بازدید 57156
هشتادمین روز جنگ غزه

لحظه قیچی شدن نیروهای اسرائیل در غزه+ فیلم/حملات شدید اسرائیل به مناطق مختلف غزه+ فیلم

جنگ غزه در شرایطی وارد هشتادمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ 26 December 2023

لحظه قیچی شدن نیروهای اسرائیل در غزه+ فیلم 

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد هشتادمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

شهادت دو عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۲۳:۱۸

حزب الله لبنان سه‌شنبه شب شهادت دو تن از از اعضای خود در حمله رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را تأیید کرده است.

حزب‌الله اعلام کرد که «احمد حسن الدیرانی» ملقب به "امیرعلی"از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

وی از ساکنان «قصر نبا» در البقاع بوده است.

حزب‌الله همچنین از شهادت یک رزمنده دیگر خود به نام "هادی حسن عوالا" ملقب به "حیدرعلی" خبر داد. وی را از ساکنان دهستان "الغبیری" در حومه جنوبی بیروت بود که در راه قدس به شهادت رسید.

شمار تلفات ارتش اسرائیل در غزه به ۱۶۱ نفر رسید
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۲۱:۳۲

با هلاکت شش نظامی اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده از ابتدای تجاوز زمینی تل آویو به غزه به ۱۶۱ تن افزایش یافت.

 ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت شش نیروی خود در ۲۴ ساعت گذشته اعتراف کرد. همزمان ده ها نظامی دیگر نیز در همین مدت زخمی شده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای به کشته شدن دو افسر و یک نیروی پیاده نظام خود در رویارویی های ناکام با مقاومت فلسطین در غزه اعتراف کرد.

این رژیم اذعان کرد که یکی از افسران به هلاکت رسیده، یک سرگرد و فرمانده گروهانی در گردان ۹۳۱ از زیر مجموعه لشکر «ناحال» و افسر دیگر، یک سروان نیروی ذخیره در همان گردان بوده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کرده اند که به دنبال هلاکت این نیروهای ارتش اشغالگر، شمار نظامیان به هلاکت رسیده از ابتدای تجاوز زمینی به غزه به ۱۶۱ تن افزایش یافته است.

تداوم اختلاف میان آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۲۰:۱۶

شبکه خبری سی ان ان آمریکا همزمان با سفر یک وزیر اسرائیلی به واشنگتن برای مشورت با مقامات آمریکایی درباره مرحله بعدی جنگ در غزه، به نقل یک مقام این رژیم اعلام کرد که اختلافات میان آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ در غزه همچنان وجود دارد، اما هر دو در جنگ "در یک طرف" هستند.

 شبکه خبری سی ان ان آمریکا وابسته به دموکرات ها و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گفت: در حالی که بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ اسرائیل با حماس اختلافاتی وجود دارد، اما هر دو خواهان نابودی این گروه هستند.

مارک رگو، مشاور ارشد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفت: «ما در خصوص موضوعات تاکتیکی بحث‌های متفاوتی داریم. با دقت به نظرات واشنگتن توجه می کنیم و معتقدم که آنها با دقت به نظرات ما گوش می دهنداما در نهایت، ما در یک طرف این موضوع هستیم. ما می خواهیم شاهد نابودی حماس باشیم.»

ران درمر که یکی از افراد مورد اعتماد نتانیاهو به حساب می آید، قرار است روز سه شنبه با مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا دیدار داشته باشد تا در مورد مرحله بعدی جنگ در غزه گفتگو کند.

سی ان ان می گوید این دیدارها در حالی انجام می شود که آمریکا به دنبال دور کردن اسرائیل از جنگ شدیدی است که برای نزدیک به سه ماه در غزه جریان دارد.

مشاور نتانیاهو مدعی شد پیروزی اسرائیل در شمال غزه "دیر یا زود اتفاق می افتد". او همچنین ادعا کرد که بازسازی غزه تا زمانی که حماس از بین نرود، امکان پذیر نیست.

ران درمر وزیر امور راهبردی رژیم اسرائیل به آمریکا سفر کرده است تا درباره مرحله بعدی جنگ در غزه با مقامات آمریکایی دیدار و گفتگو کند.

کاخ سفید اعلام کرد که ران درمر وزیر امور راهبردی اسرائیل، روز سه‌شنبه با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا دیدار خواهد کرد.

بر اساس اعلام کاخ سفید، جنگ غزه و بازگرداندن «گروگان‌ها» موضوع گفتگوهای مقامات آمریکایی و اسرائیلی است.

ارتش اسرائیل: غزه تسلیم شود جنگ پایان می‌یابد
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۱۹:۳۳

«دانیال هانگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه تاکید کرد که این رژیم خواستار جنگ در دو جبهه نبوده اما هر آنچه را که برای امنیت اسرائیل لازم باشد انجام خواهد داد.

وی که در کنفرانس خبری روزانه صحبت می‌کرد، افزود: «حزب‌الله لبنان باید طبق قطعنامه بین‌المللی شماره 1701 از مرزهای لبنان دور شود و به آن می‌گوییم که بازگردد».

هانگاری در حالی از حزب‌الله می‌خواهد که به قطعنامه‌های سازمان ملل پایبند باشد که این رژیم سال‌هاست بر خلاف قطعنامه‌های سازمان‌ ملل حریم هوایی، دریایی و زمینی لبنان را نقض می‌کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به جنگ در غزه اشاره کرد و گفت: «به محضی که غزه تسلیم شود و جنایت‌کاران را تحویل دهد، جنگ پایان می‌یابد».

وی اضافه کرد: «کابینه اسرائیل به اهداف جنگ و از بین بردن حماس پایبند است».

هانگاری گفت: «هرگز اجازه نخواهیم داد که غزه بار دیگر به سکویی برای پرتاب موشک به شهرهای اسرائیل تبدیل شود و ما هیچ جدول زمانی برای توقف شلیک موشک‌ها از غزه ارائه نداده‌ایم اما هرگز اجازه ادامه آن را نخواهیم داد».

انهدام پنج خودروی نظامی اسرائیل در عملیات مشترک مقاومت فلسطین
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۱۸:۵۶

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد از صبح امروز (سه‌شنبه) تاکنون، در عملیات مشترک با گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس، پنج دستگاه ماشین آلات نظامی اشغالگران را در منطقه جبالیا البلد در شمال نوار غزه منهدم کرده است.

 سرایا القدس اعلام کرد در این عملیات از راکت های تاندوم و یاسین ۱۰۵ استفاده شده است.

خبرگزاری فلسطینی سما نیوز ساعاتی پیش نیز گزارش داد که مجاهدان سرایا القدس از ساعات اولیه بامداد امروز با نیروهای ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی که به محورهای شرق و شمال شهر خان یونس یورش برده بودند، درگیر شده و با استفاده از گلوله های ضد تانک، مسلسل و خمپاره، ادوات و نیروهای آنها را هدف قرار داده اند.

افزایش شهدای کادر درمان غزه به ۳۰۰ نفر
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۱۸:۰۱

 در حالی که حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد، سخنگوی هلال احمر فلسطین اعلام کرد که تاکنون ۳۰۰ تن از نیروهای کادر درمان اعم از پزشک و فوریت‌های پزشکی در جریان حملات اشغالگران به شهادت رسیده‌اند.

 همزمان حملات توپخانه ای و هوایی اشغالگران به مناطق مختلف ادامه دارد و نیروهای نظامی اشغالگر اطراف برج های الفیروز در شمال اردوگاه الشاطئ را هدف حملاتشان قرار دادند.

همچنین توپخانه اشغالگران اقدام به گلوله باران منطقه حجر الدیک کرد و در جریان آن درگیری های شدیدی بین مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی درگرفت.

در تحولی مرتبط، بر اثر حمله ارتش اشغالگر صهیونیست به خودروی اداره آب زیر مجموعه شهرداری منطقه ساحلی غزه در محله النمساوی در غرب خان یونس سه فلسطینی شهید و یک فلسطینی دیگر زخمی شدند.

همچنین منابع محلی از انتقال یک شهید و هشت زخمی به بیمارستان ناصر در خان یونس خبر دادند. این افراد بر اثر بمباران یک منزل در منطقه المواسی، شهید و زخمی شده بودند.

در همین حال، شرک ارتباطات غزه از قطع تلفن ثابت و اینترنت نوار غزه به دلیل ادامه تجاوز رژیم اشغالگر خبر داد.

۶ پایگاه رژیم صهیونیستی زیر آتش مقاومت لبنان
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۱۷:۳۰

مقاومت اسلامی لبنان از هدف قرار دادن ۶ پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی طی امروز (سه‌شنبه) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سما، مقاومت اسلامی لبنان در تازه‌ترین بیانیه خود درباره حملات به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رزمندگان آن مقر فرماندهی لشکر ۹۱ در پادگان برانیت را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین اعلام کرد: مجاهدان ما تجمع سربازان دشمن را در موضع نظامی الراهب هدف قرار دادند و تعدادی از آنها را کشته و زخمی کردند.

در همین راستا، سایت صهیونیستی «حدشوت ‌بزمان» اعتراف کرد: هشت نظامی بر اثر اصابت موشک‌های ضد تانک در شمال فلسطین زخمی شدند و سه نفر از آنها با بالگرد به بیمارستان منتقل شدند.

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که از صبح سه‌شنبه شش پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

وزیر جنگ اسرائیل: از ۷ جبهه مورد حمله قرار گرفته‌ایم
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۱۷:۱۰

 یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل امروز سه‌شنبه در جلسه استماع کمیته امور خارجی و دفاعی گفت که اسرائیل از ۷ جبهه مورد حمله قرار گرفته و در ۶ جبهه وارد عمل شده است.

اقدامات رژیم اسرائیل از ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) در غزه با محکومیت جهانی مواجه شده و گروه‌های مقاومت در منطقه از جمله در عراق و یمن با حمله به اهداف اسرائیلی خواستار اتمام جنگ علیه مردم فلسطین شده‌اند.

به نوشته روزنامه هاآرتص، گالانت گفت که اسرائیل از زمان آغاز عملیات خود در غزه درگیر «یک جنگ چند جبهه‌ای» بوده و از هفت جبهه شامل غزه، لبنان، سوریه، کرانه باختری، عراق، یمن و ایران مورد حمله قرار گرفته است.

وزیر جنگ اسرائیل در ادامه ادعا کرد: «ما در جنگ چند جبهه‌ای هستیم. از هفت بخش مختلف هدف قرار گرفته‌ایم. از غزه، لبنان، سوریه، یوش [کرانه باختری]، عراق، یمن و ایران. ما واکنش نشان دادیم و در شش بخش اقدام کردیم. اینجا با صریح‌ترین شیوه ممکن میگویم، هر شخصی علیه ما کار کند، هدف ما بالقوه ما خواهد بود و هیچ کسی مصونیت ندارد.»

هاآرتص به توضیحات بیشتری از اظهارات گالانت درباره ۶ جبهه‌ای که اسرائیل در آن اقدام کرده اشاره نکرده است. 

آخرین آمار اسرائیل از تلفات خود در24 ساعت گذشته
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۱۶:۲۷

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) در هشتاد و یکمین روز جنگ غزه به کشته شدن ۲ نظامی و زخمی شدن ۴۷ نظامی دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته اذعان کرد، آماری که با ملاحظات و سانسور شدید منتشر می‌شود.

به نوشته الجزیره، ارتش اسرائیل اعلام کرد که یکی از کشته‌ها افسر و دیگری سرباز بوده و همراه آن‌ها چهار نظامی دیگر زخمی شده‌اند.

در این راستا گردان‌های عزالدین القسام نیز خبر داد که دو تانک مرکاوای ارتش اسرائیل را با موشک الیاسین ۱۰۵ در شرق اردوگاه «البریج» در مرکز غزه هدف قرار داده است.

یک نفربر ارتش اسرائیل نیز در شمال شرق اردوگاه البریج هدف قرار گرفت و سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.

عزالدین القسام همچنین خبر داد که اقدام به منفجر کردن یک تونل کرده که نظامیان اسرائیلی داخل آن بودند؛ در این انفجار هشت نظامی اشغالگر کشته و زخمی شدند.

گروه نظامی «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز خبر داد که درگیری شدیدی میان رزمندگان این گروه با نظامیان اشغالگر در شرق و شمال خان یونس جریان دارد.

طبق آخرین آمار اعلامی رژیم اشغالگر، از تاریخ هفت اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون ۴۹۱ نظامی این رژیم به دست رزمندگان فلسطینی کشته شده‌اند. این آمار در شرایطی است که رسانه‌های اسرائیلی از نظارت شدید ارتش این رژیم در امر ارائه آمار تلفات خبر می‌دهند.

از سوی دیگر روزنامه هاآرتص امروز با انتشار یادداشتی به قلم «لهلیل شوکن» درباره ناکامی ارتش اسرائیل در غزه نوشت که «هر روز اضافی در حمله زمینی، شکست را عمیق‌تر خواهد کرد».

این تحلیلگر اسرائیلی با تاکید بر اینکه «از دل شکست هیچ دستاوردی خارج نخواهد شد»، افزود: «ما طی این حمله به هیچ‌کدام از اهداف اعلام‌شده ارتش از جمله بازگرداندن اسرای خود نرسیدیم».

لاپید دوباره خواستار استعفای نتانیاهو شد
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۱۴:۵۳

«یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون و نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی دوباره خواستار کناره گیری بنیامین نتانیاهو از قدرت شد. 

لاپید در مصاحبه با رادیو GLZ گفت: «تغییر نخست وزیر در بحبوحه یک جنگ خوب نیست. اما کسی که در قدرت است بدترین است. او نباید ادامه دهد...»

درخواست برای کناره گیری نتانیاهو از قدرت درحالیست که گمانه زنیها درباره اینکه آیا او می‌تواند ائتلاف دوران جنگ خود را حفظ کند یا نه. کناره گیری برخی از احزاب کوچک از ائتلاف حاکم می‌تواند کابینه رژیم صهیونیستی را ساقط کند. 

بنیامین نتانیاهو از زمان عملیات طوفان الاقصی که شکست سنگینی را بر این رژیم تحمیل کرد به شدت تحت فشار قرار دارد. منتقدان وی را عامل اصلی وقوع این فاجعه می‌دانند. 

لاپید پیش از این با بیان این‌که «هر کس در این راه شکست بخورد نمی‌تواند ادامه دهد»، افزود: «فاجعه (7 اکتبر) با نام نتانیاهو ثبت شده و او اعتماد دستگاه‌ امنیتی و مردم اسرائیل را از دست داده است. بنابراین او باید تنها کار شایسته را انجام داده و از قدرت کنار برود.

طبق نتایج نظرسنجیهای اخیر، 76 درصد از شرکت‌کنندگان نیز معتقدند که نخست‌وزیر اسرائیل باید فوراً یا بعد از پایان جنگ از سمت خود استعفا دهد. 

ژنرال صهیونیست: هیچ راه حلی برای تونل‌های حماس وجود ندارد
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۱۴:۵۲

یک ژنرال صهیونیست تاکید کرد که نباید حرف‌های ارتش رژیم صهیونیستی و تحلیلگران را باور کرد چرا که هیچ راه حلی برای تونل‌های حماس وجود ندارد.

اسحاق بریک، سرلشکر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت: صحبت‌های ارتش اسرائیل و تحلیلگران را باور نکنید. هیچ راه حلی برای تونل‌های حماس وجود ندارد. تعداد نیروهای حماس که به دست نیروهای ما کشته شده‌اند، بسیار کم هستند. آنطور که سخنگوی ارتش و تحلیلگران ادعا می‌کنند بیشتر جنگ رو در رو انجام نمی‌شود. بیشتر کشته و مجروحان ما به خاطر بمب‌ها و موشک‌های ضد زره حماس هستند که آن‌ها را هدف قرار داده‌است.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، وی گفت: کاملا واضح است که سخنگوی ارتش و مسؤولان ارشد امنیتی و نظامی می‌خواهند جنگ را به عنوان یک پیروزی بزرگ به تصویر بکشند. ایجاد تصویر پیروزی قبل از اینکه حتی به تحقق اهدافمان نزدیک شویم، ممکن است بسیار آسیب زننده باشد. نابودی تونل‌های حماس سال‌ها طول خواهد کشید و منجر به کشته شدن تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها می‌شود. افسرانی که در غزه می‌جنگند گفته‌اند هرگز ممکن نیست مانع این شد که حماس جنبش خود را بازسازی کند.

خودزنی دوباره صهیونیست‌ها در غزه
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۱۴:۴۹

ارتش رژیم صهیونیستی باز هم به کشته شدن دو سرباز دیگر خوددر یک حمله اشتباهی اعتراف کرد. با تداوم حملات صهیونیست‌ها در غزه، تلفات این رژیم هم در حملات خودی افزایش می‌یابد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که دو تن از سربازانش در حملات «اشتباهی» که ساختمانی در نوار غزه را هدف قرار داد، کشته شدند.

رادیو ارتش اشغالگر اعلام کرد که این دو سرباز در ماه میلادی گذشته پس از گلوله‌باران ساختمانی در غزه توسط یک تانک اسرائیلی کشته شدند. بعدا مشخص شد یک گردان اسرائیلی داخل آن بوده‌ است.

ارتش اشغالگر صهیونیستی با اعتراف به کشته‌های جدید در غزه اعلام کرد تعداد کشته‌شدگان ارتش از آغاز جنگ غزه به ۴۹۱ نفر و تعداد کشته‌شدگان از آغاز عملیات زمینی به ۱۵۸ نفر رسید.

حملات شدید اسرائیل به مناطق مختلف غزه+ فیلم
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۱۴:۴۴

 

در هشتادمین روز از جنگ علیه غزه، بخش های مختلف این منطقه به شدت بمباران شد و بر اثر آن شماری از فلسطینیان شهید و زخمی شدند.

به گزارش الجزیره، حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد و ماشین جنگی رژیم صهیونیستی به کشتار در غزه ادامه می‌دهد و شماری دیگر از زنان و کودکان به شهادت رسیده‌اند.

تعداد بازدید : 3107

جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطق شرقی و مرکزی غزه را به شدت بمباران کردند. همچنین اشغالگران یک کمربند آتش در نزدیکی بیمارستان ناصر در غرب شهر خان یونس ایجاد کردند.

قایق های جنگی رژیم صهیونیستی نیز مناطق ساحلی در مرکز غزه را هدف قرار دادند.

منابع فلسطینی از حملات مداوم جنگنده های رژیم صهیونیستی به اطراف مرکز پزشکی «ناصر» در خان یونس خبر دادند.

لحظه قیچی شدن نیروهای اسرائیل در غزه+ فیلم 

فیلم لو رفته از دوربین یکی از نظامیان رژیم صهیونیستی در صحنه نبرد در مرکز نوار غزه، تلفات سنگین این نیروها بر اثر عملیات گازانبری رزمندگان مقاومت فلسطین در یکی از محورهای درگیری را فاش کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این فیلم کوتاه لو رفته از دوربین یکی از نظامیان رژیم صهیونیستی که در شبکه های اجتماعی بازتاب یافته است، نیروهای ارتش رژیم اسرائیل در یکی از محورهای غزه با عملیات گازانبری نیروهای مقاومت فلسطین غافلگیر و تلفات سنگینی را متحمل می شوند.

تعداد بازدید : 3203

در این فیلم، نظامیان رژیم صهیونیستی در حال انتقال مجروحان و کشته های خود هستند و ترس و وحشت وجود آنها را در منطقه درگیری با نیروهای مقاومت فلسطینی فرا گرفته است.

این فیلم نشان می دهد که نظامیان رژیم صهیونیستی برای اینکه به دست مجاهدان مقاومت به هلاکت نرسند، سوار بر خودروهای نظامی خود شده و از صحنه درگیری فرار می کنند.

نگرانی تل‌آویو از تاخیر کمک نظامی آمریکا

منابع صهیونیستی با اشاره به سفر وزیر موسوم به امور راهبردی رژیم اسراییل به واشنگتن در روز سه شنبه، به نگرانی تل آویو به خاطر تاخیر کمک های نظامی آمریکا پرداختند.

به گزارش العربی الجدید، انتظار می‌رود که «رون درمر» وزیر امور راهبردی اسرائیل و از افراد نزدیک به بنیامین نتانیاهو، امروز در واشنگتن رایزنی هایی با مقامات آمریکایی درباره برنامه های تل آویو جهت کاستن از شدت جنگ غزه و انتقال به مرحله کاهش شدت، داشته باشد.

این رایزنی ها در میانه تنش فزاینده بین دولت بایدن و کابینه رژیم اسرائیل درباره زمان پایان مرحله حملات شدید و رخدادهای بعدی در غزه است.

در همین حال، یک مسئول آمریکایی اعلام کرد که بحث اصلی مهم میان دولت بایدن و کابینه نتانیاهو، نحوه پایان جنگ و چهارچوب زمانی آن است.

این مسئول افزود: درمر در واشنگتن با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و اعضای کنگره دیدار نمود و همچنین برنامه تل آویو برای کاهش شدت جنگی را که انتظار می‌رود با آغاز ژانویه شروع شود، مورد بررسی قرار خواهد داد.

همچنین محور مهم دیگر رایزنی درمر با مقامات آمریکایی، درباره انبار مهمات رژیم صهیونیستی و درخواست آمریکا برای تسریع در زمینه ارسال تسلیحات است.

منابع آمریکایی و صهیونیستی اعلام کردند که «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت وگوی چند روز قبل خود با بلینکن درباره تاخیر در ارسال مهمات ابراز نگرانی و این سوال را مطرح کرده که دلایل سیاسی در ورای آن است؟ بلینکن هم پاسخ داده که این تاخیر به مسائل سیاسی ربطی ندارد و بحث اداری و کاغذبازی در میان است.

چین: آتش‌بس در غزه اولویت مطلق است

چین اعلام کرد که آتش‌بس در نوار غزه محاصره شده، همچنان یک «اولویت مطلق» است.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار اقدام فوری برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه است، گفت: «این قطعنامه مطابق با استانداردهای بین‌المللی نیست و شکاف‌هایی را شناسایی کرده است که باید پر شوند.»

وی ادامه می‌دهد: «با توجه‌ به وضعیت اضطراری میدانی در فلسطین، چین به این قطعنامه رأی مثبت داد. ضرورت دستیابی به آتش‌بس در محاصره مهم است؛ با توجه‌ به اینکه این یک اولویت مطلق است.»

به گزارش آناتولی، نینگ توضیح می‌دهد: «ما امیدواریم این تصمیم مؤثر اجرا شود، کمک‌های بشردوستانه بیشتری در اسرع‌وقت به غزه برسند و مکانیسم نظارتی برای این منظور ایجاد شود.»

این مقام چینی همچنین تأکید کرد، کشورش «به همکاری با همه طرف‌ها برای توقف فوری درگیری‌ها در غزه و اجرای راه‌حل دو دولتی ادامه خواهد داد.»

وزیر صهیونیست: قاهره و دوحه نقشی در آینده غزه نخواهند داشت

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قاهره و دوحه نقشی در آینده غزه پس از جنگ نخواهند داشت.

«بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در جریان سخنرانی خود در نشست حزب «صهیونیسم مذهبی» که ریاستش را بر عهده دارد، اعلام کرد قاهره و دوحه نقشی در آینده غزه پس از جنگ نخواهند داشت و تنها نقش ممکن مصر این است که مرزهای خود را به روی ساکنان نوار غزه باز کند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «در جریان گزارش‌هایی از پیشنهادهای مقامات مصر و قطر در مورد ادامه جنگ قرار گرفته‌ام و احتمال می‌رود، کابینه جنگ از میان امور دیگر این پیشنهادها را مورد بررسی قرار دهد.»

وی افزود: «من می‌خواهم به صراحت بگویم که کابینه جنگ این رژیم پیش از تحقق اهداف خود یعنی «نابودی حماس»، بازگرداندن همه اسرا و رفع تهدید از سوی نوار غزه اختیار توقف جنگ را ندارد.»

طی ۲۴ ساعت گذشته، رسانه‌های عبری‌زبان گزارش‌هایی را درخصوص پیشنهاد قاهره برای تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس در نوار غزه منتشر کرده‌اند، اما مصر رسما آنها را تایید نکرده‌ است.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفت: «هرکس تصور می‌کند، اسرائیل با ترکیب یک دولت حرفه‌ای که در آن حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین در پوشش بوروکرات‌ها و تکنوکرات‌ها شرکت می‌کنند، موافقت خواهد کرد، دچار توهم است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۲
امیدوارم اسراعیل هرچه زودتر نابود شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
!من هم همینطور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
دلاوری که از لشکریان اعزام به اوکراین جا ماندی ، حواست باشه اسراییل داره با عده ای شبه نظامی می جنگه که بسیاری از سلاح هاشون دست سازه و از اون طرف اسراییل تو این حدود سه ماه بسیار از انبارهای مهات آمریکا رو خالی کرده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
و من هم همینطور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
با پیوستن شریعتمداری و دوستانش،زور حماس چند برابر میشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
من هم امیدوارم .... هر چه زودتر نابود شه
کاکا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
تبلیغات زانو درد مارو مورد عنایت قرار داد....د
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
اسراییل از بمباران کشتار جمعی استفاده میکنه بهتر بود حماس هم خودش را به این نوع سلاح ها مجهز میکرد
وآی چقدر قیچی شد اسراعیل !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
:-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
زد بیرون . دم کمپ آلبانی رو میگم . کامنت گذاشتی که همکاسه هات بیان منفی بدن بعد دور زدی چند دقیقه ی بعد اومدی کامنت گذاشتی که این دفعه همکاسه هات مثبت بدن که مثلا وانمود کنی عموم مردم ایران طرفدار اسراییل هستند . فقط حواست رو جمع کن غلط املایی رو دوبار ننویسی . راستی با چه ترفندی پرچم ایران رو اون بالا می زنید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
بگو آمین یا رب العالمین ، بگو آمین یا رب العالمین
من احتمال میدم مکان سید رضی رو روسیه ببو لو داده باشه به اسرایول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
نه بابا
اونا خودشون این کاره ان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
روسیه فعلا ترتیب اکراین را میدهد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
بنظر منم هیچ خیانتی از طرف روسیه بعید نیست
متاسفانه سالها سادگی در رابطه با روسیه اونو در موقعیتی قرار داده که هر وقت اراده کنه میتونه به ایران ضربه بزنه
لعنت بر یهودی افراطی
لعنت به شما قاتلان
لعنت به شما فرزندان ابلیس
لعنت به شما دشمنان خدا
لعنت به شما دشمنان انسان و انسانیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
آرام
آرام
آرام باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
با لعنت بر این و لعنت بر آن
و
مرگ بر این و مرگ بر آن مشکل تو حل نخواهد شد .
واقع بین باش و حمله کن و انتقام بگیر
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
خدا در قرآن به منافقان و كافران لعنت فرستاده ما هم پيرو قرآنيم . شما هم پيرو اسرائيل باش . ببينيم چي ميشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
با حضور درغزه،میتونی با دشمنان خدا و بشریت،بجنگی و بری بهشت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
برادر غزه تورا میخواند البته اگر مرد باشید
اذعان کرد که دو تن از سربازانش در حملات «اشتباهی» ... کشته شدند.

این دفعه دیگر این گیومه دور «اشتباهی» را من نگذاشته ام . کار خود تابناک است. لابد منظورش این است که این حمله اصلاً هم اشتباهی نبوده و نیروهای اسرائیلی عمداً ساختمانی را که افراد خودی در آن بوده اند زده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
جالب گفتی
...بعدا مشخص شد یک گردان اسرائیلی داخل آن بوده‌ است.

یا گردان های اسرائیلی خیلی جمع و جور و نقلی هستند یا ساختمان های غزه خیلی درندشت.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
حالا چرا تو اينقدر نارحت ميشي كه اسرائيلي كشته ميشه نكنه از خويشاوندا اونجا هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
هر دو گزینه احتمالش است
رژیم کودک کش اسرائیل بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم غزه را به شهادت رسانده که ۷۰ درصد آنها زن و کودک بی دفاع بوده اند، بیش از ۵۰ هزار نفر را مجروح کرده، بیش از یک و نیم میلیون نفر را آواره کرده، پزشک و پرستار و امدادگر و خبرنگار بین المللی را به شهادت رسانده و با این جنایات جنگی ای که در سرزمین های غصب شده انجام داده باید این جنایات توسط تمام نهادهای بین المللی حقوق بشری قاطعانه محکوم و سران این رژیم برای محاکمه به دادگاه های جنایت کاران جنگی معرفی و به اشد مجازات برسند.
البته آمریکای مستکبر باعث و بانی اصلی این جنایاتی است که ماشین کشتار صهیونیست ها در غزه رقم زده، اگر وتوی قطعنامه های سازمان ملل توسط رژیم آمریکا نبود اسرائیل نمی توانست این گونه کودک کشی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
این روسگداها چقدر پُر چونه هستن !
هر کدوم ۱۵ خط کامنت میذارن که آخرش نمیفهمی چی میخوان بگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
بن سلمان و سعودی هم کودک کش بودن تا دیروز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
حالا چرا اینها اینقدر کودک کودک می کنند که چی بشه؟
تا جایی جنگی علیه اینها میشه میگن کودکها را کشتند جدا جنایت کردند
مگر کشتن بزرگسالان مباح است؟؟
مدیونید اگه فکر کنید تو این فیلم قیچی شدن و اینجور چیزها نبود.
علی کریمی کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
علی کریمی که آمریکاست اما خواهرش زندانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
چو دانی و پرسی ،سؤالت خطاست!در آمریکاست،کنار فرزندان مسئولان!
ناشناس
| France |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
آمریکا ، بهترین کشور دنیا الان داره زندگی میکنه ، البته با پول خودش رفته و به کسی ربط نداره
هنیه تو قطره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
خب که چی؟ خواهر علی کریمی هم تو زندانه؟ به جرم اعتماد به برادرش
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
هنیه توی قطره چون وظیفشه.چون مسئول مذاکراته.
محمد زید و خیلی فرماندهان دیگه هم توی غزه اند.چون مسئول میدانند.
شما انتظار دارید که قاسم سلیمانی و ظریف،هر دو در میدان باشند؟
وقتی مقامات اسرائیل به واشنگتن سفر می کنند در یک کلام برای گدایی می روند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
مقامات ما هم برای بالا نشینی به مسکو می روند و هنوز پایشان به تهران نرسیده شاهد خیانت مسکو به ایران هستد.
اگر توانستید یک امضا از روسیه بگیرید که مالکیت ایران بر جزایر سه گانه را تایید می .
کند اسمم را عوض می کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
شما بسوز، ولی بد نیست بدونی که در خیلی از مسائل نظامی و امنیتی، آمریکا محتاج اسراییل است ، نه برعکس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
اینکه در خیلی مسائل آمریکا محتاج اسرائیل است یک واقعیته ولی اینکه صهیونیست ها گدا گونه زندگی می کنند هم قابل کتمان نیست
لعنت خدا بر اسرائیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
اختلاس گران چای دبش را لعنت نمی کنید؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
اختلاسگر چاي دبش رو هم شما باعث شدين به وجود بياد با راعيتون تو سال 92 و 96
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
چاای دبش بنوش اعصابت راحت شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
لعنت بر اختلاسگران و اسراییل وآمریکا
آمریکا دستهای اسراییل را بسته .اسراییل دست به عصا می رود .ته جواب حزب الله را می دهد نه جواب حوثی ها را .اونها هم با خیال راحت فعالیت می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
آره آمریکا معلم اخلاق اسرائیله و فقط مجوز زدن کودکان در غزه رو داده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
ولی ارسال سلاح به اسراییل و وتوی آتش بس خلاف فرمایش شماست
وقتی حزب الله اسراییل را می زند چرا اسراییل بیروت را صاف نمی کند و وقتیحشد الشعبی آمریکا را می زند چرا آمریکا بغداد را صاف نمی کند ‌ماجرا چیست ؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
معلومه فيلم هاي اكشن باليوودي زياد ميبيني جديدا
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
اصلا تو بگو چرا پایگاه آمریکا را هفته ای یه دونه راکت می زنند ‍؟ همه را جمع نمی کنند یجا بزنند صافش کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
سوال درست بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
ماجرا کینه و خیانت برخی فارسی زبانان بهاسلام و مسلمین است...

لعنت خدا بر خائنان
ایران عراق را مجبور کرد مرزهایش را کنترل کند .و تروریستها را نابود کرد . به این می گویند سیاست صحیح .هر کشوری باید اتباعش را کنترل کند .تنها پاکستان است که مرزهایش را کنترل نمی کند و ایران مدارا می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
خب همون جور که عراق را مجبور کردند، پاکستان رو هم مجبور کنند! نکند نکته ی دیگری دارد
قیصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
باسلام ایران شده قدمگاه افغانها
من به عنوان یک شیعه مومن و معتقد به جمهوری اسلامی به خدای بزرگ قسم می خورم اکثر فعالیتهای گروههای مقاومت به زبان مردم ایران و به زبان شبعه و به زبان جمهوری اسلامی است .چون قدرت جمهوری اسلامی در ایمان به خدا و عمل صالح و تقوایی الهی و مهربانی به همه مردم دنیا و درستکاری و نوع دوستی و صلح طلبی است .
اسد کجا بود؟
خدا لعنت اسرائیل وامریکا وطرفدارنشو در زمان حضرت علی هم خیانت و اختلاص بود چی ربطی به زنان وکودکان بی گناه غزه دارد
اسرائیل زیر پرچم آمریکا مرتکب جنایت جنگی گسترده در غزه آن هم با مردمانی شده است که سرزمینشان غصب شده است و به همین خاطر است که مقاومت مردمی فلسطین و کشورهای اسلامی از خود غزه گرفته تا عراق و یمن و سوریه و لبنان و اردن به کمک برادران و خواهران مسلمان خود شتافته اند باید سایر کشورهای اسلامی یعنی مصر و پاکستان و مالزی و .... هم به این حرکت بشر دوستانه بپیوندند تا اسرائیل فکر نکند که زیر پرچم آمریکا هر غلطی می تواند بکند.
مدتی است که حماسی ها و حوثی ها موشک نمی پرانند .
آنها را چه شده است ؟
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
چرا میپرانند.اگه اون دیش ماهواره رو دربیاری بزنی کانال ایران خودت متوجه میشی.
تازمانی که آمریکا در خاور میانه است جنگ و خون یزی ادامه دارد چرا در اروپا جنگی نیست این جنگ افروزی ها فقط به خاطر فروش سلاح وپر کردن جیب و اقتصاد کشورهای اروپا است کشور های خاور میانه بیدار شوند و از اروپا فاصله بگیرند و ببینند آسیا وخامر میانه چگونه به آرامش میرسند این فاشیستهای منطقه هستن که این جنگها ادامه دارد
دنیا میداندکه جنگ جنگ آمریکا با مقاومت است اسراییل رفته حساب ااست آن فعلا آمریکا نگه داشته برای احتمال اگر شکست خورد نامی از آمریکا در میان نباشد ولی کور خوانده اسراییل مرده است و به کمک نفس فعلا دار نفس می کشه زمان ثابت خواهد کرد زود
غاصب را لازمه توسط تک تیر انداز بزنند.
نمی دانم قبل از سال 1967، مصر و اردن بر کرانه باختری، بیت المقدس و غزه کنترل داشتند. چرا اجازه ایجاد کشور فلسطین را ندادند؟
یکبار عناوین اخبار را از بالا به پایین بخوانید، به دو جمله می رسید: ۱- مردم غزه دارند زجر می کشند، ۲- اگر نگوییم اسراییل دارد شکست می خورد، حداقل اینکه وضعیت جنگ به نفع اسراییل نیست.
روی اینکه مردم غزه تحت فشار هستند بحث ندارم ولی اگر واقعا کسانی در ایران اسلامی هستند که فکر می کنند شرایط به نفع اسراییل نیست، با گسترده کردن دامنه و شدت جنگ نباید اجازه دهند اسراییل از این مخمصه فرار کند.
قیچی شدن نیروهای اسراییلی!!!فقط جسارتا بفرمایید تعدا کشته شدگان چقدر بوده و همچنین تعداد شهدا چقدر بوده!!؟؟
لطفا معنی قیچی کردن در جنگ و حملات توضیح داده شود.و تطابق ویدئو با قیچی کردن
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی