بازدید 129035

حکم اعدام در پرونده فساد واردات چای؟

با توجه به ابعاد این پرونده رأی دادگاه چه باید باشد؟
کد خبر: ۱۲۰۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ 07 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از وطن امروز، ماجرای فساد یک شرکت تولید‌کننده و ایضا واردکننده چای از این قرار است که این شرکت از سال ۹۸ تا ۱۴۰۱ در مجموع برای واردات چای و دستگاه‌های تولید آن ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار با قیمت سامانه نیما (پایین‌تر از قیمت بازار آزاد) دریافت کرده است. 

اینطور که پیداست بخشی از این رقم صرف واردات چای بی‎کیفیت شده و در این باره بیش‌اظهاری رخ داده است و در رابطه با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار هم اساسا کالایی وارد کشور نشده و آنطور که رسانه‌های دولتی گزارش داده‌اند، به مبالغ بالاتر در بازار آزاد به فروش رسیده است.

البته در این باره نیاز به شفافیت هرچه بیشتر است که صلاحدید این مهم در تشخیص مقام قضایی است، اما آنچه پیداست و می‌توان به آن استناد کرد، حجم بالای تخلف رخ‌داده است. 

تقاطع‌گیری اخبار و اظهار نظر مسؤولان نشان از آن دارد مهر ۱۴۰۱ موضوع تخلف ارزی شناسایی می‌شود و تا بهمن همان سال با مکاتباتی که بین معاون اول رئیس‌جمهور و معاون اول قوه‌قضائیه انجام می‌شود، ضمن تشکیل پرونده قضایی برای عاملان این فساد، دستور ممنوع‌الخروجی مدیران شرکت چای مذکور و توقیف همه اموال آن‌ها هم صادر می‌شود. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد از دی ماه ۱۴۰۱ تامین و تخصیص ارز برای شرکت چای مورد اشاره متوقف و حتی بخشی از محموله‌های تجاری آن نیز در گمرکات کشور توقیف است.

انحصار ۳ میلیارد دلاری 

ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور ۱۱ آذر نتایج ورود این سازمان به موضوع «واردات چای و ماشین‌آلات مربوطه به کشور در ۳ سال اخیر و عدم انجام تعهدات ارزی از سوی یک گروه تجاری واردکننده» را تشریح کرد و با بیان اینکه میزان چای مورد نیاز کشور حدود ۱۰۰ هزار تن در سال است که از این میزان حدود ۷۰ درصد آن وارداتی است، گفت: در حالی که قریب به یکصد شرکت تولیدی و بازرگانی، به امر واردات چای مشغولند، اما عمده واردات توسط یک گروه تجاری خاص انجام می‌شود. وی خاطرنشان کرد: این گروه تجاری از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار برای واردات چای و ماشین‌آلات پیشرفته چاپ و بسته‌بندی، ارز دریافت کرده و در این مدت ۷۹‌درصد از ارز نیمایی تخصیص یافته برای واردات چای، به این گروه تجاری اختصاص یافته است. رئیس سازمان بازرسی همچنین تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ هم کل ارز تامین‌شده برای واردات چای حدود یک میلیارد و ۳۹۶ میلیون دلار بود که از این میزان یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون دلار به این گروه اختصاص یافته بود. خداییان با بیان اینکه گروه تجاری مذکور، تاکنون برای یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از ارز‌های دریافتی خود، کالایی وارد کشور نکرده است، ادامه داد: به دنبال پیگیری‌های انجام شده، مشخص شد بخشی از ارز‌هایی که توسط این گروه دریافت شده، در بازار آزاد به مبالغ بالاتر فروخته شده است. ذکر این نکته ضروری است که علاوه بر مبلغ مورد اشاره (یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار) مهلت مابقی ارز‌های دریافتی این گروه نیز رو به پایان است و میزان ارز رفع تعهد نشده در حوزه واردات چای برای این شرکت تا عدد نزدیک به ۲ میلیارد دلار قابل افزایش است.

خداییان درباره بخش واردات ماشین‌آلات مربوط به این گروه تجاری هم گفت: علاوه بر ارز‌های تامین‌شده جهت واردات چای، بالغ بر یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون دلار در طول سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ جهت واردات ماشین‌آلات مربوطه به این گروه تجاری تخصیص داده شده که به سرجمع تعهدات این شرکت اضافه می‌شود و با اتمام مهلت قانونی، به میزان تعهدات رفع نشده منقضی شده اضافه خواهد شد.

تمام مدیران متخلف برکنار شدند

این فساد بزرگ البته در دولت رئیسی و توسط بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری کشف شد.

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت درباره پرونده کشف فساد چای در دولت سیزدهم گفت: با فعال شدن دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور در حوزه مبارزه با فساد، تاکنون ۲۰ پرونده قضایی تشکیل و حدود ۶۰ مدیر جابه‌جا شده و پرونده فساد و تخلف در واردات چای فقط یکی از پرونده‌هایی است که دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور کشف کرده که مجددا خبر آن طی چند روز گذشته منتشر شده است. وی در ادامه بیان کرد: در این پرونده یک واردکننده، تجهیزات چای وارد کرده و گفته است می‌خواهد شهر چای تولید کند تا هم بازار داخلی را داشته باشد و هم به بازار‌های خارجی صادرات داشته باشد. سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تولیدکننده ۱۸ ماه برای رفع تعهد ارزی فرصت دارد، یکی از مصادیق تخلف در این پرونده این است که ارز‌هایی که در گذشته داده شده در ۱۸ ماه رفع تعهد ارزی آن انجام نشده که بلافاصله دولت سیزدهم تخصیص ارز به این شرکت را متوقف کرد. در همین راستا اموال این شرکت متخلف شناسایی و جلوی تخصیص ارز جدید به آن گرفته و صاحب شرکت نیز ممنوع‌الخروج شد.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه دولت اگر فسادی را شناسایی کند، خود نخستین نفری است که جلوی آن را خواهد گرفت تا از حقوق مردم صیانت کند، گفت: تمام مدیرانی که تخلف کرده بودند در همه مراجع مرتبط برکنار شدند. گشت ارشاد مدیران را فعال کرده‌ایم. امیدواریم این پرونده هرچه سریع‌تر منتهی به صدور رای نهایی شود. چگونه برخی می‌توانند در این کشور با اقداماتی حق مردم و بچه یتیم‌های این کشور را به نفع خود مصادره کنند.

گزارش‎ فعالان صنعت چای باعث کشف فساد شد

بر اساس گزارش‌ها، منشأ کشف این فساد بزرگ نیز گزارشات فعالان صنعت چای به دفتر معاون اول رئیس‌جمهور بوده است.

حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور در این باره گفت: «اواخر سال ۱۴۰۱ به دنبال برخی اطلاعات واصله از جمله نامه جمعی از فعالان صنعت چای به معاون اول رئیس‌جمهور، دستور پیگیری به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی صادر شد و همزمان بازرسی ویژه رئیس‌جمهور و وزارت اطلاعات نیز پیگیری‌های لازم را به عمل آوردند». درویشیان با اشاره به اینکه بخشی از تعهدات ارزی این شرکت ایفا و بخشی از تعهدات ارزی منقضی شده و نتوانسته آن را ایفا کند، اظهار کرد: «طبق قانون اصلاحی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اگر فعالان اقتصادی نتوانند تعهدات ارزی خود را ایفا کند، مشمول مجازات‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز می‌شوند که تا سقف مبلغ مشخصی از این تخلفات در سازمان تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی واقع می‌شود، لذا در حال حاضر در این سازمان پرونده‌هایی علیه این شرکت مطرح بوده و برای همه آن‌ها رای صادر شده است». رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور گفت: «با ورود بموقع دولت جلوی این کار گرفته شد و فرد متخلف ممنوع‌الخروج و دستگاه‌های نظارتی دولت اعم از وزارت اطلاعات، بازرسی ویژه و دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی این فساد را کشف کرده و پیگیری امر را انجام دادند و پرونده از سوی وزارت اطلاعات به عنوان ضابط به مراجع قضایی ارجاع شد». وی گفت: «دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز این موضوع را به جد دنبال و در مقطعی مدیر شرکت را ممنوع‌الخروج کرد و اخیرا هم وزارت اطلاعات به عنوان ضابط قضایی مساله را پیگیری کرده و در حال حاضر فرد مورد نظر با قرار وثیقه در بازداشت قرار دارد و پرنده وی در دست رسیدگی است».

البته تعیین مجازات بر عهده دادگاه صالحه است. ضمن اینکه با توجه به شناور بودن نرخ ارز در بازه زمانی ۱۸ ماهه که زمان انجام تعهدات ارزی است، محاسبه عدد دقیق تخلف و فساد رخ داده کار ساده‌ای نیست و باید کارشناسان دستگاه‌های نظارتی و قضایی درباره آن به نتیجه برسند. با این حال چند فساد بسیار بزرگ درباره پرونده این شرکت خصوصی فعال در عرصه چای قابل بحث است. نخست انحصار بسیار چشمگیری است که در حوزه تخصیص ارز به این شرکت داده شده است، به گونه‌ای که در برخی موارد ۸۰ درصد ارز تخصیصی برای واردات چای به این شرکت داده شده است.

همچنین باید دید واردات ماشین‌آلات حوزه چای چرا باید در زمره تخصیص ارز نیمایی قرار بگیرد؟! آن هم در شرایطی که کشور به واسطه تحریم‌ها در حال صرفه‌جویی در حوزه‌های مصارف ارزی است.

نکته بعد، عدم اجرای تعهد در بازه زمانی ۱۸ ماهه است. قطعا محاسبه عدد تخلف از زمان توقف تخصیص ارز نباید انجام شود. باید دید نرخ ارز نیمایی در ۱۸ ماه قبل از آن چه میزان بوده و مابه‌التفاوت آن با زمان توقف تعهد و بعدتر از آن یعنی تا زمان صدور حکم چقدر است، چراکه این ارز (به صورت حواله) در اختیار متهم بوده است. ضمن اینکه باید بررسی شود ماجرای فروش ارز در بازار ارز چگونه بوده است.

مساله دیگر ضرورت بررسی و نظارت بر کالای وارداتی توسط این فرد است. باید بررسی شود که آیا آن میزان چای که توسط این متهم وارد شده، همان چای و همان برند متعهد شده است یا نه، چای بی‌کیفیت را به جای چای باکیفیت متعهد شده وارد کرده است. در مورد این اتهام، ادعا‌هایی مطرح شده که اگر صحت داشته باشد، در میزان مجازات احتمالی برای این فرد بسیار موثر است؛ و نکته بسیار مهم درباره این فساد این است که برخلاف قضاوت‌های عوامانه، عدد کل فساد ۳ میلیارد دلار نبوده و عددی که انجام تعهد نشده نیز نرخ نیمایی آن توسط متهم پرداخت شده است. اکنون موضوع، عدم اجرای تعهد و تعیین‌تکلیف ارز مورد نظر است. نکته دیگر این است که بر اساس اظهارات مقامات دولتی، تمام اموال متهم مصادره شده است که بر اساس اظهارات مقام قضایی، برخی تجهیزات توقیف‌شده تا چند میلیارد دلار ارزش دارد، لذا برخلاف تصورات عامیانه که بیشتر در فضای مجازی و در رسانه‌های ضدانقلاب مطرح می‌شود، در نهایت پولی از بیت‌المال حیف و میل نخواهد شد. لازم به ذکر است در ماجرای فساد امیرمنصور آریا، عدد فساد رخ داده کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان بود، اما بر اساس گزارشات دستگاه قضایی بیشتر از ۴ هزار میلیارد تومان از اموال وی توقیف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

برخی مدیران مرتبط با پرونده واردات چای بازداشت هستند

روز گذشته سخنگوی قوه‌قضائیه در نشست خبری خود به تشریح کلیاتی درباره این پرونده پرداخت و نوید آن را داد که پس از تکمیل تحقیقات و در صورت وجود شرایط قانونی جزئیات این موضوع مطرح خواهد شد. 

مسعود ستایشی با اشاره به فسادی که از مدت‌ها قبل مورد رصد و پیگیری مسؤولان قضایی و اجرایی قرار داشته است، گفت: «منشا این فساد بزرگ، اگرچه توسط یک شرکت خصوصی غیردولتی شکل گرفته، اما مشخص شد همکاری‌های مختلفی با این شرکت در بخش‌های ذی‌مدخل انجام شده و مقدار قابل توجهی ارز و منابع ملی به این موضوع تخصیص یافته است. این ارز‌ها نه تنها در محل خود خرج نشده، بلکه موجبات فساد در بخش‌های دیگر را فراهم کرده است».

ستایشی گفت: «در این پرونده برخی مدیران و افراد ذی‌ربط با قرار‌های صادره تامینی در بازداشت هستند و برخی نیز با صدور قرار قبولی تامین‌های مناسب فعلا آزاد هستند و روند تحقیقات ادامه دارد و به محض تکمیل تحقیقات و شرایط قانونی برای اطلاع‌رسانی بیشتر، اطلاعات مناسب را به آگاهی مردم خواهیم رساند».

نکته قابل توجه در اظهارات سخنگوی قوه‌قضائیه که هم‌اکنون تمام نگاه‌های افکار عمومی به سمت این قوه برای رسیدگی به پرونده چای است، به تاکید بر «فراهم شدن موجبات فساد در بخش‌های دیگر» بازمی‌گردد. مسلما چنین اتفاقی با درگیر کردن دستگاه‌ها و سرویس‌دهنده‌های مختلف اتفاق افتاده است و می‌تواند از مظاهر اخلال در نظام اقتصادی کشور به شمار رود.
البته در این رابطه احتیاج به تعیین حدود از سوی قوه‌قضائیه است، اما تورق پرونده‌های مشابه نشان از آن دارد که دستگاه عدلیه برای احقاق حقوق عامه هیچ تسامحی نداشته است.

در این رابطه می‌توان به نمونه‌هایی مانند مه‌آفرید امیرخسروی اعدام شده در سال ۹۰ با فساد ۳ هزار میلیارد تومان و وحید بهزادی محکوم به اعدام با پولشویی سازمان یافته ۳.۲ هزار میلیارد تومان اشاره کرد. تمام موارد مذکور با رقم تخلف کوچک‌تر یا نزدیک نسبت به پرونده چای (حتی با احتساب نرخ ارز در زمان وقوع تخلف) به چوبه دار دچار شده‌اند. با فرض در نظر گرفتن یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای تخلف پرونده مذکور باید دید دستگاه قضا چه حکمی در این باره صادر می‌کند.

دلار نیمایی؛ زمان خرید، زمان فروش

سقف زمان انجام تعهدات ارزی ۱۸ ماه است و اینطور که پیداست از دی ۱۴۰۱ تخصیص ارز به شرکت متخلف متوقف شده است. دلیل این توقف تخصیص، انجام ندادن تعهدات از سوی شرکت چای مذکور است؛ بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد زمان تخصیص ارز تیر یا مرداد ۱۴۰۰ (۱۸ ماه قبل از دی ۱۴۰۱) بوده است. در این زمان نرخ ارز نیمایی ۲۲ هزار تومان بوده است و در زمان توقف تخصیص ارز یعنی دی ماه ۱۴۰۱ هم نرخ نیما به ۲۸ هزار تومان رسیده بود. هم اکنون قیمت هر دلار نیمایی به ۳۸ هزار تومان رسیده است. حالا مشخص نیست شرکت مذکور با چه نرخی دلار‌های نیمایی دریافت شده را طی سال‌های گذشته فروخته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۸۱
اعدام نههههههههخ،، باباجون تمام حکم های خدا فلسفه داره!! اعدام کنید میره زیره خاک و همه چی تموم میشه و از بادها هم میره!!! طرف ننش میمیره بعده ۴۰ روز فراموش میکنه!!! باید عبرت اموز و فراموش نشدنی باشه!! یعنی جولو چشم بقیه!!! فلسفه ی داغ پیشونی مولا علی که گفته نه اینکه داغ گذاشت رو پیشونیش!! یعنی ستاره دارش کرد که تا هرچند سال دیگه بقیه دیدن عبرت بگیرن ازش!!! فقط همگی قط عضو و تا اخرین نفسشون جولو چشم بقیه باشن برای پند و اندرز و عبرت وسلام
درود بر ایران و ایرانی حزب خدا سرداره دلم❤️و فرماندش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اولا حالا کو اعدام دوما تو مطمئنی گناه کاران اصلی اعدام بشن
خدا شر دزدان از سرما کم کن به جهنم واصلشون کن این دزدان به نون سفره خالی ماهم رحم نکزدن
پاسخ ها
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
خدا؟؟؟؟؟؟
خدا کنه راست باشه هر زودتر اعدامش کنن چون همینا باعث ناترازی بازار و این آشوبو شلوغی شده ان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
خداکنه همشون اعدام بشن تمام مسببین چون کار یک نفر نیست رشوه بگیر و وام بده وغیره
این فساد سازمان یافته و سیستماتیک در حد مدیرعامل دبش نیست ، عوامل پشت پرده و خودی ها را معرفی کنید !
پاسخ ها
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
معرفی نمیکنن کار خیلی بیخ داره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
بجای اعدام بایدکاری کنن کارتن خواب بشه تاهرکس ببینه یادش بیافته کی بود چه شد؟آینه عبرت واقعی!
جرم مدیران مرتبط بیشتر از این فاسد هست بنابراین آنها هم باید اعدام شوند
چطور با دو تا تار مو پایه دین به لرزه می افته آنگاه دزدی که در اسلام به قطع دست دستور داده اینقدر قانونش به حساب نمیاد؟ این دزدی‌ها رو با مصالح مزخرف من در آوردی ماست مالی نکنید.زنده گذاشتن این دزدها خیانت به شهدا و فهم مردم ایران است.همه رو اعدام کنید فقط اعدام خشم مردم رو کم میکنه.ا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
یک جا دیدم نوشته شهدا شرمنده که وصیتتون اجرا نشد در مورد حجاب پدر یک شهید دید وگفت خدایا چقدر در مورد بچه های ما دروغ میگن یعنی آن زمان شهدا پیش بینی امروز را کردن ؟ پس چرا ما همچین وصیتی ندیدیم که پدر ومادر شهید هستیم واکثرا از دیگر خانواده شهدا اطلاع داشتیم
خوب خدارو شکر پول همسان سازی حقوق بازنشستگان پیدا شد.پول چند ملیون نفرو دادن به یک نفر،به انسان بودن شما شک دارم..
اعدام شو پول ؟!
کی به کیه
این هم بگذرد
مدیر ها رو فقط جابه جا میکنن تا یه جای دیگه رو کند بزنن چرا مثل عربستان گردن نمیزنید به چند تاشون هم درس عبرت بشه
تمام کسانی که در ادارات دولتی وارکانها اختلاس میکنند باید بدون چون چرا اعدام شوند وهمدستانشان یا اخراج یا به پایین ترین مشاغل جامعه رانده شوند تا درس عبرتی باشد برای ایندگان.
اعدام برابر ضعفا وبدبخت وبیچارهدهای مملکت. توی این پرونده هم یه بدبختی که دلال بوده اعدام میشه پرونده هم مثل اب خوردن بسته میشه. ای وای برما.ای وای بر این ده جوانان بی پناه وطنم ایران......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
ومهمه کی اعدام بشه مقصرین اصلی که یکی دوتا نیستن
بابک زنجانی اعدام اینم اعدام میشه !! نگرانیم کمتر شش ماهه دیگه یا شلوارک در کانادا رویت بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
کاش خلخالی بود برای این جنایت کاران
بهترین کار که از دست مردم بر می‌آید تحریم خرید چای دبش میباشد و نیازی نیست منتظر اقدام دولتی باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
البته اگه فردا جعبه هاش عوض نشه وبه یک اسم دیگه تو بازار نریزن
اگه چایی که این مفسدان رانتی بی کیفیت است چرا از توی بازار جمع اوریشان نمی کنید مگه ملت اشغال خورن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
آشغال خور نبودیم ولی آشغال خورمون کردن فقط این چای نیست خیلی چیزها تقلبی وآشغاله خوباش مال کشورهای همسایه
خخخخخخخخخهههههخخخخخخخخخخخخ عجب خخخخخخ مش رجب خخخخخخخ
مگه بقیه مفسدان رو اعدام کردن که مفسدان واردات چای رو اعدام کنند اگه اعدام می کردن درس عبرتی برا بقیه دزدان میشد
دلمون به یه استکان چایی خوش بود ، اونم از وقتی این اختلاس خیلی جزیی رو شد ، هر موقع میخوام چایی بخورم حالم بد میشه ، مجبور میشم به جد و آباد هر چی دزد تو این مملکت هست درود و صلوات بفرستم ، چایی ام سرد میشه از دهن میفته !!!
کسی که دلار میکیرد. وارد کننده است چندمی فروشد کنترل کیفیت کجا رسیدگی می شود. چه چیزی باید وارد شود خیلی ساده است یا دولی مدیریت بی سواد بی توجه است یا باند مافیایی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
بخدا قسم به یکی از فروشنده ها گفتم من استاندارد را قبول ندارم خندش گرفت گفت اتفا قا جدیدا خیلی ها همینا میگن، خودمون بهتر استانداردش را میفهمیم چون اونا هم رشوه می گیرند والکی علامت استاندارد میزنن
هم عاملان و هم ارز و وام دهندگان باید محاکمه و اعدام انقلابی شوند
فساد از این دلار چند نرخی ست/که تا این هست فساد پاینده ه باقیست...
خداراشکر سههزارو هشتصدتا نیس هنوز جاداره چند روز دیگه هم خبر میدن رائفت اسلامی شاملش شده
امیدواریم که بعد از واقعیت ابن دزدی تنها به چندسال زندان لاکچری بسنده نشود
ازماباج بگیریدبدیدبه اینابخورن
این از اون پرونده هاست که وقتی همش میزنی بوی بیشتری در میاد ازش برای همین قاضی زودی پرونده رو ماست مالی می‌کنه بره پی کارش بیشتر گندش در نیاد چه افرادی دست داشتند
قصاب هستم پنج سال داوطلب منطقه جنگی بودم همه را تحویل من دهید
دزدی به این بزرگی یه کار گروهی بوده که همه کسانیکه دراین دزدی دست داشته اند باید علنی محاکمه بشوند مردم بیچاره معطل نان شب ودنبال جمع کردن ضایعات وکارگزی هستن اقایون وتافته های جدا بافته کشور رو غارت میکنن در دیزی بازه حیای گربه کجا رفته خجالت هم خوبه
آقای سخنگو اگر راست میگی مدیرانی که دست داشتن اسامی آنها را اعلام کن. اختلاس کننده دبش کی هست بیو گرافی آن را اعلام کن. به کی وصل است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
بگو تمام کسانیکه دست داشتن
حتما باید گزارش بدن تا بفهمید ا
مرسی... انشالله اعدام کنید.. ولی دوستان که مقام داشتند و با این شرکت همکاری داشتند رو هم اعدام کنید تا دیگه کسی این کار رو نکنه....بخدا اگر این پرونده رو طبق وجدان پیش بره..دیگه کسی جرات نمیکنه...هر مقام قوه قضاییه پیگیری کنه و عدالت اجرا کنه..خداوند دوست ش داره
به این میگن قصه حسین کرد شبستری و ما هم زیاد شندیم
یک سوال ازرییس وسخنگو قوه ی مجریه ،،،آیا برکناری دست اندکاران رانت چای دردی از مردم بیچاره درمان میکند؟؟
ازقوه قضاییه امتظار هست دادگاه رانت را علنی برگزار ڪند
اعدام در ملا عام
فعلا همه رو سر گرم تتلو کردن کسی اینجا یامی نزاشت پس این سربازان گنمنام چطور این مدت کاری به اینا نداشتن
خوب انشالله پول برگشتیو به حساب مردم می رزن یا دولت می خورهههههههه...
فکر نمیکنم مسعولین اصلأ چای دبش را خورده یا حتی بسته بندی آن را دیده باشند چون بدترین چای ایران بود ویرایش قشر مستضعف در ثانی چرا باید در همه‌ی موارد از غذایی گرفته تا دارویی وغیره در کشور رانت باشد گیریم که در این زمینه چای دبش اموالش بیشتر بوده آیا آشغالی که به خورد مردم میداد خسارتش چگونه به جیب مردم بر میگردد یا بازم این اموال فروخته میشود به مفت وجیب یک. سری رانت خوار و مسعولین بی ارزش فاسد را پر میکند تا زمانی که این رانت بازی ها باشد کشور پیشرفت نمی‌کند و مردم هر روز وضعیت مالی آنها بدتر بخصوص روشی که دولت در پیش گرفته از جمله مالیات های سنگین و تورم افسارگسیخته
شرکت خاص دیگه چه صیغه ای هست؟چرا اسم اون شرکت(چای دبش)رو نمیگین؟مگه محرز نشده که ایشون وشرکتش،بزه کاری کرده اند چرا مافیایی عمل میکنید؟!!؟آقای رحیمی(مدیر )این شرکت،با قرارپنج هزار میلیارد تومنی،گذاشته اند،یکصدو شصت وپنجهزار میلیارد تومن(بقول خودتون)یکصدوشصتوپنج همت،کجا،وپنجهزارمیلیارد تومن،وثیقه کجا؟!!!؟
البته همه جای دنیا لیبرال ها اثرات بیشتری بر روی جامعه دارن
اما چون اساسن عموم ایرانیان مردمی حریص، پول دوست، طماع هستن لیبرال های ایرانی هم بیشتر در زمینه فساد اقتصادی فعالیت می کنند
خودتان میبرید و میدوزید پول هنگفت چرا باید یک شرکت داده شود ضمنا با جریمه و زندان کاری پیش نمی‌رود باید تمام ریز و درشتی ها اموالشان مصادره شود و اعدام شوند چون نفس عمل خیلی بد هست و با این کار کسی جرات اختلاس باند بازی و هزار کوفت نشود بگذارید عین قانون اسلام واقعی علی سنگ سار شوند دیگه کسی فکر اینکارها را نکند
تا زمانیکه ارز تکنرخی نشود و رابطه ایران و آمریکا برقرار نشود دانت واختلاس وچپاول ادامه دارد
بازیگران اصلی این فساد مدیران دولت سیزدهم بوده اند.اصلا چرا همچین رقم بالایی ارز فقط باید به یک شرکت پرداخت شود؟
خدا لعنت کنه اختلاسگر رو که مملکت رو به خاک سیاه نشونده .جوانان مملکت بیکارند.تا کمر داخل سطل زباله دنبال پلاستیک هستند .اون وقت عده ای که تو مملکت پست و مقامی گرفتن .چه بر سر مظلوم ایران آوردن
این دزدی بیت والمال که با جابجای مدیران و بازداشت فایده نداره وقتی پول خوبی به جیب زدن ملک تجاری و مسکونی گرفتن که الان چندین برابر شده چرا این افراد مدیر اموالش مصادره نمیکنید چرا اعدام نمیکنید با جابجایی کاری درست نمیشه دستان پشت پرده باید قطع کرد وگرنه هنوزم دزدی ادامه داره پس مردم مسخره نکنید بگوید سلطان سکه اعدام شد بازم دزد هست
سلام خدا کنه.اگه نگن متهم گریخت .حالا خسارتی که از قبل این افراد به زندگی مردم شده کی میخواد جبران کنه
فقط اعدام
واقعااگرصادقانه صحبت ورفتارمیکنیدمحل بازگشت اموال مصادره شده به بیت المال و اینکه این اموال درچه زمینه های برای این ملت بانجابت ونجیب ایران به مصرف رسیده روهم مشخص کنید.
همون روز ها آقای رییسی رییس وقت قوه قضائیه بود چطور نفهمید
کل فقرا در این جریان سهم دارند باید حق این بیچاره ها از حلقوم این بی شرف ها بیرون کشیده بشه.
درمله عام چند نفر از این مفسدان را به دار اعدام بکشید .تا اقتصاد خانواده های مردم هموارشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
نه خیلی به مردم میرسن راست میگن اون کسیکه این همه دلار دراختیار این شرکت قرارداده بگیرن و اعدام کنن ت ۲۰۰
مگر میشه اختلاسگر اعدام بشه اعدام مال پایه دون ها رده پائین هاست
تمام موارد فساد آور حذف باید شود
اینطور که معلومه پیگیری همون فعالان صنعت چای یا همون رقبای این چپاولگر باعث شده موضوع برملا بشه وگرنه میتونست خیلی راحت به همین منوال ادامه بده کارشو تا تتمه خزانه هم خالی بشه! و این چرخه فساد و چپاول همچنان ادامه خواهد داشت تا زمانیکه ....
۶۰ تا مدیر خلافکار جابجا شده اند......آخه چرا.
این اختلاس فی‌البداهه صورت نگرفته زمانی که رییسی درقوه قضاییه بوده استارت خورده و ادامه پیدا کرده.ازقررارمعلوم درآرد واب چنان وتمام رشته ها دقیق پیگیری شود اختلاس هریک بزرگترازقبل وجوددارد
اعدام چه فایده ای برای .مردم بدبخت داره .باید اموال خودشون زن .وبچه هاشون .حتی برادر خواهرشون .توقیف بشه ..وظبط بشه
این را نباید سختش کرد ختلاف قیمت ارز آزاد را به نرخ روز ازشون بگیرن وبابت تخلفات هم رای دادگاه هر چه باشد اجرا کنند.دیگه نباید این طور اذهان عمومی را تحریک کرد به هر حال پول ارز نیمایی را پرداخت کردند می‌ماند اختلاف ارز زمان حال بازمانی که ارز دریافت کردند.که باید حساب وکتاب کنند وبگیرند وتنبیه منصفانه ای هم براشون در نظر بگیرند.
آقای فدوی که میگه ما تمام کسانی که مهاجرت میکنن رصد میکنیم ومیدونیم توکدوم بیمارستان کار میکنن وچقدر حقوق میگیرن اون وقت بیخ گوش خودش فساد چند ملیارد دلاری رو نمیبینه
دست از این دور تسلسل بردارید که در علم منطق باطل است واقعا اگر دلتان برای مردم و کشور می‌سوزد بستر وزمینه خلاف را بخشکانید با اعدام این و آن مشکلی حل نمیشه
مدیران فاسد جابجا شده آن ! ! ! ؟
بازداشت فایده ندارد فقط اعدام تسکین و مرحم دل مردم است آن هم نه یک بی گناه بلکه از مقام دولتی وان کسی که نطفه این نقشه را کشیده در مله عام اعدام تا درس عبرت شود در غیر اینصورت دوبار با حجم ومقدار بالا تکرار می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
بادوزار چقد آش میدن؟
حدود۴میلیارد دلار!!!!فقط برای چای!!یه شرکت پول بیت المال رو خوردند؟!چه خبره تواین مملکت؟
بببن خودت صالح باش هرکس هرجادزدی کرد دستشو قطع گن دیکردزدی نگند
آقایان مسئول تابناک ، به تبلیغاتی که میگیرید توجه کنید ، خانم مشاوری که برای تبلیغ ازش کلیپ گذاشتید به صراحت در مورد رابطه بین مرد و زن منظورش فقط رابطه حلال و شرعی نیست و با وقاحت کلمه ... یا پارتنرتون ، (شریک جنسی) که برای رابطه های بدون ازدواج و حرام این کلمه استفاده میشه بکار میبره !!! بیدارید !؟ کشور ما نه اعتباری برای هم جنس گرایی قائله نه پارتنر گرایی و رابطه جنسی حرام و زنا ...!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
یوسفی جان لطفا نطرتونو بافعل ماضی دوباره بنوسی تا مفهومی بهتر داشته باشه!نه؟
بسم رب الشهدا
باسلام،ادب و احترام خدمت تمامی دوستان عزیز
خواهشمند هستم که در خصوص رسیدگی به پرونده های فساد مالی به گونه ای پیشروی کنید که بیت المال از دست رفته به خزانه ی کشور برگردد و فشار که باعث برداشتن فشارمالی از روی دوش هموطنان شود مردم به حق و حقوق خود برسند انشاءالله
باتشکر
التماس دعا
یاعلی(ع)مدد
در یک فساد به این بزرگی حتما افراد با نفوذ زیادی دخیل هستند ولی کسی اعدام میشود که کمترین پارتی وابستگی به ذی نفوذان را داشته باشد ویک نفر بیشتر اعدام نمیشود و بقیه اعضا این باند با زندانهای سوری ادامه خیاط خواهند داد
همین قدر وجدان داشته باشین که تمام دولت‌ها یکی از دیگری آلوده تر هستن و همیشه اوضاع خرابتر شده، طوری نوشتین توسط دولت رییسی کشف شد انگار تو دوران روحانی رییسی خودش ریاست قوه قضایی رو عهده دار نبود؟؟ تا بوده همین بوده و مردم بدبخت و فقیر شدن، آخر سر هم یه نفر رو اسم اعدام روش میزارین و تمام؟؟؟؟؟
حکم اعدام ?????باشه ما باور کردیم
باید گشت اختلاس بسیار فعال باشد تا اختلاس هایی که دولت رفسنجانی بنای آن را گذاشت اقتصاد کشور و معیشت ملت مطلوم ایران را بدتر از بد نکنند واقازادها و پدرانشان را با اختلاس خزانه ملت را غارت کرده اند به اشد مجازات برسند اعدام شوند
پول کجااست
چه جالب راستی این فساد در دولت رئیسی رخ داده و کشف شده ودرصمن از موقع کشف واقدام ۵ ماه طول کشیده بیچاره مردم ما را احمق حساب کردن
من بازنشسته فرهنگی سه سال برا 50میلیون تومان وام بدون ضامن بانک صادرات دهدشت ثبت نام کرده ام گیرم نیومده اونوقت چه راحت از ما بهتران چه میکنن با مجلس ودولتر
برای وام یه کارگاه کو چولو ۱۰ تا بازرس میاد نگاه میکنه اخرش هم تائید نمیکنند انموقع این همه پول برای چای پول ها را خوردن یه چای دبش هم روش خوردن
امکان ندارد اعدامش کنید
دکل نفتی چی شد؟پول مردم چی شد
اینکه آقای جهرمی سخن گوی دولت می‌فرمایند ۶۰ مدیر جابجا شده بنده خدا راست میگه چون دیروز خبری شنیدم که صحه میزاشت بر این مطلب خبرش هم این بود که مدیر اون بانکی که نقش مستقیم داشت به این قضیه چای برش داشتن گذاشتن جای دیگه اما با سمت خیلی بالاتر بله میتونید خودتون تحقیق کنین ببین چقدر این آقایون دست شون توی یک کاسه هست بقیه ش فرمالیته ست
حکم اعدام برای سرپوش گذاشتن هر مسئولی که در این رابطه بوده باید خانواده ایشان جلو چشمشان مورد آزار و عزیمت قرار داد با بد ترین وضع تا پول های برده را برگردانن
اصل کاری رو اعدام کنید اگ راست میگید یا حداقل اونایی که خوردند و بردند نه مثل قضیه زنجانی فقط نمای کار رو بگیرید و..
دولت اصلاح طلبان خوب رانت ایجاد کرد رای یک عده ورفت
خدایش این حجم دلار اونم با ارز ۴هزار تومنی به اندازه نصف تهران فقط چایی خشک میشد. مگه مردم چقدر مصرف چایی داشتن تو این چند سال در حالی که خودمون بهترین چایی دنیا رو داریم..
باید از پایین ترین نفرات تا بالا ترین حکم اعدام بدین. از خود کور از دیگران بینا نباشین.
میگه مدیران جابجا شدن تمام اینها باید اعدام شوند ولی چند وقت دیگه میبیند پست بالاتری گرفتن یکی مثل خلخالی می خواهد تا کمی فساد کم شود
درود سپاس ،به گوفته سخنگو دولت اکه بیست پرونده تشکیل شده چرا همون نوقع اطلاع رسانی نکردن ،یا فقط بابت دزدی از بیت المال و بدبخت کردن مردم فقط جابجا شدن اینا باید زندانی بشن تا ابد یا عدام ،از یه حون بود مه به دولت یک میلیون ضرر میزند الان عدام نمیشد
این رو هم مثل سلطان سکه اعدام میکنند بعدچند سال دیگه تو کانادا دیده می شود با بهترین زندگی
مملکت که ملوک الطوایفی اداره شود اختلاس و رانت‌خواری هم گسترش‌ میایبد
اگه یک میلیارد دلار به مناطق محروم می‌دادید در کشور فقیری وچود نداشت بدبختا کوتاهی عمر این دنیا رامینید میخواهید با این پول چه کنید ک خود را مدیون ملت فقیر کنید
فقط بلدید اعدام کنید کدوم درد جامعه رو درمان کردی د
پولا کجاست ،تکلیف پول هارو روشن کنین ،وبرگردونین به بیت المال ،این همه اعدام کردین واسه مردم نون واب شد
ما مردم از دستگاه قضا می‌خواهیم هرکس یک دلار هم اختلاس کرده زندان و متهمین درجه اول سریعا در ملا عام اعدام کنن
خاءن به مملکت و همدستانشان باید اعدام شوند تا درس عبرتی باشد برای رانت خوارها و دلال ها و تارهای بی انصاف و تا جمعیت کم نشود و واردات کم نشود این ناهنجاریها ادامه خواهد داشت
حکم.:اقامت درکانادا،گرفتن گرین کارت،زندگی لاکچری،آزادی وعشق وحال و......مثل بقیه اختلاسگران ومفسدان
عدالت برای همه یکسان وبرابره .ازاین بهترچی میخواید.همش غرمیزنید
حالا هرکسی درباره فساد در ماجرای چای اظهار نظر خاص خودش را دارد اما سوال مهم این است که چگونه و با دستور چه کسانی در دولت اینهمه ارز که بالغ بر دویست هزار میلیارد تومان مبشود به این شخص پرداخت شده است.البته اخیرا هم اعلام گردید که هزارو پانصد میلیارد تومان به یک شرکت واسطه ای در قم پرداخت شده است.پس چرا برای من بازنشسته بیست میلیون تومان پول در بانکها ندارند؟؟؟؟
طبق معمول اسم ندارند
سلام جای تعجب دارد پرونده از سال ۱۴۰۱ مطرح بوده آیا مطرح موضوع اکنون بجای شفاف سازی ها جنبه تبلیغاتی ندارد ؟
عاقبت ندادن سهم دوستان و رفقا همینه. بی عقل چرا تک خوری؟
اون مسئولین فاسدی که دخالت داشتن رو هم اعدام کنید ،
اعدام قاچاقچیان موادمخدروسلطان سکه و.... چقدرجواب داد؟
اعدام چی فردا اینوآزادمیکنید راست راست راه میره وبه ریش مردم میخنده
اول اینکه دولت قبلی و...خیلی دیگه نخ نماشده،اون زمان هم رییسی،رییس قوه قضاییه بودن،عذر بدترازگناه،بعدهم فساد خیلی ریشه دارتر وعمیق ترازین حرفهاست،تااصل کاریها مصونیت دارن وسرکارن،همین دور باطل ولجام گسیختگی فسادورانت ادامه داره
سر از کانادا در نیاورد صلوات
اگر راست میگن اون کسانیکه که این همه دلار در اختیار این آقا وشرکتش گذاشتن را بگیرن مردم نمیتونن ۲۰۰ میلیون به حساب کسی بزنن اونم از حساب خودشون اونوقت هزاران میلیارد ایشون جابجا میکردن کسی نبود بگه این از کجا اومده در ضمن اگر اعدام شد اموالشو چه کسی میبره مصادر شد چه کاری باهاش انجام میشه چیزی دست ملتو میگیره. ای با با
اعدام یه نفر فایده نداره
باید پدر همه مسئولینی که توی راه بهش کمک کردن از بانک مرکزی و وزیر جهاد کشاورزی و وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک و قوه قضاییه و بازرسی کشور رو در آورد اگر واقعا میخوان اقدامی کنند که البته بعید میدونم اصلا کاری کنند و اینها مثل همیشه شومن بازی هست
اونی که این ارزها رو از حلگوم ملت کشیده داده به این و اعدام کنید درضمن فعلا که جهار میلیارد دلار و کردین سه میلیارد خدا بقیه شو بخیر کنه
نه اینکه دزدان قبلی اعدام شدند این یکی هم حتما اعدام خواهد شد!!!!!!!
همونطور که شهرام جزایری وبابک زنجانی اعدام شدند اینها هم اعدام می شوند!!!!همه اینها هم تقصیر آمریکاست. این دولت میگه اون دولت بوده اون میگه این وآخرشم میگن دولت بعدی مقصر بوده
هیچیش نمیشه دو روز دیگه تو آمریکا یا انگلیس دیده میشه بعدم کلیپش میاد بیرون میگه خوب کردم دزدی کردم نوش جونم
جالبی موضوع همزمانی هیاهوی ساسی مانکن و تتلو با موضوع چای دبش چقدر جذاب چقدر همزمان بعد هم آفرین لیلا حالا یه دست بزنین واسه خاله لیلا
عمرا کاری بکنن به اون بالا بالا وصله.
این دستگاه نظارت و دولت چطور این همه پول داده و متوجه نشده که اون طرف هیچ چیزی وارد نکرده.
روز از نو دزدی از نو
چرا چهره اش مشخص نیست مگه نمیخواد اعدام بشه . فردا پول میده آزاد میشه
اگر افراد افشا شوند وپول های دزدیده شده شفاف به خزانه واریز گردد راست می گویید غیر از این باشد دروغ بزرگی است
بابا گناه داره این همه شدت عمل به خرج میدید معذرت خواهی میکنه تموم میشه ماهم عادت کردیم
ی سهام عدالت می‌خوام بدن به مردم جون میکنند همش امروز فردا میشه بعداً ی ناکس بیشرف این همه پول مردم رو می دزده می‌بره.
اعدام کردن یعنی پاک کردن صورت مسئله و به سخره گرفتن مردم مظلوم ایران
هرچی بابک زنجانی و اعدام کردن هرچی پولای خاوری رو برگردوندند اینارم اعدام میکنن و وجه رو برمیگردونن اقا یکی نیست بگه تکلیف پول چیه الان این پگل توی امریکا و کاندا هست بچه هاش حال میکنن اینم اعدام کنید پول چی میشه تف بر این زندگی ک برای ما ساختن
ااز امریکا واسراییل خطرناکتر ودشمن ترهمین مفسدان واختلاسگران هستند به جای مرگ بر امریکا گفتن باید بگیم مرگ براختلاس گربرخورد جدی واعدام دسته جمعی همه مفسدین در هرمقامی که هست باید انجام شود
خیلی عجیب است که برای یک وام ۵۰میلیونی در زمان حال هم ضامن و هم گواهی کسر از حقوق و در صورت دیر کرد ،جریمه برای باز پرداخت وام و چندین بار زنگ زدن به بدهکار برای پرداخت وام وجود دارد و برای وام‌های بالاتر حتی وثیقه وجود دارد ولی برای سه میلیارد و پانصد میلیون دلار به عبارتی
1750000000000000ریال یا به اندازه خرید 1167واحد مجلل در اروپا بهترین کشورها همین طوری وام در اختیار دوستان متعهد قرار می گیرد
علی برکت الله و من الله التوفیق
باسلام ماکشاورزان چایکار گیلانی هنوز پول برگ سبز چای چین دوم سوم چهارم را نگرفته این چون هفتادوپنج درصدمتعلق به کارخانه چای یعنی بخش خصوصی بیست و پنج درصد دولتی هربار پیگیرمطالبات خود میشویم میگن دولت چای خشک وارد کرده ماوای خشک رانفروختیم تاچای خشک رانفروختیم نمی‌تونیم پول شمارابدیم دل ماخوشه خریدتضمینیه دولتمردان جواب بدن تکلیف خانواده کشاورز چایکرچیست این واگذاری به بخش خصوصی است یا رهاسازی بخش خصوصی بهترنبوددولت مثل سابق خودش مدیریت می کرد و خودش می خرید تالین همه بیت المال بدست اینجور افراد وهمدستانشان حیف و میل نمی شد
واقعا جای تاسف و تامل داره که چرا و چطور مردم به خودشون اجازه میدن در امور تخصصی اظهار نظر کنند و بر مبنای اخباری که از شبکه های ماهواره ای دریافت می‌کنند قضاوت ناعادلانه انجام بدن.چرا مردم تحت هر شرایطی طلبکار هستند؟برخورد نشه یجور قضاوت میکنند،برخورد میشه باز طور دیگه ای قضاوت می‌کنند.این درست نیست.همه ما میدونیم جریان نفود مریخی نیستند و از خود ما مردم هستند،پس باید قضاوت و توقع عادلانه داشته باشیم و بجای اظهار نظرهای دشمن شاد کن ،با مسائل منطقی برخورد کنیم و در حد بضاعت و توان از قوه قضائیه حمایت کنیم
بخدا آنکه اختلاس کرده مقصر نیست. بانک و مسئولین مقصرند. مثلا یه جانباز جنگ تحمیلی جانبازی اش محرز شده به بنیاد شهید زنگ می زنه چرا پرونده ام هیچ اقدامی نشده. بنیاد شهید جواب می دهد دولت اعتبار نداده!!!
ولی دولت این همه اعتبار را برای دزدان اعتبار میده.
هزاران برنامه همین طوره. پس دزد مقصر نیست دولت مقصره نظارت نداره ک....
من راضی هستم بجای اونا اعدام بشم اما ۳/۵ میلیارد دلار رو بدن به خانواده ام تا بتونن یه پراید ملی بخرند.
منتظر باشی در آینده نه چندان دور اعلام میشه که متهم از کشور گریخت
سر شاخ معرفی کنید . اسامی سر شاخها ذکر شود . ریشه ای عمل کنید . اونیکه پول قرض داده باید پول و طلب میکرد و طلب نکرده . تا بالا دستی نباشه پایین دستی نمی تونه کاری بکنه . سر شاخ نزنید چون دوباره سبز میشه . مردم توقع دارند شفاف و به طور دقیق اطلاع رسانی شود و وفق مقرارت مجازات شوند . در اطلاع رسانی جای شک و شبهه نگذارید
تمام عوامل از وزارت اقتصاد بانک مرکزی و وزارت صمت و کشاورزی و گمرک و پشتیبانان این شخص باید در دادگاه علنی پخش مستقیم از تلویزیون محاکمه و به اشد مجازات محکوم شوند تا مردم قبول کنند برخوردی صورت گرفته
باورم نمیشه سلطان چای اعدام بشه مثل بقیه سلطان ها!!! چقدر سلطان داریم تو کشور
!!واویلا
اعدام مجری چه فایده د اره وقتی امران و عاملان اصلی پشت پرده و آزاد مگر سلطان سکه و فاضل خدادو..اعدام نکردید چه شد باز هم نفرات دیگری پیدا شد تا مبارزه با سر منشا فساد انجام نگیره از این افراد واسطه زیاد پیدا میشه
پول رو که خوردن و باز هم خواهند خورد و کاری از دست ما برنمیاد.پس چرا باید بیایم وقت تلف کنیم و از همه بدتر اعصابمون خورد بشه که یه نظر بدیم اونم ایا صلاح ببینن پخش کنن یا نه؟؟!!!!!!
برای. ۶میلیارد دلارمسدود شده درقطر داریم له له میزنیم اونوقت. ۴میلیارد دلار از کجا اوردین اونم بر ای واردات چای اینجا کجاس. ؟؟؟؟؟؟
از سال 98 طرف داره اینکار رو میکنه شما تازه متوجه شدید تازه با گزارش سایر فعالان چای؟ با این پول میتوان ده ها بیمارستان و مدرسه و...... ساخت وقتی بوی گند چیزی بلند میشود مجبور به برملا شدنش میشوند وگرنه سالها این دزدی برملا که نمیشد با خیال راحت ادامه هم پیدا میکرد چون در این طور اختلاصها پای خیلیها وسط است این کار یکی دو نفر ده نفر نیست!
اعدام؟؟؟ محاله، اجرای قانون فقط واسه مردم بدون مول و پارتی صورت میگیره.فردا یا با هواپیمای اختصاصی نیفرستندش بهشت شدد(کانادا) یا با اسم و رسم و کارت ملی جدید در یه پست بسیار مهم و درآمدزای دیگر به خدمت محرمان گمارده میشه.
اعدامشون مثل اعدام شهرام جزایری جون و بابک زنجانی جون و خاوری جون و دختر نعمت زاده
جون باشه ...........



تا اختلاس بعدی .......خدا نگه داره مختلسین......علی برکت اللله
ماملت بخاطر همین سادگیمون همیشه بدبخت هستیم کدام اعدام اگر اینطور باشد خیلی از اونهایی که راس کار هستند باید محاکمه بشوند
با سلام
اعدام به چه درد مردم انها هزار بار هم اعدام شوند هیچی به سفره مردم نمی اید

سرماایه ارزی کشور و بیت الما ل این ملت چه میشود انهم با گذشت پنج سال چرا چرا
قطعا همین فساد هم در بحث شکر و روغن هم هست اگه بازرسی وارد شود
بر چه اساس و مبنایی به یک شرکت سته بندی چای که کل سرمایش یک سوله پانصدمتری ویک دفتر کار می‌باشد بیش از سه میلیارد دلار ارز تخصیص داده شده با این مقدار پول میتوان چندین کارخانه ساخت و برای هزاران نفر ایجاد اشتغال کرد کسانی را اعدام کنید که بسهولت این مقدار ارز را در اختیار یک فرد فاقد صلاحیت قرار داده اند
چرا اعدام.دنیا دیگه از اعدام دست کشیده .باید تمام دلار های گرفته را پس دهد بعد تمام داریهایی که تو این چند سال بدست آورده به نفع دولت جمع بشه .
سلام چطور برای یک وانت ضایعات جمع کن مجوز میخوان اگر نداشته باشه می گیرند ولی اختلاس به این بزرگی مجوز نخواستند یک کاسه زیر نیم کاسه است بخدا خدا اینها ملت را مسخره گرفتند
ما مردم فقط خواستار محاکمه علنی و در نهایت اعدام مفسدین اقتصادی در ملاعام هستیم تا درس عبرتی باشد برای دیگران که دیگر کسی جرات نداشته باشد از پست و منسب خود سوع استفاده کرد و یک ریال دزدی کند
اعدام بشه یانشه هیچ فرقی بحال ما نداره. ما که رسوای جهانیم غم دنیا کشکه اگه اعدامش کردین چه سودی به این مردم بدبخت وبیچاره میرسه اینو اعدادم کنیدچکار ودزد های بعدی میکنیدمگه همین ینفرهست تنها ... هیچ فرقی برای این مردم نمیکنه ???????????????????????????????????????????????????????
نمیتوانم باور کنم که اعدام‌ها و مجازاتها حقیقت داشته باشد، چون سوالی ذهن من و هم وطنها را مشغول کرده چرا اگر طرف میدونه قبلی‌ها که دزدی کردند مجازات شدند و ایشون هم همینطور، دست به دزدی کلان می‌زند، حتما پشتش از جایی گرمه.
درودبرسیاست مداران کشورم.جهت حرکت روبه جلو،بدون مزاحمت وبااستعدادفوق العاده!
حالا اعدام هم که بشن چی دست مردم را میگیره.؟
بهتر نیست ارز را تک نرخی به نرخ بازار آزاد کنیم تا راه دزدی بسته شود. به نظر می‌رسد این راه حل ساده‌ای باشه.
لطفا برسی کنیداداره کل صمت البرز چقدر دراین موضوع دخیل بوده که اینقدرثبت سفارش زده برای این شرکت
نظمن بایدهمه اختلاس گرامفسدین..بقول معروف ازحق الله میشه گذشت ولی ازحق الناس هرگز.حق الناس رااگرراست میگی بگیرید.وبین مردم تقسیم بشه اینش درسته.
میگم تعداد اینقدر زیاد است حروف الفبا تمام شد ر ح خ د ز@ خجالت نکشید شروع کنید از حروف انگلسی استفاده کنید
چرا مردم ازگرانی وآزادی اعدام میکنید باید جلو چشم مردم اعدام کنید اختلاس گر تا باورمان بشه در غیر این صورت باور نمیکنیم ۴ سال دیگه مثل دزدها واختلاسگر ها آزاد تو خارج در حال قدم زدن
همسایه مایه چای دبش خرید۵۰میلون جایزه داخلش بود باهاش فیش حج خریدرفت حج الان حاجیه.باجایزه اختلاس
هزاران درود به تمام عوامل تابناک به امید موفقیت روزافزون
تا کسی پشتش گرم نباشه به جایی یا دمش جایی وصل نباشه نمی تواند اختلاسی به این بزرگی را انجام بده
قشنگ معلومه که میخوان ماس مالی کنن تو خبر گفته شده که برخی دستگاه های توقیف شده بالای چند میلیارد دلار ارزش داره قشنگ معلومه که طرف درکی از میلیارد دلار نداره یا مخاطب رو،،،، فرض کرده
دولت محترم اینوگرفتی اعدام کردی اموالش هم به نفع دولت مصادره کردی ضررمردم راکی میخوادجبران کند
آنقدر مملکت هر کی به هرکی؟؟ دلارو دادن بعد نرفتن ببینن که چیکار کردن باهاش..اگه شکایت شرکتهای چای نبود یعنی اصلا کسی نمی‌فهمید که اینا دزدی کردن؟؟مگه میشه مگه داریییم...اینهمه بی درو پیکره یعنیییی
چرا اعدام آول رد مال بکنید بعدا از مغز این بشر در جاهای مفید تر استفاده کنید
اعدام چاره ای نمی کندچون زودفراموش میشه قطع دست بهترین راه است اگرمسولین خودشان شریک نیستند
خخخخ
اعدام کنید تا بقیه رو لو نداده
مدیرانی که از کار برکنار شدند میشه بگید کدام پست رو و در کجا دوباره بهشون اختصاص دادید، ماجرای مدیر يکی از ادارات رشت رو که یادتونه بعداز برکناری پستی بالاتر تقدیم حضور مبارکشون شد
خدا لعنتتون کنه
این گرگ سالهاست که با گله اشناست
اگرایناراگرفتیدوخلاف انهامحرض شده اولاچرااسامی آنها را اعلام نمیکنیدوثانیاکسانی که همدست بوده آن دادگاه علنی مانند آقای کرباسچی تشکیل نمیدهیدوثالثااگرمهرهای درشت باانها همدست نیستندقوه قضاییه با اعلام کندکه اکراین کارنشودمجدداتکرارخواهدشد
می دانید عامل اصلی برملا شدن این فساد از کجا نشات گرفته ازطرف رقبایای چای دبش صورت گرفته صد شرکت دخیل در واردات وقتی که دیدند این آقا سوگلی مسئولان ذینفع شده وبا آنها وسر و سرهای باهم دارند اعتراض پشت اعتراض بالاخره مسایل به بعضی سایت نیز کشیده شده مجبور به افشا گری می شود والله اراده ای برای مبارزه بافاسد متاسفانه وجود ندارد
اول اموالش بگیرید بعد زنده آویزونش کنید تا کلاغا بخورن ننگ براختلاسگر
بااعدام هیچ چیزی حل نمیشه فقط بالادستی ها خیلشون راحت میشه که لو نمیرن .هزاران شخص دیگرهستن پشت اینها
عزیزان تا تحریم هست از این دزد ها زیاد خواهد بود .
چکارش دارین اعدام یعنی چی. این کارا تو مملکت عادی
دلارها را بهانه خرید چای از ذخیره درآوردید و خوردید حالا یک نفر هم این وسط اعدام بشه طوری نبست بیخیال هفده هزار میلیارد شهرداری چی شد
در کشور چین هم اختلاس ورشوه خیلی زیاد بود دولت مقتدر چین در یک بازه زمانی تمام اختلاس گران ورشوه بگیران را اعدام کرد تا ریشه را خشکاند لطفاً با کسانی که مثل زالو حق ملت را میخورند قاطعانه برخورد کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی