بازدید 15036
ششصد و شصت و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

شلیک موشک از روسیه به خاک لهستان/ انفجارهای مهیب در سراسر اوکراین با حملات شدید روسیه/مدودف: کی‌یف و خارکف متعلق روسیه هستند

ششصد و شصت و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵ 29 December 2023

انفجارهای مهیب در سراسر اوکراین با حملات شدید روسیه

بین الملل تابناک: ششصد و شصت و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

شلیک موشک از روسیه به خاک لهستان
۱۴۰۲/۱۰/۰۸ - ۲۲:۰۴

ستاد کل نیروهای مسلح لهستان در تازه‌ترین به‌روز رسانی خود اعلام کرد «شیء هوایی ناشناسی» که حریم هوایی این کشور را نقض کرد، موشکی بوده که ظاهرا متعلق به روسیه است. با این حال هیچ مدرکی در این مورد ارائه نشده است. پیشتر ارتش لهستان اعلام کرده بود شیء هوایی ناشناسی که از اوکراین وارد حریم هوایی لهستان شده، توسط پدافند هوایی رصد و سپس از رادارها ناپدید شده است.

ارتش لهستان صبح امروز جمعه اعلام کرد، یک شیء هوایی ناشناس از مرز اوکراین وارد حریم هوایی جمهوری لهستان شد و از لحظه عبور از مرز تا ناپدید شدن سیگنال، توسط رادارهای سامانه پدافند هوایی این کشور رصد شد.

به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی عملیاتی لهستان در شبکه X گفت: «فرمانده عملیاتی نیروهای مسلح، طبق روال معمول، نیروها و وسایلی را که در اختیار داشت، بسیج کرد.»

در همین حال دفتر ریاست جمهوری لهستان اعلام کرد که آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان، پس از نقض حریم هوایی این کشور توسط یک شی ناشناس از اوکراین، نشستی فوری با فرماندهان نظامی ترتیب داد.

حالا "ویسلاو کوکولا"، رئیس ستاد کل ارتش لهستان به خبرنگاران گفت: همه چیز نشان می‌دهد که موشکی روسی به حریم هوایی لهستان وارد شده است، ما آن را از طریق رادار رصد کردیم.

هم‌زمان "مایج کلیژ"، فرمانده عملیات نظامی لهستان گفت ارتش لهستان جت‌هایی را برای رهگیری و ساقط کردن موشک فرستاد، اما به موقع موفق به انجام این کار نشد: «ما نیروها، هواپیماهایی فرستادیم که قرار بود آن را رهگیری و در صورت لزوم سرنگون کنند. اما زمان ماندن [موشک] در لهستان و همچنین ماهیت مانور آن، این امر را غیرممکن کرد.»

کلیژ به خبرنگاران گفت: موشک از خاک لهستان خارج شد.

مسکو، غرب را به اقدام متقابل در تصرف دارایی‌ها تهدید کرد
۱۴۰۲/۱۰/۰۸ - ۲۱:۵۸

کرملین امروز (جمعه) اعلام کرد که روسیه فهرستی از دارایی‌های دیگر کشورها فراهم کرده که می‌تواند به‌عنوان عمل متقابل، آن‌ها را ضبط کند.

 دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که در واکنش به تصرف دارایی‌های روسیه در کشورهای غربی، مسکو فهرستی از دارایی‌های این کشورها تهیه کرده تا به‌عنوان اقدام متقابل، آن‌ها را تصرف کند.

در روز پنجشنبه روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آلمان، فرانسه، ایتالیا و اتحادیه اروپا اعلام کردند که نسبت به پیشنهاد واشنگتن برای ضبط دارایی‌های روسیه با ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار مردد بوده و نیاز دارند تا ابتدا جنبه قانونی این امر را بررسی کنند.

پسکوف گفت: البته فهرستی از دارایی‌های خارجی وجود دارد که مسکو می‌تواند آن‌ها را ضبط کند. ما از غیرقابل‌پیش‌بینی بودن طرف مقابل مطلع هستیم و از تمایل آن‌ها برای زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی و حتی قوانین خودشان، آگاهی داریم. از تمایل آن‌ها به خودتخریبی هم اطلاع داریم؛ تخریب نظام اقتصادی مدرن و اصل مصونیت دارایی‌ها از تعرض.

او با اشاره به این موارد، ادامه داد: در نتیجه، ما راه‌هایی برای اقدام متقابل اندیشیده‌ایم و کاری را انجام می‌دهیم که بیشترین سود را به منافع خود برسانیم. چنین اقداماتی (از سوی غرب) تبعاتی بسیار، بسیار جدی در پی خواهد داشت.

سخنگوی کرملین در ادامه گفت که تصرف دارایی‌هایی که روسیه در خارج از مرزهای خود دارد، اقدامی غیرقانونی بوده و می‌تواند تبعات مخربی داشته باشد؛ از جمله آسیب به اقتصاد جهانی.

مسکو: محاسبات آلمان برای آسیب‌زدن به روسیه اشتباه بود
۱۴۰۲/۱۰/۰۸ - ۲۱:۵۷

 «سرگئی نچایف» سفیر فدراسیون روسیه در برلین امروز (جمعه) گفت که دولت آلمان قصد آسیب زدن به مسکو را داشت اما دچار اشتباه محاسباتی شد.

نچایف در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» گفت که محاسبات برلین برای آسیب زدن به روسیه از طریق قطع واردات حامل‌های انرژی از این کشور، به موفقیت نرسید.

وی در این‌باره توضیح داد: «روسیه همواره به تعهدات خود تحت قراردادهای موجود عمل کرده است. در این‌باره نمی‌توان بحث کرد. امتناع برلین از خرید منابع انرژی روسیه تصمیمی صرفا سیاسی است که هیچ ارتباطی با امکان‌سنجی اقتصادی ندارد».

این دیپلمات روس در ادامه اظهار داشت: «این محاسبات بر مبنای این تفکر انجام شد که آسیب بسیار زیادی به روسیه خواهد زد. اما درست نبودند. در مورد صادرات گاز نیز [ولادیمیر پوتین] رئیس‌جمهور روسیه بارها درباره احتمال راه‌اندازی خط لوله نورد استریم ۲ در صورت علاقه آلمان به این موضوع صحبت کرده است».

به نوشته وبگاه ریانووستی، نچایف در این‌باره تصریح کرد: «به نظر می‌رسد برخی از سیاستمداران آلمانی مخالف آن نیستند. اما پاسخ رسمی آنها سکوت است. پس خودشان باید به این نتیجه‌گیری برسند».

وی همچنین خبر داد که تقریبا هر نوع از تماس و ارتباطی بین برلین و مسکو قطع شده که به دلیل انتخاب‌های دولت آلمان است.

پیام روسیه به دولت جدید آرژانتین برای عدم ارسال سلاح به اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۰۸ - ۲۱:۵۶

 «دیمیتری فکوتیستف» سفیر روسیه در بوینس آیرس با اشاره به روی کار آمدن خاویر میلی رئیس جمهور دست راستی و افراط گرای آرژانتین می‌گوید که مسکو انتظار دارد که آرژانتین از ارسال تجهیزات نظامی و سلاح به اوکراین خودداری کند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی در جمع خبرنگاران افزود: آرژانتین همواره موضع اصولی خود را حفظ کرده و از ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به مناطق جنگی به ویژه اوکراین خودداری کرده است. به گفته وی، «ما یک پیام با این مضمون به دولت جدید بوینس آیرس فرستادیم و بر اهمیت دنبال کردن همین موضع در آینده تاکید کردیم».

پایگاه خبری آرژانتینی The Noticias Urbanas اخیرا گزارش داده که دولت بوینس آیرس قصد دارد دو بالگرد «میگ-171 ای» که از روسیه خریداری کرده را به ارتش اوکراین بدهد. 

سفیر مسکو خاطرنشان کرد: این بالگردها قبلاً در مأموریت‌های قطب جنوب آرژانتین شرکت داشتند.

وی افزود: آنها اکنون غیرعملیاتی هستند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند، اما این واقعیت را تغییر نمی دهد که ما شدیداً با تحویل آنها به مخالفان روسیه مخالفیم.

ژنرال «لورا ریچاردسون» فرمانده فرماندهی جنوبی ارتش ایالات متحده ژانویه 2023 گفته بود که آمریکا با کشورهای آمریکای لاتین که دارای سلاحهای و تجهیزات روسی هستند رایزنی می‌کند تا تجهیزاتشان را اهدا کنند یا با تجهیزات آمریکایی جایگزین کنند. 

آلبرتو فرناندز رئیس جمهور سابق آرژانتین همواره بر عدم ارسال سلاح از کشورهای آمریکای لاتین به اوکراین و دیگر مناطق جنگی تاکید کرده بود.

خاویر میلی رئیس جمهور جدید آرژانتین که مواضع تندی دارد از چین و برزیل انتقاد کرده و گفته «با کمونیست‌ها روابط برقرار نخواهد کرد» و طرفدار روابط قویتر با آمریکاست.

خبرگزاری «ریانووستی» روسیه همچنین به نقل از «دیانا موندینو» اقتصاددانی که احتمالاً در دولت میلی وزیر خارجه خواهد شد، خبر داد آرژانتین به گروه بریکس نخواهد پیوست. آرژانتین یکی از شش کشوری بود که برای عضویت در بریکس، بلوکی متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی دعوت شد. 

اوکراین در حال از دست دادن تصرفات ضدحمله پرسروصدا
۱۴۰۲/۱۰/۰۸ - ۲۰:۴۲

یک روزنامه آمریکایی نوشته در میانه کمرنگ‌شدن کمک‌های غرب به کی‌یف، اوکراینی‌ها در حال از دست دادن مناطقی هستند که در ضدحمله تابستانی خود آن‌ها را پس گرفته بودند.

 روسیه در حال تصرف سرزمین‌هایی در جبهه جنوب است؛ جایی که اوکراینی‌ها با مشقت فراوان و در اوج ضدحمله پرسروصدای خود در تابستان، آن‌ها پس گرفته بودند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته نیروهای روسیه در اطراف روستای «روبوتین» در جبهه جنوب و همچنین در شرق اوکراین در حال پیشروی هستند و اخیرا شهر «مارینکا» را تصرف کرده‌اند.

اوکراینی‌ها با عمیق‌شدن چالش‌ها، درباره اینکه ارتش منابع کافی برای ادامه نبرد را نداشته باشد، نگران هستند. این در حالی که است که آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد آخرین بسته کمک نظامی به ارزش ۵۰ میلیون دلار را که توسط کنگره تایید شد، به کی‌یف اختصاص می‌دهد.

طرح بودجه اضطراری که می‌توانست ۵۰ میلیارد دلار برای اوکراین و ۱۴ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی فراهم کند، اوایل ماه جاری در سنای آمریکا شکست خورد.

«یهور چِرنِف» قانونگذار اوکراینی هفته گذشته گفت: «در حال از دست دادن میادین هستیم و اگر کمک‌های آمریکا دیر برسد، شروع به از دست دادن شهرها می‌کنیم. بدون مهمات آمریکایی، ما شروع به از دست دادن قلمرویی‌هایی می‌کنیم که در تابستان به دست آورده‌ایم».

نیویورک‌تایمز نوشته ارتش اوکراین می‌گوید نظامیان این کشور با کمبود تجهیزات و مهمات ضروری مواجه هستند. بعضی از سربازان و فرماندهان می‌گویند این کمبودها باعث شده دامنه شماری از عملیات‌ها را کاهش دهند و به سمت راهبرد دفاعی حرکت کنند.

رسانه آمریکایی نوشته پیشروی روسیه تاکنون محدود بوده است اما «اولکساندر تارنافسکی» فرمانده نیروهای اوکراینی در جبهه جنوب می‌گوید: «اوضاع در جبهه ما بسیار دشوار است».

نیروهای اوکراینی روستای روبوتین را چهار هفته پس از نبرد طاقت‌فرسا از روسیه پس گرفتند و به نوشته نیویورک‌تایمز، از دست دادن آن «یک ضربه روحی سنگین» به اوکراین وارد می‌کند.

چرنف می‌گوید: «همه چیز بستگی به این دارد که کنگره آمریکا چگونه به سرعت به بسته کمک برای اوکراین رأی دهد».

پکن: ما روی حل و فصل سیاسی بحران اوکراین کار می‌کنیم
۱۴۰۲/۱۰/۰۸ - ۲۰:۴۰

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز جمعه گفت که چین به کمک به حل و فصل سیاسی بحران اوکراین ادامه خواهد داد.

 روز پنجشنبه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک و شبکه روسیا 24 گفت: 10 روز پیش نشستی محرمانه تحت "طرح صلح" پیشنهادی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با مشارکت کشورهای غربی و همچنین مشارکت کشورهای جنوب برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به این سوال که آیا طرف چینی در این نشست شرکت کرده است یا خیر؟ گفت: موضع چین در قبال بحران اوکراین ثابت و بسیار روشن است. ما همیشه متعهد به ایفای نقش سازنده در آتش‌بس و حل و فصل سیاسی بحران بوده‌ایم. همچنین به تحریک مذاکرات به روش‌های خود ادامه خواهیم داد تا بتوانیم هر چه سریعتر این بحران را حل کنیم.

انفجارهای مهیب در سراسر اوکراین با حملات شدید روسیه

مقامات و رسانه‌های اوکراین از وقوع چندین انفجار در نقاط مختلف این کشور خبر دادند، از جمله حمله هوایی به پایتخت.

 در پی به صدا در آمدن آژیر هشدار حمله هوایی، چندین صدای انفجار در مناطق مختلف اوکراین به گوش رسید.

بر اساس اعلام مقامات اوکراین، روسیه با ۱۵۸ موشک و پهپاد مناطق مختلف اوکراین را هدف قرار داد که ۱۲ کشته هم برجای گذاشته است.

شهردار کی‌یف اعلام کرد که ظرف مدت یک ساعت، دو انفجار روی داده است. او کمی بعد گفت که این انفجارها به یک انبار و یکی از ایستگاه‌های مترو که به عنوان پناهگاه استفاده می‌شد، آسیب زده‌اند.

این مقام اوکراینی در کانال تلگرامی خود خطاب به شهروندان نوشت: سامانه‌های پدافند هوایی درگیر شده‌اند؛ در پناهگاه بمانید.

شهردار «لویو» نیز در پی به صدا در آمدن آژیر خطر حمله هوایی، اعلام کرد که این شهر مورد اصابت موشک‌ قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، یک رسانه اوکراینی به نقل از شهردار لویو نوشت: از دو حمله هوایی در لویو مطلع شدیم. منتظر دریافت اطلاعات بیشتر از دستگاه‌های اجرایی هستیم.

علاوه بر کی‌یف و لویو، صدای انفجار از دیگر مناطق اوکراین از جمله دنیپروپتروفسک، خارکیف، اودسا، سومی، خملنیتسکیی و ترنوپیل هم به گوش رسید.

این حملات شبانه، چند روز پس از آن انجام شده که اوکراین به یک کشتی جنگی روسیه در بندر فئودوسیا در شبه‌جزیره کریمه حمله کرد.

یوری ایحنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت: «روسیه از موشک‌های مافوق صوت، کروز و بالستیک از جمله نوع ایکس۲۲ استفاده کرد که رهگیری آنها بسیار سخت است.»

این حملات یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از آمریکا بابت آخرین بسته کمک نظامی ۲۵۰ میلیون دلاری که شامل مهمات دفاع هوایی بود، تشکر کرد.

آندری یرماک، معاون رئیس جمهور اوکراین در اپلیکیشن تلگرام نوشت: «ما هر کاری برای تقویت دفاع هوایی خود انجام می‌دهیم. اما جهان باید ببیند که ما به حمایت و قدرت بیشتری نیاز داریم.»

گروه هفت درباره مصادره ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه رایزنی می‌کند

رویترز بامداد جمعه به نقل از دو منبع آگاه و یک مقام انگلیسی گزارش داد که رهبران گروه در نشست آتی خود درباره زمینه‌های حقوقی مصادره ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده روسیه گفت‌وگو و رایزنی خواهند کرد.

این خبرگزاری نوشت که مقام‌های آمریکایی و انگلیسی در ماه‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای تسریع مصادره دارایی‌هایی روسیه در بلژیک و سایر کشورهای اروپایی انجام داده‌اند و امیدوارند رهبران گروه هفت در نشست ماه فوریه بیانیه شدیدتری در این باره صادر کنند.

این تلاش‌های در شرایطی صورت می‌گیرد که جمهوریخواهان با درخواست جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای ارائه کمک ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین مخالفت کرده‌اند.

رویترز نوشت که آمریکا در پیشنهادی که مورد حمایت انگلیس، ژاپن و کانادا قرار گرفته، درخواست کرده است که گروه‌های کاری گروه هفت گزینه‌های در مورد کمک به اوکراین ارائه دهند.

بر اساس یکی از گزینه‌های حقوقی که در حال بررسی است، مصادره دارایی‌های یک کشور مهاجم «در شرایط بسیار خاص» مجاز شمرده خواهد شد.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: آمریکا یک دیدگاه حقوقی ارائه داده است که می‌توان روسیه را مسئولیت‌پذیر معرفی کرد. به نظر ما، این دیدگاه در دادگاه‌های بین‌المللی پذیرفته و مشروع شمرده خواهد شد.

تاکنون تصمیم نهایی در این باره اتخاذ نشده و لازم است که سایر اعضای گروه هفت نیز با این گزینه موافقت کنند.

سران گروه هفت عموما استدلال کرده‌اند که طبق قوانین بین‌المللی روسیه باید به جنگ در اوکراین پایان داده و بابت خساراتی که به این کشور وارد کرده است، غرامت پرداخت کند.

بانک جهانی تخمین زده که خسارات وارده به اوکراین از ۴۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

مدودف: کی‌یف و خارکف متعلق روسیه هستند

 دمیتری مدودف معاون شورای امنیت فدراسیون روسیه، کی‌یف، خارکف و برخی دیگر از شهرها را شهرهای روسی خواند که موقتا به اشغال اوکراین درآمده‌اند.

 مدودف پنجشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: عملیات نظامی ویژه با هدف خلع سلاح نیروهای اوکراینی و کنار گذاشتن ایدئولوژی نئونازی توسط دولت فعلی اوکراین ادامه خواهد یافت.

وی افزود: تغییر رژیم حاکم «باندرا»، هر چند که علنا به آن اذعان نمی‌شود، مهمترین هدف اجتناب‌ناپذیر است که محقق خواهد شد.

اشاره مدودف به «استپان اندریویچ باندِرا» است. باندرا فعال سیاسی و متحد نازیسم هیتلری و رهبر ملی و استقلال اوکراین بود.

رئیس جمهوری سابق روسیه نوشت: اودسا، دنیپروپتروفسکا، خارکف، نیکولایف، کی‌یف و بسیاری دیگر از شهرها، شهرهای روسی هستند که موقتا اشغال شده‌اند. همه آنها همچنان با رنگ‌های زرد و آبی [پرچم اوکراین] روی نقشه مشخص شده‌اند.

مدودف درباره احتمال مذاکره با اوکراین گفت: بله، البته که گفت‌وگو، ممکن است. روسیه برخلاف مقام‌های اوکراین هرگز گفت‌وگو را رد نکرده است. برای چنین گفت‌وگوهایی محدودیت زمانی وجود ندارد. آنها می‌توانند این مسیر را تا زمان شکست و تسلیم کامل نیروهای باندرا عضو ناتو ادامه دهند.

وی همچنین نوشت: نیروهای مسلح فدراسیون روسیه از اول ژانویه ۲۰۲۳ تاکنون با نیم میلیون نفر به عنوان نیروی نظامی قرارداد بسته است.

مدودف هفته گذشته ضمانت امنیتی به اوکراین که از سوی اتحادیه اروپا مطرح شد را یک کاغذ پاره بی‌مصرف خواند و گفت: مسکو آماده حمله به هر پایگاه نظامی خارجی است که در اوکراین ایجاد شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
بزرگترین مانع صلح در اوکراین، تحلیل های آی پی کانادا هستش.
ششصد و شصت و سومین تحلیل رو بفرما اما بدون که اندازه پوتین تو هم در این جنگ سهیمی.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
عزیز. طرفدار حقیقت و منظق باش. ازاده باش. با هر ای پی. مهم نیست. ببین اکراین کشتی جنگی روسیه را هدف قرار میگیره ولی روسیه شهرهای اکراین را برای انتقام کور.
ناشناس
| Canada |
۰۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
اصولا زمان حکمرانی فردی برای هزاره های گذشته بود. در کشوری مانند روسیه وقتی پوتین یا هر فردی برای ششمین بار کاندید میشه یا کیم دختر 11 ساله خود را برای جانشینی خود انتخاب می کند دیگر جای دفاعی از چنین افرادی باقی نمی ماند مگر اینکه انصاف را از دست داده باشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
حاجی ترکیدم از خنده خخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
برادر کانادایی آزاده شما که از آزادگی دم میزنی از 8 هزار کودک تکه تکه شده در غزه یه جمله ی آزادگی بفرما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
برگ چنار اوکراین چند بار سعی کرد ولی نتونست
وگرنه تا الان کل شهرای روسیه رو خاکستر کرده بود
باندرا اصلأ زلنسکی رژیم باندرا است پس رژیم مستقر در مسکو استالینی است یا تزاری
پاسخ ها
پوتین جنایتکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
امروز به کلیسا رفتم کشیش بهم گفت با اعتراف بخشیده می‌شی
من هم گفتم چند صد هزار نفر رو قتل و عام کردم. چند میلیون نفر رو آواره ساختم. + 2 میلیون زخمی و قطع عضو هم دستاورد جدیدم بود
به کشور های متحد خودم خیانت کردم. صد ها هزار شايد هم میلیون زن و کودک را آواره و بدبخت و بی خانمان ساختم

کشیش هم بهم گفت بخشیده شدی تمام
پوتین حرفی برای گفتن ندارد مدداف را جلو انداخته .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
لعنت خدا به این شیاطین
روسیه سولاخه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد : پهلوی ها فقط یک دستمال کاغذی یکبار مصرف برای آمریکا بودند
درسایت عصرایران مصاحبه ای از افشارسلیمانی دیپلمات باسابقه حوزه روسیه منتشرشده که ایشان به سواستفاده های شدید روسیه به لحاظ مختلف سیاسی اقتصادی ژنئوپلتیک وضررهای عظیمی که به ایران درسالیان اخیرواردکرده ونیزحقایقی درمورد نیروگاه بوشهروغیره بیان کرده است .سایت تابناک درصورت صلاحدید آن مصاحبه را برای
مخاطبانش منتشرکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
در عوضش آمریکا با تحریم کردن به ما منفعت رسونده بریم پابوسش
مدودف : کی اف مال روسیه است.>> گرچه اوباش حاکم در روسیه به ودکاخوری مشهورند ولی مثل اینکه این یارو از حد گذرانده وروزی 7-8 بطری میزنه.روزی نیست از مغزبیمارش چیزی تراوش نکنه. بعیدنیست فردا ادعای مالکیت پاریس ولندن وپس فردا هم ادعای نیویورک ومونترال وسیدنی راهم بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
ممکن غیر ممکن بنظر بیاد ولب باور کن اگر جلوی اینها در نیایی ادعا مالکیت کل دنیا و نصب پرچم روس روی کاخ سفید دارند همانطور که استالین حاضر نبود که شمال ایران را تخلیه کنه و میگفت همش واس نوچه های ما یعنی چیچی وری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
انریکا هم اگه میتونست تا حالا کل دنیا رو تصرف کرده بود
امپراطوری رسانه ای غرب و عمال داخلی آنان از روزنامه های وابسته هر روز با خبرهای متناقض اهداف خود را دنبال می کنند.
غربگدایان اخبار باب میل خود را دوست دارند و شایعات متناقض را دامن می زنند.
فقط گاهی با خودشان فکر کنند که از اینهمه تناقضات خبری خسته نمی شوند
حمله روسیه به شهرهای داخلی ونامربوط به جنگ چیز عجیبی نیست. نوچه اینها صدام هم صدهاکیلومتر دور ازجبهه های جنگ شهرها ومردم غیرنظامی واهداف فاقدارزش نظامی را با موشکهای وبمبهای همین ملحدان مورد حمله قرارمیداد
پول‌های حرامی که در دست غربی‌ها بوده به سلاح تبدیل می شود و در اوکراین دود میشه میره هوا. قطعا پول حلال خرج چنین چیزهایی نمیشه
روزهای پایانی ۲۰۲۳ هست. امسال صادرات نفت روسیه دو میلیون بشکه و صادرات گاز روسیه ۸۵ درصد کاهش یافت و بدلیل هزینه باتلاق جنگ اکراین و تخفیف نفت و تحریم کسری بودجه روسیه چند برابر شد ورشد اقتصادی زوسیه منفی و ارزش روبل شدید کاهش و تورم روسبه افزایشی شد و سه میلیون نفر از جمعیت روسیه بدلیل رشد منفی جمعیت و مهاجرت جوانان کم شد.. ولی پوتینی ها و...میخوان با هیاهو کردن باور کنیم که انها در استانه پیروزی هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
بایدنگی پس الان دیگه کل اقتصاد روسیه باید نابود شده باشه بهتره بری کمک مالی کنی بهشون
اسرائیل و غزه
روسیه و اوکراین
...
اوکراین در حال از دست دادن تصرفات ضدحمله پرسروصدا
اوکراین در حال از دست دادن تصرفات ضدحمله پرسروصدا

6 ماه حمله کردن و 500 هزار تا کشته دادن تا 4 تا روستا رو آزاد کنن ! به دو هفته نکشید همینارم دارن دوباره تحویل میدن !
روسیه فردا هم ادعای ایران را میکند
پاسخ ها
غلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
نصفشو زمان قاجار تصرف کرده داره برای این نصفه هم برنامه ریزی میکنه
اینکه شهر کیف در اختیار روسها باشه طبیعی ترین حالته ، تا همین ۴۰ سال پیش هم یک شهر روسی بود معلوم نیست چرا غربی‌ها نمی پذیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
شمال ایران هم حدود 70 سال پیش مدت زیادی دست شوروی بوده
نظرت چیه مفت و بدون تلاش اونا رو هم دوباره پس بدیم و ضمیمه خاکش کنه؟؟
آذربايجان، تاجکستان، گرجستان، ترکمنستان، هرات، عراق، باید برگردد به نقشه های ٨٠٠ سال قبل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
گم سوادی تا 200 سال یش همه اینها مضافا ازبکستان وداغستان وشرق ترکیه امروزی وغرب پاکستان فعلی از ان ایران بود
مدمدوف یک تروریست بین المللی است که با این صراحت لهجه این غلط بزرگی را بر زبان جاری می‌کند
دلقک آخر کار دست اوکراین داد انقد دم پر این خرس وحشی گشت و سر به سرش گذاشت که خرس قاطی کرد دیگه هیچ کس جلودارش نیست حتی ایرانم بخواد سوا کنه خرس انقدر عصبانی که ایران رو هم پنجه میکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
روسیه عصبانی نیست یک لات شرور است.حداقل 3 قرنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
نه حاجی بار اولش نی
به تمام همسایه هاش نخونک میزنه
عادت همیشگیشه
خداروشکر همش هم نمیتونه کامل اون مناطق رو تصرف کنه و فقط بخش اندکی براش میمونه
امیدوارم امریکا اینبار ترک عادتش بده
تجاوز نظامی و اشغالگری عملی کثیف و عیر قانونی و وحشیانه هست

و هیچ تفاوتی بین اسراییل و روسیه وجود ندارد و هر دو متجاوز اشغالگر هستند
پسکوف میگه ما هم یک لیست از اموال غربیها داریم که مصادره کنیم ولی همه میدونن که داراییهای غرب در روسیه در مقابل ۳۰۰ میلیارد عددی نیست ، مناطق اشغالی هم مثل خونه بدون سند میمونه یعنی تا وقتی هیچ کجا به رسمیت نشناسنش جز بدبختی و تحریم چیزی برای روسیه نداره یعنی نسلهای بعد هم این مسئله براشون باقی میمونه ،
قابل توجه دوستان. میگه اوکراین برای ماست. یعنی برای تجاوز و ضمیمه کردن خاک حمله کردیم. تجاوز محکوم است یا خیر؟
پاسخ ها
توحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
مدودف حرفایی گفته که معناش اینه کل اوکراین مال روسیه است.بعد مردک میگه حاضریم با اوکراین مذاکره کنیم.وتوضیح نداده که با دولت کشوری مال خودش میدونه سرچی میخوادمذاکره کنه؟
زلنسکی تا ماه می ۲۰۲۴ در قدرت خواهد بود چون دورش تموم میشه و فعلا اوکراین قصد برگزاری انتخابات نداره و رئیس مجلس طبق قانون اساسی تا زمان انتخاب رئیس جمهور جدید امور رو به دست میگیره و پوتین هم ماه مارس انتخابات رو برگزار میکنه و هر اتفاقی بخواد بیفته به نظر من بعد از این دو رویداد خواهد بود و قبل از انتخابات امریکا چون بر خلاف نظر همه به نظر من پوتین و اوکراین معامله نهایی رو زمان بایدن انجامدخواهند داد چون ترامپ غیر قابل پیش بینیست و بایدن با توجه به انتخابات احتمالا بهتر بشه باهاش معامله کرد ، جنگ ۲۰۲۴ تمومه
آب وقتی سر بالا رفت غورباعه ابوعطا میخواند
وقتی جواز جنایت به اسرائیل داده میشود دیگر نباید از روسیه توقع خویشتنداری داشت

غرب باید بزودی منتظر سقوط اکراین باشد چون نظام جهانی با مدیریت غرب و با برخورد یک بام و دو هوایی خویشتندای روسیه و حزب الله و گروه های مقاومت را نابود کرده است
روسیه اگه چنین ادعایی داره که اوکراین جز روسیه است پس باید داغستان وشمال دریای خزر رو به ایران بده باید قبول کنه جزایر کوریل مال ژاپنه خلی روسیه غلط کرده در مورذ جزایر ایرانی خلیج فارس صحبت کرده چون اقفبلرجز ایرانه کشور کثیف روسیه
خدا رو شكر خدا رو شكر خبرهاي خوش . ت باشه از اين خبرها. شكست سنگين كل ناتو در برابر روسيه خرس خشمگين
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی