بازدید 6004

مجلس منابع یارانه‌های نقدی را به وزارت نفت بخشید/ قیمت بنزین تغییر می‌کند؟

در پنجاهمین جلسه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی و برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار گرفت. مهم‌ترین مصوبات امروز لایحه برنامه هفتم توسعه بدین شرح است که مجلس منابع یارانه‌های نقدی را به وزارت نفت بخشید. همچنین قرار شد دولت برای حل ناترازی بنزین برنامه جامع ارائه دهد.
کد خبر: ۱۲۰۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ 14 November 2023

به گزارش تابناک سیاسی و مجلس، امروز پنجاهمین نشست بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی و برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار گرفت.

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک‌فوریتی الحاق پنج‌ تبصره به ماده (۲) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان (اعاده شده از شورای نگهبان) و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه تجارت (اعاده شده از شورای نگهبان ) از دیگر برنامه های امروز صحن علنی خواهد بود.

تکلیف افزایش  مالیات بر ارزش افزوده مشخص شد/تعرفه آب افزایش پیدا کرد؟

در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، نمایندگان با بند (د) ماده ۹۹ اصلاحی لایحه و بند (پ) ماده ۱۰۲ لایحه موافقت کردند. بر اساس بند (د) ماده ۹۹ اصلاحی لایحه، دستگاه‌های اجرایی مکلفند با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استفاده از ظرفیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر ظرفیت‌های قانونی، اقدامات لازم برای داخلی‌سازی حداقل هر سال ۱۰ درصد از کالاها و خدمات راهبردی را به عمل آورند.

همچنین بر اساس بند (پ) ماده ۱۰۲ لایحه برنامه هفتم توسعه به تصویب نمایندگان رسید که طبق آن وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با درخواست ستادکل نیروهای مسلح نسبت به صدور مجوز بهره برداری از معادن واقع در پادگان های موجود تحت مالکیت نیروهای مسلح اقدام کند.

نمایندگان در بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند (ت) اصلاحی ماده ۱۰ را به رغم مخالفت دولت تصویب کردند. بر این اساس نحوه پرداخت بدهی‌های دولت و شرکت‌های دولتی به بانک‌ها را با انتشار اوراق مالی اسلامی مشخص کردند.

همچنین در ادامه بررسی لایحه برنامه توسعه نمایندگان با جزء ۲ بند «پ» اصلاحی ماده ۴۶ لایحه برنامه هفتم توسعه موافقت کردند؛ بنابراین، سازمان برنامه و بودجه مکلف شد با همکاری دستگاه‌های مربوطه، برنامه جامع تأمین و تخصیص حامل‌های انرژی شبکه حمل و نقل جاده‌ای کشور را حداکثر ظرف شش ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه کرده و به تصویب هیأت وزیران برساند.

نمایندگان با ماده الحاقی ۲۱ و اجزای آن نیز موافقت کردند؛ بنابراین، دست کم ۶۰ درصد عواید حاصل از صادرات و فروش محصولات گازی، صرف توسعه زیرساخت های وزرات نفت می‌شود که این منابع به پرداخت یارانه های نقدی اختصاص داشت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
تیتر با متن همخوانی نداره چرا؟؟؟ هیچ جایی به بنزین و قیمتش اشاره نشده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
این یک مشکل عمومی در سایت تابناک است
بله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
مشکل بزرگتر هم دارد و اگر کامنت بعدی را ببینید پی میبرید صحبتهای یه عده بیکار صدقه بگیر رو بیشتر از افراد با سواد قبول دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
دوستان مطلع کشوری را سراغ دارید که
همینطوری پناهندگی بدهد. ما بزنیم بریم خلاص شیم. جونمون به لب رسیده. ما 6 نفریم.
هرمس۳نیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
چقدر زیبا بود و بجا
بیکار صدقه بگیر
صدقه باندازه نصف بودجه کشور
درعین حفظ سهمیه وقیمت بنزین سهمیه ای کاملا بجااست که قیمت بنزین آزادبه مقدارزیادی افزایش وبه یارانه های نقدی اضافه شود.چرا باید بنزینی که با فرض قیمت صفر برای نفت خام لیتری 20 هزار هزینه استخراج وپالایشش است به قیمت 3 هزار به عده ای علاف خیابانگرد داده شود. الان روزانه 60 میلیون لیتربنزین 3 هزاری توزیع میشود که با احتساب 17هزار مابه التفاوت میشودروزانه بیش از یک تریلیون وماهانه 30 تریلیون. این مبلغ بین مردم توزیع شود بهتراست یا بین علافان خیابانگرد که نتیجه کارشان هم ایجادترافیک-آلودگی زیستی وصوتی-و...است؟
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
بین علافان خیابانگرد که نتیجه کارشان هم ایجادترافیک-آلودگی زیستی وصوتی توزیع شود بهتر است
چون لاقل میدونم کجا داره مصرف میشه
تاسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
داداش علی ببخشید خودت هم جزو اون علاف های خیابان هستی چون هر روز که با اسنپ و تاکسی شهری و اتوبوس و ...میری دنبال کارات و بر میگردی و البته سرویس مدرسه بچه ها و احتمالا پدر و مادر و بقیه اعضای خانوادت، از یارانه استفاده میکنید. اینقدر دنبال گدایی و وابستگی به دو ریال یارانه نباش که امروز گدای تو خیابون هم یارانه رو به چشم صدقه نمیبینه از بس بی ارزشه. قبل از توهین به بقیه مردم بدون خودت متهم ردیف اول و یک بیکار متکدی وابسته به اموال عمومی تی. کار کن به جای صدقه گرفتن
زهرا خانم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
این علی آقا احتمالا از چندجا بهش میرسه و ممکنه یارانه های مختلفی بگیره مثلا یارانه سیصدهزار تومنی یا یارانه ارتباطی یا یارانه آقازادگی یا یارانه دامادی و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
میشه بفرمایید خودروی تولید شده با هزینه انرژی و مواد اولیه قیمت تمام شده ده هزار دلار به مردم ایران با ۵۰هزار دلار سود به قیمت ۶۰هزار دلار میفروشن
نفت سفید150 تومان(ربع سنت)- گازوئیل 300 (نیم سنت)- بنزین آزاد 3000 (6 سنت )---این هدر دادن ثروت ملی است.ضمن اینکه نفت متعلق به نسلهای بعدی هم میباشد..الا روزانه دهها میلیون لیتر فراورده های نفتی به کشورهای همسایه که لیتری 30تا 50 هزارتومان است قاچاق میشود.برای تجدیدنظر دراین قیمتها همین یک دلیل کافی است. برلای اینکه به مردم هم فشارنیاید همان مبلغ حاصل از افزایش رابه یارانه های ماهانه اضافه کنند. درصورت حذف یارانه سوخت مبلغ یارانه ماهانه قابل افزایش تا 2 میلیون تومان است.
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
نفت لیتری 150 حتی هزینه حمل ازپالایشگاه به مراکزتوزیع هم نمیشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
به عبارتی آب معدنی حدود 50 برابرنفت سفید وبیش از 2 برابربنزین آزاداست
زهرا خانم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
چرا تفکر نمی کنید در کشورهای دنیا یا باید دستمزدها واقعی شود و یا باید یارانه های سنگین به انرژی داده شود. کشور ما این راه را انتخاب کرده ضمن اینکه در عوض این مواهب مالیات سنگینی از کارگر و کارمند اخذ می شود.لطفا کمی اقتصاد بخوانید و بعد نظر دهید. درست است مملکت مال شماست اما بقیه هم باید بتوانند فقط نفس بکشند.
اینا که کارشناس نیستن برنامه ای که بلدن فقط اینه گرونش کنن
پیش به سوی بنزین .... هزاز اوملن
هوای شهر ها به علت استفاده از مازوت به عنوان سوخت در نیروگاه ها آلوده شده اما از هیچ یک از نماینده ها صدایی در نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
پارسال چکار کردن که امسال انجام بدن هر سال تکرار مکررات و اخبار تکراری که هیچ کاری هم نمیکنن زمستان الودگی هوا تابستان بحث اجاره خانه فقط حرف شعار خبر
هوای شهر ها به علت استفاده از مازوت به عنوان سوخت در نیروگاه ها آلوده شده اما از هیچ یک از نماینده ها صدایی در نمیاد
الهی خدایا ریشه ظالم و ظلم بکن.
اگرصنعت وزیر ساخت توریسم در کشور فراهم شود اصلانیازی به بودجه نفت نیست.امان از بی مدیریتی
به جای این همه مصوبات، بهتر بود مجلس انقلابی! وضعیت فیدلتی بگیران را مشخص می کرد!!!
من سی و شش سالمه ، از ۶ سالگی یادم میاد مشکل الودگی و تعطیلی مدارس رو. اون زمان نه انقدر خودرو بود نه جمعیت و نه غیره. سی ساله که این مشکل بهتر نشده که بدتر شده. چطور امید داشته باشیم این مشکل حل شه
تنها راه اینه بنزین رو سهمیه ای برای خانوار در نظر بگیرن یعنی هزینه بنزین برای حوردهای مازاد بر یک خودرو در خانواده به قیمت ۵۰۰۰ در نظر گرفته شود
فعلا یه آب معدنی ۲۵۰ سی سی شده ۵ هزار ?؟؟ واقعا رییسی گند زدی با این اداره کردن کشور ، بجای گران کردن دلار میتونستی قیمت سوخت رو مدیریت کنی ؟
دوباره بازی یارانه بنزین یا سوخت به کی تعلق بگیره رو با این بهونه که کسانیکه خودرو ندارند این یارانه رو نمی گیرن با هدف گرانی سوخت شروع کردن!
البته یارانه چیز بسیاری مضریه مخصوصاً برای کسانیکه می گیرن! چون چندرغاز جلوشون می اندازن ولی در عوض چندین برابر او کالای یارانه ای رو گرون می کنند و چندین برابر یارانه داده شده رو از یارانه بگیران می گیرن! و یارانه بگیران همیشه در فقر نگه می دارن. بازی جالبیه نه؟!
الان زمانی نیست که آدما با اسب و الاغ و قاطر رفت و آمد کنن و مجبورن با خودرو اینکار رو بکنند. پس همه یارانه سوخت می گیرن!
این هیاهوی یارانه بنزین و سوخت برای فقرا و عدالت فقط بخاطر گرانیه نه سود رسوندن به اونا!
یکی از شعارهای انتخاباتی رییسی این بود دلار پنج هزار تومان میشه .
دولت منابع یارانه ای را به وزارت نفت بخشید یعنی چه ؟
سالهاست که دولت بعلت نداشتن منابع مورد نیاز یارانه هر ماه دست توی جیب صندوق شرکتهای نفتی می کند و این مطلب چیز تازه ای نیست ولی حالا چون صندوق های نفتی هم کفگیر به ته دیگ خورده و احتمالا" دولت از پرداخت یارانه عاجز خواهد شد دنبال دیوار کوتاه می گردند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی