشید
ونیاز به نماز خوان جوان هم دارد
میخاید یه ردیف بودجه هم که منبعش از مالیات مردم باشه برای بازسازی مساجد خالیتون اختصاص بدید؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست