بازدید 9745
هفتاد و هفتمین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

آماده شدن ارتش اسرائیل برای عقب نشینی از غزه/حمله اسرائیل به غزه با بمب های 2 هزار پوندی/تعداد شهدای حزب‌الله لبنان به ۱۲۲ نفر رسید

جنگ غزه در شرایطی وارد هفتاد و هفتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴ 23 December 2023

آماده شدن ارتش اسرائیل برای عقب نشینی از غزه/حمله اسرائیل به غزه با بمب های 2 هزار پوندی

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد هفتاد و هفتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

شمار تلفات نظامیان صهیونیست در غزه به ۱۴۴ نفر رسید
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۲۲:۵۶

 منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، شمار تلفات نظامیان صهیونیست در تجاوز زمینی به غزه به ۱۴۴ نفر رسیده است.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش صهیونیستی اعلام کرد که در درگیری‌های زمینی روز شنبه نظامیان این رژیم با مقاومت در نوار غزه ۵ نظامی کشته و ۵ نفر دیگر هم زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، گروهبان نیر رافائل کنعانیان ۲۰ ساله از بیت کیشیت از نیروهای گشتی گعفاتی، گروهبان برهانو کاسیا ۲۲ ساله از بیت شیمش از نیروهای گشتی گعفاتی، سرگرد ذخیره شای ترمین ۲۶ ساله از ماشا پینا از نیروهای گردان ۶۶۲۳، گروهبان یکم ذخیره الکساندر اسپیتز ۴۱ ساله از کرمئیل از نیروهای گردان ۶۶۲۳ و سروان اوشری موشه بوتشاک ۲۲ ساله از حیفا فرمانده یکی از گروه‌های گشتی ناحال در نبردهای شمال و جنوب غزه کشته شدند.

بنابر این گزارش، شمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا کنون به ۴۷۷ کشته رسیده است که از این تعداد ۱۴۴ نفر از آغاز تجاوز زمینی به غزه به هلاکت رسیدند.

در همین رابطه ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ نظامی این رژیم در نبرد با نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه زخمی شدند.

تعداد شهدای حزب‌الله لبنان به ۱۲۲ نفر رسید
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۲۲:۵۲

جنبش حزب‌الله امروز شنبه از شهادت یک رزمنده دیگر این جنبش در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان خبر داد.

بنابر گزارش شبکه المنار، جنبش حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمنده مجاهد «حسن عبدالنبی طلیس»(صالح) از شهرک بریتال واقع در البقاع بر اثر شدت جراحت وارده در حملات رژیم صهیونیستی، به شهادت رسید. 

با شهادت این رزمنده حزب‌الله، شمار شهدای این جنبش از هفتم اکتبر(آغاز جنگ علیه غزه) تاکنون به ۱۲۲ نفر رسید. 

نتانیاهو به بایدن: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۲۲:۱۷

کاخ سفید شامگاه شنبه از تماس تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به این تماس تلفنی اعلام کرد که نتانیاهو به بایدن تاکید کرد که اسرائیل به جنگ تا تحقق تمام اهدافش ادامه خواهد داد.

نتانیاهو در این گفت‌وگو از بایدن به دلیل موضع کشورش در شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از اسرائیل قدردانی کرد.

تظاهرات هزاران معترض علیه نتانیاهو در تل‌آویو
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۲۲:۱۱

هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی روز شنبه در تل‌آویو تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کردند.

تظاهرات کنندگان از کابینه این رژیم خواستار دستیابی به توافقی با حماس برای آزادی اُسرا در نوار غزه شدند.

همچنین در این تظاهرات که در میدان هابیما در تل‌آویو برگزار شد، معترضان خواستار کناره‌گیری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم شدند.

از سوی دیگر رسانه‌های داخلی در اسرائیل هفته پیش گزارش داده‌اند گزینش تنها ۱۵ نفر از اعضای خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه برای دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خشم بستگان اسرای دیگر را به همراه داشته و موج انتقادهای عمومی از او را افزایش داده است. 

تعداد تونل‌ها در غزه 6 برابر بیش از ارزیابی‌هاست
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۲۱:۲۲

 پایگاه خبری «یدیعوت آحارونوت» روز شنبه در گزارشی نوشت که سران ارتش اسرائیل معتقدند که امکان تحقق اهداف جنگ وجود دارد اما این موضوع نیازمند چند ماه جنگ و تلفات است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه گزارش خود نوشت: «تعداد تونل‌ها در غزه 500 تا 600 درصد بیش از ارزیابی‌های ارتش اسرائیل است».

ارتش رژیم صهیونیستی چند روز پیش ادعا کرد که بزرگترین تونل حماس در نوار غزه را کشف کرده است که بیش از چهار کیلومتر امتداد دارند و با گذرگاه مرزی Erez تنها ۴۰۰ متر فاصله دارد. عکاس خبرگزاری فرانسه، نیز گزارش داد که بزرگی این تونل به اندازه‌ای است که یک خودروی کوچک نیز می‌تواند در داخل آن حرکت کنند.

پس از آن رسانه‌های صهیونیستی به شدت در حال مانور دادن بر روی کشف این تونل هستند، تحلیلگران و ناظران سیاسی می‌گویند که این تنها یک نمایش تبلیغاتی و تلاش برای دستاوردسازی تل‌آویو است زیرا رسانه‌های غربی و صهیونیستی تا پیش از این از وجود ۵۰۰ کیلومتر تونل در غزه سخن می‌گفتند حال رژیم صهیونیستی پس از ۷۰ روز موفق شده یک تونل به طول ۴ کیلومتر را کشف کند.

پس از کشف این تونل، گردان‌های القسام در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «دیر رسیدید...ماموریت انجام شد».

ارتش صهیونیست‌ها از کشته شدن 5 نظامی در غزه خبر داد
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۲۱:۱۱

 ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه خبر داد که پنج نفر از نظامیان و افسران ارتش طی درگیری‌های امروز در شمال و جنوب غزه کشته شدند.

پیشتر نیز ارتش اسرائیل اذعان کرده بود که طی 24 ساعت گذشته، در نبرد در محورهای مختلف نوار غزه، حداقل 44 زخمی داده که حال 10 نفرشان وخیم است.

«کتائب القسام» شاخه نظامی حماس، ظهر امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای از انهدام تانک‌های اسرائیلی خبر داد.

کتائب القسام اعلام کرد رژیم صهیونیستی اخیرا با استفاده از ۲ موشک دو تنی خانه‌های مسکونی غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار داد که این موشک‌ها عمل نکردند و منفجر نشدند.

بن گویر: استعفایم از کابینه امری ممکن است
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۲۰:۴۵

وزیر تندروی صهیونیستی اعلام کرد که استعفای وی از کابینه رژیم صهیونیستی امری ممکن است.

 ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اگر اسرائیل در جنگ علیه غزه تعیین تکلیف نکند، عقب نشینی وی از کابینه امری ممکن است.

بن گویر عنوان داشت: توقف درگیری‌ها جایز نیست و من خواهان انحلال شورای جنگ هستم.

این اظهارات بن گویر در بحبوحه اخباری مبنی بر اختلافات داخل کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیرامون مدیریت جنگ علیه غزه مطرح می‌شود.

افزایش خبرنگاران شهید در غزه به ۱۰۰ نفر
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۱۹:۴۱

 با شهادت یک خبرنگار فلسطینی دیگر در غزه، شمار خبرنگاران شهید از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون به ۱۰۰ نفر رسید. 

بنابر گزارش شبکه الجزیره، یک خبرنگار دیگر به نام «محمد خلیفه» در جریان بمباران خانه وی در اردوگاه النصیرات به شهادت رسید. 

همچنین یک خبرنگار دیگر به نام «محمد ابو هویدی» در بمباران محله الشجاعیه غزه به شهادت رسید. 

بمباران خانه‌های فلسطینیان در غزه همچنان ادامه دارد و در همین راستا جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه یک خانواده فلسطینی در جبالیا البلد واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند و پیکرد ۱۲ شهید که همگی زن و کودک بودند، از زیر آوار بیرون آورده شدند.  

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تا امروز، به بیش از ۲۰ هزارشهید و بیش از ۵۳ هزار مجروح رسیده است. 

مقاومت فلسطین همچنان از ارتش اسرائیل تلفات می‌گیرد
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۱۸:۳۷

نیروهای القسام خبر دادند که چهار خودروی متعلق به نظامیان اسرائیلی را در منطقه جحر الدیک در مرکز نوار غزه، گرفتار کمین خود کردند و با انفجار بمبهای ضد نفر و ضد زره، این عناصر را از پای درآوردند.

پس از این کمین، یک تانک اسرائیلی هم در همین منطقه منهدم شد و نیروهای امدادی اسرائیلی هم با راکتهای «رجوم» و خمپاره هدف قرار گرفتند. آمبولانسهای اسرائیلی با حضور در این مکان، افراد کشته شده را منتقل کردند.

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احارونت به تازگی فاش کرده که شمار زیادی از سربازان ارتش اسرائیل که در جریان نبردهای جنگ غزه آسیب دیده‌اند، عمدتا با جراحت‌هایی مواجه هستند که توان باروری آن‌ها را تهدید می‌کند.

هاآرتص: مذاکرات میان اسرائیل و حماس به بن‌بست نرسیده است
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۱۸:۱۱

روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز شنبه در گزارشی نوشت که اختلافات میان اسرائیل و حماس درباره توافق آزادی اُسرا بزرگ است.

این روزنامه به نقل از منابعی که در جریان گفت‌گوهای آتش‌بس هستند نوشت: «مذاکرات میان حماس و اسرائیل هنوز به بن‌بست نرسیده اما اختلافات میان این دو بزرگ است».

 جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی اصرار دارند که تنها در صورت دستیابی به یک توافق آتش‌بس فراگیر و عقب‌نشینی جنگ‌افزارهای نظامی اسرائیلی از سراسر نوار غزه درباره تبادل  اسرا، مذاکره می‌کنند. 

وبگاه «فلسطین الیوم» با اشاره به وجود میانجی‌گری‌ میان رژیم اسرائیل و گروه‌های فلسطینی، نوشت: جهاد اسلامی و حماس بر موضع کنونی خود مبنی بر رد تبادل جزئی  اسرا یا آتش‌بس موقت بشردوستانه تاکید دارند و در مقابل طرف اسرائیلی در حال حاضر برقراری چنین آتش‌بسی را رد می‌کند.

سازمان ملل: در غزه جای امن وجود ندارد
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۱۷:۳۶

به گفته آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی، جدیدترین دستور خروج اسرائیل به غیرنظامیان در مرکز غزه، «آن‌ها را مجبور می‌کند به جاهایی نقل مکان کنند که تحت حملات هوایی مداوم قرار دارد». 

ارتش اسرائیل در دستور خروجی که جمعه صادر کرد، خطاب به ساکنان اردوگاه آوارگان البریج و مناطق اطراف آن مدعی شد «بخاطر امنیت خود» فوراً آنجا را ترک کنند و به سمت شهر دیر البلح در بخش جنوبی‌تر بروند. 

مدیر غزه آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) توماس وایت در واکنش به این دستور در شبکه‌های اجتماعی نوشت مردم در غزه آدم هستند، نه مهره‌های روی صفحه شطرنج و بسیاری از آن‌ها تا حالا چند بار آواره شده‌اند. 

به گفته سازمان ملل، حدود یک میلیون و نهصد هزار نفر از جمعیت (نزدیک به دو میلیون و سیصد هزار نفری) غزه بر اثر جنگ آواره شده‌اند. طبق گزارش‌ها، هزاران فلسطینی روز جمعه در پی دستور اسرائیل مجبور شدند از مرکز نوار غزه به سمت جنوب بگریزند. 

بمب‌های ۲ تنی اسرائیل در غزه بلای جان خودش شد
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۱۵:۳۵

رزمندگان مقاومت فلسطین در ساعات اخیر ضربات سنگینی به ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه وارد کرده و شماری از نظامیان صهیونیست را کشته و دستکم پنج دستگاه تانک را با بمب های ۲ تنی خود رژیم اسرائیل منهدم کردند.

به گزارش شبکه المیادین، گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که درگیری های شدیدی با نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه داشته است.

در این درگیری ها نیروهای القسام از موشک ضد زره «الیاسین۱۰۵» و موشک های «TBG» و نیروهای شهادت طلب استفاده کردند و چهار نظامی صهیونیست را در محله «القصاصیب» از نقطه صفر به هلاکت رساندند.

در منطقه جحرالدیک در مرکز نوار غزه نیز مبارزان القسام توانستند با بمب گذاری و انفجار دهانه یک تونل، شماری از نظامیان صهیونیست را به هلاکت رسانده و شمار دیگری را زخمی کنند و پس از این انفجار نیز نیروهای امداد و نجات را با خمپاره سنگین هدف قرار دهند.

گردان های القسام در عملیات دیگری دو بمب دو تنی عمل نکرده را در اردوگاه جبالیا در مسیر تانک های نظامیان اشغالگر منفجر کردند و در این عملیات ۵ تانک را منهدم و خدمه آن ها را از پای درآوردند.

سرایا القدس شاخه جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد که نظامیان صهیونیست را در شرق رفح با خمپاره های سنگین هدف قرار داده و تلفاتی را به دشمن وارد کرده اند.

ابوالغیط: قطعنامه شورای امنیت خیلی دیر صادر شد
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۱۴:۱۱

دبیرکل اتحادیه عرب تأکید کرد که قطعنامه شورای امنیت خیلی دیر صادر شد و هدف همچنان آتش‌بس در غزه است.

 احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب گفت که قطعنامه شماره ۲۷۲۲ که جمعه توسط شورای امنیت تصویب شد و بر لزوم گسترش گذرگاه‌های انسانی در سراسر نوار غزه تأکید دارد، بسیار دیر تصویب شد و همچنان با هدف مطلوب و اصلی یعنی آتش‌بس کامل در نوار غزه فاصله دارد.

به نقل از روزنامه الیوم السابع، ابوالغیط در بیانیه‌ای افزود: این قطعنامه تلاشی برای جلوگیری از قحطی و گرسنگی در نوار غزه و نجات مردم به‌ویژه زنان و کودکان از یک وضعیت فاجعه‌بار است، اما برای متوقف کردن تجاوز اسرائیل کافی نیست به ویژه که شامل آتش‌بس نمی‌شود.

وی گفت: این قطعنامه پس از تعلل بسیار صادر شد. آنچه لازم است نه تنها ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، بلکه حفاظت از غیرنظامیان در برابر بمباران مداوم و دستیابی به آتش‌بس پایدار و شروع فوری یک عملیات امدادی بزرگ است که شامل کمک‌رسانی به صدها هزار نفر باشد که اکنون فاقد حداقل نیازهای ضروری زندگی است.

ابوالغیط خاطرنشان کرد: هر اقدامی برای کاهش درد و رنج غیرنظامیان غزه گامی در مسیر درست است، اما حل این فاجعه انسانی با اقدامات جزئی یا تسکین‌دهنده برای از بین بردن خشم افکار عمومی جهان نسبت به آنچه در غزه رخ می‌دهد، ممکن نیست.

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد: مخالفت با آتش‌بس فوری مجوز کشتار است. تلاش‌های اعراب برای پایان دادن به جنگ متوقف نخواهد شد. از آمریکا می‌خواهیم به جای رفتن در مسیر تمایلات راست‌گرایان افراطی اسرائیل و مجازات جمعی و انتقام گیری همه جانبه از ۲.۳ میلیون نفر در نوار غزه، راه درست را از منظر انسانی و سیاسی اتخاذ کند.

شورای امنیت سازمان ملل جمعه برای رأی‌گیری درباره قطعنامه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تشکیل جلسه داد و در آن پیشنهاد روسیه برای «تعلیق» درگیری‌ها توسط آمریکا وتو اما قطعنامه ۲۷۲۲ تصویب شد.

اصلاحیه پیشنهادی روسیه برای قطعنامه که خواستار «تعلیق خصومت‌ها» در غزه بود، توسط آمریکا وتو شد. با این حال، قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت درباره افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه با رأی مثبت ۱۳ عضو و رأی ممتنع آمریکا و روسیه تصویب شد.

حدود ۳۰۰۰ سرباز در جنگ غزه دچار معلولیت دائمی شده‌اند
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۱۳:۳۲

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از معلولیت دائمی حدود ۳۰۰۰ تن از نظامیان مجروح این رژیم از آغاز جنگ علیه غزه خبر دادند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، ۳۰۰۰ تن از نظامیان مجروح این رژیم در جریان جنگ علیه غزه به عنوان «معلولان دائمی ارتش» طبقه‌بندی شده‌اند.

براساس گزارش وبگاه المیادین، تا نهم دسامبر، تعداد سربازان زخمی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به ۵۰۰۰ تن رسید.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» پیشتر نوشته بود که بخش توانبخشی رژیم صهیونیستی روزانه میزبان ۶۰ زخمی جدید است.

این روزنامه همچنین فاش کرد که بیش از ۲۰۰۰ سرباز معلول وجود دارد.

در همین راستا، رئیس بخش توانبخشی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: بیشتر جراحات ما جدی است و هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده‌ایم.

لیمور لوریا، رئیس بخش توانبخشی در وزارت امنیت اشغالگران جزئیات جراحات وارده به سربازان اسرائیلی را فاش کرد و افزود، ۵۸ درصد آنها از ناحیه دست و پا آسیب دیده‌اند، از جمله مواردی وجود دارند که نیاز به قطع عضو دارند. ۱۲ درصد از مصدومان نیز از ناحیه اندام‌های داخلی مانند طحال و کلیه‌ها علاوه بر آسیب‌های سر و چشم صدماتی دیده‌اند.

واکنش ایران به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۱۲:۵۸

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (شنبه) دوم دی ماه تصویب قطعنامه شماره ۲۷۲۰ شورای امنیت مشتمل بر ارسال کمک‌های فوری انساندوستانه به غزه را اقدامی مثبت، اما ناکافی خواند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بدون درخواست آتش‌بس خواستار افزایش کمک‌رسانی به غزه شده است. این قطعنامه با ۱۳ رأی مثبت و رأی ممتنع آمریکا و روسیه به تصویب رسید.

آمریکا در طی دو ماه و نیم گذشته دو بار هم اقدام به وتوی قطعنامه‌های پیشنهادی به شورای امنیت شد. 

کنعانی در این باره گفت: جای تأسف بسیار است که با گذشت ۷۷ روز از حملات جنون آمیز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع در نوار غزه، دولت آمریکا همچنان مانع تصویب قطعنامه‌ای الزام‌آور در شورای امنیت برای توقف جنگ و پایان دادن به جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: ارسال کمک‌های موثر انسانی در سایه تداوم بمباران‌ها و حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردمی که ۷۷ روز تحت بی‌سابقه ترین جنایات جنگی تاریخ معاصر قرار داشته و بیش از ۶۰ درصد منازل مسکونی و زیرساخت‌های شهری و خدماتی آنان تخریب شده است، عملا میسر نیست و اظهارات دبیرکل سازمان ملل متحد پس از تصویب این قطعنامه نیز ناظر بر همین واقعیت تلخ است.

کنعانی با بیان اینکه تصویب این قطعنامه چیزی از مسوؤلیت‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد کم نمی‌کند، تصریح کرد: دولت آمریکا همچنان مسؤول درجه اول تداوم حملات وحشیانه و جنایات جنگی رژیم اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی در غزه و نیز کرانه غربی فلسطین است.

موافقت ۶۷ درصد اسرائیلی ها با توافق آتش بس
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۱۲:۵۸

 نتایج نظرسنجی جدید در سرزمین های اشغالی فلسطین نشان داد که ۶۷ درصد از اسرائیلی ها از توافق جدید برای آزادی اسیران اسرائیلی که در نوار غزه در بازداشت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) قرار دارند، در ازای آتش بس حمایت می کنند.

بر اساس نتایج نظرسنجی که روزنامه صهیونیستی «معاریو» انجام داد، ۶۷ درصد از پاسخ دهندگان موافق توافق جدید برای آزادی اسیران اسرائیلی در ازاء آتش بس هستند، ۲۲ درصد با توافق جدید مخالفت کردند و ۱۱ درصد گفتند که نظری ندارند.

همچنین از پاسخ دهندگان سؤال شد که آیا آتش بس در حین مذاکره برای توافق جدید اقدام صحیحی است یا فقط پس از امضای توافق باید درگیری متوقف شود؟ که ۱۱ درصد پاسخ دهندگان گفتند آتش بس باید در حین مذاکرات انجام شود، ۷۳ درصد از آتش بس پس از عقد توافق حمایت کردند و ۱۶ درصد گفتند که نظری ندارند.

۶۷ درصد پاسخ دهندگان در پاسخ به این سوال که آیا رژیم صهیونیستی باید در چارچوب فعلی برای آتش بس در مقابل آزادی روزانه اسیران عمل کند، پاسخ مثبت دادند، ۲۲ درصد با آن مخالفت کردند و ۱۱ درصد هم رای ممتنع دادند.

از سوی دیگر، بر اساس این نظرسنجی تنها ۳۳ درصد از اسرائیلی‌ها «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی را برای پست نخست‌وزیری این رژیم مناسب‌ دانستند و ۴۶ درصد آن‌ها معتقدند که «بنی گانتس» وزیر کابینه جنگ این رژیم برای پست نخست وزیری اسرائیل مناسب‌تر است و ۲۰ درصد نیز پاسخ مشخصی به این سوال ندادند.

نتایج این نظر سنجی نشان داد که موقعیت نتانیاهو نسبت به نظرسنجی های مطبوعاتی انجام شده در هفته های گذشته که تنها ۲۷ درصد اسرائیلی ها وی را برای سمت نخست وزیری این رژیم مناسب دانسته بودند، بهبود یافته است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که چنانچه انتخابات رژیم اسرائیل امروز برگزار شود، حزب وحدت ملی به رهبری گانتس با کسب ۳۸ کرسی در مقام اول قرار می‌گیرد در حالی که حزب لیکود به ریاست نتانیاهو ۱۸ کرسی و حزب «آینده‌ای وجود دارد» به ریاست «یائیر لاپید» ۱۳ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) را به دست می آورند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، چنانچه انتخابات رژیم اسرائیل امروز برگزار شود، احزاب حامی نتانیاهو ۴۵ کرسی و احزاب مخالف وی ۷۰ کرسی را به دست می آورند ضمن آنکه ائتلاف «جبهه دموکراتیک برای صلح و برابری» و «فهرست عربی برای تغییر» ۵ کرسی را به دست خواهند آورد و جلب اعتماد حداقل ۶۱ نماینده برای تشکیل کابینه ضروری است.

معاریو اشاره کرده که این نظرسنجی توسط موسسه لازار (خصوصی) بر اساس نمونه تصادفی از ۵۰۲ اسرائیلی انجام شده است و حاشیه خطای آن ۴.۳ درصد می باشد.

گوترش: ۱۳۶ کارمند سازمان ملل از ۷ اکتبر در غزه کشته شدند
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۱۲:۵۷

دبیرکل سازمان ملل متحد با انتقاد از تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه، از کشته شدن ۱۳۶ کارمند این نهاد از هفتم اکتبر در اراضی اشغالی خبر داد.

 با وجود قطعنامه جدید شورای امنیت، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد موانع عظیمی را بر سر راه توزیع کمک‌های بشردوستانه میان فلسطینی‌ها می‌بیند که ناشی از حملات رژیم صهیونیستی است.

آنتونیو گوترش همچنین گفت که ۱۳۶ کارمند سازمان ملل طی ۷۵ روز که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر می‌گذرد، کشته شدند که بی‌سابقه است.

دبیرکل سازمان ملل متحد معتقد است که تنها آتش‌بس می‌تواند «نیازهای مردم غزه» را رفع و امکان توزیع کمک‌های لازم را فراهم کند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: «مهم‌ترین خواسته برای مردم غزه، آتش‌بس فوری است. گرسنگی، قحطی و گسترش بیماری، به طور گسترده غزه را تهدید می‌کند.»

یونیسف در بیانیه‌ای تأکید کرد: «در هفته‌های آینده، ۱۰۰۰۰ کودک زیر پنج سال از مرگبارترین شکل سوءتغذیه رنج خواهند برد.»

یمن: آمریکا مانع آتش‌بس در غزه است
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۱۲:۵۶

عضو شورای عالی سیاسی یمن از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که صرفا خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و نظارت بر آن است و در آن حرفی از آتش‌بس نیست، مورد انتقاد قرار داده و آمریکا را مانع آتش‌بس در نوار غزه دانست.

محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در پیامی در «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: واشنگتن بار دیگر از وتوی خود در برابر توقف کشتارها و نسل‌کشی‌های آمریکا و اسرائیل در غزه استفاده کرد.

طبق گزارش شبکه المسیره، وی افزود: آنچه آمریکا انجام داد، اعدام و تروریسم آشکار علیه مردم غزه و بشریت است.

الحوثی ادامه داد: قطعنامه شورای امنیت که شامل «اعمال کنترل» بر کمک‌رسانی به غزه می‌شود، مانعی برای ورود کمک‌ها در صورت موافقت اسرائیل با اجرای آن خواهد بود.

محمدعلی الحوثی همچنین به قطعنامه شورای امنیت برای اعمال نظارت بر ورود کشتی‌ها به مناطق تحت کنترل دولت یمن اشاره کرد و گفت: آنچه سازمان ملل در زمینه نظارت کشتی‌ها در جمهوری یمن انجام داد، گواه روشنی بر صحت گفته ما درباره مانع‌تراشی در مسیر ارسال کمک‌ها به غزه است.

الحوثی با اشاره به مواضع کشورهای عربی و اسلامی در قبال وضعیت غزه، گفت: هر فردی که جرات وارد کردن غذا را نداشته باشد، جرأت آوردن سلاح را هم نخواهد داشت.

وی ادامه داد، تلاش واشنگتن برای صدور قطعنامه به این شکل، مؤید وحشیگری آمریکا و مشارکت آن با رژیم صهیونیستی در جنایات و کشتار غزه است.

طرح موساد برای ترور ۳ رهبر فلسطینی
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۱۲:۵۶

روزنامه لبنانی «الدیار»، امروز در گزارشی به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که دولت لبنان پیام‌هایی امنیتی در خصوص  تصمیم موساد برای ترور سه مسؤول فلسطینی در خاک لبنان دریافت کرده‌است و در رأس فهرست ترور، معاون رئیس دفتر حماس صالح العاروری قرار دارد و دو مسؤول دیگر اسامه حمدان، سخنگوی العاروری و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی زیاد نخاله هستند.

بر اساس این گزارش رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون روز جمعه، رئیس دستگاه اطلاعات خارجی برنار ایمیه را از پستش برکنار کرد و نیکلاس لرنر را جانشین وی معرفی کرد، اقدامی که به باور بسیاری از تحلیلگران تاوان افشاگری ایمیه در سفر اخیرش به لبنان بود.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، خطرات زیاد علیه این رهبران فلسطینی وجود دارد که نیازمند اقدامات استثنایی است، امری که گفته می‌شود،رئیس دستگاه اطلاعات خارجی فرانسه در سفر اواسط آذرماه خود به لبنان به مقامات این کشور، گوشزد کرده است. امری که شک و تردیدهایی را در خصوص برکناری او ایجاد کرده و گفته‌ می‌شود که وی احتمالا به دلیل افشای این موضوع توبیخ و برکنار شده است. ضمن این‌که پاریس از اقدامات او طی بیش از دو سال گذشته چه در خاورمیانه، منطقه ساحل در قاره آفریقا چندان رضایتی نداشت. 

رژیم صهیونیستی که بیشترین سابقه ترور را در سراسر جهان داراست، در طول جنگ کنونی علیه نوار غزه، چندین بار از طراحی یک طرح ترور برای حذف سیستماتیک رهبران حماس در سراسر دنیا بدون توجه به پیامدهای دیپلماتیک یا قانونی آن در عرصه بین‌المللی سخن گفته است. 

نتانیاهو در روز ۲۲ نوامبر به همراه یوآو گالانت وزیر جنگ و بنی‌گانتس وزیر مشاور کابینه، در یک نشست خبری اعلام کرد که به موساد دستور داده است علیه رهبران حماس از جمله خارج از غزه اقدام کند و تمامی اعضای حماس «چه روی زمین و چه زیر زمین، چه داخل و چه خارج غزه همچون مردگان متحرک هستند». اظهاراتی که  چندان به مذاق مقامات امنیتی تل آویو خوش نیامد زیرا بر اصل مخفی نگه داشتن این موضوع تاکید داشتند.

پس از آن نیز، رئیس شاباک رونین بار در خصوص طرح عملیاتی ترور سران حماس در سراسر جهان و به طور مشخص در قطر، ترکیه و لبنان و داخل فلسطین به سبک عملیات موساد پس از حمله به کاروان صهیونیست‌ها در المپیک مونیخ 1972 سخن گفت و در نشست امنیتی که رئیس موساد نیز در آن حضور داشت، تاکید کرد: «هیأت دولت برای ما هدفی مشخص کرده است..نابودی حماس..این مونیخ ماست..در هرمکانی آن را انجام خواهیم داد». 

جنگ غزه؛ بمبارانی که از جنگ ویتنام بی‌سابقه است
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۱۲:۵۵

براساس تجزیه و تحلیل شبکه سی‌ان‌ان و یک شرکت هوش مصنوعی، رژیم صهیونیستی در ماه اول جنگ خود در غزه، صدها بمب مهیب شلیک کرد که بسیاری از آنها قادر به کشتن یا زخمی کردن مردمی در فاصله بیش از ۳۰۰ متر بودند.

به گزارش ایسنا، تصاویر ماهواره‌ای از روزهای اول جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، بیش از ۵۰۰ حفره برخورد با قطر بیش از ۱۲ متر را نشان می‌دهند که مطابق با آنهایی است که بر اثر بمب‌هایی با وزن بیش از ۹۰۰ کیلوگرم ایجاد شده‌اند. این بمب‌ها چهار برابر سنگین‌تر از بزرگ‌ترین بمب‌هایی است که ایالات متحده در طول جنگ علیه داعش در موصل عراق، بر سر این گروه شبه‌نظامی انداخت.

کارشناسان تسلیحات و جنگ، استفاده گسترده از مهمات سنگین مانند بمبی به وزن ۲۰۰۰ پوند (۹۰۷.۱۸ کیلوگرم) را عامل افزایش تلفات غیرنظامیان فلسطینی می‌دانند. جمعیت غزه بیش از هر نقطه‌ دیگری از جهان متراکم است، بنابراین استفاده از چنین مهمات سنگینی، تاثیری مرگبار و عمیق بر جای می‌گذارد.

جان چپل، حقوقدان و عضو حقوقی در سیویک (CIVIC) - یک گروه مستقر در واشنگتن که روی به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان در مناطق درگیری متمرکز است - گفت: «استفاده از بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی در منطقه‌ای پرجمعیت مانند غزه، به این معنی است که دهه‌ها طول می‌کشد تا جوامع بهبود یابند.»

رژیم صهیونیستی در سطح بین‌المللی به خاطر ابعاد ویرانی بر جای گذاشته در غزه تحت فشار قرار گرفته و حتی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، متحد سرسخت تل‌آویو، این رژیم را بابت بمباران کورکورانه در این باریکه تحت‌محاصره مورد انتقاد قرار داده است. تل‌آویو هم مدعی است که تمام تلاشش را برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان فلسطینی انجام می‌دهد!

ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش سی‌ان‌ان در بیانیه‌ای گفت که هدف این رژیم نابودی «ارتش و قابلیت‌های حماس» است و ارتش صهیونیستی «از قوانین بین‌المللی تبعیت می‌کند و اقدامات احتیاطی ممکن را برای کاهش آسیب دیدن غیرنظامیان انجام می‌دهد.»

طرفداران عملیان نظامی رژیم صهیونیستی، به تونل‌های حماس و «ضرورت» چنین بمب‌های مهیبی اشاره دارند اما کارشناسان می‌گویند که بمب‌هایی با وزن ۲۰۰۰ پوند خیلی کم از سوی ارتش‌های غربی مورد استفاده قرار می‌گیرد چون به شدت روی مناطق پرجمعیت مثل غزه تاثیر می‌گذارند. طبق قوانین بشردوستانه بین‌المللی، بمباران‌ کورکورانه ممنوع است.  

مارک گارلاسکو، تحلیلگر سابق اطلاعات دفاعی آمریکا و بازرس سابق جنایات جنگی سازمان ملل، گفت شدت اولین ماه بمباران رژیم صهیونیستی در غزه «از زمان ویتنام دیده نشده بود.»

گارلاسکو که اکنون مشاور نظامی در PAX، یک سازمان غیردولتی هلندی است که از صلح حمایت می‌کند، تمام حوادث تحلیل شده در این گزارش برای سی‌ان‌ان را بررسی کرد. گارلاسکو گفت: «برای مقایسه باید به جنگ ویتنام برگردید. حتی در هر دو جنگ آمریکا علیه عراق، هرگز شدت بمباران تا این حد بالا نبوده است.»

این نوع مهمات سنگین که عمدتا توسط ایالات متحده تولید می‌شود، می‌تواند منجر به تلفات زیاد شود و می‌تواند شعاع گسترده‌ مرگباری را ایجاد کند؛ ناحیه‌ای که در معرض آسیب یا مرگ در اطراف هدف قرار می‌گیرد تا ۳۶۵ متر معادل چند زمین فوتبال است.

کارشناسان تسلیحات و جنگ، استفاده گسترده از تسلیحات سنگین، مانند بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی را عامل افزایش تلفات حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی به غزه می‌دانند. به گفته مقامات در نوار غزه تحت کنترل حماس، حدود ۲۰۰۰۰ نفر از ۷ اکتبر تاکنون به شهادت رسیده‌اند. براساس این آمار، بیشتر کشته‌شدگان زن و کودک هستند.

سی‌ان‌ان با شرکت هوش مصنوعی آمریکایی Synthetaic که از طبقه‌بندی خودکار سریع تصویر (RAIC) برای شناسایی چاله‌ها، ستون‌های دود و ساختمان‌های آسیب‌دیده در تصاویر ماهواره‌ای بر فراز نوار غزه استفاده می‌کرد، همکاری کرد. این یافته‌ها به صورت دستی توسط یکی از اعضای شرکت مذکور و همچنین توسط خبرنگاران سی‌ان‌ان بررسی شد. به گفته آنی شیل، مدیر گروه سیویک، یافته‌های سی‌ان‌ان و شرکت مذکور «شدت بمباران را در مدت زمان بسیار کوتاهی آشکار و تاکید می‌کند.»

کارشناسان همچنین می‌گویند که کارزار نظامی بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه غزه، اکنون در میان مرگبارترین و ویرانگرترین حملات در تاریخ اخیر قرار دارد.

در کمتر از دو ماه، این تهاجم بیشتر از تخریب حلب سوریه بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶، ماریوپل اوکراین یا به تناسب بمباران آلمان توسط متفقین در جنگ جهانی دوم، ویرانی به بار آورده است. این حملات بیش از حملات ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده در طول سه سال علیه داعش، جان غیرنظامیان را گرفته است.

در همین حال مجله تایمز در گزارشی نوشت که با حملات رژیم صهیونیستی، غزه غیرقابل سکونت شده است. یک گروه حمایتی موسوم به ان‌آرسی که در غزه فعال است، واقعا مقیاس آسیب و تخریب وسیع است و حدود ۷۰ درصد از خانه‌های غزه آسیب دیده یا ویران شده است.

آماده شدن ارتش اسرائیل برای عقب نشینی از غزه

 منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از تصمیم تازه ارتش این رژیم درباره جنگ غزه خبر دادند.

 کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: ارتش آماده پایان دادن به عملیات زمینی در غزه طی چند هفته است.

این رسانه صهیونیستی اعلام کرد: مرحله سوم شامل کاهش تعداد نیروها، ایجاد منطقه حائل و تداوم حملات متمرکز است.

این در شرایطی است که جنگ در غزه ادامه دارد و نظامیان صهیونیست در رویارویی با رزمندگان مقاومت متحمل خسارات سنگین شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته‌های نظامی خود را اعلام می‌کند، این اقدام به علت شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر در داخل سرزمین‌های اشغالی انجام می‌گیرد.

در همین حال، به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، آمار زخمی‌هایی که ارتش اسراییل اعلام می‌کند، با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارائه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

پیش از این نیز، رسانه صهیونیستی هاآرتص نوشت: ارتش اسرائیل عملا بر خلاف آنچه تصمیم گیرندگان درباره جنگ غزه و عملیات زمینی اعلام می‌کنند در مرحله سوم عملیات قرار دارد. مراکز مختلف فرماندهی در حال حاضر برای یک تغییر عمده در ژانویه آینده آماده می‌شوند و این تغییرات به بازاستقرار صدها هزار نظامی ذخیره به سبب بار سنگین بر اقتصاد، نظامیان و خانواده های آنهاست.

این رسانه فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال مرخص کردن شماری از نظامیان ذخیره است.

هاآرتص آورده است: اصلاحات احتمالی شامل ایجاد منطقه حائل در داخل غزه نیز می‌شود.

این رسانه صهیونیست در ادامه اذعان کرد: اوضاع میدانی با آنچه مقامات سیاسی بیان می‌کنند کاملا متفاوت است. اوضاع مشابه روندی که از سیاستمداران می شنویم، نیست.

رسانه صهیونیست: حماس آماده جنگی طولانی است

یک رسانه صهیونیست جمعه شب اذعان کرد که حماس آماده جنگی طولانی مدت است.

 سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع خود گزارش داد که طرف‌های میانجی گر میان این رژیم و حماس دریافته‌اند زمان برای آتش‌بس رو به اتمام است و حماس آماده جنگی طولانی مدت است.

منابع مذکور که این رسانه صهیونیستی به نام آن اشاره نکرده، افزود که یحیی سنوار (رهبر حماس در غزه) از واقعیت [جنگ کنونی] اطلاع دارد و این اسرائیل است که واقعیت را به شیوه‌ای غیرصحیح تفسیر می‌کند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از این منابع اشاره کرد که سنوار در صورت ادامه جنگ یک استراتژی منظم و قاعده‌مند دارد.

حمله اسرائیل به غزه با بمب های 2 هزار پوندی

تحقیقات نیویورک تایمز نشان می‌دهد که ارتش رژیم صهیونیستی حداقل ۲۰۸ بار از یک نوع بمب ۲ هزار پوندی (۹۱۰ کیلوگرمی) که بزرگترین و مخرب‌ترین بمب این رژیم است، در مناطق به اصطلاح امن غزه استفاده کرده است.

این نشریه آمریکایی افزود که بمب‌ها در مناطقی در جنوب غزه که نیروهای اسرائیلی از فلسطینیان خواسته بودند در آن‌ها پناه بگیرند، فرود آمده‌اند.

این روزنامه ادامه داد که از ماه اکتبر، آمریکا بیش از پنج هزار بمب‌ام کی ۸۴ با وزن ۲ هزار پوند به اسرائیل ارسال کرده است.

این روزنامه همچنین از ارتش رژیم صهیونیستی خواستار توضیح در مورد استفاده از این نوع بمب در جنوب غزه شده که این ارتش در پاسخ اعلام کرد: «چنین مسائلی در مراحل بعدی بررسی خواهد شد.»

حمله تلافی جویانه مقاومت به پایگاه های رژیم صهیوینستی

رسانه‌های لبنانی بامداد شنبه گزارش دادند که حزب الله ۲ پایگاه رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان تصاویری از حمله به دو پایگاه مذکور را منتشر کرد.

مقاومت اسلامی لبنان عصر جمعه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آن‌ها، مبارزان مقاومت اسلامی، در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر جمعه، نیروها و تجهیزات دشمن صهیونیستی را در اطراف پایگاه «المناره» با سلاح مناسب هدف قرار دادند.

حزب الله دربیانیه ای دیگر اعلام کرد که در ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه عصر جمعه، نیروهای مقاومت اسلامی، مرکز کنترل و نظارت رژیم صهیونیستی در نقطه ۴۳۰ روبروی شهرک «کفرکلا» را با اسلحه مناسب هدف قراردادند و شماری از نیروهای دشمن به طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفتند.

رسانه های صهیونیستی نیز اعلام کردند که یک بالگرد حامل زخمی های ارتش دقایقی پیش در بیمارستان «سوروکا» در نقب فرود آمده است.

واکنش حماس به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره غزه را «گامی ناکافی» برای پایان دادن به درگیری‌ها و رسیدگی به بحران انسانی در غزه توصیف کرد. 

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد شورای امنیت وظیفه دارد نسبت به «ورود مقایر کافی کمک‌های انسانی به تمامی نواحی نوار غزه به ویژه در مناطق شمالی اطمینان حاصل کند.»

گروه حماس علاوه بر این گفته که قطعنامه شورای امنیت بایستی خواستار توقف فوری عملیات نظامی اسرائیل در غزه می‌شد. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بخش دیگری از این بیانیه از آمریکا بابت «تلاش برای تهی کردن این قطعنامه از معنا» انتقاد کرد. 

مقام صهیونیست: اسرائیل توان شکست حماس را ندارد

زیر پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل نمی تواند در جنگ حماس به پیروزی دست یابد و آن را شکست دهد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» "شلومو بن عمی" اضافه کرد: از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون، کشورهای دارای ارتش های منظم، نتوانسته اند در جنگ های نامتقارن بر گروه های مسلح پیروز شوند.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و جمعیتی نوار غزه، هیچ ارتشی هر چند مجهز از نظر نظامی و فناوری، نمی تواند بر جنبش حماس پیروز شود همانطور که آمریکا در ویتنام و افغانستان و شوروی در افغانستان شکست خوردند.

به گفته بن عمی، آمریکا و شوروی سابق توانستند جنگ را به مدتی طولانی ادامه دهند، ولی اسرائیل توان ورود به جنگ طولانی مدت را ندارد.

وی با رد این موضوع که جنبش حماس عملیات «طوفان الاقصی» را به خاطر عوامل و انگیزه های غیرواقعی آغاز کرد گفت: حماس از طریق این عملیات، دستاوردهای راهبردی کسب کرد که از جمله آن ها بازگرداندن مجدد موضوع فلسطین به راس اولویت های جامعه جهانی، منحرف کردن مسیر عادی سازی روابط میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی، مجبور کردن آمریکا به تکیه بی سابقه بر کمک های نظامی آمریکا برای جلوگیری از گسترده تر شدن جنگ و کشیده شدن ان به دیگر جبهه ها بود.

وزیر پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی افزود: جنبش حماس توانست با عملیات خود (طوفان الاقصی)، جایگاه اصلی را در میان جنبش های ملی برای آزادسازی فلسطین کسب کند.

بن عمی پیش بینی کرد که حماس در پایان این جنگ بتواند همه اسیران فلسطینی را از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد کند.

«هلیل شوکن» نویسنده صهیونیست نیز از رژیم صهیونیستی خواست به شکست در مقابل حماس اعتراف کند.

وی در مقاله ای در روزنامه «هاآرتص» نوشت: پیروز نخواهیم شد حتی اگر با هم متحد شویم، ما در هفتم اکتبر در این نبرد شکست خوردیم.

شوکن اضافه کرد: هر روز که عملیات زمینی در غزه ادامه یابد، شکست و ناکامی اسرائیل عمیق تر می شود، وضع اسرائیل پس از این جنگ بسیار بدتر از قبل از آن خواهد بود.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۶۴
مغز براندازان در این دو ماه
هر کی تو بیمارستانه نیروی حماسه و اسرائیل حق داره بزنه
هر کی تو مدارسه نیروی حماسه و اسرائیل حق داره بزنه
هر کی تو ساختموناس نیروی حماسه و اسرائیل حق داره بزنه
هر کی تو پناهگاه های آنرواست،نیروی حماسه و اسرائیل حق داره بزنه

مغز براندازان همچنین
اولا دین من انسانیت است.
دوما حماس تو غزه اقلیته و مردم فلسطین نمیخوانش

تشخیص
مغز یاتاقان زده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
من هر روز دارم شیرینی پخش میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
متخصص چرا در مورد خیانت روسیه چیزی نمی نویسی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
آهای مغز فندقی
اینطوری که تو میگی 80 درصد ملت برانداز هستن
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
خواهشن شما از انسانیت صحبت نکن که خیلی خنده داره شما فقط به فکر اون دنیا باش که باید جواب خدا را بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
رسایی و پناهیان هنوز نرفت غزه؟
حیف شد در باغ شهادت داره بسته میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
اشتباه شما اینجاس که فکر می کنی همه مغز دارن یکسری مغز ندارن گیرنده دارن اونم فقط رسانه های غربی رو میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
جناب دکتر مغز، میشه یک نوار مغزی از خودت بگیری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
آی گفتی
اتفاقا یک جایزه 30 روزه را به شرطی که یک جا سالم در این کشور نشون بده دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
کجایند سلبیریتی ها صلح دوست .ویزای مفت برای غزه نمی خواهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
کاش در صداوسیما بجای نظر تکراری مردم نسبت به جنایات اسراییل نظرات متخصص مغز رو پخش کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
??
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
تابناک ممنون که نظر متخصص مغز را در صدر نظرات میذاری،خوانندگان هم با فشردن دکمه ی مثبت و منفی،یه حالی به این متخصص میدن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
متخصص جان،چای دبش بزن،میگن برای مغز خوبه!
امیدوارم هرچه زودتر جنگ به پایان برسد.
ولی بی‌گمان بعد از پایان جنگ باید بررسی شود که «هزینه» و «فایده» این جنگ برای مردم غزه(فلسطین) چه بوده است.
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
برخی از هزینه‌های این جنگ
- ویران شدن درصد بالایی از ساختمان‌ها
- ویران شدن درصد بالای از زیرساختهای شهری
- کشته شدن بیش از 20000 نفر
- زخمی و معلول شدن چند ده هزار نفر
- نیاز مردم غزه(به ویژه کودکان) به درمان "سندرم اختلال پس از حادثه PTSD "
- ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
فایده این جنگ برای مردم فلسطین امیدواری به سقوط و فروپاشی اسراییل و استقرار دولت فلسطینی بود
نجات سر زمین نیاز به اهدای خون دارد.
ما در جنگ هشت ساله هر سال 40 هزار نفر از بهترین فرزندانمان را دادیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
نظر شما در مورد دفاع مردم اوکراین در برابر روسیه هم همین است؟!.
تا کنون 300هزار نفر از مردان خود را از دست داده اند. نه مرگ خانوادگی که راحت تر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
زندگی با ذلت و تحقیر زندگی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
ناشناس۱۵:۱۲درست میگی،زندگی تحت ذلت و خواری،هیچ جای جهان ،ارزشی نداره!
مگه غزه ای هم مانده 70درصد ویران شده 30درصد هم قابل سکونت نیست باید بحال مردم فلاکت زده خون گریست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
اون 30 درصد هم اپلود شه و گرنه نمیشه
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
مانند مردم کشور ما که باید به حال مردم ما نیز خون گریست
اگر اشکی مانده باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
نام مردان و زنان شجاع در تاریخ می ماند تمدن های بزرگ و پادشان بزرگ رفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
فکر نکنید فقط با بمب فسفری و تفرقه با ملت های مسلمان می جنگند بلکه همزمان با حرفهای ناامیدکننده هم با آنان رت بمباران می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
ارتش بی عرضه چهارم جهان بی عرضه ها با اون همه حمایت رفتین با زنان و کودکان می جنگید
آماده شدن ارتش اسرائیل برای عقب نشینی از غزه؟!

حالا خوبه خودتون سه سطر بعد نوشته اید که «مرحله سوم شامل کاهش تعداد نیروها، ایجاد منطقه حائل و تداوم حملات متمرکز است.»

حالا از کجای این گزارش «عقب نشینی از غزه» را درآوردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
درست بخون نوشته اگر آتش بس شود صد البته ارتش خونخوار وحشی رژیم صهیونیستی اسرائیل هم به تل آویو برگردد
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
وقتی غزه راهمه گرفتن و نابود کردن دیگه چیزی نمانده باید نیروها را کم کنند.
چشم بسته غیب گفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
به چه روزی افتادند که یک خبر خیالی مبنی بر عقب نشینی اسراییل در ذهن خودشون درست میکنن و به آن دلخوش هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
مگه نمی خواستین حماس را نابود کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
برای تلطیف روحیه خودتکن میگم . کمر جنگ غزه به نفع اسرائیل شکسته. چرا توهم و خیالپردازی ؟
حداقل کاری که اسرائیل رو راضی به قبول آتش بس دائم میکنه تسلیم شدن رهبران حماس هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
فعلا این اسراییل است که باید تسلیم بشود.
پایان اسراییل آغاز شده است.
اسراییل هرگز به دوران سابق بر نمی گردد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
بدشانسی حماس آن است که با یک اسراییلی به نام نتانیاهو طرف است که بسیار مصمم، باهوش، و انتقامجو می باشد و لذا تا نابودی کامل حماس از پای نخواهد نشست، حتی اگر با فشارهای بین المللی روبرو شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
ناشناس 1420 یه دکتر ترجیحا مغز برو
عملیات ویژه اسرائیل چند روز دیگه خاتمه پیدا می کند و غزه ای ها هم شهروند اسرائیل می شوند اما عملیات ویژه پوتین از سر بد مستی نیمه شب حالا حالا ادامه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
گل گفتی
نتانیاهو و بنی گانتس هر دو تندرو هستند و هیچ کدام بدرد ریاست جمهوری شهرک نشینان غاصب نمی خورند حتی بنی گانتس تندروتر از نتانیاهو است ولی اسرائیل چون سرزمین فلسطین را غصب کرده نیاز به تندروهایی چون بنی گانتس و نتانیاهو دارد تا با زیر پا گذاشتن قوانین بین الملل در سرزمین های اشغالی بی قانونی، بی عدالتی و جنایات کند ولی باید بدانند که با بنی گانتس و نتانیاهو و متحد مستکبرشان آمریکا و غیره و ذالک راه به جایی نمی برند و راه حل تشکیل دولت مسلمان فلسطین به پایتختی قدس شریف است.
# بدون تعارف.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
قوانین بین المللی کیلو چند؟ این رو احمدی نژاد یادمون داد.
لطفا مطالب رسانه های دیگه رو تفسیر به رای نکنید و تیتر دلخواه بزنید

عقب نشینی از غزه وجود نداره برای اسراییل حداقل تا سال ها
منظور از مطلبی که نصف نیمه ترجمه کردین کم کردن نیروها در مناطقی که اسراییل اشغال کرده و عملا زمین سوخته هست و تمرکز بر بقیه مناطق
ضمنا یه نقشه پیشروی اسراییل اگر بزارید خواهید فهمید که تا سقوط شهر غزه چند روز بیشتر نمونده و بعد از اون ارتش اسرایل روی جنوب نوار غزه (خان یونس و رفح) متمرکز خواهد بود .
نگران نباشید درهای بهشت بروی مشتاقانش همیشه بازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
جهنم هم میمونه برا اسراییل و طرفداراش
نظر سنجی صهیونیست ها فاقد ارزش و اعتبار است، آخر مگر سرزمینی که غصب شده کسانی که غاصب هستند می توانند نظر بدهند؟؟؟؟؟؟؟
اسرائیل باید منطق را بپذیرد، شهرک سازی های بی قانونی ای که انجام گرفته تخریب شود و فلسطین به صاحبان اصلی آن یعنی همین مردم غزه و کرانه باختری که شب و روز توسط ارتش کودک کش اسرائیل بمباران می شود برگردد تا صلح و امنیت در منطقه ایجاد شود و منطقه دچار آشوب و تنش بیشتر نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
اکثریت مردم دنیا اسراییل را محکوم میکنند ولی این صهیونیستهای وطنی دست بردار نیستند
این موافقین کشتار مردم فلسطین که بهونه میارن اول حماس شروع کرد آیا می دونن 100 سال پیش اسرائیل و اسرائیلی اونجا وجود نداشت؟ اگه یکی بیاد خونه شما رو بگیره و توش جشن و پای کوبی برگزار کنه بچه هاتون هم بزنه بکشه چیکار می کنین میشینین قلیون میکشین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
از اونجایی که گستره مرزهای هخامنشی و عثمانی و امپراطوری روم در تاریخ مشخصه پس همه راه بیفتن به باز پس گرفتن مرزها . چطوره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
پس برو تاریخ بخون ببین اول تو اون منطقه قوم بنی اسراییل بوده یا مسلمونا
رسول نادری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
دوست عزیز صد سال قبل فلسطینی هم وجود نداشته. اونجا مال عثمانی بود و بعد تحت حاکمیت انگلستان درامد. یک سرزمین که هرگز یک کشور نبوده است. انگلستان در آنجا کشور اسراییل را تاسیس کرد. از نظر حقوق بین‌الملل مردم فلسطین نمی توانند مانع تشکیل اسراییل شوند زیرا حاکمیت ان سرزمین با انگلستان بود. مثلا الان اگر مردم ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک بخواهن به امارات بپیوندند، چون مالک ان جزایر با ایران است و نه صرفا ساکنین، نمی توانند جزوی از امارات شوند.
غزه ویران شد از کدام عقب نشینی صحبت میکنید
از مجموعه اخبار واصله و وضعیت اسفبار غزه، تنها نتیجه ای که میتوان گرفت این است که حماس قطعا رفتنی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
مسلم بدانید با این جنایات صهیونیستها تفکر حماس گسترش خواهد یافت
ایران این وسط فقط به ضرر مردمش کار کرده. آیا مسئولین اینقدر که برای غزه ناله می کنند برای مردمشان هم ناله کردند. الحق که نه
یونیسف اعلام کرده که در هفته های آینده ده هزار کودک زیر ۵ سال از مرگبارترین شکل تغذیه رنج خواهند برد بماند از این که رژیم کودک کش اسراییل زیر پرچم آمریکا نزدیک به ده هزار کودک بی دفاع غزه را به شهادت رسانده و این است حاصل کار آمریکا که با وتوی قطعنامه های سازمان ملل مبنی بر آتش بس فوری و ارسال کمک های بشر دوستانه به مردم بی دفاع غزه عامل اصلی جنایات جنگی ای است که رژیم موقت اسرائیل در غزه رقم زده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
بابا خود غربیها هم از جنایات اسراییل انتقاد میکنند آخه اینها که منفی داده اند چه مرامی دارند
بمب‌های ۲ تنی اسرائیل در غزه بلای جان خودش شد
به نظر تمام اخبار مندرج در این بخش که از شبکه المیادین نقل قول شده به نظر برای روحیه دادن الکی می باشد چون غلو آمیز نقل قول شده است
رژیم جنایتکار و شیطانی اسرائیل.
از مردم بی دفاع میخوان تا به جاهای به اصطلاح امن برن تا آسیب نبینن بعد همونجا ها رو با بمب سنگین هدف قرار میدن تا تعداد بیشتری از فلسطینی ها کشته بشن.
اگر این رژیم شیطانی نیست پس چی هست.
البته صبر و شکیبایی خدا هم اندازه ای داره.
زبانه های خشم خدا دیر یا زود این یهودی های افراطی رو در بر میگیره دیر و زود داره سوخت و سوز نداره.
متاسفانه آمریکا هیچ راهی و هیچ گزینه دیگری را برای خلاصی غزه از شر اسرائیل باقی نگذاشته است جز مقاومت و همین ضرباتی که مقاومت بر این هیولای ۷ سر وحشی می زند پس باید این راه را باشدت ادامه و آنرا تقویت کرد

آمریکا در واقع شریک و همدست دزد قافله است و نباید روی او برای حل مشکل فلسطین حساب باز کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
تعداد زیادی شهروند آمریکا در حمله حماس کشته و اسیر شدن. آمریکا عملا یه پای جنگه.
چقدر فراموشکارید یادتون رفت چای دبش بخورید چای دبش رو هر روز یاد اوری کنید تا فراموش نشه
بعضی ها خیلی ماوراین تا کاری از دستشون بر نمیاد از عالم غیب حرف میزنن.یعنی واقع بین نیستن .ضمنا حتی اگه آمریکا وتو نمی کرد بازم اسرائیل می جنگید. مثل عراق به ایران حمله کرد .مثل روسیه واکراین. مثل لیبی ایتالیا. مثلا سازمان ملل چیکار میخواست بکنه
صهیونیست ها همیشه در وحشتند و آرامش را با خودشان به گور خواهند برد
اسراچیل با اقتدار ترویست ترین کشور تاریخ بشریت است و این افتخارو به خودش و مردان تروریستش تبریک میگم
با این جنایاتی که رژیم غاصب اسرائیل با زن و کودک بی دفاع غزه انجام داده باید فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی بویژه گالانت و بنی گانتس و نتانیاهو به عنوان جنایتکار جنگی به دادگاه های بین المللی کیفری معرفی و اسباب محاکمه آنها فراهم شود و لا غیر.
الموت الاسرائیل - الموت الاسرائیل - الموت الاسرائیل.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی