بازدید 2939

پزشکان نقد بگیر، پیگرد قضایی می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از پیگرد قضایی برای پزشکانی خبر داد که به جای استفاده از کارتخوان، از بیماران وجه نقد دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۰۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ 12 November 2023

 
به گزارش تابناک، حمیدرضا کریمی ۲۱ آبان در جمع خبرنگاران، با اشاره به تخلفات برخی مشاغل خصوصا پزشکان در اخذ وجه نقد از مراجعین، اظهار کرد: براساس گزارشات متعددی که از سوی شهروندان دریافت کرده ایم، برخی از مشاغل در بخش مراکز درمانی خصوصی مانند پزشکان، مراکز تصویربرداری، آزمایشگاه های تشخیص طبی و... مراجعین را وادار به پرداخت وجه نقد می کنند. 

وی افزود: پزشکان و این مراکز برخلاف قوانین حاکم به خصوص ضوابط مقرر در قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از این شیوه غیرقانونی استفاده می کنند. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: این رفتار برخلاف قانون و اخلاق و وسیله‌ای برای فرارمالیاتی است که باعث تضییع حقوق شهروندان و تحمیل زحمت به آنها می شود. همچنین این رفتار جرم محسوب شده و مستلزم تعقیب قانونی و کیفری خواهد بود. 

وی با تاکید بر اینکه دادستانی کرمانشاه در راستای حفظ حقوق عامه این موضوع را در دستورکار قرار داده، گفت: در این راستا طی مکاتبه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی این نهاد را مکلف کرده ایم تا بر رفتار پزشکان و مراکز درمانی خصوصی نظارت کند. 

کریمی اعلام کرد: هرگونه استفاده از شیوه‌های غیرقانونی برای اخذ وجه از بیماران و ارجاع آنها به تهیه وجه نقد و عدم استفاده از کارتخوان خلاف قوانین و مقررات مربوطه و ترفندی برای دور زدن قانون و فرار مالیاتی است و مستوجب پیگرد قضایی خواهد بود.

وی یادآور شد: لازم است دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر اقدامات نظارتی، از طریق سامانه‌ مربوط به شکایات مردمی نیز مستندات لازم را جمع آوری و نتیجه را به صورت مستمر جهت اقدام قانونی به این مرجع  اعلام کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹
اینجا هم به فکر مردم نیستن دنبال کاسبی مالیات خودشون هستن
طرف آمده بدون هيچ سواد خاصي روي كولر گازي كاركرده 400 هزار تومن دستمزد گرفته چرا يك متخصص كه جز استعدادهاي برتر اين مملكت هستند دستمزدشان زير 200 هزار تومن باشد ؟
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
اگه منطق داشتی تخصص یه مکانیک رو زیر سوال نمیبردی . حالا اون جراح میتونه کولر رو تعمیر کنه ؟؟؟ هر کسی یه فن بلده که باید بهش احترام گذاشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
اونم میرفت کولر نصب میکرد !!!
مگه کسی زورش کرده !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
چرا خودت روی کولر گازی کار نکردی؟ معلومه چون تخصص نداری. حالا چون متخصص کولر گازی لباسش مثل متخصص علوم پزشکی شیک نیست باید به دستمزدش ایراد گرفت؟ باید یاد بگیریم هر تخصصی لازمه و همه تخصصها محترمند و تلاش کنیم حق هر تخصصی ادا شود. حتی کارگری. آیا میدونید حتی کارگری هم تخصصی در حد پزشکیست. پزشک از علمش بهره می برد و کارگر از بازو. ضمنا کارگر بواسطه استفاده از قدرت بدنی چون زود پیر و فرسوده می شود هم باید به اندازه پزشکی که تا صد سالگی طبابت می کند و درآمد دارد بتواند زندگی خودش را تامین کند. آیا میدانستید همان تعمیرکار کولر گازی در معرض چه خطرات شغلی قرار دارد ؟ این خطرات شامل خطرات الکتریکی (برق گرفتگی) خطرات مکانیکی( قطعات سنگین و آسیب فیزیکی) خطرات بهداشتی( تنفس گازهای سمی) آسیبهای پوستی و چشمی و ... می باشد. یاد بگیریم هیچ شغلی را تحقیر نکنیم. و بدانیم اگر پزشکان درس خوانده اند مهندسان چندین برابر سنگین تر از پزشکان درس خوانده اند و کار شان چندین برابر سخت تر و مسئولیتشان سنگین تر است. همچنین سایر مشاغل نیز محترمند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
پاسخها به سوال درست نبود سوال اینست که چرا نرخ کارهایی مانند تعمیرکار و آرایشگاه و مداح را عرضه و تقاضا تعیین می کند اما کارهای پزشکی را دولت نرخ می دهد و تازه مالیات هم می خواهد
تعقیب قضایی کافی نیست مصادره اموال لازم است.
چرا در افغانستان کسی اینکارا رو نمیکنه؟
چون طالبان قاطع برخورد میکنه . هر کسی که دزدی و گرانفروشی و دلالی میکنه
سر و کارش با یک تیکه تخته و شمشیر هست و همون وسط خیابان گردنش زده میشه.
در کشور ما با بیشتر مردم باید اینجوری رفتار بشه وگرنه سنگ رو سنگ بند نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
معلومه یه چن سالی اونجا بودید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
سعی کنید متوجه شوید که درمان و اعتماد درمانی را نمیتوانید با داغو درفش دست و پا کنید
اې وروره
اگه حریفشون میشدین خیلی وقت پیش باید پیگرد قضایی میشدن . شما حتی نمیتونین زیرمیزی گرفتن پزشک ها رو حذف کنید
براساس کدام بند قانون!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
بر اساس بند فرار از مالیات . افتاد ؟
سلام، دکتر فوق تخصص کودکان، روی کارت نوبت، نوشته پول ویزیت نقدی محاسبه میشه، به نظر شما، زورتون بهش می رسه، که با این صراحت قانون شکنی می کنه، احساس قدرت می کنه، ولی در مقابل هستن پزشکانی که با درد مردم کاخ نسازن، مطمئنم در هر شغلی انسان های شریف بسیارند
پزشک زنان اهواز 7 میلیون تومان از خانم من دستمزد گرفت واسه لاراسکوپی.
هیچکس زورش به اینها نمیرسه
اگرم دوست ندارند از مملکت برن تا دلت بخواد دکتر سهمیه ای داریم .
یه کم دیگه تلاش کنید
می تونید کشور رو از وجود پزشک خالی کنید
دست مریزاد به این همه همت وبلاهت
چندین بار در سامانه سوت زنی پزشکانی که با روش انتقال به کارت دیگران یا نقدی هزینه می گیرند را معرفی کرده ام و پس از بارها پیگیری فقط پیام میدهد " ارجاع جهت بررسی میدانی". من نمیدانم اینکه بروند به مطب پزشک و یک ویزیت درخواست کنند و ببینند کارت خوان ندارد چقدر زمان میبرد. شاید هم مامور بازدید بنا به دلایلی گزارشی خلاف گزارش مردم به سازمان امور مالیاتی میدهد. خدا میداند. در هر صورت پس از بیست گزارش به سامانه سوت زنی ناامیدی کامل خود را اعلام می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
با توجه به اینکه شش ماه از اعلام سامانه سوت زنی گذشته است و طی شش ماه شما بیست مراجعه بدون کارتخوان داشته اید که لابد با کارتخوان دارها حداقل سی بار حواهد شد مراجعه هر هفته و یا هر هفته دوبار شما نشان می دهد که کثیرالمراجعه به پزشک هستید
خوب اونها هم میگن به کارت افراد دیگر واریز شود
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی