بازدید 20131
تاوان تصمیم قلعه‌نویی درمورد دعوت و بازی امید ابراهیمی و کریم انصاری‌فرد؛

بازیکن قهر کرده از تیم ملی فوتبال اخراج شد!

گویا این بازیکن که نامش بین هفت بازیکن ملی‌پوش خط خورده بوده، به نشان اعتراض، حاضر نمی‌شود همراه سایر بازیکنان روی سکو بنشیند. تبعات دعوت و بازی مهره‌های ۳۷ساله توسط قلعه‌نویی، شکاف در تیم ملی و اعتراض بازیکنان کلیدی است.
کد خبر: ۱۲۰۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۸ 17 November 2023

لژیونر سرشناس و کلیدی از تیم ملی فوتبال اخراج شد!

به گزارش تابناک ورزشی؛ در حالی که امیر قلعه‌نویی، بارها از اتحاد بی سابقه در تیم ملی حرف زده است، هافبک بازی‌ساز تیم ملی فوتبال ایران به دلیل رفتاری که پس از خط خوردن غیرمنتظره از لیست ۲۳نفره بازی با هنگ‌کنگ از خود نشان داد، با نظر سرمربی تیم ملی، کنار گذاشته شد.

بخش رسانه‌ای تیم ملی ادعا کرد که احمد نوراللهی، هافبک تیم ملی فوتبال ـ که در لیگ امارات بازی می‌کند ـ روز پنجشنبه به دنبال خط خوردن از لیست هجده نفره تیم ملی برای بازی با هنگ‌کنگ در دیدار انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به نشان اعتراض، اردوی تیم ملی را ترک کرد، اما اصل ماجرا چیز دیگری است: گویا این بازیکن که نامش در میان هفت بازیکن ملی‌پوش خط خورده قرار داشته، به نشان اعتراض حاضر نمی‌شود همراه سایر بازیکنان روی سکو بنشیند و این اتفاق با عصبانیت امیر قلعه نویی همراه شده است. به همین ترتیب، پس از مشورت نهایی با کادر فنی، احمدنوراللهی از اردوی تیم ملی اخراج و این خبر از سوی بخش رسانه‌ای به نحوی اعلام می‌شود که انگار نوراللهی چمدانش را برداشته و اردوی تیم ملی را ترک کرده است.

این اقدام نوراللهی قطعا غیرحرفه‌ای بود و انتخاب بین نفرات جزو اختیارات قطعی سرمربی است، اما تصمیم های اخیر امیر قلعه‌نویی، قطعا تبعات دیگری نیز میان برخی بازیکنان باکیفیت تیم ملی خواهد داشت.

نوراللهی یکی از معدود مهره‌های بازی‌ساز در فهرست امیر قلعه‌نویی بود و فقط بازیکنی مثل سامان قدوس با کارکردی نزدیک به وی در لیست کنونی حضور دارد که کنار گذاشتن او کارشناسان را متعجب کرد.

اما به نظر می‌رسد دعوت از بازیکن پابه سن گذاشته ای مثل امید ابراهیمی، دلیل کنار ماندن نوراللهی باشد. ابراهیمی که مدت هاست از درخشش سابق دور بوده و به خاطر روابط نزدیک با قلعه‌نویی و سالها کار زیر نظر او در رده باشگاهی، بار دیگر به تیم ملی دعوت شده است، در بازی مقابل هنگ‌کنگ ۲۰ دقیقه پایانی و بدون ضرورت تاکتیکی به بازی گرفته شد و در پست سعید عزت‌اللهی به ایفای نقش مشابه پرداخت!

تیم ملی فوتبال در پست امید ابراهیمی با ترافیک بازیکن تراز اول مواجه است و حضور یک مهره خارج شده از سنین اوج، بسیار عجیب بود. استفاده از کریم انصاری‌فرد در خط حمله نیز همین حساسیت‌ها را برانگیخت و به نظر می‌رسد این گونه اقدامات قلعه‌نویی، جو مثبت تیم ملی را دستخوش چالش های تازه ای بکند.

همین تصمیمات، میانگین سنی تیم ملی را به یکی از پیرترین تیم‌های چند دهه اخیر تبدیل کرده است. 

بازیکن قهر کرده از تیم ملی فوتبال اخراج شد!

به این ترتیب، نوراللهی در سفر به تاشکند، تیم ملی را همراهی نخواهد کرد و احتمالا جام ملت‌های آسیا را هم از دست داده است.

بازیکن سابق پرسپولیس ۳۱ بازی ملی در کارنامه دارد و سه گل هم وارد دروازه لبنان، عراق و کامبوج کرده است اما با سرمربیگری قلعه‌نویی، به ندرت در ترکیب تیم ملی قرار می‌گرفت.

او یکی از با اخلاق‌ترین و بی‌حاشیه ترین بازیکنان یک دهه اخیر تیم ملی فوتبال بود که اکنون نقش محوری در باشگاه بزرگ الوحده امارات دارد.

در این زمینه، بخش رسانه‌ای تیم ملی اطلاعیه‌ای صادر کرد که به این شرح است: «به منظور حفظ اتحاد تیمی و در پی رفتار غیرحرفه‌ای احمد نوراللهی و با تصمیم کادر فنی، این بازیکن از تیم ملی کنار گذاشته شد.»

بازیکن قهر کرده از تیم ملی فوتبال اخراج شد!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴۸
تصمیم درستی بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
به درک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
غلط بیجا کرده
پوشیدن تیم ملی ایران
ظرفیت می خواد
باید تو ورزشگاه آزادی شلاق ش بزنند
فکر کرده کیه
قابل انتظار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
افرادی باید پاسخ بدن که لمپنی به نام امیر رو گذاشتند بالای سر تیم ملی! این بابا کلا صحبت کردن و حرف زدن و حال و آینده و گذشته کینه ای و خارج از اصول علمی و فنی داشته و دارد. تاسف برای فوتبال کشور با این انتخاب ها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
قلعه نویی در بازی های خارجی نمی تونه دستاوردی داشته باشه فوقش تیم های مثل هنگ کنگ و تاجیکستان رو ببره با همه اینها بهتر از ویلموس و کیروش هست پول ما رو خوردن به ریشمون خندیدن
تابناک. شما چرا در اولین کام آش را هممیزنید
چه اصراری داریدجناب نوراللهی کهانسان و ورزشکار بسیار خوبی هم راست اینقدر بزرگ می کنید که امر بر خودش مشابهه شود
ایشان خیلی عالی ولی لژیونر شدن. در باشگاه امارات مینونه عنوان رلژیونر کلیدی داشته باشد اگر این درست است. باید به طارمی گفته شود لژیونر. فوق ستاره و آسمانی و استثنائی در دنیای فوتبال
بهر حال طعنه زدن به قلعه نوعی و بویژه ازگفتار ایشان که همدلی بین بازیکنانحاصل شده
چرا عمل غلط. یک بازیکن را را توجیه میکنید ، چرا از یک طرف میکنید حرف سرمربی اصل است ولی در تمام مقاله از غلط بودن رفتار. یک بازیکن صحبتی نمی کنید
نکنه نسبت فامیلی با ایشان دارید و بهمین دلیل قصد فاتحه خواندن برای تیم ملی و اقای قلعه نوعی دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
امیر قلعه نوعی هنوز هم کوچه بازاری وداشت مشتی و رابطه استاد شاگردی دعوت می‌کنه . نورالهی باید تنبیه بشه که ظاهراً هم شده ولی میمونه عملکرد نوچه و استاد بازیهای قلعه نوعی که
. باید از همین جا جلوشو بگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
امید ابراهیمی کهن سال تر نیست ؟ بنظرت کدومشون بهتره ؟ بازیکنان دوست دارن بر اساس شایسته سالاری بیان جلو نه بر اساس فامیلی و دوست داشتن مربی
بعضی از بازیکن ها خیلی پر رو هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
وقتي بازیکنانی که سن فوتبالشون تموم شده باز به تیم ملی دعوت می‌شوند معلومه که این عواقب را هم دارد. این همه بازیکن جوان و مستعد حقشون داره ضایع میشه و تیم ملی هم نتیجه نخواهد گرفت شک نکنید.
بنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
الان احمد نور 31 ساله جوان مستعد محسوب می شود؟
حالا باز محمدجواد حسین‌ نژاد 20 ساله را می گفتی قابل درک بود
به منظور حفظ اتحاد بازیکنان جوان رو دعوت کنید امثال امید و کریم زحماتشون کشیدند لزومی نداره اونا رو در این تورنمت های ساده دعوت کنید
خخخ
مقاله بسیار غیرحرفه‌ای بود!
نویسنده چطور به خودش اجازه می‌ده نظر بده که مثلا حضور امید ابراهیمی در ۲۰ دقیقه پایانی بدون‌ضرورت تاکتیکی بوده؟! و یا استفاده از کریم انصاری‌فرد غیرضروری بوده؟!
آقای نویسنده چند سال هست که مربی هستی؟ چند تا مقام قهرمانی آوردی؟ آیا از تاکتیک و برنامه‌های تیم ملی اطلاع داری؟ آیا از کیفیت و روحیه بازیکنان در روز قبل از مسابقه مطلع هستی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
ناراحت نشو قلعه فن. سخت نگیر.
حق با احمد نور است.
این بنده خدا غایت مافیاست....
مشکل اصلی پا به سن گذاشته‌ها است!
درسته که رفتار احمد نورالهی صحیح نبوده اما بهش حق میدم
فاقدارزش و اهمیت خبری
رانت و فساد در فوتبال ما بیداد میکند.
تکلیف قلعه نوعی مشخصه و اینکه ایشون تو یک سیستم درست به خاطر اضافه وزن توپ جمع کن هم نمیشد اما آقای ابراهیمی چرا پذیرفتن که با سن بالا و کیفیت پایین در حد تیم لیگ سه بیان تیم ملی.
بزرگی کردن، افتادگی میخواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
از کی تا حالا وزن مربی شده ملاک سنجش علمکردش؟ مگه تو زمین بازی میکنه که گیر دادید به اضافه وزن این بنده خدا.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
کسی که در سطح مربی تیم ملی فوتبال حساب کتاب شکمشو نداشته باشه و نتونه برنامه ریزی درستی داشته باشه چطور میتونه حساب کتاب بازیکن و فوتبال مملکت رو داشته باشه.
هر شغلی اخلاقی داره و اخلاق مربی فوتبال هم معلومه
باز میاد میگه عزت و ذلت دست خداست و تمام. نورالهی باید باشه
به حسن خلق صید توان کرد اهل نظر .
به دام و دانه نگیرند مرغ دانا را .
ههمین بهتر که اخراج شده ، سرمایه گذاری روی خائنین بی غیرت نتیجه اش میشه آبرو ریزی جام جهانی قطر.
چه بازیکن با اخلاقی است که ابتدایی ترین اصول اخلاقی فوتبال در تمکین به مربی را بلد نیست و جایگاهش را مطلقا نمی داند، خوب شد رفت!
هیچ کس دلش برای فوتبال نمی سوزه با این میانگین سنی تیم ملی تو جام جهانی بعدی دقیقه 60 کم میاریم چه ضرورتی داره او این بازی های سبک از بازیکنان جوان تر استفاده نکنیم؟ چرا از بازیکنان پکیجی استفاده می کنیم؟ فقط حضور خسرو حیدری برهانی اندو تو ترکیب کمه.
برای بازکردن هر پیچی آچار مخصوص نیازه
مکانیک تشخیص میده کجا پیچی را با انبرقفلی باز کنه کجا با فرانسه کجا با تخت کجا با رینگی و ....
حالا فک کن انبردست و آچار رینگی بگن چرا از ما استفاده نمی کنی ما که هستیم
بابا شما شاید برای باز کردن پیچهای بنز نیاز بشید نه ژیان
امید ابراهیمی یک فیزیک استثنایی بعنوان فوتبالیست و خصوصا هافبک دارد. یک نگاه به ضربه برگردان او در تمرین تیم ملی و نحوه و سرعت دویدن او و نحوه و شدت درگیر شدنش با یار حریف بیاندازید و بعد قضاوت کنید. جهت یاداوری دوستان: کیروش هم او را برای جام جهانی 2022 دعوت کرد ولی آسیب دیدگی بدموقع نگذاشت که همراه تیم باشد. نحوه بازی امید با قدرت و دقت و سرعت بالا هر مربی را مجذوب می کند، از زمان حضور در سپاهان و استقلال تا اکنون که قطر است.
اون از عنایتی؛ اینم از گروهبان قندعلی قلعه مرغی؛ وقتی فدراسیون دست آدم مساله دار باشه؛ مربیهاشم همینن
وقتی نویسنده لنگ زیاد دوست داره
تیم ملی فوتبال هم مثل سیستم اداری کشور است، به بهانه ی تجربه افراد سن بالا ، کلی جوان بیکار می‌مونن...
تیم رو بدید دست مایلی کهن تا دو سه نسل بازیکن رو بسوزونه
فردا اطلاعیه میده کل تیم پیروزی تشریف بیارند کمپ تیم های ملی بقیه تیم ها هم استراحت کنن!!!!
اون سالها فقط یه منصوریان رو دعوت میکرد اونم نصفه نیمه بازی میداد عوضش استیلی بازی میکرد
آقا جواد زرینچه بازیکن بی همتای استقلال اصلا دعوت نمیشد و محمدعلی پیروانی اونجا هد شیرجه ای میزد. خنده دارتر از همه مجید نامجومطلق بود که همه میگن عینش زاده نشده اصلا اسمی ازش نبود عوضش سعداوی بازی میکرد. بماند. واسه بازی با مالدیو و.‌.‌ علی دایی دعوت میشد و تمام مهاجمان تیم های دیگه سوختند نه فقط از استقلال.
دارم فکر میکنم اگر کی روش بود کی جرات اعتراض داشت نظم حرف اول را میزند و برای مربی بیش از همه ما برد تیمش مهم است و اگر کی منطق داشته باشیم یک مربی برای بازی یک بازیکن کارنامه خودش رازیر سوال نمیبرد بازیکن باید در خدمت تیم و مربی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
احسنت به شما .بله متاسفانه بازیکنانی مثل پاشازاده و زرینچه از عمد بازی نمیداد
بازی با هنگ کنگ تیم اصلا تمرکز نداشت وعجله میکردند اینجوری مقابل تیم های قوی شکست میخوریم
مسئول نتایج تیم ملی سرمربی است، هر مربی نتایج ضعیف بگیره از کارش باید کنار گذاشته بشه، ولی حمایت از بازیکن در برابر سرمربی کار خیلی اشتباهی هست، بازیکن اگر روس کین یا اریک کانتونا باشه باید تابع سرمربی باشه،
یادتون نمیاد، وزنه بردار قهرمان المپیک به حرف سرمربی گوش نداد، سرمربی عوض شد و از اون روز به بعد وزنه برداری دیگه روز خوش ندید.
کلا قدبازی به جای حرفه ای بودن !! هم بازیکن هم مربی.
اینگونه خبرها و تفسیرها تیم ملی را به حاشیه می کشاند و اثر مخربی بر کادر تیم و به خصوص بازیکنان می گذارد. بد اخلاقی ها به خصوص در رسانه ها عامل اصلی ناکامی های تیم ملی در سالهای اخیر است. بیایید اخلاق را رعایت کنیم و حرمت اشخاص را نگهداریم. و مصالح تیم ملی را بر حاشیه ها مقدم کنیم. رسانه ها بایستی نقشی سازنده داشته باشند و به اثرات تخریبی خود کاملا واقف باشند.
حالا اگر کیروش معلوم الحال بود، کلی به به چه چه که چه اقتداری داشت طرف رو اخراج کرد!!! بزارید کارش رو بکنه مربی. اینکه کی دعوت بشه کی نشه چند سالش باشه و غیره به کادر فنی ربط داره نه ما...
نه سرشناسه، نه کلیدی
راه باز و جاده دراز.
به سلامت
باس به قلعه نوعی حق داد .البته اشتباهاتی جناب قلعه نوعی مثل عدم دعوت از قائدی دارد ولی برخورد با هر بازیکنی حق هست چون نظم تیم ملی بهم میریزد
انتخاب بازیکن حق سر مربی است و بازیکن باید تابع تصمیمات کادر فنی باشد ولی وقتی سر مربی با دیدگاه رنگی و مافیایی تصمیمات غیر حرفه ای میگیرد قطعا پیامد های ان در اردو و مخاطبین فوتبال اثرات منفی دارد . مگر در سطح ملی باید هر اشتباهی را پذیرفت کار بزرگ ادم بزرگ می خواهد.
از تابناک انتظار نداریم در جهت ایجاد اختلاف در تیم ملی قلم فرسایی کند!!!!!
این مطلب در حد مجلات زرد است. تابناک باید شان خودش را حفظ کند
تیم ملی ایران یه سرمربی مثل فیلیپ تروسیه لازم داره
والله طوری از نورالهی حرف می زنید که انگار ایشان مسی یا امباپه هست در همان لیگی که ایشان بازی می کند ابراهیمی به مراتب عملکرد بهتری دارد.الان در کشورهای اروپایی خیلی بازیکن نزدیک۴۰ساله داریم
از الان برای آبروریزی های بعدی قلعه نوعی و شکست های پی درپی تیم ملی آماده باشید.
مایلی کهن یه چیزی می‌دونست که اسم این رو گروهبان قندلی گذاشت خود خود گروهبان قندلیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست