بازدید 2975
آخرین اخبار تعطیلی مدارس در سراسر کشور:

تعطیلی مهدهای کودک و مدارس ابتدایی استان‌های «تهران» و «البرز» به غیر از چند شهر/ مدارس اصفهان و ۱۰ منطقه دیگر استان غیرحضوری شد

با افزایش دوباره میزان آلودگی هوا در مناطقی از کشورمان، وضع محدودیت ها در دستور کار مسئلان قرار گرفت و در نتیجه مدارس برخی شهرها و استان‌ها تعطیل شد و آموزش در آنها به صورت غیرحضوری پی گرفته خواهد شد. از جمله این مناطق، تهران است که در آلودگی هوا شهرت جهانی دارد. کلانشهری که عمده شهرهای پیرامون آن هم حال و روز خوشی ندارند و در نتیجه، تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز ستاد اضطرار آلودگی هوای تهران در استانداری، شامل عمده مناطق استان است.
کد خبر: ۱۲۱۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳ 18 December 2023

تعطیلی مهدهای کودک و مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از چند شهر/با افزایش دوباره میزان آلودگی هوا در مناطقی از کشورمان، وضع محدودیت ها در دستور کار مسئلان قرار گرفت و در نتیجه مدارس برخی شهرها و استان‌ها تعطیل شد و آموزش در آنها به صورت غیرحضوری پی گرفته خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، از جمله این مناطق، تهران است که در آلودگی هوا شهرت جهانی دارد. کلانشهری که عمده شهرهای پیرامون آن هم حال و روز خوشی ندارند و در نتیجه، تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز ستاد اضطرار آلودگی هوای تهران در استانداری، شامل عمده مناطق استان است، به این ترتیب که فردا کودکستان‌ها، مهد‌های کودک و مدارس استثنایی در کلیه مقاطع تحصیلی تعطیل هستند و همچنین مدارس ابتدایی استان به غیر از شهرستان‌های رباط کریم، دماوند، فیروزکوه و بخش رودبارقصران در دو نوبت صبح و عصر فردا سه‌شنبه ۲۸ آذرماه به صورت غیرحضوری و مجازی فعالیت خواهند کرد.

میرمحمد غراوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اعلام این مصوبات، تاکید کرده: همچنین تردد شبانه کلیه خودرو‌های گازوئیلی سنگین به استثنای  میکسر‌های حمل بتن در محدوده کامیون ممنوع شهر تهران ممنوع می‌باشد، فروش طرح ترافیک روزانه هم متوقف خواهد شد و پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.

توصیه به گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و ...) برای خودداری از تردد در فضای باز، خودداری از هرگونه فعالیت ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط باز و استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه گروه‌های حساس، شاغلان پلیس راهور، شهرداری‌ها و ...، نکات دیگری است که همواره در روزخهای اوج گیری آلودگی هوا مورد تاکید مسئولان قرار می‌گیرد.

توصیه‌هایی که به دنبال آنها، جانمایی پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، تقاضا از رسانه ملی و دیگران برای اطلاع رسانی در این خصوص و همچنین توصیه عمومی به رانندگان برای پرهیز از استفاده از وسایل نقلیه شخصی و سفرهای غیرضرور در دستور کار قرار می‌گیرد و همچنین تاکید می‌گردد که فعالیت معادن شن و ماسه و فعالیت ساختمانی و عمرانی تعطیل خواهند شد.

اقداماتی در راستای کاهش آلودگی هوا و همچنین دورکردن شهروندان از مناطق آلوده تر شهر مانند معابر شهر، که البته تاثیر چندان در حفظ سلامت شهروندان ندارند و بیشتر به این منظور در دستور کار قرار می‌گیرند که آلودگی هوا شدت نگیرد و بحران، وسعت پیدا نکند. تدابیری موقتی که انتظار می رود با اجرای قانون هوای پاک، دیگر نیازی به اتخاذ و اجرایشان نباشد!

آموزش در مقطع ابتدایی البرز غیر حضوری شد

احمد افضلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: فردا سه شنبه ۲۸ آذرماه مهد‌های کودک، پیش دبستانی تعطیل و آموزش در مقطع ابتدایی این استان به جز شهرستان طالقان و بخش آسارا غیرحضوری است. این تصمیم با توجه به استقرار جو پایدار، روند افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا اتخاذ شده است.

وی افزود: بر اساس مصوبات این جلسه آموزش در مدارس استثتایی استان نیز بصورت غیرحضوری خواهد بود. از مدیران دستگاه‌های اجرایی البرز می‌خواهیم که با مرخصی کارکنان دارای اولویت شامل افراد دارای بیماری‌های قلبی، تنفسی، خانم‌های باردار و مادرانی که فرزند زیر هفت سال دارند، موافقت کنند و از شهروندان تقاضا داریم که با استفاده از وسایل نقلیه عمومی، مسئولان را در مدیریت صحیح منابع و کاهش آلودگی هوای استان یاری دهند.

مدارس اصفهان و ۱۰ منطقه دیگر استان غیرحضوری شد

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: با توجه به استمرار سکون هوا، پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده‌ها و صدور هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی، کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مطابق با روز‌های گذشته تشکیل شد و بر اساس مصوبه آن، فردا (۲۸ آذر) کلاس‌های مقاطع تحصیلی در نواحی شش‌گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، بُرخوار، مبارکه، کاشان و شهرستان‌های «لنجان» و «آران‌وبیدگل» به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: ایجاد محدودیت‌های تخصیص گاز برای صنایع بزرگ استان همچنان ادامه دارد تا این صنایع دوره تعمیرات خود را به زمان کنونی اختصاص دهند. همچنان اقدامات تشدید کننده آلودگی هوا از جمله خاکبرداری، بتن ریزی و سوزاندن بقایای گیاهان ممنوع است و طرح محدودیت زوج و فرد و برخورد با متخلفان و صاحبان خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی نیز در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار دارد.

مدارس ۳ شهرستان خوزستان فردا تعطیل شد

مدرسه‌های سه شهرستان استان خوزستان فردا سه‌شنبه به علت شرایط جوی تعطیل و غیرحضوری شد.

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان اعلام کرد: با توجه به شرایط جوی مدارس اهواز، کارون و باوی فردا سه‌شنبه ۲۸ آذرماه در ۲ نوبت صبح و عصر در تمام مقاطع تحصیلی غیر حضوری شد.

برودت هوا مدارس اردبیل را برای دومین روز متوالی به تعطیلی کشاند

رییس روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برودت هوا مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی اردبیل تعطیل کرد.

حسن اسکندرزاده در خصوص نحوه استمرار فعالیت‌های آموزشی مدارس در روز سه‌شنبه اظهار کرد: به دلیل برودت هوا در اردبیل، سرعین، نیر، نمین، هیر و خلخال فعالیت های آموزشی دوره های پیش دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی تعطیل شد.

وی افزود: همچنین کلیه مدارس استثنایی در نوبت صبح و در ارشق، لاهرود و مشگین‌شهر فعالیت‌های دوره پیش دبستانی به صورت غیر حضوری خواهد بود همچنین در مشگین شهر فعالیت مدارس ابتدایی با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد، گفت: همچنین در مشگین‌شهر فعالیت مدارس ابتدایی با یک ساعت تأخیر آغاز خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی