بازدید 8620

تکلیف افزایش مالیات بر ارزش افزوده مشخص شد/ تشکیل شورای حمایت از مساجد در استان‌ها/ ظرفیت جذب پزشک متخصص افزایش پیدا می‌کند

چهل و نهمین جلسه بررسی رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد و تکلیف افزایش مالیات بر ارزش افزوده و افزایش تعرفه آب و ... مشخص شد.
کد خبر: ۱۲۰۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ 13 November 2023

تکلیف افزایش  مالیات بر ارزش افزوده مشخص شد/تعرفه آب افزایش پیدا کرد؟

به گزارش تابناک سیاسی و مجلس، چهل و نهمین جلسه بررسی رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی و گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک‌فوریتی الحاق پنج‌ تبصره به ماده (۲) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در دستور کار قرار دارد.

ماجرای افزایش مالیات ارزش افزوده به کجا رسید؟

همچنین ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه تجارت و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه کشور نیز در دستور کار امروز نمایندگان قرار گرفت و ادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار گرفت و در آغاز با حذف بند(چ) ماده ۲۷ موافقت شد. بر این اساس اختصاص بخشی از منابع حاصل از درآمدهای مالیاتی هر استان به همان استان نباید انجام شود.

بند(چ) ماده ۲۷ بدین شرح است: استان هایی که میزان درآمد مالیاتی سالانه آنها نسبت به سال قبل بیش از ۴۰ درصد رشد داشته باشد، ۲۰ درصد از مالیات‌های وصولی مازاد بر ۴۰درصد ، در اختیار همان استان ها قرار می گیرد.

در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه تبصره (۱) بند(ت) ماده (۱۸) و بند (ت) ماده (۲۰) لایحه به تصویب نمایندگان رسید. اما نمایندگان با تصویب بند (پ) ماده (۲۷) لایحه برنامه هفتم مخالفت کرده و پیشنهاد حذف آن از لایحه به تصویب رسید و بر این اساس با افزایش یک واحد درﺻﺪ به مالیات ﺑﺮ ارزش اﻓﺰوده برای اختصاص به آموزش و پروش مخالفت شد.

بر اساس تبصره (۱) بند (ت) ماده (۱۸) که به تصویب رسید، ﺳﺎزﻣﺎن برنامه و بودجه ﻣﻮﻇﻒ اﺳﺖ ﻧﺤﻮه و ﻣﯿﺰان ﺗﺄدﯾﻪ ﺑﺪهی دوﻟﺖ ﺑﺎﺑﺖ ﺗﺴﻬﯿﻼت ﺑﺮ ﻋﻬﺪه دوﻟﺖ را ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺳﺎﻻﻧﻪ در ﺟﺪول ﻟﻮاﯾﺢ ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﻨﻮاتی درج ﻧﻤﺎﯾﺪ.

طبق بند(ت) ماده (۲۰) که به تصویب رسید، ﺻﺪور ﻣﻔﺎﺻﺎ ﺣﺴﺎب ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺎزﻣﺎن ﺗﺄﻣﯿﻦ اﺟﺘﻤﺎعی ﺑﺮای ﺣﻖ ﺑﯿﻤﻪ کارکنان ﺷﺎﻏﻞ در دوران ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری در ﻗﺮاردادﻫﺎی ﻣﺸﺎرکت ﻣﺸﻤﻮل ﺣکم ماده (۴۰) ﻗﺎﻧﻮن رﻓﻊ ﻣﻮاﻧﻊ ﺗﻮﻟﯿﺪ رﻗﺎﺑﺖپذیر و ارﺗﻘﺎء ﻧﻈﺎم ﻣﺎلی کشور مصوب اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ کشور می‌باشد.

در ادامه بند (پ) ماده (۲۷) از لایحه برنامه هفتم توسعه حذف شد که بر اساس آن ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر رﻓﻊ ﻣﺤﺮوﻣﯿﺖ از ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﺤﺮوم و ﺗﺴﺮﯾﻊ در ﺗکمیل ﻃﺮح ﻫﺎی ﺗملک دارایی‌های ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‌ای ملی و اﺳﺘﺎنی ﺑﻪ وﯾژه ﻃﺮح‌ﻫﺎی آﻣﻮزشی ﻧﯿﻤﻪ ﺗﻤﺎم ﺧﯿّﺮﺳﺎز، ﯾک واﺣﺪ درﺻﺪ ﺑﻪﻣﺎﻟﯿﺎت ﺑﺮ ارزش اﻓﺰوده اﺿﺎﻓﻪ می‌ﺷﻮد.

تعرفه آب برای دهک‌های پایین مشخص شد

همچنین ماده (۳۹) و اجزاء آن به تصویب نمایندگان رسید. بر این اساس تعرفه مشترکان آب تا سقف الگوی مصرف خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی برابر صفر، مشترکان تا الگوی مصرف به صورت یارانه‌ای، مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف به صورت غیریارانه‌ای تعیین شود.

در ادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم مصوب شد که تفاهم نامه‌ها و قراردادهای طرح(پروژه) های حمایتی بافت فرسوده، مسکن روستایی و طرح نهضت ملی مسکن مورد حمایت بیمه‌ای قرار گیرند.

همچنین وزارت بهداشت موظف شد برای توسعه کمی و کیفی نظام آموزش علوم پزشکی، افزایش دسترسی به خدمات سلامت به ویژه در مناطق کم برخوردار، سالانه ۱۲ درصد ظرفیت پزشکی تخصصی را افزایش دهد.

در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه نمایندگان با بند الحاقی ۵ ماده ۷۶ موافقت کردند. بر این اساس شورای حمایت و پشتیبانی از امور مساجد کشور بدون دخالت در امور داخلی و اجرایی مساجد، شورایی در استان‌ها به ریاست نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان تشکیل می‌شود.

بند الحاقی ۵ ماده ۷۶ بدین شرح است: به منظور حمایت و پشتیبانی از امور مساجد کشور بدون دخالت در امور داخلی و اجرایی مساجد ، شورایی در استان ها به ریاست نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان و دبیری سازمان تبلیغات اسلامی و عضویت سازمان بسیج مستضعفین، اداره اوقاف و امور خیریه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مدیریت برادران و خواهران حوزه های علمیه ، شهرداری مرکز استان، مراکز رسیدگی به امور مساجد و نهادها و دستگاه های اجرایی مرتبط به امور مساجد در استان ها تشکیل می شود.

همچنین طبق لایحه برنامه هفتم سازمان برنامه و بودجه با همکاری برخی دستگاه‌ها نسبت به تأمین زیرساخت‌های یکپارچه برای استفاده از برخی زیست‌بوم فناوری‌ها از جمله هوش مصنوعی اقدام خواهد شد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۰
یعنی هنوزم قراره مایلیات رو افزایش بدین؟ اونم ارزش افزوده که مصرف کننده پرداخت میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
ارزش افزوده ده بار گرفته می‌شود
شده مثل فیلم رابین هود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
دولت و مجلس واردات کالای ارز بر را ممنوع کند
افرین پزشک های تربیت یافته و با تجربه رو فراری بدین و ظرفیت رو‌برای سهمیه ای های بیسواد‌افزایش بدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
طرفیت پزشکی باید افزایش یدا کنه تا صفهای طویل

کم بشه و درآمدهای چند میلیاردی پزشکان بین تعداد متخصص بیشتر ی تقسیم بشه
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
واقعا نمیفهمن چه بلایی دارن سر مردم میارن خدایا خودت مارو نجات بده از دست این جماعت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
الان چند سال هست در بعضي رشته ها ظرفيت فعلي تكميل نمي شه، يعني متقاضي نداره!
افزايش ظرفيت چه دردي را دوا مي كنه؟

چقدر خوبه روي كيفيت آموزش كار بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
شمایی که میخوای صف بیماران پزشکان متخصص را کم کنی

تو یا پشت کنکوری هستی و نتونستی وارد دانشگاه بشی و عقده داری
یا اصلا اطلاعی از اوضاع پزشکی ایران نداریو داری دیمی چرت و پرت سرهم میکنی‌
مردک‌ دولت جامعه پزشکی ایران را متلاشی کرده و اونهایی که میتونند دارن میرن

دولتیکه به پزشک متخصص ده ملیون حقوق میده‌ و مطبش هم مریض نداره تا پول اجاره مطب تامین بشه‌
چهل ساله شده از دانشگاه بیرون امده‌ و جوانیشو از دست داده‌
چکار باید بکنه ؟
نکنه مطب چهارتا پزشک‌ قدیمی بالای شهرو نگاه کردی؟

پزشکی در ایران‌ نمی صرفه‌
خوبهاش میرن
بدوستانتون مدرک بدید پزشک بشن شاید بمونن
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
افزایش ظرفیت فقط نیاز کاذب ایجاد میکنه مثل جراحی زیبایی . بوتاکس و ...
بیمارستان عدل مال قوه قضاییه است ولی اجاره دادنش به جراحی زیبایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
جناب ناشناس 13:31 پزشکی نمایندگی خودرو نیست که با افزایش تعداد صف کاهش پیدا کنه پزشکی و جراحی علم و مهارت هستش و ممکنه کسی بهتر باشه و متقاضی بیشتری داشته باشه چرا با معیار خودتون تحلیل الکی میکنید بدون شک مسیولان هم همین دیدگاه شما رو دارن
تشکیل شورای حمایت از مساجد دیگه چیه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
یعنی یکعده تو خیابون مردم را بیارن‌ به مسجد برای عبادت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
یعنی بهشون بیشتر
پول بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
قدیما مساجد خودشون نقش حامی رو داشتن الان یکی باید انگار از خودشون حمایت کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
هر چه اداره امور مذهبی و اماکن آن که قبلا مردمی بود، دولتی شود این امور و اماکن متزلزل تر خواهند شد. این کارها و بودجه ها و ... نمی تواند تا ابد ادامه پیدا کند و مردم از گرسنگی تا کمر وارد سطل زباله ها شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
پس برای چی مالیات بر ارزش افزوده رو می خواهند افزایش بدن
مالیات ارزش افزوده فقط کمک به افزایش قیمت و درآمد برای دولت و دست در جیب مصرف کننده بیچاره خدا خیر بده به همه شما خادمین مردم را
دولت فقط دست تو جیب ملت کرده پس معادن فروش نفت گاز و شش ونیم میلیارد دلار در قطر چی شد و...مردم درفقر کارمندان و بازنشستگان کشوری در فقر باز دارید مالیاتی وضع میکنید الله اکبر از این دولت
متاسفانه حکومت بجای ایجاد بستر امن اقتصادی و کسب در امد از طریق جذب سرمایه خارجی و تامین بخشی از نیازهای مالیش دستش توی جیب ملت بدبخته البته بگذریم که یسری از حقوق بگیرهای وابسته به خودش نیازهاشون از طریق دیگه توسط دولت تامین میشه
وقتی مسئولین با بد فهمی نگاه رعیتی به مردم دارند انتفاق خاصی نمی افتد مردم باید یاد بگیرند مطالبه گر باشند تا مسامحه گر
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی