بازدید 2092

نماینده مجلس: جسارت ایران خودرو برای ورود به عرصه تولید خودروهای برقی قابل تقدیر است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طراحی و ساخت نمونه اولیه خودروهای ری را و تارا برقی توسط ایران خودرو را قابل تقدیر دانست و گفت: قطعا ایران خودرو در آینده نزدیک در عرصه برقی سازی حرفی برای گفتن داشته و بخشی از محصولات برقی خود را به کشورهای خارجی صادر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۰۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ 05 December 2023

حجت‌الله فیروزی با بیان اینکه ایران خودرو گام های موثری در حوزه طراحی و تولید خودروهای برقی برداشته است، عنوان کرد: خوشبختانه گروه صنعتی ایران خودرو با بیش از نیم قرن فعالیت در حوزه تولید خودرو و با تکیه بر دانش متخصصان جوان ایرانی و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و همچنین امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارد توانسته اولین خودروهای برقی داخلی را طراحی و تولید کند. 
 وی طراحی و ساخت نمونه اولیه خودروهای ری را و تارا برقی توسط ایران خودرو را قابل تقدیر دانست و اذعان داشت: ساخت نمونه اولیه خودروهای برقی ممکن است در ابتدا نیازمند استفاده از تکنولوژی و ظرفیت های خارجی باشد اما قطعا مسیر پیش روی ایران خودرو، بومی سازی دانش خودروهای برقی در کشور است و جسارت این خودروساز برای ورود به این عرصه با وجود محدودیت ها، تحریم های خارجی و کم لطفی برخی افراد نسبت به صنعت خودرو داخلی، قابل تقدیر است. 
 نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با صراحت بیان کرد: قطعا ایران خودرو در آینده نزدیک در عرصه برقی سازی حرفی برای گفتن داشته و بخشی از محصولات برقی خود را به کشورهای خارجی صادر خواهد کرد.
فیروزی ادامه داد: اخیرا با سفر وزیر صمت و برخی خودروسازان به چین حرکتی مبنی بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق واردات خودروهای برقی آغاز شده است که امیدواریم به موازات تامین نیاز بخش حمل و نقل عمومی از طریق واردات، تامین خودروهای برقی از محل تولیدات داخل نیز در اولویت قرار بگیرد. 
وی با اشاره به اینکه دسترسی به تکنولوژی ساخت خودروهای برقی در داخل امکان پذیر است، تاکید کرد: می توان با حمایت از تولیدات داخل، نیاز بازار را تامین کرده و به تقاضای موجود پاسخ داد. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: همان طور وزیر صمت اشاره داشتند، خودروی برقی خودرو آینده نیست و خودروی روز است. لذا برای دستیابی سریع به تکنولوژی تولید خودروهای برقی در کشور باید از خودروسازان داخلی حمایت کرده و  تسهیلات مناسب در اختیار آنها قرار دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی