بازدید 2652

حزب‌الله حزب شد

جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی (جمعیت رزما) با انتشار بیانیه و برگزاری نشستی در مسجد جامع «امام موسی‌بن جعفر(ع)» روز گذشته اعلام موجودیت کرد.
کد خبر: ۱۲۱۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ 13 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از هم میهن، جمعیتی که مشهورترین چهره آن حسین الله‌کرم، رئیس شورای هماهنگی نیروهای حزب‏‌الله است که البته در ادبیات سیاسی و فضای سیاسی کشور، بیشتر نام آن با عنوان «انصار حزب‌‎الله» به یاد می‌‎آید. گروهی بنیادگرا که معمولاً نگاه تندروانه و همسو با اصولگرایان در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد و رویه اعتراضی آنها در بسیاری مواقع در جایگاه «گروه فشار» بوده است و حضور آنها در محافل سیاسی، به‌ویژه وقتی نیروهای جریان اصلاح‌طلب یا معتدل بر مسند کار بوده‌اند، معمولاً به برهم زدن فضا و جلسات منجر شده است.

حالا اما حسین الله‌کرم، دبیر هیئت مؤسس رزما درباره این تشکل جدید و سوال هم‏‌میهن مبنی بر اینکه «با وجود «شورای هماهنگی نیروهای حزب‌الله» چه نیازی به تاسیس تشکلی جدید برای پیگیری اهداف و نظراتتان وجود داشته است؟» گفت:«شما از جمعیت انصار حزب‌الله نام بردید که به نظرم، دیدگاه خاصی را دنبال می‌کنید وگرنه ما جمعیت رزمندگان حزب‌الله، شورای هماهنگی حزب‌الله و... را داشته‌ایم و همین حالا گردان‏‌های شهادت‌طلب حزب‌الله هستند که برخی از این برادران در عراق حضور دارند و گردانی هست که در تلاش برای انتقال کشتی‎‌های آبرسانی برای غزه است و... این‏ها همه متصل به جمعیت حزب‌الله هستند و اینکه شما فقط نام همین یکی را گفته‌اید و بر آن تمرکز کرده‎‌اید؛ احساس غیر دارم، اما اشکالی ندارد و می‏‌توانید بر یکی تمرکز کنید. در پاسخ به سوال شما اینکه، آنها گروه‌‏های اجتماعی و فرهنگی هستند و «رزما» یک گروه سیاسی است و تفاوتش کلان است. آنها وارد رقابت‌‏های سیاسی، دادن لیست و معرفی افراد نمی‌‎شوند اما «رزما» این کار را انجام خواهد داد. در بیانیه اعلام موجودیت به همه این مسائل پاسخ داده‌ایم.» او در پاسخ به سوال دیگری درباره هدف از حرکت به سمت تکثر در جریان اصولگرایی و برپایی احزاب گوناگون از جمله «رزما» در برابر وحدت و هماهنگی بیشتر گفت:«البته که به نظر من شما با همان طرح سوال اول به‌دنبال سیاه‌نمایی می‎گردید، چون جریان اصلاح‌طلب یک عمری کوشیده جریان «انصار حزب‌‎الله» را در زاویه قرار دهد. تکرار نام آن مرا یاد آن انداخت، اما باز هم عیبی ندارد و شما می‎‌توانید سوالتان را بپرسید.» وی در ادامه افزود:«ما در انتخابات آینده فکر می‎‌کنیم رقابت حزبی باید جایگزین رقابت بین جبهه‌‏ها در راستای بالا بردن مشارکت مردم شود و به احزاب گوناگون پیشنهاد می‏‌کنیم که لیست‎‌های خود را معرفی کنند.» علاوه بر این گفت‌وگو و پاسخ الله‌کرم و مسئولان کمیته‏‌های مختلف به سوالات خبرنگاران در این جلسه، همه این افراد به بیان توضیحات و معرفی فعالیت خود پرداختند. در این جلسه علاوه بر الله‌کرم، به‏‌عنوان دبیر هیئت مؤسس رزما، سیداحمد ربیعی، مسئول کمیته راهبردی، جواد فتوحی، مسئول امور جوانان، رضا افروز، جانشین دبیر هیئت مؤسس، هادی ثروتی، مسئول امور سیاسی، مهدی صانعی، مسئول امور حقوقی، پرکره، مسئول امور جانبازان، حسینی، مسئول امور زنان، محمدرضا معدنی، مسئول امور پزشکان، اعلا تورانی، مسئول علمی و پژوهشی، قبادی، مسئول کمیته ویژه، عبدالله نوریپور، مسئول امور رسانه، ابوالفضل قناعتی، مسئول دبیرخانه، سعید عبدالملکی، سخنگوی هیئت مؤسس، علی قنبری، مسئول امور فرهنگی و سیدعلیرضا ربیعی، مسئول استان تهران و امور جهادی به ایراد سخنرانی پرداختند. بخشی از این جلسه در ادامه می‌‎آید:

گفتار اول
جنگ برای کنار گذاشتن کهنسالان سیاسی
حسین الله‌کرم-دبیر هیئت موسس

جمعیت رزما ۶۰ کمیته دارد؛ الان هم کمیته‌ها در سه کارگروه «تخصصی، ستادی و دبیرخانه» هر هفته جلسه دارند. این وضعیت تا به حال در ۱۷ استان شکل گرفته است. من بحثم را به سمت همان نام و یاد دوران دفاع مقدس جهت‌دهی می‌کنم و مجدد ورود به این بحث می‌کنم. یاد جبهه بخیر که مدینه اهل‌البلا بود، یاد دوکوهه بخیر که شاهد قدوم اهل بیت بود. یاد هوای جبهه بخیر که همه اکسیژن پاکی بود. یاد سنگر‌ها بخیر که آخرین آشیانه پرستو‌ها بودند. یاد خاکریز بخیر که پرکننده گودال‌های نفسانیت بود. یاد بیسیم بخیر که رابطه ما و آسمان بود. یاد گلوله‌ها بخیر که قاصد وصال بودند. یاد مین بخیر که سکوی پرتاب بود. یاد خم خمپاره بخیر که پیمانه وصل به همراه داشت. یاد چفیه و پیراهن خاکی بخیر که افتادگی می‌آموخت و پیرایگی تبلیغ می‌کرد و یاد بسیجی بخیر که ضریب اخلاص بود.  

جمعیت رزما قصد دارد که هزاران و بلکه صد‌ها هزار نیروی رزمنده دفاع مقدس، نیرو‌های ارزشی و انقلابی و معتقدین به ولایت مطلقه فقیه را به صحنه سیاسی بیاورد تا نقش و تاثیرگذاری خود را مانند دوران دفاع مقدس نشان دهند. در حقیقت جنگ ما، امروز در صحنه سیاسی کنار گذاشتن کهنسالان سیاسی و آوردن جوانان یعنی بیانیه گام دوم انقلاب است. جنگ ما، جنگ با ناامیدی و یأس و آوردن امید به صحنه جامعه است. ما آمده‌ایم تا به مردم خدمت کنیم. آمده‌ایم تا تداوم‌بخش راه امام و شهیدان در اطاعت از مقام معظم رهبری باشیم. در حقیقت ما شیفتگان خدمتیم و می‌خواهیم نشان دهیم که می‌شود شیفته خدمت بود، نه تشنه قدرت؛ و قدرت و ثروت را در کناری قرار داد و آن‌ها را به استخدام مسیر پیشرفت و تعالی جامعه درآورد. فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی، عملکرد، راه و هدف ما اعتلا و پیشرفت نظام اسلامی با رویکرد انقلاب مستمر است. در این راه دست همه همرزمان و پیشکسوتان دفاع مقدس را می‌فشاریم و از آن‌ها می‌خواهیم بار دیگر مانند دفاع مقدس ایثارگری پیشه کنند و جامعه سیاسی را نه با حضور خودشان در مناصب، بلکه با کمک به جوانان و کمک به کسانی که می‌خواهند ۴۰ سال دوم انقلاب را به حرکت دربیاورند، به صحنه بیاوریم. در این راه، دست همه همرزمان و پیشکسوتان دفاع مقدس را می‌فشاریم و تقاضا داریم در سطوح استان‌ها، شهرستان‌ها، روستا‌ها و محله‌ها ما را یاری کنند تا بار دیگر ایثارگری انقلابی این‌بار در صحنه سیاسی به نمایش گذاشته شود. ایثارگری انقلابی یعنی حاکمیت جوانان، یعنی بار دیگر ایثارگری کسانی که ۸ سال در دفاع مقدس ایثارگری کردند و باقی‌مانده شهدا هستند، می‌آیند تا جوانانی را به صحنه سیاسی گسیل بدارند تا چهل سال دوم انقلاب، شاهد حضور جوانان شایسته و برجسته کشور باشیم.  

گفتار دوم
در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب
جواد فتوحی-مسئول امور جوانان رزما

همانطور که مستحضرید؛ بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری اعلام شد؛ تاکید ویژه‌ای بر جوانان داشت. در واقع ایشان جوانان را به‌عنوان موتور پیشران انقلاب اسلامی عنوان کرده‌اند و بنابراین «رزما» با رزمندگی و ایثارگری مجددشان برای اعتلای ایران عزیز اعلام موجودیت کرده‌اند. شما می‌دانید کارویژه دشمن ایجاد ناامیدی در جامعه است؛ کارویژه‌ای که جوانان به‌درستی در جامعه به‌دنبال خنثی کردن آن هستند. پیشکسوتان و ایثارگران عزیز در مقام عمل بار دیگر ایثار کردند و از حضور جوانان در عرصه‌های مختلف کشور، اعم از حوزه‌های اجرایی و مدیریتی، حمایت می‌کنند تا در واقع مطلوب نظر حضرت آقا که جوانان را موتور پیش‌ران انقلاب دانسته‌اند، پیش روند. «رزما» در راستای دفاع از انقلاب اسلامی و اعتلای ایران عزیز اقدام کرده‌اند.  

گفتار سوم
انقلابیون در صحنه
هادی قیوم-مسئول کمیته احزاب و جریان‌های سیاسی

در ابتدا باید اعلام انزجار از اعمال جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس داشته باشم. البته بحث اصلی من بازمی‌گردد به دوران دفاع مقدس، از آن دوران جریان نفوذ و جریان قدرت و ثروت شکل گرفت و پس از دفاع مقدس به شدت رشد کردند و با تشکیل دولت‌های مختلف سعی در حذف جریان‌های انقلابی به‌ویژه پیشکسوتان دفاع مقدس کردند. ما بار‌ها در صحنه‌های متفاوت شاهد آن بودیم که دوستان ما که در جریان دفاع مقدس و بسیج و... حضور داشتند؛ دست به اعتراض زدند، اما نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که باید یک تشکل قانونی ذیل ماده ۱۰ احزاب شکل دهیم؛ بنابراین «رزما» پس از آنکه دوستان ما که بخش عمده آن‌ها در نهاد‌های انقلابی بودند، بازنشسته شدند و امکان حضور در یک صحنه سیاسی و جهادی پیدا کردند، شکل گرفت. این تشکل برای جلوگیری از فعالیت جریان قدرت و ثروت و انحراف احزاب برنامه‌ریزی شده است. الان در پی شرایطی که با اعمال نفوذ جریان‌های قدرت و ثروت به وجود آمده، مردم تحت فشار هستند. در این بین و در فضای سیاسی ما، جریان‌های سیاسی به دو دسته معروف در کشور تقسیم شدند؛ جریان اصلاح‌طلب که الان در بین مردم اقبالی ندارد و جریان اصولگرایی که بخشی از آن‌ها نیروی انقلابی هستند؛ که در صحنه حضور دارند و ما هم کنشگری‌مان را در این بین انجام میدهیم. آنجایی که باید کمک کنیم، کمک می‌کنیم و آنجا که باید نقد کنیم هم در صحنه حضور پیدا می‌کنیم.  به نظر ما در آینده جریان پیشکسوتان دفاع مقدس که تحت «رزما» فعالیت می‌کنند؛ عمده فعالیت سیاسی‌شان در حوزه حضور در صحنه خصوصاً در مجلس و شورا‌های اسلامی شهر‌ها و شهرستان‌ها است که امیدواریم با اقبال مردم به اصلاح امور منجر شود.

گفتار چهارم
زمینه‌سازی ظهور امام زمان  در برنامه‌های رزما
هادی ثروتی-مسئول امور سیاسی جمعیت رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی

مواضع کمیته امور سیاسی رزما را در این میان اعلام می‌کنم. می‌دانید که کمیته سیاسی وظیفه اصلی‌اش کادرسازی، جامعه‌پذیری سیاسی، ایجاد تشکیلات سیاسی داخلی، اعلام بیانیه‌ها و مواضع حزب در حوادث داخلی و خارجی و تصمیم‌سازی در خصوص انتخابات در تعالی کشور با انتخاب شایسته‌سالاران است.  در کنار این مسئولیت این حزب طبیعتاً به دلیل ویژگی خاص و رویکردش در کنار انقلابی و سیاسی بودن، مواجه با مافیای زر و زور و تزویر و حمایت از خدمتگذاران واقعی انقلاب و مقابله با رانت و فساد و تبعیض را در برنامه دارد.  علاوه بر این، اجرایی کردن سیاست‌های کلان نظام و منویات مقام معظم رهبری که روی زمین مانده است، مانند آنچه در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است، از جمله برنامه‌های اصلی جمعیت رزمندگان مدافع انقلاب است. در کنار این موارد همسویی، هم‌افزایی و تعامل با جریان‌های دیگر انقلابی در جهت رشد، پیشرفت و تعالی و بهبود وضعیت معیشت در دستور کار این جمعیت است. ما در کنار کارِ جهادی، فرهنگی و سیاسی، گفتمان پیشرفت نظام را در دستور کار داریم و قدرت سیاسی نظام را با رویکرد انقلابی نشان خواهیم داد. گام دوم افق و سپهر حرکت ماست که بر آن اصرار و تاکید داریم. ما قصد داریم در راستای زمینه‌سازی ظهور آقا امام زمان توسط تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم و در این راستا هم‌افزایی، هم در داخل و هم در قالب محور مقاومت و هم در راستای حمایت از مستضعفین را در نظر قرار می‌دهیم.

 
گفتار پنجم
به دنبال دستیابی به تمدن نوین اسلامی
 قبادی-کمیته ویژه

مبنای عمل جمعیت رزما، توجه و تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان محور برنامه‌ریزی  برای اقدامات پیش رو است. بیانیه گام دوم بازخوانی منسجم و جامع از تجارب و اهداف انقلاب و آن غایت مطلوبی است که مدنظر است و همچنین مورد تایید مقام معظم رهبری است؛ برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی. معظم‌له در فرازی از آن بیانیه در این زمینه فرموده‌اند: «باید کارآزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی ارواحنا فداه است، نزدیک کنیم.» این تکلیفی است که معظم‌له بر عهده همه از جمله جوانان به‌عنوان محور آن آرمان گذاشته‌اند. ایشان همچنین برای آن راهکار‌هایی هم تا حدودی بیان کرده‌اند. در واقع دستیابی به این هدف و تبیین این راهبرد‌ها و دستورالعمل‌های کلان که در فصول مختلف بیانیه ابلاغ کرده‌اند؛ قرار است در همه کمیته‌های رزما مورد پیگیری قرار گیرد و طبیعتاً کمیته ویژه هم که من مسئولیتش را داشته‌ام با آن‌ها همکاری می‌کند و ترکیب می‌شود. مرحله دیگر فعالیت ما طی ماه آتی برگزاری مجمع عمومی است که در آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.  


گفتار ششم
در مسیر خط امام و رهبری
رضا افروز-جانشین دبیر هیئت موسس

روزی که بنا شد این جمعیت شکل بگیرد و مرامنامه آن تنظیم شود، این نگاه را در نظر گرفتیم که حضرت امام در سال ۵۸ که بنیان جمهوری اسلامی وجود داشت (و نظریاتش البته از سال ۵۷ و پیش از آن مطرح شده بود) مردم را برای ایجاد یک جامعه اسلامی، آن هم با بهره‌گیری از فقه اسلامی در تمام ابعاد بسیج کرد. در طول بیش از ۴ دهه انقلاب به دلایل مختلف و ضربات داخلی و خارجی مختلف از تروریسم سیاسی آغاز و به تروریسم فیزیکی در ابتدای انقلاب رسید و بعد هم جنگ برپا شد. از سوی دیگر آن نگاه امام که رهبری جدید جهان اسلام به شمار میرفت و اسلام و حتی دین را در جهان با انقلاب اسلامی زنده کردند، در عمل و اجرا به دلیل وجود عوامل نفوذی چپ و راست و التقاط و... با چالش‌هایی مواجه شد. در این بین کشور به‌رغم پیشرفت و جهش‌های بسیار عالی، مشکلات مختلفی را از جمله به دلیل کپی‌برداری از شرق و غرب متحمل شد. «رزما» به دنبال آن است که بتواند آن راهی را که امام آغاز کرد و مقام معظم رهبری شاگرد شایسته امام و بی‌نظیرترین رهبر امروز جهان ادامه دادند؛ به همان شیوه که در سال‌های دفاع مقدس انجام می‌دادیم، یعنی امام امر می‌کرد و ما اجرا می‌کردیم، پیش ببرد. این رویه ما در آن سال‌های جنگ با وجود این بود که جریان‌های مختلف سیاسی هر کدام راه خود را می‌رفتند. انشاالله رزما بتواند نسل جدید جوانان انقلاب اسلامی را در مسیر درخشانی که امام پایه گذاشت و آقا (مقام رهبری) آن را با اقتدار در صحنه اجرا پیش می‌برند؛ با کمک به اجرای بیانیه گام دوم و ساماندهی جوانان انقلاب برای ادامه راه همراهی کند. ولایت‌فقیه مهمترین روش مدیریت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در جهان است. در جهانِ چالش‌های امروز که نظام‌های سیاسی در امور مختلف درگیر مسائل و مشکلات سیاسی، اقتصادی و... هستند و از لحاظ سیاسی ازهم‌پاشیده‌اند؛ در چنین جهانی انشاالله ما در این جمعیت در خدمت ولایت و جوانان شایسته کشورمان راه انقلاب را ادامه دهیم. مرامنامه ما ۴ پایه دارد: ۱- وصیت‌نامه حضرت امام ۲- بیانیه گام دوم انقلاب ۳- راهبرد‌های کلانی که تاکنون مقام معظم رهبری تعیین و از این به بعد هم تعیین خواهند کرد. ۴-قانون اساسی که میثاق ملی بوده است. امیدواریم که بتوانیم در این مسیر تعریف‌شده و مطرح‌شده به نتایج مد نظر برسیم.

گفتار هفتم
حمایت و رصد نقاط ضعف
احمد ربیعی-مسئول کمیته راهبردی

آنچه که باید در خصوص تأسیس این حزب تحت عنوان «جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی»، مطرح کرد و بسیار مهم هم هست و تفاوتش با سایر احزاب و تشکل‌ها و گروه‌ها را نشان میدهد؛ اول، حمایت از برنامه سران قواست؛ برنامه‌هایی که در چارچوب قانون اساسی و چارچوب سیاست‌های کلی نظام و نظر امام خامنه‌ای تهیه و ابلاغ شده است. به‌عبارتی براساس برنامه‌هایی که در چارچوب بیانیه «گام دوم انقلاب» حضرت آقا و همچنین در چارچوب وصایای حضرت امام خمینی تهیه شده است. درباره برنامه‌هایی که در حال اجراست هم وظیفه داریم رصد کنیم و دیده‌بانی آن را به‌صورت مستمر انجام دهیم تا حکمرانانی که در سطوح مختلف قوای سه‌گانه فعالیت میکنند، در کنار حمایت، رصد و دیده‌بانی شوند و براساس آن، دومین برنامه ما یعنی دانستن نقاط ضعف و تحلیل آن را در پیش بگیریم تا بتوانیم به سمت مطالبه‌گری برویم. ما برخلاف سایر احزاب قبل از اینکه ضعفی را رسانه‌ای کنیم اول با آن‌ها که این مسائل مربوط به آنهاست، موضوع مورد نقد را در میان می‌گذاریم تا حل شود. به‌عبارتی تا قبل از اینکه تشویش اذهان انجام گیرد و افکار عمومی را درگیر کنیم و برایشان مشکل ایجاد کنیم، به گفتگو با مقامات و دستگاه‌ها می‌پردازیم و اگر نیاز شد که رسانه‌ای شود یا به دستگاه‌های نظارتی کشور اعلام کنیم، آن را انجام می‌دهیم. چنانچه در همان دوره‌ای که در خدمت این دوستان بودیم، پرونده‌های سنگینی به ما ارجاع داده شد و همچنان در حال پیگیری هستیم. تا جایی که بخشی از آن به دستگاه نظارتی رفته و البته مهمتر از آن بخشی نیز به کمیسیون اصل ۹۰ انعکاس داده شد و در نهایت همچنان در حال پیگیری هستیم. پس در کنار حمایتگری از قوای سه‌گانه و نهاد‌های مختلف، دست به رصد نقاط ضعف آن‌ها خواهیم زد تا بتوانیم در یک فرایندی به سمت مطالبه‌گری پیش برویم.

گفتار هشتم
۹ دی را ما رقم زدیم
مصطفی پرکره-مسئول امور جانبازان

من از سال ۶۱ افتخار ویلچرنشینی را پیدا کردم، من «جانباز» نمی‌گویم، چون جانباز، حضرت ابوالفضل‌العباس است. اعتقاد ما این است که اگر بتوانیم خدمتی انجام دهیم ولو نسبت به اقلیت‌های مذهبی یا آن‌ها که نسبت به نظام و انقلاب مقداری سست هستند و آن‌ها را دلگرم به نظام و انقلاب و حضرت آقا کنیم، می‌توانیم خوش‌بین باشیم که خدا از ما دستگیری کند. من در یکی از جلسات خصوصی این موضوع را عنوان کردم و آقا با وجود اینکه شایسته و لایق نبودم، اما پیشانی مرا بوسیدند و گفتند: غیر از این نباید باشد.  

جریان ۹ دی هم برای ما اینگونه بود که ما با دوستان‌مان در مسجد ارگ و انجمن‌های جانبازی در ایام فتنه سال ۸۸ جلساتی را داشتیم که به این نتیجه رسیدیم باید خانواده شهدا و جانبازان کفن‌پوش وارد شوند و جلساتی را با آقای دکتر الله‌کرم، سرور همه ما، برگزار کردیم؛ پس تصمیم گرفتیم از خیابان انقلاب تا میدان فلسطین به صورت کفن‌پوش و با پرچم هیئت‌ها حرکت کنیم. آن زمان شبکه‌های مجازی نبود و ما با پیامک به این افراد و خانواده شهیدان اطلاع‌رسانی کردیم و از پارکینگ بنیاد شهید که بسیار وسیع بود، قرار گذاشتیم و نمی‌دانستیم ۹ دی اتفاق می‌افتاد. انقدر اس‌ام‌اس‌ها دست به دست شد که سازمان تبلیغات اسلامی و صداوسیما هم پای کار آمدند و آن عظمت ۹ دی رقم خورد. جرقه ۹ دی را دوستان جانباز زدند. این را به حضرت آقا گفتم و ایشان گفتند غیر از این نباید باشد. ما تا زنده‌ایم رزمنده و خادم ملت خواهیم بود.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی