بازدید 2479

انسداد دارایی آزادشده ایران در قطر بعید است

در حالی که مجلس نمایندگان آمریکا بلوکه کردن ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را تصویب کرده اما خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که جلوگیری از دسترسی ایران به این منابع در قطر، بسیار بعید است.
کد خبر: ۱۲۰۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ 01 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی نمادین در حمایت از رژیم صهیونیستی، طرحی را تصویب کرد که دسترسی ایران به ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های آزادشده این کشور در کره‌جنوبی که به قطر منتقل شده، را محدود می‌کند.

این طرح جمهوری خواهان با هدف روحیه دادن به رژیم صهیونیستی در شرایط شکست از مقاومت فلسطین در پی عملیات طوفان الاقصی مطرح شده است.

جمهوری خواهان کنگره آمریکا، دولت دموکرات حاکم بر این کشور را متهم کرده‌اند که با فراهم کردن دسترسی ایران به دارایی‌هایش، به محور مقاومت کمک کرده است.

طرح جمهوری خواهان برای محدود کردن دسترسی ایران به ۶ میلیارد دلار از دارایی‌هایش روز پنج شنبه به وقت محلی با ۳۰۷ رای در مقابل ۱۱۹ رای، تصویب شد.

جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا در حالی خواهان مسدود کردن ۶ میلیارد دلار دارایی‌های ایران در قطر هستند که دولت «جو بایدن» اعلام کرده که این دارایی‌ها قرار است توسط ایران فقط صرف نیازهای بشردوستانه شود.

آسوشیتدپرس پیش بینی کرد که مجلس سنای آمریکا که دموکرات‌ها در آن اکثریت دارند، طرح جمهوری خواهان برای مسدود کردن دارایی های ایران را رد کند.

مقامات ارشد ایران همواره تاکید کرده‌اند که دارایی های جمهوری اسلامی در قطر قابل مسدود شدن نیستند و انسداد آنها از کنترل دولت‌های خارجی از جمله آمریکا خارج است.

پیشتر و در پاسخ به ادعاهای رسانه های غربی-عبری، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در خصوص تصمیم آمریکا برای بلوکه کردن ۶ میلیارد دلار پول آزاد شده ایران در قطر گفته بود: ما این موضوع رادر چارچوب سیاست داخلی آمریکا و دعواهای سیاسی گروه رقیب می‌دانیم و این گزارش‌ها را غیر معتبر و به دور از واقعیت تلقی می‌کنیم. این رویایی است که تعبیر نمی شود.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران افزود: مقامات کنگره و دولت آمریکا همگی کاملا آگاه هستند که نمی توانند از توافق عقب نشینی کنند. این پول حقا متعلق به مردم ایران است که دولت جمهوری اسلامی ایران از آن برای تسهیل همه نیازهای ضروری و غیر تحریمی ایرانیان استفاده خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی