بازدید 2134

تشدید بارش‌ها در آذربایجان‌ غربی و احتمال سیلاب

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی گفت: سامانه بارشی در استان از امروز شنبه به صورت موقت تقویت شده و بر گستره و شدت بارش‌ها افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۰۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 09 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مهدی صابری، رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی اظهار کرد: با تضعیف فعالیت امواج تراز میانی جو روز جمعه جوی آرام در استان وجود داشت ولی از امروز با تشدید بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و لغزندگی در جاده ها وجود دارد.

وی بیان کرد: همچنین احتمال مه صبحگاهی و کاهش دید در محورهای مواصلاتی پیش بینی می شود.

وی با اشاره به کاهش دما از ابتدای هفته در آذربایجان غربی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته سلماس با یک درجه زیر صفر سردترین و ارومیه با ۱۶ درجه بالای صفر گرم ترین شهر استان بودند که این ارقام در هفته جاری با کاهش قابل توجه مواجه خواهند شد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی تاکید کرد: لازم است تدابیر لازم در زمینه کاهش دما در دامداری و مرغداری‌ها و گلخانه ها اخذ شود.

وی از شهروندان خواست تا اطلاع ثانوی و پایان بارش‌ها و ناپایداری هوا از تردد و اتراق در حواشی رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و از چرای دام و حضور در کوهپایه‌ها و نقاط مرتفع خودداری کنند.

صابری با اشاره به اینکه این شرایط تا روز یکشنبه در استان پایدار است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای شمالی استان بارش‌های پراکنده ثبت شده که حداکثر آن یک میلی‌متر بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی