بازدید 25991
هفتاد و ششمین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

قطعنامه شورای امنیت درباره غزه تصویب شد/ پیشنهاد جدید اسرائیل برای توافق آتش بس و تبادل اسرا با حماس/شهرک های اسرائیلی زیر موشک باران حزب الله+ فیلم/ افزایش شمار شهدای غزه به ۲۰ هزار و ۵۷ تن

جنگ غزه در شرایطی وارد هفتاد و ششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 22 December 2023

پیشنهاد جدید اسرائیل برای توافق آتش بس و تبادل اسرا با حماس

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد هفتاد و ششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

انتقاد گروه‌های حقوق بشری از عدم حمایت شورای امنیت از آتش‌بس در غزه
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۰۱:۴۴

سازمان‌های حقوق بشری از تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش‌بس در غزه نیست انتقاد کرده‌اند. 

جیسیون لی، مدیر عامل موسسه «کودکان را نجات دهید» در واکنش به تصویب این قطعنامه گفت هر اقدامی کمتر از درخواست آتش‌بس تنها در خدمت افزودن به رنج کشتار، بیماری و قحطی کودکان غزه خواهد بود. 

سازمان اوکسفام هم گفت که عدم حمایت از آتش‌بس بعد از پنج روز به تعویق انداختن رأی‌گیری در شورای امنیت «غیرقابل درک و کاملاً سنگدلانه است. 

کمیته نجات بین‌المللی نیز در بیانیه‌ای علی‌رغم استقبال از تصویب این قطعنامه برای افزایش کمک‌ها به غزه گفت: «واضح است که به انجام کارهای بیشتری نیاز است.»

این سازمان در این بیانیه تصریح کرد: «زیربنای اقدامات شورای امنیت بایستی منشور ملل متحد و قوانین بین‌المللی باشد. این درگیری‌ها تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت بین‌المللی است و حقوق غیرنظامیان ذیل قوانین بین‌المللی مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته است.»

حماس قطعنامه شورای امنیت در مورد غزه را ناکافی دانست
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۱

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب در واکنش به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد گسترش کمک ها به غزه را ناکافی خواند.

 جنبش حماس تأکید کرد: تصویب این قطعنامه متناسب با نیازها و خواسته‌های وضعیت فاجعه‌بار کنونی در نوار غزه نیست.

این جنبش افزود که دولت آمریکا این قطعنامه را از جوهره و ماهیت اصلی خود خالی کرد و آن را به شیوه‌ای ارائه داد که به اشغالگران اجازه ادامه قتل و کشتار و ویرانگری را می‌دهد.

حماس بیان کرد که شورای امنیت باید رژیم اشغالگر صهیونیستی را به ورود کمک‌های کافی به سرتاسر نوار غزه به ویژه مناطق شمالی ملزم کند.

قطعنامه شورای امنیت درباره غزه تصویب شد
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۲۱:۳۲

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز جمعه قطعنامه‌ای برای افزایش کمک‌ها به غزه تصویب کرد. 

آمریکا به این قطعنامه رأی ممتنع داد. روسیه دیگر کشوری بود که به این قطعنامه رأی ممتنع داد. ۱۳ عضو دیگر با قطعنامه موافقت کردند. 

شبکه سی‌جی‌تی‌ان نوشته آمریکا درخواست روسیه برای گنجانده شدن بندی برای «توقف فوری و پایدار خصومت‌ها» در متن این قطعنامه را وتو کرده است. 

توضیحات نماینده امارات درباره قطعنامه شورای امنیت در خصوص غزه  

نماینده امارات در سازمان ملل در توضیح درباره قطعنامه تصویب شده گفت: «قطعنامه‌ای که امارات ارائه کرده خواستار افزایش کمک‌های انسانی به غزه و انتصاب یک هماهنگ‌کننده امور انسانی جهت تسهیل ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه است.»
وی اضافه کرد: «احتمال سرایت درگیری‌های غزه به منطقه یک احتمال واقعی است.»

نماینده امارات تصریح کرد: «وضعیت در مرز رفح قابل تحمل نیست. نیمی از مردم در غزه در حال مرگ از گرسنگی هستند.»

تصویب این قطعنامه در حالی صورت گرفت که طی روزهای گذشته رأی‌گیری بر سر آن چهار بار به تعویق افتاده بود. سرانجام نماینده آمریکا امروز جمعه اعلام کرد آماده رأی‌ دادن به متن اصلاح‌شده جدید است. 

اولمرت: نتانیاهو خودش هم می‌داند که نمی‌تواند حماس را نابود کند
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۲۰:۰۸

«ایهود اولمرت» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی خواستار توقف فوری جنگ در غزه شد و گفت که نمی‌توان اهدافی را که «بنیامین نتانیاهو» مشخص کرده، محقق کرد.

ایهود اولمرت این اظهارات را در مقاله‌ای که به‌تازگی روزنامه «هاآراتص» تحت عنوان: «جنگ را به ازای زنده بازگشتن ربوده‌شدگان متوقف کنید» بیان کرده و می‌گوید ادعاهای نتانیاهو و کابینه او درباره اینکه می‌توان حماس را با عملیات‌ نظامی ریشه‌کن کرد، غیرواقعی است.

براساس گزارش امروز (جمعه) شبکه «الجزیره» به نقل از هاآرتص، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی می‌افزاید نتانیاهو خودش هم باور ندارد که می‌توان این هدف را محقق کرد. اولمرت می‌گوید نتانیاهو مانند یک بازیگر نمایش رفتار می‌کند و تمام چیزی که برای او اهمیت دارد، این است از تبعات شکست هفتم اکبر در خنثی‌سازی عملیات حماس بگریزد.

 او در ادامه همچنین بیان می‌کند که نتانیاهو ملاحظاتی سیاسی و داخلی دارد و می‌داند که امکان تحقق هدف نابودی حماس وجود ندارد و او از لحظه اول درگیر جنگ غزه نبوده و تنها برای بقای خود در سیاست تلاش می‌کرده است.

اولمرت در پایان می‌گوید که نتانیاهو تنها دو گزینه پیش‌ رو دارد و آن اینکه «یا با آتش‌بس موافقت کند و اسرایش در نزد حماس را با یک توافق تبادل بازگرداند یا جنگ را ادامه دهد به‌گونه‌ای که این جنگ بدو تحقق هدف نابودی حماس و بدون بازگشت اسرا پایان یابد».

شهادت ۵۸ فلسطینی در شمال و جنوب غزه
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۱۹:۵۱

منابع عربی از تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در شمال و جنوب نوار غزه و شهادت ۵۸ نفر دیگر خبر دادند. 

بنابر گزارش شبکه المنار، از بامداد امروز جمعه تاکنون ۲۸ فلسطینی در نتیجه بمباران و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به شهادت رسیدند. 

بر اساس این گزارش، در بمباران یک خانه در جبالیا النزلة واقع در شمال نوار غزه نیز تعداد زیادی از فلسطینیان به شهادت رسیدند که پیکر ۳۰ تن از آن‌ها از زیر آوار بیرون آورده شد و همچنان پیکرهای شمار زیادی از شهدا در زیر آوار باقی مانده است. 

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که در نتیجه حمله رژیم اشغالگر به یک خودرو در رفح، پنج نفر به شهادت رسیدند. 

همچنین صدای درگیری بین نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان رژیم اشغالگر در محله شیخ رضوان واقع در شمال نوار غزه به گوش می‌رسد. 

برخی از منابع نیز از شهادت و زخمی شدن شماری از فلسطینیان در نتیجه حمله به خانه‌ای در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه خبر دادند. 

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تا امروز، به ۲۰۰۵۷ شهید و ۵۳۳۲۰ مجروح رسیده است.

به گفته این وزارتخانه تنها در ۲ روز گذشته، ۳۹۰ فلسطینی شهید و ۷۳۴ تن دیگر زخمی شده‌اند.

یک نظامی اسرائیلی دیگر در حمله حزب‌الله کشته شد
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۱۹:۴۷

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، شامگاه امروز (جمعه)، خبر داد یک نظامی این رژیم در حمله حزب‌الله کشته شده است.

براساس گزارش کانال ۱۳، این نظامی اسرائیلی در حمله موشکی صبح امروز حزب‌الله به شهرک «شتولا» در شمال فلسطین اشغالی کشته شده و یک نظامی دیگر مجروح شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که مقاومت اسلامی لبنان تاکید دارد رژیم صهیونیستی شمار واقعی تلفات خود را اعلام نمی‌کند و آمار اعلام‌شده بیانگر تلفات واقعی نیست.

روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نیز اخیرا با انجام تحقیقاتی فاش کرد آماری که ارتش اسرائیل از مجروحان نظامی اعلام می‌کند با آمار اعلام‌شده از سوی بیمارستان‌ها همخوانی ندارد و تعداد تلفات بسیار بیشتر از آمار اعلام شده است.

آسیب دیدن 138 بیمارستان و درمانگاه از ابتدای جنگ غزه
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۱۸:۲۱

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه، در بیانیه‌ای گفت که رژیم اشغالگر قدس، مراکز درمانی غزه را هدف مشروع خود می‌داند.

به نوشته الجزیره، «اسماعیل الثوابته» گفت که اسرائیل علیه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از ابتدا، اعلام جنگ کرده است و بخش بهداشت و درمان جزو اهداف اسرائیل محسوب می‌شود.

به گفته او حملات رژیم اسرائیل، موجب شیوع بیماری‌های واگیردار همجون بیماری‌های پوستی و تنفسی شده است و در سایه ممانعت اسرائیل از ورود سوخت و دارو، اوضاع غزه، فاجعه آمیز است.

اسماعیل الثوابته همچنین خبر داد که از ابتدای جنگ تاکنون ۱۳۸ بیمارستان و مرکز درمانی هدف قرار گرفته و به شکل کلی یا جزئی تخریب شده‌اند.

وقتی تمام بمب‌های جهان برای اسرائیل کافی نیست
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۱۷:۰۱

یدیعوت آحارانوت به نقل از یکی از افسران ارتش اسرائیل نوشت که برای تخریب همه تونل‌های حماس، به همه بمب‌های جهان نیاز داریم و ممکن است این هم کافی نباشد.

این رسانه عبری اعلام کرد که آمریکا به دلیل پیشرویِ کُند ارتش در نوار غزه از اسرائیل ناامید شده است؛ واشنگتن فکر می‌کرد ارتش بتواند در این مدت زمان، وارد مناطق بیشتری از نوار غزه شود

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست اخیراً با انتشار آماری فاش کرده بود «اسرائیل در ۶ هفته اول حملات، ۲۲۰۰۰ بمب آمریکایی را بر سر مردم غزه پرتاب کرد. آمریکا از هفتم اکتبر، ۱۵ هزار بمب، از جمله بمب‌های سنگرشکن یک تنی به اسرائیل داده است».

 

شهادت دو عضو دیگر حزب الله لبنان
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۱۵:۰۰

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که حسین علی عزالدین با نام جهادی «ابونمر» از شهرک معروب و عبدالعزیز علی مسلمانی با نام جهادی «ابومحمد کربلا» از شهرک الشعیبیه در جنوب این کشور در راه قدس به شهادت رسیدند.

شهادت دو عضو دیگر حزب الله لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پاسخ به حمله موشکی حزب الله، مناطقی از جنوب لبنان را هدف قرارداده است.

شهادت دو عضو دیگر حزب الله لبنان

سرایا القدس یک پهپاد رژیم صهیونیستی را سرنگون کرد
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۱۴:۴۷

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهونیستی خبر داد.

به گزارش شبکه المیادین، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی را در مرکز نوار غزه سرنگون کرده است.

سرایا القدس همچنین اعلام کرد که محل تجمع نیروها و تجهیزات نظامی رژیم صهونیستی را در شمال شهر غزه خمپاره باران کرده است.

سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس نیز روز پنجشنبه اعلام کرد: از ابتدای نبرد تا امروز، ۷۲۰ خودروی نظامی دشمن را به صورت کلی و جزئی منهدم کردیم.

ابوعبیده افزود: مجاهدان ما طی یک هفته اخیر بیش از ۱۵ مرتبه نیروهای اشغالگر را با سلاح تک‌تیراندازی هدف قرار دادند.

وی تصریح کرد، تعداد خودروهای زرهی منهدم شده دشمن از آغاز حمله زمینی به غزه تاکنون به ۷۲۰ خودرو رسیده است.

ابوعبیده ادامه داد، مجاهدان قسام به انهدام خودرهای زرهی دشمن و قتل نیروهای آن در کمین‌های مرگ ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: ارتش دشمن تنها به دنبال نمایش تصویر پیروزی و کسب دستاورد برای خود است. دشمن شکست خورده و سردرگم، از تجربه‌های تاریخ حتی یک درس هم نگرفته است.

ابوعبیده تأکید کرد که دشمن همچنان در حال تکرار حماقت‌های خود و اشتباهات تاریخی است، زیرا از واقعیت ملت فلسطین هیچ اطلاعی ندارد و نسبت به تمدن آن کاملا نادان است.

وی همچنین گفت که دشمن اگر اسرای خود را زنده می‌خواهد، چاره‌ای جز متوقف ساختن کامل جنگ ندارد.

شهرک های اسرائیلی زیر موشک باران حزب الله+ فیلم
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۱۳:۲۹

صبح امروز، جمعه ۲۲ دسامبر خبرنگار شبکه الجزیره از حمله موشکی به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی از سوی جنوب لبنان و به صدا درآمدن آژیر خطر در این شهرک‌ها خبر داد.

 «۲۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطقی بین شهرک‌های زرعیت و شتولا در جلیل الاعلی شلیک شد» این گزارش خبرنگار شبکه الجزیره از جزئیات این خبر است.

تعداد بازدید : 918

به دنبال این گزارش، جبهه داخلی تل‌آویو اعلام کرد که «آژیرهای خطر در زراعیت و نتوعا در شمال اسرائیل به صدا درآمدند».

 

 

رسانه‌های عبری هم با گزارش بمباران شدید و پرتاب موشک‌های هدایت‌شونده، اعلام کردند که «۲۴ فروند موشک از سوی لبنان به منطقه الجلیل غربی شلیک شده است».

حزب‌الله در بیانیه‌ای تاکید کرد که «با موشک‌های خود سربازان دشمن را در مجاورت پادگان شومیرا هدف قرار داده و به آن‌ها تلفات وارد کردیم».

افزایش شمار شهدای غزه به ۲۰ هزار و ۵۷ نفر
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۱۳:۲۷

 وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی تاکنون به ۲۰ هزار و ۵۷ شهید رسید.

به گزارش خبرگزاری «شهاب» وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه خود آورد: از ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون ۵۳ هزار و ۳۲۰ نفر نیز بر اثر تجاوز رژیم صهیونیستی، در نوار غزه زخمی شده اند.

براساس این بیانیه در ۴۸ ساعت گذشته و همزمان با قطع ارتباطات و اینترنت در نوار غزه ۳۹۰ فلسطینی شهید و ۷۳۴ نفر دیگر مجروح شدند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز نیز مناطق مختلف نوار غزه از جمله اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کردند که بر اساس اعلام رسانه های فلسطینی، تلاش ها برای بیرون کشیدن اجساد شهدا و زخمی ها از زیر آوارها ادامه دارد.

وزارت بهداشت فلسطین، پیشتر در گزارشی شمار شهدا را ۱۹ هزار و ۹۰۲ شهید و تعداد زخمی‌ها را ۵۵ هزار نفر اعلام کرده بود. وزارت بهداشت فلسطین تأکید کرد که ۷۰ درصد شهدا را زنان و کودکان تشکیل می دهند و هزاران نفر نیز همچنان مفقود الاثر هستند.

براساس این گزارش، تاکنون ۳۱۰ تن از کادر درمان، ۳۵ نیروی دفاع مدنی، ۹۷ روزنامه نگار و ۱۳۶ نیروی آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل (آنروا) به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد، حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر یعنی حدود ۹۰ درصد از اهالی غزه در داخل این منطقه آواره شده اند و اسامی یک میلیون و ۲۰۰ تن از آنها در ۱۵۴ مرکز تابع آنروا در سراسر نوار غزه ثبت شده که ثبت نام حدود یک میلیون تن از آنها در ۹۴ دفتر در جنوب نوار غزه انجام گرفته است.

براساس این گزارش حدود ۲۸۰ واحد مسکونی یعنی بیش از ۶۰ درصد از بخش مسکن نوار غزه به طور کامل یا جزئی منهدم شده است و به دلیل ادامه بمباران و حملات رژیم صهیونیستی آمار نهایی ساختمان های منهدم شده در دسترس نیست.

گزارش وزارت بهداشت فلسطین حاکی از آن است که حدود ۴۴ درصد خانوارهای فلسطینی در غزه از گرسنگی شدید رنج می برند. همچنین نوزادان به شیر خشک دسترسی ندارند و این امر منجر به تشدید بحران در بهداشت عمومی منجر شده است.

این گزارش تأکید کرد که عدم دسترسی به کمک ها و کادر پزشکی در بیمارستان کمال عدوان و بمباران مراکز درمانی توسط رژیم صهیونیستی، به منزله تهدیدی برای افراد نیازمند به درمان و کمک های پزشکی است و بسته شدن بیمارستان و کمبود امکانات پزشکی و درمانی به بروز بحران شدید در زمینه بهداشت عمومی منجر شده است و این امر اقشار ضعیفتر را بیشتر تحت تأثیر قرار داده است.

هلاکت ۲ نظامی دیگر رژیم صهیونیستی در نوار غزه
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۱۳:۲۶

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای نام دو نظامی دیگر خود که در درگیری‌های زمینی در شمال و جنوب نوار غزه کشته شدند را اعلام کرد.

براساس این بیانیه «شای ایلی» ۲۱ ساله از عسقلان در در گیری های شمال و «طل شوع» ۳۱ ساله از بئرالسبع عضو گردان مهندسی در جنوب نوار غزه کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از زخمی شدن سه نظامی خود در این درگیری ها خبر داد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز نوشت: نیروهای حماس در مناطقی از نوار غزه مشاهده شده اند که دو هفته پیش، ارتش این مناطق را امن اعلام کرده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته‌های نظامی خود را اعلام می‌کند، این اقدام به علت شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر در داخل سرزمین‌های اشغالی انجام می‌گیرد.

در همین حال، به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، آمار زخمی‌هایی که ارتش اسراییل اعلام می‌کند، با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارائه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

پیشنهاد جدید اسرائیل برای توافق آتش بس و تبادل اسرا با حماس

بامداد امروز (جمعه) شبکه «سی‌اِن‌اِن» از پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای توافق جدید آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» خبر داد.

سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی مطلع گزارش داد که تل‌آویو توافق جدیدی را به حماس پیشنهاد داده که ذیل آن یک هفته توقف درگیری‌ها برای آزادی ۳۵ اسیر صهیونیست ذکر شده است.

در این گزارش آمده است: «آخرین پیشنهاد اسرائیل به جنبش حماس، یک توقف هفت روزه در جنگ به‌ ازای آزادی ۳۵ گروگان شامل مابقی زنان، سالخوردگان و مردان ناتوان بود.»

گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه روز پنجشنبه طی بیانیه‌ای مشترک تاکید کرده بودند تا زمانی که جنگ و حملات اشغالگران به این منطقه کامل و دائمی متوقف نشود، هیچ مذاکره‌ای درباره اسرای صهیونیست انجام نمی‌دهند.

اعتراف مدیر بندر ایلات به کاهش ۸۵ در صدی فعالیت این بندر

مدیرعامل بندر «ایلات» در فلسطین اشغالی روز پنجشنبه گفت، از زمان شروع حملات ارتش یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ، فعالیت در بندر ایلات ۸۵ درصد کاهش یافته است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» «گیدعون گلبر» مدیر عامل بندر ایلات گفت: «بدون "باب المندب" شریان اصلی کشتیرانی به بندر ایلات بسته می‌شود. بنابراین ما ۸۵ درصد از کل فعالیت را از دست داده‌ایم.»

بندر ایلات، به اسرائیل مسیری برای تردد به شرق بدون نیاز به آبراه سوئز می‌دهد. یمن با تبدیل کردن دو دریای مکران و سرخ به جهنم برای کشتی‌های اسرائیلی، بندر ایلات را در آستانه تعطیلی قرار داده است.

گلبر گفت: «هنوز تعداد کمی کشتی برای صادرات پتاس داریم، اما من معتقدم هنگامی که مقصد در خاور دور باشد، کشتی‌ها دیگر در آن مسیر حرکت نخواهند کرد.»

وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که ائتلافی متشکل از ده کشور برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ ایجاد شده است.

وی افزود: «متأسفانه در صورت تداوم این وضعیت، به حالتی بدون کشتی تجاری در بندر ایلات خواهیم رسید.»

واشنگتن‌پست: نتانیاهو پیشنهاد اشغال غزه را مطرح کرده است

یک منبع نزدیک به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به واشنگتن‌پست گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به شدت با سپردن حکمرانی غزه به تشکیلات خودگردان مخالف است. 

این منبع اضافه کرد که نتانیاهو پیشنهاد اشغال غزه را مطرح کرده که برای دولت آمریکا مأیوس‌کننده است. 

پیش از این، مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی در اظهارات علنی مدعی شده‌اند که رژیم صهیونیستی قصد اشغال غزه را ندارد. 

 حزب‌الله از ۷ اکتبر ۱۰۰۰ حمله انجام داده است

رسانه‌های صهیونیستی پنجشنبه شب به نقل از فرمانده یگان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی گزارش دادند، حزب‌الله لبنان از هفتم اکتبر تا کنون بیش از یک هزار حمله علیه این رژیم انجام داده است.

همچنین کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی مدعی شد، حزب‌الله لبنان با یک پهپاد انتحاری تلاش داشته تا سکوی گازی کریش را هدف قرار دهد که پدافند هوایی این رژیم مانع از آن شده است.

بر اساس این گزارش، این حمله ۲ روز پیش انجام شده است.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، پدافند هوایی رژیم صهیونیستی بامداد امروز (جمعه) یک پهپاد را که از سمت جنوب لبنان به پرواز درآمده بود در منطقه الجلیل ساقط کردند.

گفت وگوی وزیر خارجه امارات و مقام ارشد ساف درباره تحولات غزه

منابع خبری گزارش دادند، وزیر خارجه امارات متحده عربی با دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) درباره تحولات غزه دیدار و گفت وگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (وام)، عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات متحده عربی با حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در ابوظبی دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار، تحولات خاورمیانه و پیامدهای مختلف آن به ویژه بحران انسانی در نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس فوری و نیز حفاظت از جان همه غیرنظامیان را بررسی کردند.

وزیر خارجه امارات و دبیر کمیته اجرایی ساف همچنین در مورد اهمیت ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه برای رفع نیازهای آنها گفت وگو کردند.

بن زاید در این دیدار تاکید کرد که افراط گرایی، تنش و تشدید خشونت منطقه را به وضعیت بی‌سابقه‌ای از بی‌ثباتی سوق داده است.

وی بر اهمیت تقویت همه تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس پایدار و تمرکز بر نیازهای مردم غزه تاکید کرد.

وزیر خارجه امارات متحده عربی همچنین بر اهمیت فوری تلاش برای یافتن یک افق سیاسی جدی جهت ازسرگیری مذاکرات برای دستیابی به صلح فراگیر بر اساس راه حل دو کشوری که به تحکیم پایه‌های ثبات، دستیابی به امنیت پایدار در منطقه و پایان دادن به افراط گرایی کمک می‌کند، تأکید کرد.

بن زاید در دیدار با حسین الشیخ بر رویکرد ثابت امارات متحده عربی در حمایت از مردم فلسطین و تمایل این کشور برای همکاری با همه طرف‌های فعال در جامعه بین المللی برای پایان دادن به بحران انسانی تحمیلی بر مردم غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی تأکید کرد.

رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه آتش بس در غزه باز هم به تعویق افتاد

رایزنی های فشرده در سازمان ملل بر سر قطعنامه پیشنهادی برای برقراری آتش بس در غزه با آمریکا برای عدم وتو (عدم مخالفت) ادامه دارد و بار دیگر رای گیری در این باره به تعویق افتاد و به روز جمعه به وقت محلی موکول شد.

به گزارش سازمان ملل، خبرنگاران از صبح روز پنجشنبه به وقت محلی منتظر برگزاری نشست علنی شورای امنیت برای رای گیری درباره قطعنامه پیشنهادی امارات به منظور آتش بس فوری در غزه بودند اما بارها برگزاری آن به تعویق افتاد و برغم آنکه سازمان ملل اعلام کرد این جلسه در ساعت ۶ و نیم شامگاه پنجشنبه برگزار می شود، باز هم برگزار نشد.

پیش از زمان اعلام شده، دیپلمات های کشورهای مختلف عضو شورای امنیت با یکدیگر نشستی پشت درهای بسته از ساعت ۶ شامگاه پنجشنبه داشتند که این نشست بیش از یک ساعت و نیم طول کشید و سرانجام اعلام شد که رای گیری به روز جمعه موکول شده است؛ این چهارمین روزی است که رای گیری درباره این قطعنامه به تعویق می افتد.

پیش از این، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید همزمان با رایزنی ها در خصوص پیش نویس قطعنامه برقراری آتش بس فوری در غزه اعلام کرد که کشورش در حال همکاری با سازمان ملل در خصوص این قطعنامه است.

مقام جهاد اسلامی: مقاومت در غزه کنترل میدان را در دست دارد

محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین پنجشنبه شب گفت که مقاومت در غزه کنترل میدان را در دست دارد.

محمد الهندی گفت: (رژیم) اسرائیل توانایی تحمل خسارات سنگین در میدان و اجماع داخلی که در ابتدا داشت را ندارد. مقاومت در غزه کنترل میدان را در دست دارد و هر روز دستاوردهایی نشان می‌دهد.

وی افزود: گفت وگو در قاهره پیرامون چگونگی پایان دادن به جنگ جاری و موضوع تبادل اسرا خواهد بود.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی اضافه کرد: موضع ما روشن است و تا زمانی که تجاوزات متوقف و ارتش صهیونیستی از غزه خارج نشود، تبادل اسرا انجام نخواهد شد.

الهندی همچنین گفت: مقاومت همچنین درباره توقف حملات به کرانه باختری، بیت المقدس و مسجد الاقصی نیز صحبت خواهد کرد.

وی افزود: آنچه رخ داد، قیام غزه علیه خواست آمریکا و تلاش برای پایان دادن به آرمان فلسطین بود.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی اضافه کرد: هدف اصلی غرب از بین بردن مقاومت است و نبرد اکنون بر وزن استراتژیک رژیم صهیونیستی در منطقه متمرکز است.

الهندی گفت: هدف ائتلاف دریایی، حفاظت از منافع غرب در منطقه به رهبری (رژیم) اسرائیل است. قتل عام و قحطی که در غزه انجام می شود با هدف بازدارندگی کسانی است که در منطقه با آمریکا مقابله می‌کنند.

وی افزود: مسیر ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه جدا از پرونده مذاکرات و چارچوب کلی آن است.

این مقام ارشد جهاد اسلامی اضافه کرد: رایزنی بین حماس و جهاد اسلامی چه در سطح میدانی و چه در عرصه سیاسی ادامه دارد.

الهندی گفت: آنچه امروز اتفاق می‌افتد، یک جنگ سرنوشت ساز است که فقط شبیه جنگ ۱۹۴۸ است زیرا آنچه پس از آن اتفاق خواهد افتاد با همه چیزهایی که قبل از آن اتفاق افتاده، متفاوت است.

وی افزود: نتیجه این نبرد تنها فلسطین را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد بلکه کل منطقه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی اضافه کرد: موضع کشورهای عربی بی ارزش است زیرا کشورهای عربی هیچ وزنی در تغییر معادلات منطقه‌ای ندارند.

الهندی گفت: درباره چشم‌اندازهای پیشنهادی برای آینده غزه اینها توهماتی است که با توهمات اسرائیلی در میدان، مدفون خواهد شد.

وی افزود: مقاومت در غزه آسیبی ندیده است و ما به عنوان فلسطینی می‌توانیم با هم جمع شویم و سرنوشت خود را نه تنها در مورد غزه، بلکه در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز تعیین کنیم.

این عضو ارشد جهاد اسلامی اضافه کرد: اختلافات در اسرائیل و غرب پس از توقف تجاوزات اسرائیل آشکارتر می‌شود. آمریکا و (رژیم) اسرائیل می‌خواهند توافق مبادله اسرا را انجام دهند، اما ما می‌گوییم قبل از پایان تجاوز و عقب نشینی اشغال، مبادله‌ای صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: بدون توقف تجاوزات اسرائیل و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه، هیچ مذاکره‌ای در مورد توافق مبادله اسرا انجام نخواهد شد. مقاومت آماده است برای مدتی طولانی‌تر از آنچه انتظار دارد به جنگ ادامه دهد.

الهندی اضافه کرد: زنان و افراد مسن بازداشت شده توسط مقاومت، سربازان وظیفه و سربازان زنی هستند که یا در ارتش اسرائیل خدمت می‌کردند و یا در حال خدمت هستند.

وی گفت: ما برای جایگاه یمن ارزش قائل هستیم که بیانگر غرور و صداقت این کشور با وجود فاصله جغرافیایی است. هر کس مانند رهبری و مردم یمن وارد نبرد شود، مفتخر خواهد شد که نقش خود را بر عهده بگیرد و احترام جهانیان را به دست آورد.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی همچنین با بیان اینکه موضع یمن نشان داد، این کشور توانایی‌های زیادی دارد، گفت: آنچه یمن انجام داد، ما را غافلگیر نکرد زیرا آنها به آنچه وعده داده بودند عمل کردند و ما شاهد راهپیمایی‌هایی در صنعا هستیم که در دیگر پایتخت‌های عربی تکرار نمی‌شود.

الهندی تأکید کرد: آمریکا و ائتلاف دریایی‌اش نمی‌توانند انصارالله را از ادامه حملات منصرف کنند،، زیرا یمن پاسخ خواهد داد و گزینه‌های واشنگتن دشوار است. آمریکا نمی‌خواهد اوضاع به سمت جنگ منطقه‌ای پیش برود.

وی گفت: جبهه لبنان یک جبهه حمایتی با عملکردی برجسته است که با گذشت زمان در حال افزایش است. جبهه لبنان با اندازه فعلی خود به نبرد در نوار غزه کمک می‌کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۸
امیدوارم این جنگ به زودی پایان یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
انیدوار نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
یمنی ها نصف و نشون جگر است. و خيلی جیگر دارند.
اینا اسرائیل رو به غلط کردن می اندازند
آبودان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
ناشناس۱۴.۵۸ که از عملیات دریایی یمنی ها تو پوست خودت نمیگنجی بیش از ۸۰درصد واردات اسراییلو شرکت هوایی ال آل به عهده داره حتی نفت سفید.پس بهتره به یمنی ها بگی به جای کشتیها فرودگاه تلاویو و برنج اگر میتونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
۱۴:۵۸
کسی که سوء تغذیه داره جیگر نمیتونه داشته باشه
با هر نوع آتش بس و مذاکره تا رسیدن به نتیجه نهایی به شدت مخالف و آن را محکوم می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
تکبیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
روان پریشان
اسرائیل تنها کشور عضو سازمان ملل است که فاقد مرز مشخص است پس همیشه این جنگ یکطرفه جنایتبار وجود دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
برو قطعنامه تشکیل کشور اشغالی اسراییل توسط روسیه آمریکا انگلیس بخوان
مرز مشخص ولی اسراییل مرزی نمی‌شناسه
حزب لا هم یه چیز توو مایه های انصارولا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
شما اسرائیلی ها رو هردو خیلی سوزوندند
هر روز همینجا کامنت می زارین که این کشتی ها مال اسرائیل نیست.
خب اگه نيست چرا بندر ایلات متوقف شده
چرا شماها ناراحتین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
۱۴:۴۸
زیاد ۲۰:۳۰ میبینی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
انثارولا ناهار خورده ؟
معیار نامگذاری برچسب هلاکت و شهادت چیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
ما و رفیقامون شهادت
اونا و رفیقاشون هلاکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
تا روز قیامت معلوم نیست چه کسی میره جهنم و چه کسی رفته بهشت .
هیچ چیز معلوم نیست .
نباید دل خوش کرد به واژه های انتخابی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
کسانی که در زمان مرگ در خانه غصب شده فلسطینیان بر خاک می افتند در حقیقت به هلاکت رسیده اند زیرا در روز قیامت به عنوان سارق محشور می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
ما که نفهمیدیم
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
پرسش بسیار خوبی است.
یک سایت خبری فقط باید اخبار را بدون جانبداری منتشر کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
14:30
اونایی که به خاک میوفتن در روز قیامت اسناد خرید زمین هاشون از فلسطینی ها رو به خدا نشون میدن و خدا اونا رو از اتهام سارق بودن تبرئه میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
از هنیه بپرس
هنیه کجاس ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
هلاکت برای متجاوز و شهادت برای کسی که بی گناه یا در موقعیت دفاع و دفع تجاوز و یا بازپسگیری حق و سرزمینش است
اگر مدیر بندر ایلات هم اقرار کنه باز یهودی های مخفی ایران می نویسن این کشتی ها اسرائیلی نبوده و عازم اسرائیل نیز نبودند و انصارالله الکی زده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
بندر ایلات به علت زدن کشتی های اسرائیلی بسته نشده. کل دریای سرخ به علت زدن کشتی های بین المللی بسته شده. مسیر بندر ایلات هم از دریای سرخ است.
حریف یکی از بازوهای ایران نیستید بعد صبح تا شب ایران رو تهدید به حمله میکردید؟
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
آنچه را در زمان 20 تا 25 سال ساخته بودند(از نیروی انسانی، تونل و ...) در 70 روز از بین برده است. فکر کنید!
مقام جهاد اسلامی: مقاومت در غزه کنترل میدان را در دست دارد

لفاظی های بی پایان
خوب اگر اسراییل در حال شکست است چرا آتش بس جنگ را تا آخر ادامه دهید.
اصرار حماس بر توافق صلح دائم کار درستی هست چون اسراییل قصد دلرد با کاهش فشار داخلی جنایاتش را ادامه دهد هدف اسراییل نابودی کامل غزه هست این را بیان نکرده اما عمل کرده است
هنیه تو قطره
ایده رویایی محو اسرائیل رنگ باخت
عمیر عبدول لایی آن ۲ ماه پیش :

صریحا اعلام میکنیم که اگر آتش جنگ در غزه سریعا متوقف نشود ؛ دامنه جنگ به کل منطقه کشیده خواهد شد

و الان
اتش جنگ متوقف نشده و دامنه جنگ هم افزایش پیدا نکرده

عبدولا پاسخگو باشد
آنچه باید میفهمیدیم از قدرت جبهه مقاومت و قدرت جبهه حق در طول این ۲ ماه
فهمیدیم !
خسته نباشی عرض میکنیم خدمت این جبهه
ببخشید تیتر خبر رو متوجه نشدیم شهرک های اسراییلی رو حزب الله موشک باران میکنه شهدای غزه افزایش پیدا میکنه ؟
حماس بر خلاف کرانه باختری در ساختن سلاح مستقل است و زدن ۷۲۰ تانک و خودرو اسرائیلی بخوبی وضعیت اسرائیل و حماس را نشان می دهد

آیا در جنگ مصر و اسرائیل چند تا تانک مصر نابود شد؟

من فکر کنم که اسرائیل سرجمع بالای دو و سه هزار کشته داده باشد و شاید هم بیشتر و مجروحین باید بالای ۷ و ۸ هزار نفر باشند البته کشته های اسرائیلی کاملا نظامی اما کشته های غزه همه از کودکان و مردمان بی دفاع هستند
ای کاش یک کشور هم پیدا می شد در اسرائیل فرودگاه هایی که جنگنده ها از آن بلند می شوند می زد مهم جنگنده ها هستند که جنایت می کنند وگرنه اسرائیل در غزه با تانک هایش به غلط کردن افتاده

سمت و سوی موشک ها به جای شهرک ها باید به سمت آشیانه جنگنده ها بره
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی