بازدید 14310

درخواست علم‌الهدی از شورای نگهبان درباره ‌لایحه حجاب

امام‌جمعه مشهد با تأکید بر اینکه شورای نگهبان باید نظارت دقیق بر لایحه عفاف و حجاب داشته باشد، گفت: خواسته ما از فقهای عادل و حقوقدانان دانشمند شورای نگهبان آن است که لایحه حجاب و عفاف را در مقام جرم‎انگاری تلقی کنند.
کد خبر: ۱۲۰۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴ 01 December 2023

به گزارش تابناک ،آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت مرحوم مدرس و میرزا کوچک خان جنگلی اظهارداشت: ضمن گرامیداشت هفته نیروی دریایی و ادای احترام به این تبار پرفضیلت و فداکار، امروز مصادف است با سالروز شهادت مرحوم آیت‎ الله سید حسن مدرس و روز مجلس. فردا هم به‌عنوان یازدهم آذر مقارن است با شهادت روحانی مجاهد مرحوم میرزا کوچک خان جنگلی که نهضت اسلام‌خواهانه خود را در گوشه‌ای از خاک پاک ایران اسلامی برپا کرد و به‌موازات استبداد خرافی و عقب‌افتاده قاجار، با انتقال قدرت به رضاخان ملعون به‌عنوآن‌جاسوس ناپاک و ظالم انگلیس نیز مبارزه می‌کرد.

وی افزود: میرزا هم با استبداد می‌جنگید و هم با استعمار. مرحوم مدرس نیز در اوج قدرت ناپاک رضاخان قلدر که حتی در فریب مردم نیز موفق شده بود، یک‎ه و تنها با اندیشه شخصی خود در برابر این تشکیلات ایستاد و در هر میدانی که قرار می‌گرفت، با این استبداد آمیخته با جاسوسی برای استعمار مقابله می‌کرد. در نهایت هم کار به جایی رسید که در یک گوشه از این خطه، در سرزمین خراسان و در شهرستان کاشمر، در نیمه‌های شب او را اعدام کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: انسان وقتی تاریخ پیروزی مردم در انقلاب اسلامی را بررسی می‌کند، برایش قابل‌درک می‌شود که چه شد مردم ما توانستند اسلام را در ایران برپا کنند و بینی شرق و غرب را به خاک بمالند. زمینه ‎سازی برای نهضت خداخواهانه ملت ایران در بهمن ۱۳۵۷ با مجاهدت میرزاکوچک‎ خان‎‌ها و مدرس‌‎ها ایجاد شد و اگر هم مردم ما در مقابله با استکبارگران جهانی مصمم هستند، به دلیل آن است که این جنایت‌ها را در تاریخ خود فراموش نکرده‌اند.

عزت، دستاورد مقاومت
وی با اشاره به آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت ادامه داد: برادران و خواهران، ۴۵ سال تجربه انقلابی ما نشان می‌دهد که همه عزت‌ها و سعادت‌ها در سایه مقاومت محقق می‌شود که خداوند عالم در یک جمله کوتاه در قرآن کریم، همه را به آن دعوت کرده و فرموده «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ» یعنی کسانی که گفتند پروردگار ما الله است و سپس استقامت کردند، خداوند عالم برایشان حمایت و نصرت الهی را نازل می‌کند تا نترسند و غمگین نشوند. ذات اقدس پروردگار، این قوم را به بهشت وعده می‌کند و رستگارشان خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وقایع اخیر جنگ غزه تصریح کرد: ما امروزه مصداق عینی این آیه را در ماجرای فلسطین می‌بینیم؛ آن‌جا که همه جهان کفر علیه یک ملت مظلوم و در محاصره گرفتارشده متحد شد، حدود ۵۰ روز بر سر این‌ها بمب و موشک ریختند و هزار هزار از آن‌ها را به شهادت رساندند اما سرانجام این جنگ هم چه شد؟ غیر از این بود که حتی کودکان غزه وقتی از زیر آوار بیرون می‌آمدند، درحالی که خانه آن‌ها ویران و اعضای خانواده‎شان یکسره به شهادت رسیده بودند، ندای «حَسبُنَاالله» سر می‌دادند؟ غیر از این بود که تنها دولت اتمی منطقه به طرز مفتضحانه شکست خورد، ذلیل شد و نه در برابر یک دولت متخاصم بلکه در مقابل یک گروه چریکی به زانو درآمد؟

وی تأکیدکرد: برای آتش‌بس، صهیونیست‌ها سه خواسته داشتند؛ یکی اینکه غزه تخلیه شود، یکی اینکه کانال‎های حماس افشا شود و دیگر آن که ۳۰۰ اسیر دربند حماس آزاد شوند. هیچ‌کدام از این سه خواسته هم محقق نشد و کار این ملعون‎ها به جایی رسید که همه ملت‌های دنیا به راه افتادند، آشکارا به صهیونیسم متوحش جهانی نفرین فرستادند و او را لعنت کردند. در خلال این ماجرا، نه‌تنها اسرائیل شکست خورد بلکه آبروی غرب هم از بین رفت و برای همه ثابت شد ادعای حقوق بشر و این وجهه‌های پوشالی تا چه حد تهی از واقعیت است.

حجاب، میراث فاطمه زهرا(س) است
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه امروزه نتیجه شیرین و اثربخش مقاومت برای همه ملت‌های جهان ملموس است، گفت: عزیزان من، مقاومت جواب می‌دهد. این پیام انقلاب ماست. ما فاطمیه اول را پشت سر گذاشتیم. ملت سیاه پوشید، اشک ریخت، عزاداری کرد. شایسته نیست در این مملکت امام زمان(عج) و ملت فاطمی، میراث حقیقی فاطمه(س) و حرمت خون شهدایی که پیشانی‌بند یازهرا(س) بر سر داشتند، موردغفلت و بی‌توجهی قرار بگیرد.

وی بیان کرد: مردم در موضوع حجاب ایستادگی کنند. دشمن در این حوزه متمرکز است این مسئله ایدئولوژیک را به بهانه‌ای برای اختلاف‎افکنی میان اقشار مختلف مردم ما تبدیل کند. مقام معظم رهبری درباره بدحجابی به‌صراحت اعلام موضع کردند و این کار را جرم سیاسی خواندند تا برای قوه قضاییه مشخص شود که باید جرم‎انگاری کند و مجازات مقتضی آن‌ هم تعیین شود.

شورای نگهبان بر لایحه عفاف و حجاب نظارت کند
امام‌جمعه مشهد با تأکید بر اینکه شورای نگهبان باید نظارت دقیق بر لایحه عفاف و حجاب داشته باشد، اظهار کرد: خواسته ما از فقهای عادل و حقوقدانان دانشمند شورای نگهبان آن است که لایحه حجاب و عفاف را در مقام جرم‎انگاری تلقی کنند و موضع نهادهای انتظامی و امنیتی در مقابل این جرم مشخص شود. اگر بناست بی‌حجابی به فرموده رهبر معظم انقلاب جرم سیاسی تلقی شود، مخاطب این جرم نیز اسلام، انقلاب و نظام هستند و در این جرم انگاری، باید دقیقاً مشخص باشد که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید چکار کنند. تنها مسائل قضایی کافی نیست.

وی افزود: اگر این لایحه از این بابت ابهام دارد، فقهای مجاهد و حقوقدانان اندیشمند شورا، مجلس را موظف کنند این مسائل را برطرف کند. مجلس وظیفه دارد تکلیف لایحه عفاف و حجاب را هر چه زودتر مشخص کند. این مجلس، قربانی صدیقی همچون مرحوم آیت‌الله سید حسن مدرس دارد. این مجلس به نام شورای اسلامی مزین است و برای اسلام شهید تقدیم کرده و تکلیف دارد پای‌کار خواسته‌های شرعی و به‎حق مردم باشد.

 
منبع: تسنیم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۸
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۷۱
ایشان چه شغلی در تظام و دولت دارن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
امبر خراسان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
ایشون فراتر از قانونه و نمیگذاره کسی کنسرت بده و یا خانمها در مشهد بروند ورزشگاه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
چرا ایشون اینقدر حرف میزنه؟
خدا دو تا گوش داده یک دهان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
پدر همسر رییس جمهور و پدر بانوی دوم کشور
آقای علم الهدی گفته اید "خواسته ما از علما شورای نگهبان " چقدر خوبست شما در مسائلی که به شما ربطی ندارد دخالت نکنید در ضمن اگر وقت بشما اجازه میدهد بازدیدی هم از مناطق حاشیه شهر مشهد داشته باشید و البته یکبار هم که شده به وضعیت اسفناک مدیریت مديران دولتی در همین شهر مشهد بتازید البته اگر به دامادتان بر نمیخورد
به روی چشم
این کاری میکنه که همرو از دین زده میکنه
قبلا دلم میخواست همیشه برم مشهد تو تعطیلات ولی حالا بخاطر همین آقا از پانصد کیلومتری هم رد نمیشم
علم الهدی ایت الله نیست نه خودش نه دامادش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
این هم همین روزها دکتراش رو رو میکنه!!
تمام تلاش وضع کنندگان قانون باید در جهت کاهش موارد جرایم در کشور باشد نه اینکه با تعریف موارد غیرمجرمانه در قالب مجرمانه و افزایس بی دلیل موارد مجرمانه در کشور و درگیر کردن پلیس با موارد غیرمجرمانه باعث واماندن پلیس و دادگاه ها از انجام وظایف اصلی که تامین امنیت کشور است.
یه بارم منفعتو بزار کنارو برا وضعیت کارگرا درخواست بده
............
باسلام حاج آقا انشاالله حجاب درست میشه بیاری خداخواهشی دارم اگرقدرت دارید بابت تورم وفقر کاری کنید ودوم برای طلاق بیکاری سوم به دامداران وام کم درصد اسلامی بدهند من 63سال دارم خدامیداندکه اگرکمک مالی بشم برای نسل آینده شبانه رو کارمیکنم ولی افسوس اداره مراجعه میکنم میگن گوسفندبخروپلاک بکن تاماوام بهیم اگرداشتم احتیاجی به منت اداره بیابانک نداشتم باسپاس
یکی اینو از برق بکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
فقط خدا میتونه
مردم خواسته هاشون رو از چه طریفی باید با مسئولان مطرح کنند ؟
آقای علم الهدی حرفی در مورد استثمار کارگران و بلند تر شدن کاخ های قدرتمندان اظهار نظری نداشته؟در مورد افزایش سن بازنشستگی یا احیانا ثابت بودن حقوق کارگران علیرغم وجود تورم افسار گسیخته!
والله به مقدسات قسم، بی حجابی جرم انگاری هم بشود، اصلا فردا همه زنان با برقع در خیابان بیایند، اصلا زنان شاغل استعفا بدهند و بچپند در گوشه خانه، دختران دیگه مدرسه و دانشگاه نروند و......ناکارآمدی شما در اداره کشور، بی لیاقتی در اداره اقتصاد کشور، عدم نظارت در اختلاس و دزدی، سیاست های منجر به افزایش فقر و..... برطرف نخواهد شد. دنبال چی هستی
حالا که سفارش کردید بقیه مشکلات مثل آلودگی هوا وگرانی و..... را می گفتید
برای مردم فلسطین و سوریه و لبنان دل میسوزانی و نسخه میپیجی و برای مردم ایران توصیه به سختگیری و بگیر و ببند میکنی؟!!
ایشون فرا قوه ای عمل می کنند ؟؟؟در کار شورای نگهبان هم مداخله می کنند؟
آخه بدبخت دیر بجنبیم افغانیا مشهد اشغال کردن تو تو فکر چی هستی
بفرمایید شما جای شورای نگهبان تصمیم بگیرید. ظاهراً اشکنه عوارض جانبی زیادی دارد.
شیکمو
این آقای متمول بی دغدغه مستاجر ی و بی پولی و گرانی هر جمعه میکرو فون به دست فقط مسله مهم شان حجاب است خدایا چه گرفتاری شدیم خدایا چی کار کنیم همه را به چه کنیم چه کنیم انداخته اند خدا را شکر که خودشان حالشان خیلی خوبه خیلی
تو یک نفری و یک نطر مملکت ۸۳ میلیون نفر ،
ای‌کاش‌نظارتی‌برکارشماهم بود
ایشون درباره گوشت نیم‌ میلیونی و کمبود آب و فرونشست و آلودگی هوا که هرروز توو اخبار دربارش صحبت میشه نظری ندارن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
منتظره سر ماه بشه و مواجب موقوفه رو بگیره خدا بده برکت!
عرض خود می بری زحمت ما می داری
آقای علم الهدی آیا دزدی اختلاس دروغ گفتن گناه نیست وشما که خیلی به مردم دل می سوزاندید واز گرانی در دولت روحانی خیلی نا راحت بودید چی شد الان مملکت گل وبلبل شده مردم بیچاره شدند از گرانی وتورم ولی جنا بعالی سرو صدا که راه نمی اندازید هیچ فقط مشکل مملکت رو موی زنان می بینید
آقای علم الهدا اگرمسلمانید درتمامی مسائل مملکتی ودینی نظر دیگرفقها و مراجع راهم درنظر بگیرید نه اینکه فقط نظر خودتان رامد نظر قرارداده ودیگر مراجع رامجبوربه تایید آن کنید.
تابحال چقدرهزینه لایحه حجاب شده وجواب نداده؟ دست بردارید ازاین لجبازیا
شما دیگه چرا..‌
حاجی.واسه اقتصادکشورهم دستوربده به داماد
شما خانوادگی با مردم ایران مشکل دارید.خودت با این جور رفتار و دامادت با به خاک سیاه نشاندن طبقه متوسط و پایین ایران.
تو این وضعیت سخت اقتصادی آقای علم الهی چطوره که اینقدر چاق و چله و مونده ؟؟؟
ای کاش حاج آقا یک در خواستی از آقای رئیسی جهت کاهش تورم هم میکرد
اینکه تو امثال تو چه نظری دارند مهم نیست مهم نظر آحاد جامعه هست و قوانین در همه موارد باید براساس نظر آحاد مردم تصویب شود
لطفا هرچه سریع تر جلوی بد حجابیهارا بگیرید
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
خواسته مردم هم از شما اینه که آنقدر در جامعه تنش درست نکنید وامنیت ملی را بهبازی نگیرید.وهیچوقت حق ندارید نظر شخصی خودتان را به ملت تحمیل کنید
با مردم ایران که ولی نعمت شما ها هستند، نمی شود این کار را کرد.
علم الهدی بهتره درباره مصوبه مجلس درباره افزایش سن بازنشستگی به شورای نگهبان توصیه های لازم رو بگن که ردش کنن
اینها برای مردم نون وآب نمیشه
دوتا تار این همه وقت مسئولین ومردم را گرفته ! مردم بیکار ، گرفتار ، انواع مشکلات و کمبودها و محرومیتها بهتر نیست یکباره تمام دخترها و خانم ها ایرانی موهایشان را از ته بزنند ؟
تو کی باشی که قانون هم می‌نویسی امثال شما با این افکار مردم رو فقیر کردن
این بابا هم‌ انگار تو عالم دیگری سیر میکنه
دستگاه‌های امنیتی و انتظامی؟!!؟!؟!؟!؟!؟!؟1؟
مشکل مملکت فقط اینه؟
اون هم با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی؟!
ای خدا خودشون بهترین زندگی می کنند مردم با ببختی زندگی می کنند ما بازنشسته کشوری هستیم با هشت ملیون درآمد دارم پسرم دو ساله نامزد کرده نمیتونم براشون خونه اجاره کنیم با ببختی زندگی می کنیم
با سلام و عرض ادب در مورد حجاب خواهشمندیم از همه دست اند کاراران با فرهنگ سازی و دوستانه و روی خوش با تمام خواهران رفتار کنیم و این عزیزان را از اسلام و حجاب نترسانیم هیچ کاری با زور وستیزه جوی درست نمی‌شود و امیدوارم ایران بهترین الگو برای تمامی کشورها وجهلن اسلام باشد
در دولت قبلی،،همه تقصیرها و گرانی ها از بی کفایتی بود اما در دولت " دامادها" همه چی حل شده،،فقط حجاب مونده!!؟
ایشون عجله دارن ، در زمان حیات ایشون باید اسلام تمام وکمال اجراء شود. پیغمبر امور زمین افتاده را به ایشان محول فرمودن!!!
کاش ازفقرزدایی هم حرف می زدید
اگر فکر میکنید صدات به جایی میرسه ،وخیلی دل سوز هستی ،چزا در مورد افزایش سنوات بیمه و زیاد شدن سن بازنشستگی چیزی نمی‌گوید
فقط باید مشکل شما که بی حجابیه حل بشه؟؟؟
یعنی فقط شماها در ایران زندگی میکنید؟
بسه بابا مردم خسته کردین بااین حرفهای شما مردم از دین و اسلام و۰۰۰۰زده کردن
در زمان پیغنبر از صوت خوش قران همه مسلمان میشدند ولی در زمان شما همه از دینی که به نفع شماست مردم بی دین کردین علی ع گفته فقر از در وارد بشه ایمان ازپنجره بیرون میره الانم فقر داره بیداد میکته
لطفان قبل از حرف زدن کمی مطالعه وفکر کنید
وضعیت حجاب به برهنگی رسیده و واقعا افتضاحه. خدا باعث و بانیش رو لعنت کنه.
حاجی در عافیت نشسته و بی خبر از زجر مردم غزه میگه هر کودکی که از زیر آوار غزه بیرون می امد حسبناالله می گفت. حاجی تو رو خدا دست بردار ازین عوامفریبی ها. راست میگفتی پا می شدی میرفتی غزه کمی مصیبت می چشیدی. خدایا......
طبق آمار اداره آمار کشور خودمان بیشترین تعداد رای دهنده. گان به ریاست جمهوری ۴۰ درصد بوده ... یعنی ۶۰ درصد واجدین رای به ما رای نداده اند .‌حال اینکه این ملاک باشد در بهترین شکل آن این است که ۶۰ درصد از قوانین حجاب حمایت نمی کنند . در صورتی که بسیاری از آن چهل درصدی ک به ما رای داده اند هن تمایل به حجاب ندارند
ربیس حکومت خودمختار استان خراسانها
چشم عباس آقا !!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا بنده چاق نمیشوم و پوستم به استخانم چسبیده است و رنگ رخسارم زرد میباشد علتش چیست......
امام جمعه باید کسی باشه که مردم دوستش داشته باشند
از کی تا حالا آزادی های فردی و اجتماعی جرم تلقی شده؟
اینها توهم زده شده اند . خدا بزرگ است
غیر از ناسزا چیز دیگری ننوشتید. انشالله روز قیامت جواب توهین هاتون رو میگیرید.
اما نکته جالب اینجاست که شما فقط به علمائی که دشمن به شما گرا می دهد می تازید. ذهنتون بازیچه دشمن اسلام و انقلاب است و نوکری شیطان را می کنید.
آیا حضرت فاطمه فقط به حجاب تاکید داشتن .مال مردم خوری ورشوه وفساد وربا وآقازاده گی ودروغ تحویل مردم دادن چی .آیاحضرت فاطمه خودشان رانماینده خدامیدانستن .چراهرجاکم می آوردید ازائمه مایه میگذارید .
حساب کتاب آستان قدس و مواردی که تحت امر شما هستند باید ارائه کنید
آقای علم الهدی ،یه سری از مردم ما اینقدر بی دین شدن و فقط شکم براشون مهم شده که حرف های امثال شما به مزاجشون خوش نمیاد ، یه کشور بی قانون دوست دارن ،شکمشون فقط سیر باشه ،بی بندوباری به درک ،شهید دادیم به درک ،شیطان بدجوری محاصره کرده ابن جاهل های شکم پریت بی دین رو ،شهوت و شکم نابودشان کرده ،فقط باید دعا کنیم امتم زمان ظهور کنه که اگه بیاد همین ها جلوی اونم میایستند، اینا رو باید مجبور به اطاعت از قانون کرد
آقای علم الهدهد
خبر داری کپسول گاز شده 350هزارتومن
کمترر حرف بزنی نمیگن لالی
لاقل یه مقداری در جهت مبارزه با گرانی تو خطبه هات بگو
آقای علم الهدی شما چقدر چاق هستید لپهایتان مثل لپ های یک جوان ۲۰ساله است آیا در عمرتان کار کرده آید یا فقط از راه دین پول در آورد هاید در کتابهای رساله های تان نوشته آید که از راه دین پول در آوردن حرام است.ایا بهتر نیست بروید برای کارگری مثل تمام مردم ایران
خواسته من هم به عنوان مهندس این است که حکومت مزاحم کسب و کار، زندگی و زن و بچه ام در کوچه و خیابان نشود. از نظر من حقوق انسانی من و بچه هام ربطی به تخصص فقها ندارد.
آقا جان سر تا پای این لایحه شما یعنی رانت، اگر راست می‌گوید و فکر فرهنگ مردم هستید، اول رانت‌ها را رو از این لایحه بردارید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی