بازدید 13357
۶

کشف تخلفات اخیر حوزه نان با استفاده از کارت‌خوان‌ها

مدیر‌کل بازرسی و نظارت کالا‌های اساسی جهاد کشاورزی با اشاره به کشف احتکار چند هزار قرص نان در ۲ شهرستان خراسان شمالی، از اثرگذاری طرح توزیع هوشمند آرد یارانه‌ای گفت و افزود: اگر این طرح هوشمندسازی اجرا نمی‌شد کشف چنین مواردی نظیر احتکار ممکن نبود.
کد خبر: ۱۲۰۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱ 09 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، هفته گذشته خبر کشف احتکار چند هزارتایی نان در ۲ شهرستان بجنورد و شیروان در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

آن زمان، مدیران استانی اعلام کردند که دستگاه‌های کارت‌خوان هوشمند که پس از اجرای طرح دولت به منظور هوشمندسازی توزیع آرد یارانه‌ای در نانوایی‌ها بکارگیری شد، عامل کشف احتکار نان مردم بود.

در همین زمینه مسعود امراللهی، مدیر‌کل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار فارس پیرو سوء برداشت برخی رسانه‌ها که در روز‌های اخیر طرح دولت را در کشف مفاسد و جلوگیری از هدررفت آرد یارانه‌ای بی تاثیر دانستند، گفت: اگر اجرای طرح هوشمندسازی توزیع آرد یارانه‌ای نبود، اساسا کشف چنین مواردی ممکن نبود، کشف همین موارد، جزو نتایج طرح است، البته گزارش‌های مردمی نیز در شناسایی تخلفات اخیر موثر واقع شد.

وی افزود: کشف تخلف یک عامل مهم در جلوگیری از بروز تخلفات است. دستگاه‌های کارت‌خوان هوشمند یک راه حل مبتنی بر داده هستند که می‌توان با استفاده از آن کشف تخلف را که قبلا بصورت کاملا سنتی و پر خطا انجام می‌شد، تسهیل کرد.
مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت وزارت جهاد در خصوص شیوه کشف تخلف اخیر در ۲ شهرستان بجنورد و شیروان گفت: همکاران ما در استان خراسان شمالی با استفاده از اطلاعات تراکنش یکی از نانوایی‌ها که نشان می‌داد فردی با یک شماره کارت حدود ۱۰ هزار قرص نان در یک ماه خریداری کرده است، با این تخلف برخورد کردند.

امراللهی در مورد دسترسی مدیران استانی به سامانه طرح هوشمندسازی توزیع آرد یارانه‌ای تصریح کرد: در استان‌ها، شورای آرد و نان که اعضای آن ادارات جهاد، غلات و چند عضو دیگر هستند به اطلاعات سامانه به‌صورت روزانه دسترسی دارند. همچنین الگوریتم‌های سامانه، الگو‌هایی برای شناسایی تخلفات در اختیار مدیران استانی قرار داده است تا تراکنش‌های غیر واقعی را شناسایی کنند و با استفاده از اطلاعات بدست آمده با متخلفین برخورد‌های قضایی را انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۶
بعد ۱۶ ماه که این دستگاه ها رو به نانوا دادید تازه متوجه تخلفات و کارت های صوری شدید خسته نباشید ?????
به خدا کجای کار هستید من خودم ۲۱ ساله نانوا هستم به خدا قسم نانوایی میشناسم در ماه ۲۸۰ کیسه آرد دریافت میکنه به والله قسم در ماه بیشتر از ۶۰ کیسه نمیپزه
با سلام
بعضی نانواهای حرامخوار کارت آدم را می گیرند و به اندازه چند برابر نونی که بهت دادن کارت می کشند رسید هم بهت نمی دن که هم از حساب ما بخورن و هم آرد یارانه ای بیشتری بگیرند و در بازار آزاد بفروشند لطفا رسیدگی جدی با شدت عمل انجام دهید
از اینکه کارت خوان موجب کشف اختلاسگران نان شده از مسئولین محترم کارت خوانگذار بینهایت ممنونیم
سلام علیکم.چرا وزارت کاربا کم دادن حقوق به من که کارگرم باعث مشکلات اجتماعی و اقتصادی برای من شده.واینکه دایی من ۲۱طبقه خانه به ناحق داره ولی دولت متاسفانه یارانه آب ویارانه برق ویارانه گازویارانه بنزین به ناحق به دایی من میدهد.واینکه اداره اوقاف شهر گلپایگان باسندعادی جعلی خانه مادرم راکلاهبرداری کرد.انالله واناالیه راجعون
در هر خانواده چندین کارت عابر وجود دارد با این داستان میخواهید چکار کنید بیخود زور نزنید که طرح را جذاب جلوه دهید این طرح پر از اشکاله یارانه را بدید به مردم آرد را آزاد کنید شما میخواهید یارانه را ندید نرخ سالانه ندید نانوا تحت فشار قرار بگیره بل اجبار خودش درخواست آزاد شدن آرد را بده با یک تیر دو نشان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار