بازدید 4191

دلیل افزایش قیمت کنسرو ماهی چیست؟

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ضمن اشاره به چرایی افزایش قیمت کنسرو ماهی در خصوص راهکارهای کاهش قیمت و برنامه‌های در دست اجرا به ارائه توضیحاتی پرداخت.
کد خبر: ۱۲۰۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ 20 November 2023

به گزارش «تابناک»، عباس مختاری در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به چرایی افزایش قیمت کنسرو ماهی و خارج شدن آن از سفره اقشار ضعیف اظهار کرد: افزایش قیمت نهاده‌های تولید کنسرو در سطح جهانی (اعم از افزایش قیمت ماده اولیه ماهی تون، افزایش قیمت قوطی، هزینه‌های صیادی، روغن، درب قوطی)، افزایش هزینه‌های کارگری در کارخانجات، کاهش واردات ماهی تون برای تنظیم بازار، عدم به موقع تخصیص ارز، زمان بر شدن تخصیص ازر به دلیل تغییر گروه کالایی تون ماهیان از گروه کالایی ۲۱ به گروه کالایی ۲۲ و افزایش هزینه تمام شده تولید ماهی تون از آب‌های بین المللی از دلایل افزایش قیمت کنسرو ماهی است.

وی ادامه داد: آن چیزی که تاثیر عمده و قابل توجه در افزایش قیمت کنسرو دارد در حقیقت افزایش قیمت ماهی تون صید شده است.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات در پاسخ به اینکه آیا سازمان شیلات برنامه‌ای برای کاهش قیمت این محصول در بازار دارد؟ گفت: هر چند که پدیده چسبندگی قیمت در کالاها وجود دارد، اما کاهش قیمت امکان پذیر است. در خصوص راهکارهای کاهش قیمت برنامه‌های در دست اجرا است که از جمله آنها می‌توان به کوتاه کردن زنجیره تامین و توزیع کنسرو با عرضه مستقیم کنسرو تنظیم بازاری در غرف میادین تره بار شهرداری‌ها برای تنظیم بازار، فروش سازمانی به اتحادیه‌ها و تشکل‌های کارمندی و کارگری و همچنین پیگیری حذف ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده کنسرو به عنوان غذای سلامتی در سفره مردم اشاره کرد.

وی در پایان گفت: همچنین سازمان شیلات ایران برای سال ۱۴۰۲ مجوز واردات ۲۰ هزار تن ماهی تون برای تامین مواد اولیه صنعتی کارخانجات و تنظیم بازار مصرف را صادر کرد که در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲، ۵۹۰۰ تن از این مجوز صادر شده ثبت سفارش شد و امیدواریم تا انتهای سال، باقی مجوزهای صادر شده ثبت سفارش واردات شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۶
چرا علکی اینقدر دروغ میگید
کاشکی یه سر میرفتید بازار ماهی فروشای بوشهر قیمت ماهی تن را میگرفتید بعد میگفتید گرون شده یا نه
ماهی تن یکی از ارزون ترین ماهی هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
الکی درسته
درست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
باور کنید برای هر قوطی تن ماهی این کارخانه های تولید کننده بلند میشن کشتی دربستی میگیرن میرن از خود اقیانوس هند یا آرام شکار میکنند و برمیگردند. رنگ زرد روکش قوطی هم به هیچ وجه غیر از روکش طلا نمیزنند و واقعا قیمت غیر یارانه ای تن ماهی حدود یک میلیونه به ما میدن صد هزار تومن. بزودی برای عدالت بیشتر دهکها تن ماهی را به کد ملی ها اختصاص میدیم هر کی نمیخوره ببره تو بازار بفروشه. دولت داره برای مردم از جون مایه میزاره باور نمیکنید برید از مخبر بپرسید یا از نابغه اقتصاد قرن. سن بازنشستگی هم یدفعه بین دو تا ده سال زیاد شده یعنی ده سال اول که بیمه دادید زرشک پرید و رفت.
وای مردم از خنده!!! ما منتظریم که قیمت بیاد پایین مثل بقیه قیمتها...
مجموعه ای از سوالات بی سر و ته تابناک
سبد مصرفی خانوار داره کوچیک و کوچیکتر میشه .. کنسرو ماهی یکی از دم دست ترین چیزایی بود که میشد دو نفر شکمشون سیر بشه .. اونم دست نیافتنی شده .. به کجا داریم میریم .. ته این داستان به کجا میخاد ختم بشه .. البته خدا رو شکر که موشک داریم و داریم از همه مظلومین عالم دفاع میکنیم الی مردم مظلوم ایران ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
مردم ایران اولویت اقایون نیستن.
هر روز تیتر مشابه تیتر بالا را در بسیاری از جراید میبینیم: چرا این گران شد چرا اون گران شد؟
بعضی مسئولین فکر می کنند وقتی دلیل بیارن که چرا این یا اون کالا گرون شده مردم خیالشون راحت میشه و میگن راست میگه بیچاره!!! هر روز سفره مردم رو کوچکتر می کنید ، دلیل آوردن چه دردی از درد مردم دوا می کنه؟؟
مدیریت جهادی همینه، با ارز آزاد تو اروپا قیمت تن ماهی از ایران ارزون تره حداقل قبل از حرف زدن یه کنکاشی بکنید شما مدیران که اینترنت پرسرعت بدون فیلتر دارید ببینید قیمتهارو بعد حرف مفت بزنید
(به دلیل تغییر گروه کالایی تون ماهیان از گروه کالایی ۲۱ به گروه کالایی ۲۲ و افزایش هزینه تمام شده ) بطور اشکاری دولت با تغییر گروه بندی کالاهای اولویت دار غذا و دارو و جابجا کردن انها به گروههای غیر الویت دار خود را از تخصیص ارز دولتی به انها ازاد می کنه !!! همین روزهاست که جمله اشنای" ثروتمندان و مرفهین بیشتر ماهی تن مصرف می کنند " از تریبونها بشنویم !!! موندم این ارزهایی که از فروش نفت بدست میاد و دولت دم به دم پزش را میده کجا خرج میشه اگه خرج غذا و دارو وشیرخشک و ... هم نشه
ممنون بابت توضیحات. همچنان نمیخرم
هزینه برای تولید دلاری حساب میشه اما ن مصرف کننده حقوقم ریالی هست. تورم هم که خدا بده برکت
دلیلش احتمالا دون ماهی در دریا گران شده سزای گران فروش نخریدن ونابودی برند هست
دلیل افزایش قیمت کنسرو ماهی چیست؟ دلیل افزایش گوشت قرمز، قیمت مرغ، قیمت برنج، قیمت روغن، قیمت حبوباتريال قیمت همه چیز بغیر از بنزین چیست؟؟؟ آری همه چیز بغیر از بنزین، و به زودی هم قیمت بنزین و متعاقب آن افزایش دوباره قیمت همه چیز چیست؟؟؟؟؟؟؟ من میدونم ولی اگه بنویسم منتشر نمیشه و همینش هم اگه منتشر بشه جای شکرش باقیه!
سلام تابی جون
این دولت یاد گرفته دست پیش بگیره . صدا و سیما هم که برای خودشون هست هر کاری و تبلیغی که بخوان انجام میدهند .
یارانه ما رو که الکی قطع کردید حالا هم تن ماهی از سفره هامون حذف شد
دولت جهادی
اصلا معلوم نیست دولت رییس چه کار میکنه
لیل افزایش قیمت کنسرو ماهی چیست؟

يا كار صهيونيزم جهاني هست و يا كار عده اي ماهي خدانشناس ضد ميهن هست !
تقصیر ماهی ها هست که کلاس میزارن
خود ماهی را بخرید به صرفه تره !
جراحی اقتصادی پیشرفته رئیسی وهیت همراهش
دیگه گرونی توی این کشور دلیل نداره ، همه چی دست خودشونه ، مردم هم هیچی حساب نمیشن...
با این همه تورم شما انتظارت از تون ماهی چیه قیمتش ثابت بمونه مگه میشه از یه اقتصاد ورشکسته چه انتظاری داری
ای مومنان با گرانی و گشنگی شما بیاد مستمندان خواهید افتاد....و میتوانید با یک نیت تبدیل به روزه نموده و ماه رمضان بیشتری داشته باشید....و ماهی ها بی مشتری بمانند
با افزایش قیمت ها در بازار، به همان نسبت افزایش مالیات و در نتیجه افزایش درآمد دولت را داریم لذا بایستی دولت هم به همان نسبت حقوق ها را حتی در اواسط سال افزایش دهد تا مردم بتوانند مایحتاج روزانه خود را تهیه کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار